Jag tänker att vi kanske kan starta en ny tråd för det hela. Jag har lagt in samtliga tips hittils, men för att inte kladda ned andra trådar och för att lättare kunna plocka fram andras tips föreslår jag att vi lägger det här.
Jag hittade på en fiktiv tabell och testade mitt script. Det ser ut att fungera... Tippare: Gusse 22 Tippare: J F K 12 Tippare: ghostie 26 Tippare: S-vikaren 36 Tippare: Otto1 30 Tippare: Nucky 26 Tippare: Idbyn 30
Tarasov: Då jag försöker matcha namnen på klubbarna vore jag tacksam om man skriver deras fullständiga namn och inga förkortningar. För min skulle vore en lista utan siffror eller segmentering lättast, men det är inget krav då jag kommer lösa det ändå:)
{5647}: En sak som jag funderade på vid läggdags var. Ska verkligen det vara värt lika mycket att ha 2st som är 1 plats fel som att ha ett lag på rätt plats och 1lag som är två positioner fel?
En tanke var att rätt plats gav -1p för att det är svårare att faktiskt träffa rätt. En annan var att det kan vara tiebreak.
Vad som blev mitt slutgiltiga svar vet bara John Blund.
MorganaLefaey: Man kan nog vrida och vända på det där hur mycket som helst. SKa man preimiera att man hamnar i "rätt" segment av tabellen, så att om man har dem på kedre kvalplats är det mer värt om de kommer 13e eller 14e.
Jag kör såhär så får vi se. Jag kan redovisade efter varje omgång då det är så pass enkelt.
Heyerdal: Ja, just nu när alfabetet bestämmer hur tabellen ska se ut är tippningen: MorganaLefaey 49 Gusse 53 Ivandrago 55 Kultorp 57 Nucky 59 Gõsp 59 S-vikaren 59 Otto1 65 tjerdo 65 Heyerdal 65 J F K 65 ghostie 67 Idbyn 69 H÷rnefors 71
Det återstår väl att få rätt teckentabell så Gäsp får korrekt namn:)
{5647}: hur ska man kunna tippa egentligen? det är ju ett sånt sjukt getingbo förutom kanske AIK/Leksand och till viss del Löven, Modo, Almtuna och SSK men det kan lika gärna skilja 2-3 poäng mellan 3an och 11an när serien är slut, det har vi sett förut.. hmm jag får suga på karamellen några dagar till..
dempa: Ja... Jag vet. Även om det inte blir jättejämt känns det lika svårt, för hur vet man det på förhand? Jag ser det som en kul grej att följa upp det. Vi brukar alltid ha en mängd gissningar, men ingen sammanställning.
väntar mig Ztorken tippa Modo i slutet av tabellen...
MorganaLefaey: Jag lade lite mer tid på det där så nu surfar scriptet hem nuvarande tabell. Vem kunde ana att Vita Hästen skulle ligga fyra om man kör enligt alfabetet?
Sambon tror att jag jobbat över, men jag mumlar lite frånvarande om att "Jo, typ, nästan i alla fall". Tur att hon är förstående (eller så tycker hon bara att det är lugnt och skönt med mig framför datorn).
Scallion: såhär tror jag mer på AIK Björklöven ---- Leksand Modo Karlskoga Almtuna Södertälje Karlskrona ---- Oskarshamn Tingsryd Pantern Vita Hästen ---- Västerås Västervik
Monno: Får man ha en önskning om att de som vill ha med helst röstar senast onsdag kväll? Jag ska resa iväg över weekenden och ju fler jag hinner lägga in innan resan desto smidigare för mig.
Jag godkänner alla tippningar som sker innan nedsläpp på fredag för de som vill vara med i den tippning jag administrerar och redovisar på Hockeysnack i den här tråden. Vill man ha riktiga skryträttigheter gällande "vad var det jag sade", så då är det bara att skicka in sitt tips.
Confusius: Kul! Nu är vi 20 stycken som vågat oss på att tippa. Resultatet är alltså helt baserat på alfabetet än så länge och där HC Vita hästen alltså kommer högre upp än Leksand..
bisterfinnen: Tkr ztorken fått ett oförtjänt negativt rykte😀. Överdriven ibland och lite väl hård kritik mot vissa spelare men kärnan har det ändå legat något i. Tror han kommer tippa Modo topp 3😁🎉
bisterfinnen: Han sitter nog på kammaren just nu och kontemplerar över hur många poäng Victor Öhmans usla tekande kommer att kosta oss! Hans tips kommer nog i sista stund ;)
Confusius: Löven gick väl en del plus förra säsongen? Säljer man många säsongskort som dom har gjort går det också att satsa hårdare. Bara för öviksfolket att köpa kort så kan Modo satsa hårdare också.
dempa: Hmm. Jag hade lite tid över så jag tänkte att det vore kul att se hur hela forumet tippat. Detta är tabellen om man väger in alla tippare och värdet är den genomsnittliga placeringen per lag. AIK 1.85 Leksand 2.38 Björklöven 3.77 Modo 3.92 Södertälje 5.46 Almtuna 6.54 Oskarshamn 6.65 Karlskrona 8.62 Karlskoga 8.69 Tingsryd 9.73 Västerås 11.00 Pantern 11.42 Västervik 12.15 Vita Hästen 12.81
AIK Almtuna ------------ Karlskrona Björklöven Leksand Modo Södertälje Oskarshamn Vita Hästen Tingsryd Karlskoga Pantern ------------- Västervik Västerås
Haha svårt detta ^^ Kör en vild chansning. Vill flytta upp Modo (hjärta eller känsla) men första känslan sa 6e plats så fick man bygga efter det ^^ Kul om man kan ha ett rätt iallafall
{8384}: Jag inser att det hela blev lite större än jag väntade mig. Skitkul tycker jag!
Hur som helst. Vad tycker ni om redovisningen senare i vinter? Ska den bara handla om den faktiska tabellen eller ska jag ta mig friheten att bygga en tabell baserat på poäng per match? Det låter kanske konstigare än vad det är och vad jag menar är om jag ska ta hänsyn till att lagen många gånger kommer att ha spelat olika många matcher. Om AIK spelat två matcher färre och är en poäng bakom Löven, kan man med lätthet argumentera för att AIK sannolikt tar mer än en poäng på två matcher och därför bör hamna före.
Vad tycker ni? Ska jag ta hänsyn till poäng per match eller bara tabellen exakt som den är, även om lagen kan ha spelat rätt olika antal matcher?
Jag hittade på en fiktiv tabell och testade mitt script. Det ser ut att fungera...
Tippare: Gusse 22
Tippare: J F K 12
Tippare: ghostie 26
Tippare: S-vikaren 36
Tippare: Otto1 30
Tippare: Nucky 26
Tippare: Idbyn 30
Jag ska bara lägga till sortering också.