1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530909 inlägg · 4122 ämnen

TV-pucken

Sv: TV-pucken
Frisco:

Alla som tror att Frisco har lite att göra räcker upp en hand.

westerlind: Jag har också sett det.... >>>SE LÄNK

scim: Självklart. I min leder Brynäs Elitserien - utmärkt tidning...

westerlind skrev: "knaskamilla: Ja nu kom DN - katjong! -, så nu är jag säker på att det är en ny härlig dag på gång..."

Brukar inte du trycka upp dina alldeles egna upplagor av DN?

:-)

samjo: Målvakt: Andreas Isaksson i målet i eftermiddag. För ett par månader sedan var han andremålvakt i sitt klubblag. Är det styrka att ha han i målet? 2 meter lång och helt värdelös i höjdspelet.... Backlinje: Ähh jag orkar inte mer..... Heja Sverige.

NuMountain: Idag spelar ju "Gruppen" (om man läste Simon Banks artikel igår så vet man att Gruppen är detsamma som svenska landslaget i fotboll). Imorrn spelar MODO mot Wanhainen.

Apropå fotboll. Hur stort är oddset på att Alexandersson tar Kim Källströms plats på mittfältet? Kvällstidningarna har ju fört en gemensam lobbyverksamhet där de förespråkar Kim Källström, Anders Svensson och Fredrik Ljungberg som de offensiva mittfältarna. Förbundskapterna brukar då som på en given signal spräcka den uppställningen med antingen Magnus Svensson eller Niklas Alexandersson. Man kan ju inte låta svenska folket eller några pajasar till sportreportrar få bestämma, eller hur?? *gaaaah* ...säger jag.

Alla: Jag kommer i fortsättningen att radera alla inlägg som har med muffins eller andra bakverk att göra. Jag tillåter inte at man för sexistiska skämt mot knas i onödan. Om det är absolut nödvändigt är det en annan sak.

Spelar MoDo idag?

knaskamilla: Ja nu kom DN - katjong! -, så nu är jag säker på att det är en ny härlig dag på gång...

mike66:

Ja, verkligen. Jag känner mig otroligt laddad! Ska bara ta en liten paus först...

knaskamilla: Gomörrom gomörrom. Vad härligt med en ny härlig HS-dag.

mike66:

Gomorron, gomorron!

Alla:

DETROIT......detroit........DETROIT....detroit...........Zäta rules.....ZZZZzzzzzzZZZZZ.......zzzzzZZZZZzzzzzzzZZZZ..

Gonatt och tack för en trevlig helkväll på HS.

westerlind:

Jobbigt. Nåja, han är kanske snart tillbaka.

knaskamilla: Ja, man får jobba dubbelt när NuMo är borta.

westerlind:

Ursäkten är godtagen.
Fast vänta lite nu...ska du både stå upp för mig och rätta till andras misstag - samtidigt?

knaskamilla:

Usch vilken snuskig fantasi han har den där spamjo. Hur kan någon tro att jag skulle kunna ha några baktankar när jag berömmer dig? Jag ber om ursäkt på hans vägnar, knas.

samjo:

Känner att en liten varning är på plats:
försök inte överleva på fyra muffins till middag! Det räcker inte. Man måste ha ngt som räknas som riktig mat också...

knaskamilla: Jag har inte sagt nåt. Det var westerlind ju... *pekar*

F.ö. är det dags för mig att citera Frisco nu:
Fast jag gör det på mitt eget lilla sätt.

"litet zäta""litet zäta""litet zäta""litet zäta""litet zäta""stort ZÄTA""stort ZÄTA""stort ZÄTA""mellanslag""litet zäta""litet zäta""stort ZÄTA"""stort ZÄTA"""litet zäta""litet zäta""litet zäta""litet zäta" osv...

knaskamilla: Jag fick faktiskt med mig två muffins hem och sitter och mumsar på en av dem just nu. Det där dom säger om kvinnor och choklad verkar stämma på män också. Åhhhh, vad goda dom är! Muffinsarna alltså :)

samjo:

Mycket kan man säga om min rumpa, men att associera den till muffins? Njae. (Hoppas att NuMo dyker upp och rensar lite sen... ;))

westerlind: Oj vad frestad jag blev att kommentera betydelsen av westerlinds formulering som avslutades med orden "kamillas muffinsbak". Men detta är ju ett hockeyforum och ingen "blajchatt" så jag avstår från att göra den kommentaren om bak och bakdelar :)

samjo:

Fast å tredje sidan har han inte smakat mina än heller. Du kan dock fråga Frisco och Mattila. De var överväldigade.

samjo: Du har jag??? Du har ju... ska det givetvis stå.

knaskamilla: ...räkna inte med westerlind. Du har jag klankat på hans "betänketider" till den grad att han kanske inte vill stå på din sida längre?

Eller så vill han det... märkte jag nu :)

Fast å andra sidan så har inte westerlind smakat Marias muffins sådeså.

westerlind: Precis här duger inga gamla weber 32:or. En helt blueprintad ismaskin som mullrar värre än gammal fyrdörrarsstolpe från -66 med en gammal utsliten 273:a i.

Spol-Jansson gick alltså på ångorna?

samjo: Hörrududu, det finns inte något mer frestande än kamillas muffinsbak.

samjo:

Nu blir jag riktigt stött, faktiskt.

westerlind:

Det är nu du ska stå upp för mig!

knaskamilla: För att blidka dig kan jag väl säga att dina muffins möjligtvis kan vara lika goda. Så långt är jag beredd att sträcka mig...
Men att dina muffins skulle vara godare? Nej det är en omöjlighet! :)

westerlind: Bruna rattmuffins är mina absoluta favvisar också. Hoppas dock att Kamilla varit så smart att hon kollat upp datumet för användandet utav rattmuffins.Annars så kan det hända att diciplinnämden stänger utav henne för användande av otillåten reservdel.

samjo:

Vad säger du?? Inga muffins kan vara godare än mina! (Såvida hon inte har samma recept, då de möjligtvis kan vara lika goda...)

mike66:

Förgasare? Ska du behöva fråga om det? Givetvis använder man det bästa - dubbla SU. Spol-Jansson körde på den sprit han fått under dagen, och knas hade med sig en tjugofemlitersdunk ifrån Sollefteå.

Får nästan en tår i ögonvrån när jag ser att den tråd jag startade igår (för ett par timmar sedan, innan jag gick hem till flickvännen och käkade chokladmuffins) förvaltats på ett sådant varsamt sätt. Etta på "trådtoppen". What's next?

gud undrade om det fanns ett liv utanför HS. Svaret är ja.

...och nej, inga insinuationer om att knaskamilla skulle vara min flickvän. Jag har hört att hon är rätt bra på muffinsbak hon också. Men jag tvivlar på att dom är lika goda som min Marias :)

Ahh.. jag tror jag får träna på Nolaskogs dialekten tills den 19:onde då mina "kamrads" står på bortaläktaren. HEh! nån som vill ge mig en hjälpande hand,, OBS! jag har en del Ullångers mål redan så det kanske bara är o spä påren lite,, =)

mike66:

Du har sådan koll att jag blir alldeles rörd. Dock inkom det spridda protester att knas hade kompletterat utrustningen med så kallade rattmuffins.

westerlind: Jag som är lite sådär intresserad av trimmningen skulle tycka det vore skoj att få veta vilken sorts förgasare och vilket bränsle som skulle ha används. Var det sportrattar, raggartärningar, wounderbaums(Skogsblomma), mm i de givetvis hyttförsedda ismaskinerna?

Hmm, självklart bör det ju gå bra för BÅDA lagen så att det finns en möjlighet för Timrå och MODO att spela derbymatcher i elitserien även nästa säsong.

mike66: Varför skulle man inte vara glad när det går bra för ett av länslagen, måste ju värna om de trevliga derbymatcherna.
Antar att de far som skållade råttor mellan alla gb för att kontrollera vad som skrivs de där blekvita tamkattorna.

mike66:

Hörrudu...hur många lag tror du att Paddan kan hålla på samtidigt? Räcker det inte att han är luling och MoDoit på samma gång?

Paddan:

Jaså det. Vid elitseriepremiären spolade man dubbla banor på Sveavägen och plockade fram två toktrimmade ismaskiner - en s k Pro-Am-tävling anordnades. "Spol-Jansson vs knaskamilla" fanns uppsatt på braskande affischer runt hela staden. Det blev en riktig publikfest och åskådarna jublade när toreadorerna satte sig till rätta i förarsätet.

Spol-Jansson tog rutinerat starten och blåste iväg med 10 km/h. knas kom dock ganska snabbt ikapp, hård och listig efter en uppväxt på djungelstigar i Nolaskogarna. Redan i först kurvan snackade hon bort Spol-Jansson och en hysterisk folkmassa fick se hur hon ohotad glider in i mål!

Den glada och trallvänliga musiken stod Orsa spelmanslag för. Någon alert marknadsförare döpte genast jippot till dragspels-racing.

Paddan: Se där se där, nu börjar det komma fram saker och ting ändå. Innerst inne så är du nog glad att Timrå än sålänge bär upp de stolta länsfärgerna. Passa dig för att dissa köpelaget för då kanske ni också får in stolpskottet i eran gb.

mike66: Äsch, det där vet jag inget om. Nog för att farsan är från Sundsvallsområdet, men så långt som att gå på en match mellan Timrå och Köpelaget skulle jag nog aldrig gå.

westerlind: Jag tror att Paddan var på Timråmatchen igår. Han blandar nog ihop saker och ting. Han tänker nog på Brunflokillen som låg och spelade gura och sjöng på ismaskinen i periodpauserna igår.

westerlind: Hahaha. OK, jag lovar. Tyckte mig läsa någonstans om ett omvänt Sergels Torgsfirande men jag antar att ismaskinen körde i diket någonstans innan Södertälje och att det var blött krut i fyrverkeriet och den där hårda rocken bestod av den lokala PRO-kören...

Paddan: Jag vet inte vad du röker för någonting, men sluta bums.

westerlind: Vad hände med ismaskinen och vad var det för musik som spelades?

mike66:

Ursäkta att jag gjorde dig orolig. Jag blev upptagen i ett viktigt telefonsamtal under två timmar.

westerlind: Vad skönt att se dig i livet igen. Jag var nästan inställd på att få kränga på mig svartsviden.

mike66:

Mariestad och Tidaholm vet jag inget om. Det enda jag vet om Tidaholm är att Bajenklacken har en ramsa om dem.

Hej. Vad vill ni veta?

knaskamilla:

Jo jag var också där i sommar och jag fick ett sånt där fruktansvärt abstinensanfall. Lyckligtvis så har dom även datorer i Skövde. Fast i Mariestad och Tidaholm vet i vältusan om dom har bredband än?

Vet även att signaturen rådbjer flyttade från denna s k idyll bara för att han inte fick äta surströmming inomhus. Du vet att lökta kunde ju sätta sig i tapetera.

« · 135697 · »