1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530924 inlägg · 4122 ämnen

TV-pucken

Sv: TV-pucken
NuMountain:

Jo, jag kan tänka mig att ställa upp (som första stycke, alltså).

Vilket inlägg är det du vill ska anmälas? Ditt eller mitt eller bägge?

knaskamilla: Jag tror jag tar bort alla inlägg som du och jag har gjort så kan vi känna oss på den säkra sidan. Varför tjabbar inte Westerlind nu då?

Frisco:

Nu har ju du för länge sedan begripit vad det här handlar om: Du ville gärna framhäva den stad som ligger intill Väsman. Nu försökte jag vara lite finurlig och blanda in hr Ludviksson, men det övergick tyvärr hans horisont. Men han är snäll.

NuMountain:

Ja, gör så. Fast du står iofs för vad jag säger, så för mig kvittar det.

westerlind:

Alltså...ligger det en ordvits bakom din felstavning av hans namn??

knaskamilla: Felstavning? skriver man inte mike66?

westerlind: Hmm? mike66 är alltså ett efternamn. Det dopet skulle jag ha velat vara på.

NuMountain:

Brukar man döpa folk till efternamn på dop? (Det var så länge sedan jag döptes, så jag minns inte.)

westerlind: Siljan?

Aktier?

NuMountain:

Tror du dop har kommit till de trakterna redan? Själv föreställer jag mig en invigningsrit där fadern och modern dansar hockeypolka kring en KoHo-klubba. När målsman sedan sänkt barnet i kassen blåser sektledaren i en visselpipa och signalerar att den lille fått sitt namn, till exempel: "Hell, mike66!"

westerlind:

Nu ska jag gå och vika mig. Förrseten, köpte du några aktier i siljansgasborrprojektet?

westerlind:

Och om man då skulle låtsas att pappan heter Ludvig så...blir efternamnet Ludvikson?

westerlind: Din syn på dop ligger helt i linje av min syn på giftemål. Konta Kinte (Toby) hoppade över kvasten, med sin kvinna. Jag hoppar gärna över en målvaktsklubba av märket "Honken".

NuMountain: Nämen NuMo då, jag är smickrad. Kan jag få fundera på saken?

knaskamilla: Man skulle kunna tänkga sig att det vanns en skillnad mellan vik och vig. Men ju vigare man är desto mera vik blir det ju, till en viss gräns.

westerlind: Hehehe! "Fundera" är ju ditt mellannamn, om jag förstått det rätt.

NuMountain:

Det har du förstås rätt i.

Vet din sambo om att du friar till killar på HS, förresten?

knaskamilla: Det spelar ingen roll. Hon vill inte veta av fler kvinnor bland de jag är gift med.

NuMountain:

Det förstås. Nåja, du och westerlind skulle säkert utgöra ett sött par. Får man komma på bröllopet?

knaskamilla: Du är antagen. En kvinna mer eller mindre spelar ingen roll.

knaskamilla:

Min fars far och hans far bodde i Ramvik och han hette Ludvig Persson. Alltså min farfars far är det jag nu skriver om, hajaru?

Du vet att på den gamla goda tiden så fick man nämligen välja efternamn, därav så blev inte Persson mitt efternamn utan Ludvigsson.

En del kallar mig för Ludde. Undrar om man inte skulle gå och vika ner sig som ett V i hörnsoffan nu?

NuMountain:

Gött!

mike66:

Och tur var väl det, för hur kul vore det att heta Persson?

knaskamilla: miiike Persson, nää det håller jag med om.

NuMountain:

westerlind fortsätter att spela svåråtkomlig och vill inte prata med mig, han verkar ha gjort slut? Har jag gjort något fel?

mike66: Jag förstår inte det. Jag tror ni måst ekonfrontera varandra. En fylla med lite "sopig" hockey kanske kan fastställa herraväldet.

mike66:

Är inte du gift redan? Det var väl NuMo och westerlind som skulle slå sig ihop?

knaskamilla: Nä, vi skulle hoppa över en KoFot.

NuMountain:

Det är i princip samma sak.

NuMountain:

En bra idé. Ska genast börja att packa farfars kappsäck. Sedan så lär jag väl fortsätta uppöver den 19:e också dårå, alltså sedan vi krossat jumbisarna. Apropå sopig hockey då´raa. Lite Zübeyde stuk på den sista då´raa dårå.

knaskamilla: Jag är inte monogam.

mike66: Om jag förstår det rätt så har ni hittills bara slagit era soppåsar ihop. Nu skall de särskiljas och en av er skall blotta strupen för den andre. Sopkvast och puck. Det är livet i en påse det.

mike66: Den nittonde är ett överskattat datum. En vanlig arbetsMododag men en stor dag för en TIKare.

NuMountain:

Förstod nästan att du återigen skulle dra upp detta till ytan. Vi måste dock klargöra att denna "sopkvastpåse" utspelade sig en vecka innan seriepremiären och att den numera ena "soppåskvasten" har sjunkit som en gammal gråsten i bottenviken.

mike66: Westerlind har lämnat in tyvärr. Så går det när man smakat för mycket hjortronlikör. Westerlind skall ha all heder för att han står upp för det faktum att han är smygmodoist.

NuMountain:

Jo det är ju barnbidragsutbetalning den 18:e, så den 19:e är det party party.

NuMountain: "Lämnat in"....låter illa, när hände det..?

mike66: Det finns två sätt att fira på riktigt i Ö-Vik. Endera se till att åka hem till Timrå igen och fira i Sundsvall, eller se till att hitta Sollefteåbor i Ö-vik som firar att man sett en Modomatch igen.

Hälge: Tyvärr är inte Westerlind med oss längre.

NuMountain:

Han hävdar att han har ett riktigt liv utanför HS-världen, den där westerlind. Jag vet inte vad man ska tro om det...

knaskamilla: Va! Det finns väl inte?

NuMountain:

Näe, alltså...jag är ju skeptisk. Har man missat något, tror du?

knaskamilla: Det här är helt obegripligt. Jag har aldrig hört talas om något liknande.

NuMountain:

Jag har faktiskt hört om det förr, men naturligtvis avfärdat det som illvilliga rykten.

knaskamilla: Precis. Jag trodde det var ilvilliga rykten. Nu finns det alltså någon som testar gränserna. Hur ska det här gå. Jag är allvarligt oroad. Ska jag behöva gå ut IRL själv för att se om det har gått bra och om jag kan rädda honom från denna psykos.

NuMountain:

Pratar med honom nu. Han verkar leva. Han låter inte så ledsen heller. Han hävdar dock att han inte vill träda fram just nu.

knaskamilla:
Öööö..ett liv utanför vad??
det kan inte finnas någon annan
verklighet utanför HS...

knaskamilla: Vaddå? Hur vet du det?

vart är Frisco...
nu skakas mitt liv..ett liv utanför
HS..kan inte vara sant...mera HS till
alla...HALLÅ Frisco..gamle Bajare...