1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531058 inlägg · 4122 ämnen

TV-pucken

Sv: TV-pucken
knaskamilla: Det är kul att se ens namn nämnas trots att man prioriterat det där som kallas "ett liv bortom HS" eller för alla andra, en vanlig lördagkväll med mycket öl och mat!

mike66:

Jag vet inte. Borde jag veta det?

Paddan:

Ja, så är det här i HS-världen - man behöver inte ens vara här för att vara närvarande.

Paddan: Joo, det var ju en diskussion om det där "andra livet" i dag (tror jag att det var).

Finns det ett annat liv än HS och debattörerna kom fram till att eventuellt fanns det något annat i Skövde, men det var inte helt klarlagt. Du kan kanske bistå med någon info..?

Hälge: Enligt mig så kretsar allt kring Bjästa, det där Skövde har jag aldrig hört talas om tidigare. Tror att det är ungefär som Atlantis, alla har hört talas om det men ingen har sett det...

Paddan:

Där har du fel. Både jag och mike66 har sett det.

knaskamilla:

Skövde alltså, inte Atlantis.

knaskamilla: Nä det borde du inte ha vetat.

knaskamilla: Jaha, ni tillhör den upplysta skaran. Berätta, hur var Atlant..förlåt Skövde? Hade alla människor bredbandsuppkoppling? Äsch, förlåt, det är bara jag som håller fast vid min nostalgiska ådra genom att vägra att överge mitt trofasta cykelmodem. Vill ju inte undanhålla befolkningen i Bjästa deras enda behållning under arbetsveckan, alltså att få trampa igång mitt modem under överinseende av hundratals ortsbor i Bjästahallen...

knaskamilla: Visst är det så. Du och jag har sett ljuset bortom HS.

Paddan: Det där tog jag upp i morse. Det är bara Tidaholm och Mariestad som inte har bredbandsuppkoppling. Bjästa, det låter gott.

Paddan:

Bredband? Trodde att det uppfanns i min nuvarande stad. Det var tydligen en skäggig pojke med flottig frisyr och fleecejacka som sa att han skulle göra saker. Typ som i Stångebr...

Jag är fullständigt nöjd med mitt 400kr/månadsnästanganskabredaband. Det har jag för mig att (lag)kapten NuMo också är.

Testa Televerket ADSL vetja!

mike66: Ja, se där, jag har skådat den heliga treenigheten: Tidaholm, Mariefred och Bjästa. Vad vi har gemensamt vetefan men någonting ska vi väl alltid kunna snickra ihop. Om inte annat kanske man kan anlita en töcken där Historieförvanskare så att det i själva verket visar sig att det var i mitt badkar som Arkimedes myntade sin berömda princip.
Eller, förresten hade inte Princip något med Sarajevo att göra?

Björn VII: Funkar bra. Men kommer något snabbare för samma pris så byter jag nog.

NuMountain och Björn:

Riktigt bredband för 195:-/mån. är inte så dumt det heller.

mike66:

Vad är det för klubb då?

Björn VII: Hahaha, ADSL, ja det står nog för "Alldeles snart, Det lovar vi,.... Snart ska vi Lägga in er på vår karta". Tror att vi har bredband i Bjästa innan vi har ADSL, sad but true.

Paddan: Borde det inte heta "ASDLVSSVLIEPVK" då..?

Paddan:

Hur det är med bredbandet i Skövde vet jag inte. När jag var där firade dock...hmm...det stora köpcentrat (som Gallerian i Övik, Prisma i Härnösand, eller Nordhallen i Bjästa) 10 år. Värsta jippot! Undrar om det inte hette Commerse, eller något liknande? Fult var det i alla fall (namnet alltså - inte alls lika skönklingande som Gallerian eller Prisma eller Nordhallen). Ettusen t-shirts med deras logga och "10 år 2002" på delades ut till barn som var födda samma år som köpcentret, OM de kunde bevisa att de var födda då. Huruvida så många -92:or dök upp och ville ha en ful tröja vet jag dock inte. Jag är skeptisk.

Paddan:

Nåja, Televerket har ni fått iaf va?

knaskamilla.

Där ser man, förtryckarregimen från N-land visar ännu en gång upp sitt fula tryne, enligt klassificerade uppgifter är detta H-sandsavtal en gammal klausul som ärkesnyltaren Fälldin fick igenom för 20 år sedan. Förutseende, må jag säga.

Krossa Norrland *klapp-klapp-klapp*

NuMo:

Inga känslomässiga band? Själv fick jag nästan en tår i ögat pga
av comhem när jag ficck deras mycket personliga och finstämda avsked till mig som kund.

Paddan: Gavrilo Princip, serbisk nationalist, medlem i organisationen "Svarta Handen", mördade tronföljaren i Österrike-Ungern Frans Josef i Sarajevo 1914, vilket utlöste 1:a världskriget..

Paddan: Har faktiskt varit med en del laster bensin och villaolja ut till dina breddgrader. Fast det var på den tiden jag var en riktig truckdriverman du vet 24 m lång. Träffade också en riktig flodpadda från Bjästa en gång i tiden, jag skyller på alkoholen ;)

Sarajevo, snackar vi världskrig nu eller?

knaskamilla: Åhfan, min första dag som ny student på Umeå Universitet firade universitetet 25 år, oooooh hemskt ärovördigt högsäte1 Då fick vi bussresenärer minsann fina vita t-shirtar med neongrönt tryck....

Björn VII:

Här får du något att läsa:
www.tele2.se/privat/internet/fastuppkoppling/bredband_lan.phtml
www.tele2.se/privat/internet/fastuppkoppling/bredband_orter.phtml

Nå'n glädje ska man väl ha av att bo i Härnösand, förresten?

Paddan:

De här t-shirtarna var vita med oneongrönt tryck.

Huge:

Jag har alltid trott att han hette I. Princip.

Paddan:

336 år här, har aldrig fått någon T-shirt...så åter en gång: norrlänningar får allt vad de pekar på. Sådeså!

mike66: Ojdå, där ser man.

Jäklar, att ni skulle kunna den oerhört svåra kunskapsfrågan. Trodde bergis att den låg ungefär på 100.000 kronors nivån på "Vem vill bli miljonär" ;)

Björn VII:

Är du så gammal??

knaskamilla:

Självklart, därav min status som fabelberättande uggla på "allmänt snack".

knaskamilla:

Hmpf. Skicka fel länk, då...
Så här ska det nog vara:
www.tele2.se/privat/internet/fastuppkoppling/bredband_stadsnat.phtml

Björn VII:

Blir du smickrad om man säger att du ser yngre ut?

knaskamilla:

Självklart ska man inte begära att en åttiotalist skall se så pass uppenbara associationer, men faktum är ju att bara namnet Tele2 är vink om vad som Fälldin fick i gengäld för sitt nederlag i kärnkraftsomröstningen.

Dessutom har jag aldrig sett någon med liknande abonnemang i sydsverige

kraxkonspirationkrax.

knaskamilla: Hahaha, touché. "I. Princip" ....ja, vad ska man säga. Står helt svarslös inför detta mästerverk men samtidigt inte...

Paddan: Det där var bara en principsak, ta nu nästa nivå. Förrseten hur många livlinor har jag kvar?

Björn VII:

Alltså, jag är inte helt säker, men jag tror inte att man ser på folk vad de har för internetuppkoppling. Möjligtvis att de med bredband är lite blekare än modemmänniskorna.

Björn VII: Jag röstade nej, skyll inte på mig.

knaskamilla:

Nej, unga flickor gillar distingerade gentlemän, har jag för mig. Nu är väl frågan bara var mina preferenser ligger någonstans, om jag är värdig en valsituation, då.

mike66:

Har du spelat sällskapsspelet Vem vill bli miljonär någon gång? Spelade det på praktiken häromdagen. Fick agera livlinan "ring en vän" åt min medpraktikant, och hjälpte henne därmed att vinna 80 000:-. Det du!

Björn VII:

Vem sa något om gentlemän?

För övrigt röstade jag inte alls - så mig kan du heller inte skylla på.

mike66: Få se, rent principiellt bör du redan ha valt 50-50 och publiken har redan bestämt att du skulle ringa en vän. Vilken vän väljer du? Eller finns det några vänner att välja bland?

knaskamilla:

DU sa något om motsatsen, fakktisst. En såndär 70-talistisk pojkspoling kan ju självklart inte förväntas prestera ett värdigt beteende, så jag extrapolerade den egenskapen ur variabel: "ålder".

Jag skyller på dig och miiike, ni ÄR N-länningar och skall ta del i det kollektivta ansvaret för eran landsdels sjuka åtroffande av begärliga medel. Jag vill ju ha en HBG-->H-ör-bro. och det NU! För att jag vill det + att det ser snyggare ut med hängbroar än tio kilometer långa långbryggor i betong, har jag märkt.

Paddan: Tyvärr så stannar jag här. Jag vågar inte chansa. Jag tar pengarna.

Nu äre........DETROIT.........detroit...............ZZZZZZzzzzzzzzzäta rules......ZZZZzzzzzZZZZ......zZZzzZZzzZZzzZz

Gonatt everybody och tack för en helmysig lördagsnatt igen.

mike66:

Vekling! Gonatt.

Grattis vill vinsten, förresten.

mike66: Det var då ena veklingar. Och denna ständigt närvarande reklam för den där sporten med träbitar och gummirundlar. Nej, fram för lite kulturstunder så att man med heder i kroppen så småningom, med referens Bengt Lindström, kan säga YYYYyyyyYYYYYra på ni....

Hmm, den där jädra TV-pucken satt hårdare än vad jag beräknade. Inte sjutton kunde jag väl tro att min kompis skulle ha ett sånt fint slagskott att pucken nu sitter som gjuten i mitt bildrör. Vad göra?

Paddan:

Hur många är det egentligen som låter "zzz" när de sover? De jag hört utstöta läten i sömnen brukar mer påminna om grisar, eller något liknande.

Paddan:

Ring Thorn.

knaskamilla:

Sir Väs.

knaskamilla: Själv så brukar jag tydligen imitera ett antal motorsågar i skiftesarbete, så svaret låter jag vara osagt...

« · 135929 · »