1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531217 inlägg · 4122 ämnen

Vart är...

Sv: Vart är...
poffa:

Du verkar ha visioner inom alla områden. En mer osannolik än den andra.

sorken:

Du är på rätt spår. Jag är imponerad. Med så dåliga ledtrådar som jag gav är det starkt att komma så nära på första försöket.

sorken:

När Mattias kommer hem vinner vi SM-guld hur lätt som helst.

Ang. ny arena och dess sponsor.

Kommer vi att bli hårda konkurrenter med Kinnarps arena?

NuMountain:

Tänk storleksmässigt, inte bokstavligt. Eller så tar vi det bokstavligt och bygger ett Globen II eller ännu bättre vi flyttar den nuvarande med slakthusområdet och allt.

Jag ringer Öviks TungTransport om du skaffar lite yta att ställa skiten på.

poffa:

När Karlin kommer hem får ni iaf ett bra spel i 4 mot 5.

poffa: Känns lite onödigt att fylla globen när det finns så stort intresse på hemmaplan. Vi får väl bygga en utomhushall.

NuMountain:

Jobbar och jobbar, sitter mest hemma och funderar på frälsarens återkomst. Rysningar...

poffa: Globen! Jasså du jobbar så?

NuMountain:

Ja, betänk när frälsaren kommer åter. Då skulle vi kunna fylla Globen varje match. Ja, tänk när Karlin kommer hem igen. Wow!

poffa: Självklart ska vi ha en ny arena. Tänk er hur Kempehallen kommer att se ut om tvåhundra år. Bygg nytt så fort det fins finansiell täckning.

Vart är...
MODO Hockey på väg egentligen? Vi tappar nästan halva laget till nästa år. Efter de föregående säsongerna med mycket spelare på minussidan så har jag inte känt mig orolig då jag vet att MODO ändå brukar lyckas få spelare i gengäld. Men i år är jag uppriktigt orolig. EN ordinare back kvar om Hedin drar till NHL. Sådant är mycket oroande.

Tur ändå att ÖSK visade vart skåpet skall stå. Här har vi nu en chans att spela in ett helt gäng med juniorer.

Angående arena förresten. Hörde på träningen igår av insatta människor att det fanns klara sponsorer till en ny arena. Var ett företag med sitt nordligaste varuhus i Sundsvall och som tillverkar kända bokhyllor mm. Företagets namn består av fyra bokstäver, de två första anger grundaren, de två sista är två orter i södra Sverige. Behövs det fler ledtrådar?

« · 79527