Nucky: Så du tycker vi agerar som ett lag ? :), Finns ju inte den minsta lilla tendens till samspel. Vi kör Solo och visst vi skapar något läge solo med men vi har ju 0 markeringsspel och vi hänger ju inte med i tempot för fem öre.
{7639}: Precis. Innan de etablerat spel eller när de har dålig koll på pucken ska man stressa. När de har full koll är det fullständigt idiotiskt att pressa, utan då är det mycket smartare att hålla positioner och motståndarna utanför sig.
Steken84: Bättre fart dom skulle inte ens behöva ta i dom glider ifrån oss. Och vi som värvat skridskostarka spelare?, Av våra nya spelare så är det möjligtvis Johan Forsberg som får godkännt. Resten är ju tokfloppar så här långt pga dom är värvad för producera.
Gavelo: Lundin håller oss kvar i matchen. Kunde stått 5-1 redan till Västerås. Jag brukar inte såga laget rejält men nu börjar det tom brinna av för en annan med. Och JFK är ju inne på helt rätt spår det är ju ett mysterium att våra tränare ej ser hur vi uppträder på isen ?.
Trilske: Är det något seriöst fel på Hellkvist och Styf? Ser man inte hur uruselt taktiken fungerar defensivt? Det är ju bara att spela brett så åker Modos forwards bort sig. Gång på gång på gång blir spelare fria mitt framför vårat mål.
Vet inte varför man ens snackar om att man ska skärpa sig med utvisningarna när man uppenbarligen inte klarar av att spela hockey utan att dra på sig utvisningar.
Vi uppträder inte på långa vägar som ett lag utan det är solo som gäller verkar det som. Nä trodde vi hade något på g efter matcherna mot Khk och Timrå spelmässigt men nu känns det som vi är tillbaka där vi började som yra höns och ingen ide alls.
{5647}: Haha Modo är så sköna, man har spelat samma strategi i över en säsong men man har inte lärt sig ett skvatt! Att man direkt efter Timrå matchen snackar om att det inte duger med massa utvisningar så börjar man med 6 man på banan i nästa match, hål i huvudet på det!
Heyerdal: Uselt pp, och Sylwander igen som hoppar in på isen? Samma som i Timrå suck, många klagade på Lukas tog många onödiga men Sylwander är fan i mig snäppet värre att ta korkade utvisningar.
Heyerdal: kan inte tänka mig att han är annat än sjuk. Han var bänkad perioder ifjol också, men studsade tillbaka som förstemålvakt sedan. Han lär göra det den här gången också, även om Lundin bjuder på hårt motstånd nu.
Jag är på plats och beskådar matchen..
En rejäl skärpning vill jag se nu i andra..🙂