1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532444 inlägg · 4126 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd

Swordster:

Blöt var ordet, sa Bull. Men vi hade i alla fall tur med vädret. Mobilen är dock fortfarande borta. Skit också!

Poffa: Det låter på ditt inlägg som om festen i alla fall var blöt...

Jaha, hemma från lagfesten. Gått hem från Måle, jobbigt sdom satan. Det värsta är att jag inte vet var fasen min mobil är. Förhoppningsvis har jag ionte supit bort den.

Det blir banne mig soffan i natt och VH1 som tilltugg. Men innan jag sover måste jag ta ur linserna, annars kommer jag få operera bort dem i morgon. Gonatt, alla. Hoppas ni kommer sova lika skönt som jag tänker göra. Klockan 09.45 är det vusst motprcykel på Eurosport. Hoppas man vaknar tullls dess.

ZzzZzZz zZzZzzZ

Kul med studentbal. Nu blir det till att njuta av sängen i natt. Znark.

Ja, då skall man äntligen få sova i sin egen säng igen. Det är faktiskt någonting alldeles speciellt med det. Man sover så otroligt mycket bättre där än man gör i hotellsängarna.

I morgon blir det slöa och slappa i solen (om det är soligt) för att sedan på kvällen få njuta av en lagfest med innebandygänget. Skall vi gissa på att det blir blött, även om solen kommer skina hela dagen?

ZzzZZzZZZ zzZZZZz

Frisco:

Det har du rätt i.

knaskamilla: Bättre att du struntar i att ta ut semestern och tar det i slantar istället. Det kan du behöva.

65selander:

Jag tror att mina arbetsgivare blir glada om jag tar ut min semester innan min tjänst upphör, faktiskt...

knaskamilla: Semester vad är det man är väl lojal mot sin Arbetsgivare ;-)

Frisco:

Kan inte göra annat än önska dig (och alla andra) detsamma. Sex dagar och fyra nätter på bortaplan nu - men snart semester... Znark.

Ävärybåddy: Zz zzZ Zzz z zZZ zz

www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Poffa: 19:44. Vad är det med dig?

I morgon får man åka hem. Trevligt. Om jag sover går tiden dit fortare.

ZzzzZZz ZZzzzZZZ

Frisco:

Siffrorna avslöjar en helgvistelse i Nyköping. När man är inne på fjärde veckan är Nyköping inte lika skojig längre.

Paddan: Eller så hade kvinnan en något udda kroppsfigyr.
Inte Playboymaterial iallafall.

Frisco: Om man har svårt att somna kommer här lite tidsfördriv.

Frisco: Det fattas ju fyra nummer till lottoraden ;)

Poffa: Jag tycker att Nyköping var en trevlig stad.

28-34-30

Nä, jag går och knyter mig. I min hjärna är klockan snart halv tolv. Skönt med sömn...

ZzzzzzZ ZzZZZz

Dream Team:

Va, har Timrå fler än en skola?

Poffa: Fasiken, du är ju trött jämt... har du provat Ginseng nån gång?
Antar väl att det är ditt jobb som sliter på dig, precis som för alla andra!
Verkar lite som att du har ett extra tungt och slitsamt jobb?

MVH.

knaskamilla: Vilken skola i Timrå är det som tvingas stå ut med dig idag? =)

El Maco:

Jag råkade läsa att du hade "inhandlat några yngre medarbetare". Fast sen blev det rätt.

Jag är faktiskt inte det minsta inspirerad att åka till Timrå och ha lektioner idag. Inte för att jag hade velat sova hela dagen, utan för att jag tycker att det känns segt att åka till Timrå för att ha tre på varandra (nästan) likadana lektioner och sedan åka hem igen. Hoppas kidsen är roliga.

Sommarens första myggbett. Ungefär så illa kan man beskriva skiten. Tröttheten är oändlig, inte så mycket beroende på myggbettet, utan mer sådär allmänt. Skönt att man kan få terapisamtala lite här i sin ensamhet. Taxin är här om en halvtimma. Gomorron.

El Maco: Du måste har lite förståelse för unga människors stolthet över att äntligen göra någon nytta.

Att läsa Modos gästbok är lite grann som att PRAO:a. Knas, Paddans och Poffas återkommande beskrivningar av sina arbetsdagar ger värdefull inblick i yrkeslivet för hockeysnacks yngre besökare. Fler borde ta efter!

Själv har jag idag varit på ett bra möte och ett meningslöst, pratat i telefon med kunder och kollegor, handlett några yngre medarbetare och registrerat mig för en IFRS-kurs på intranätet. Medan jag deltog i en telefonkonferens passade jag på att sortera en del gamla papper genom att slänga det mesta och hålslå och sortera in resten i pärmar. Det blir en elva timmars arbetsdag idag som just nu efterföljs av lite privatsurfning och läsande av svenska tidningar på nätet. Nästa vecka ska jag faktiskt på en utbildning i Boca Raton. Det blir trevligt.

Det var jag det. Har någon annan jobbat och vill berätta?

På tal om sova, jag måste sova, jag vill sova, jag BEHÖVER sova.

Jag kan inte somna. Jävla Nyköping.

Dream Team: Jo hon ska nog åka dit imorgon. Om jag känner henne rätt skulle hon hellre sova hela dan.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

knaskamilla: Eftersom vi är i icke-hockeytider måste ditt Timråogillande för stunden bero på nogot helt annat...?

Ja, dags att försöka sova. Kommer förmodligen att gå sådär halvbra. (Jävla Timrå.) Znark.

Ett gott dagsverk är gjort. På tal om gott, maten som det bjöds på var i världsklass. Hemlagat...

I morgon bitti klockan 04.55 hämtar taxin mig. Stackars mig. Ytterligare en vecka i Nyköping, med lite tur den sista. Men med tanke på hur tursamt det varit hittills så blir jag väl kvar där i all evighet. Nu sömn, annars kommer morgondagen verkligen bli en enda lång plåga.

Gonatt. ZzzzZZz ZzZzzZz

Jaha, då hade man gjort en dryg timme på jobbet då. Reseräkningarna skrivna, tidkorten inlämnade, mailen kollade, räkningar konterade och lite småplock undanstökat.

Nu åker jag hem och väntar på att chauffören skall vakna. Det lär dröja.

knaskamilla:

Det skall bli skönt att jobba nu medans du sover. Mot jobbet.

Äääh, vem mer än mig själv försöker jag lura egentligen?

Poffa:

Det ska bli kul att bära omkring på en bebis medan du jobbar. Znark.

Poker, städning, jobb och MotoGP har varit. I morgon väntar jobb, jobb, och mera jobb. Dock i lite olika former. Gonatt med er...

Äääh, jag gör väl som de flesta andra. Jag sover mig in i fortsättningen av söndagen. I morgon är det MotoGP, jobb, städning och poker som väntar. En skön blandning av nytta och nöje.

Gonatt. ZzzzZZZ zZzzzzzZ

Poffa: 17.15 måste man vara vaken imorgon i alla fall.

Nä, nu får det vara nog fö idag. Resdammet grusar ögonen och jag känner för att sova. I morgon skall banne mig inte väckaren ringa klockan 06.00. Jag skall sova till minst 7.

Gonatt. ZzzzzZ zzzZZzz

Salle: Ok. Om det är så du vill ha det så. Själv tycker jag att det är roligare om du skriver saker än att du låter bli. Men vi tycker väl olika om varandra.
Fast jag tycker det är mer reko att göra som du och säga att jag ska sluta skriva inlägg än av de fega, ynkliga moderatorerna som raderar inläggen i Caféboken (av alla böcker)!!!

I övrigt trevlig helg! Äntligen www.glaho.com/time.htm

Frisco: Sist du blev raderad här i den här gästboken var den sjunde maj pga. dubbelpostning.

Inte en enda maktgalen moderator har raderat mig på hela kvällen.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Nej, varför inte sova. Eller rättare sagt, jag skall försöka läsa lite i boken jag har med mig. Med tanke på hur det gått hittills denna vecka så är väl förhoppningarna inte så stora på att jag kommer komma några många kapitel framåt i den.

I morgon är det hemresedag. Härligt. Dessutom väntar en långhelg. Sånt gör en glad. Förhoppningsvis så kommer vädret bli bättre än vad SMHI vill påskina. De får väl sova på saken. Det tänker jag göra i alla fall.

Gonatt. ZzZZZzz ZzZzZzz

Nalle Sjuh: Vad var det Roberto sa? NORDKOREA, KUBA, NORGE OCH SVERIGE!

Jag blir så matt......

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Frisco:

Trist att inte alla som vill får skriva inlägg i Café-boken, det är nästan så att man börjar se ut som Martin van Nistelmarck i ansiktet av det.

shop.football.co.uk/store/comersus_viewItem.asp?idProduct=1175

ZZZzzzZZZzzz

Hmmm. Intressant, det första Z-meddelandet skickades aldrig. Men tydligen kom det in ändå. Märkligt på min ära.

Jaja, Z nummer fyra då eftersom de andra två kom på delad andraplats.

« · 551303 · »