1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530910 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
knaskamilla: Hmm, jag drar till med en vild gissning...jag tror att han simmar ur bild...

Dream Team, matsby och Paddan:

Jag tror att jag låter Poffa svara på vad som egentligen hände, faktiskt.

knaskamilla:
ähh fegis.

Frisco:Nu ska ni få roa er själva. Nu väntar drömmarnas rike på mig. Gonatt på er.

Portello: Detsamma. Nu ska det sovas på Nygatan också. Först 4 godnattbilder från min baraföridagbilddagbok:
[bild]www.frisco.se/hs/040125a.jpg[/bild]
[bild]www.frisco.se/hs/040125b.jpg[/bild]
[bild]www.frisco.se/hs/040125c.jpg[/bild]
[bild]www.frisco.se/hs/040125d.jpg[/bild]
zZ z z Z zZZ z Z z zZ

Frisco:

Jag gjorde en bilddagbok och bildgåta på samma gång, kan man göra så? Här kommer den (frågan är alltså vad som hände före, under och efter att bilden togs, samt vad den föreställer):

[bild]www.ornsat.com/kamilla/mat.jpg[/bild]

Gonatt, alla som inte är Frisco och redan sover!

knaskamilla: Har du försökt att göra soppa på en spik?

Frisco:

Nej, kan man göra det? Blir det gott?

knaskamilla: Tycker det ser ut som en Omelett som har fått likmaskar

knaskamilla: Är verkligen det här en tävling som har de kvalitéer vi eftersträvar i gästboken?

NuMo:

Nej, kanske inte? Kan du, lite kort, lista upp de kvalitéer en tävling ska ha för att passa här?

knaskamilla: Det finns orsaker varför du inte har blivit en gästboksprofil här än.

NuMo:

Det har jag svårt att tro. Vilka är orsakerna?

knaskamilla: Det kanske beror på att du visar riskorn i min godnattråd och aldrig talar om svaret på gåtan?

Frisco:

Jaha. Attans. Fast kan det bero på det? Jag gjorde ju inte det förrän igår, menar jag... Nåväl. Jag skulle koka ris. Det skulle ta 20 minuter. Efter 15 minuter såg det ut sådär. Vem som rår för det är dock inte utrett ännu, då både jag och han som tvingade mig att laga maten hävdar att vi inte hade ställt plattan på sexan. Men du behöver inte oroa dig för att jag svalt igår, det mesta riset gick att äta.

knaskamilla: Du ville gärna delge detta för oss andra på SpS, det kan jag förstå, det var viktiga händelser ur ditt liv. Men varför gjorde du en tävling av det och varför i ZzzzZ-tråden?

NuMo:

Det var ju en bilddagbok, som Friscos (som han lade ut i ZZZ-tråden). Varför jag gjorde en tävling av det? Det vet jag inte riktigt. Jag tror att det var för att jag inte ville skriva ett alltför kort inlägg, eftersom jag alltid blir mobbad för att jag skriver så kort.

knaskamilla:

Själv har jag fortfarande inte listat ut vad det är jag gör strax efter att bilden på biljardbordet är tagen. Men jag drar till med en kvalificerad gissning: Jag sätter alla bollar som jag skall och vinner som vanligt. Detta till pojkarnas glada hurrarop samtidigt som man kaxigt uttrycker sig ungefär så här: "Vill flickorna ha revansch?".

Så, då var den tävlingen avklarad.

Poffa:

Tänker du nu på tillfället då du satte två halva jättesnyggt, samt den vita bonusbollen också? För du vet att...det är alltid bättre att sätta helfärgade bollar ifall man spelar i laget som HAR bollarna med hel färg. Ja, förutom den helfärgade vita då, som aldrig är bra att sätta.

Om jag inte minns helt fel fångade jag på den där bilden ganska precis den vita bollen innan den slank ner i hålet. Jag tror inte ens att du satte någon annan boll innan.

knaskamilla:

Nä, det måste ha varit AM som gjorde den stöten. Han svarade för prestationen att sätta vit boll i fyra av fem stötar under en omgång. Jag själv satte aldrig vita om jag inte satte en annan boll först.

Det här kanske är så bedövande tråkigt att det förtjänar att ligga under ZZZ-tråden. Tänkte bara informera om att Alain Hache har skrivit en bok som heter The Physics of Hockey och där kan man bland annat få reda på såna intressanta saker som att energin som absorberas i kroppen och skydden under en vanlig tackling är tillräcklig för att få en hundrawattslampa att lysa i en och en halv timme.

Paddan: Wow, den länken funkade ju superbra. Bra jobbat, klantskalle...

Får se om jag har bättre lycka denna gång, eller så ska jag lägga ner försöken att länka till denna bok.

Sen så har jag tydligen uppenbara problem att skilja på en och en halv timme och en och en halv minut. Jaja, det blir väl så med tidsuppfattningen när man har 24 timmar fritid per dag.

Äh. Man blev trötter. Heja MoDo! Jajust, och godnatt. Inte till MoDo, men folket här, alltså.

[bild]www.ornsat.com/kamilla/riksman.jpg[/bild]

Godnatt godnatt. Isracing imorgon. ÄNTLIGEN!!!

Så fick då Frisco äntligen denna gb att stanna av och gå på tomgång. ZZZzzZZZZZZzzZäta på er ZZZZzzZZZZZZzZZzZz

mike66: Godnatt pårä.

Bättre en fågel i handen än att vara vaken på natten.
Godnatt.

[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]

Frisco: Tycker det är dags att du förnyar den trots modomotivet stiliga bilden ovanför. För att hjälpa dig har jag gjort ett förslag till en ny:

[bild]www.shell.linux.se/wlind/images/mike.jpg[/bild]

westerlind:

Den var snygg. Jag gillar särskilt det uppånervända a:et. Fast den hör väl mer hemma som banner i Nolbys (hädangångna) gästbok?

Eftersom TV4 ikväll visade filmen High Fidelity så kan det kanske vara intressant att läsa vad några engelska sexåringar och sjuåringar anser om några utvalda låtar som skall representera classic rock.

www.guardian.co.uk/arts/features/story/0,11710,1135399,00.html

Hmm, var har vi då det hockeyrelaterade?
"The Who - Substitute" ...kanske

westerlind: Hahaha, hur ska man kunna sova när du lägger ut smaskiga bilder med snygga damer på. Förrseten, vem är kvinnan på bilden? Jag tror jag är kär?

mike66: Äh, det är ingen kvinna, det är en man - i varje fall en gammal pojke. Hade det varit en kvinna så hade hon ju såklart hetat Mika.

westerlind: Äh nu skiter jag i det här, nu hoppar jag jämfota upp i tevesovsoffan. Läste här nånstans att det var Poffa-match på gång. ZZZZZzzZZZZZZäta på er #2 ZZZZZzzzzZZZZZZZzzZZ

mike66:
Kände bara för att ha det senaste inlägget på morgon sidan!

Att Poffa aldrig lär sig vad NHL gör dagens ungdom, träffade på ett gäng utan för Spy Bar i stockholm i natt.

Dom såg lite borta ut, troligtvis lite väl mycket braja men dom sa att dom spelade hockey i NHL och att dom var musiker på halvtid samt att deras bästa minne var visst någon match -99 som inte gick deras väg.

Den ene sa att det var första gången dom inte bökade i ett sarg hörn hela matchen, istället så försökte dom slå en djupledare innanför egen blå till ingen nytta eftersom "Betty Spagetti" stod i mål!

God Natt Kära Internet kompisar!

Denna gästbok börjar likna alla andra.

Dags att sova så man orkar med morgondagen.

Hockey imorgon förresten. Hoppas att våra två Röd/Vita lirare ser till att laget tar en seger.
[bild]www.ishockey.dk/merchandise/bitmaps/roed-jersey-400.jpg[/bild]

zz zZ z zzzzzzzzzzz

Frisco: Nurå, är man värd en match mot er storhetsminigolfsdatorsexperter snart eller? Självklart så ska också NuMo och Björn VII ha chansen att utmana oss. Säg till eller skriv till när du känner dig mogen för uppgiften.

mike66: Nu börjar det likna något, men Frisco verkar inte bli kissnödig för några simpla 22:or. Synd att jag inte kan anlita servern knas för tillfället, därför kan jag inte uppdatera er med bevis, men jag har faktiskt en 21:a hemma, som bara ligger och väntar på henne. Mogen för tävling mot en annan människa är jag dock inte. Jag har inte fått mina antidepressiva.

Dags att sova...

zZ zzZ zZ zzzzZ zZZZZ z zzzzzzzzzz zz ZZ z Z ZZ zz

Frisco:

Det är morgon, SpS är kvar och Poffa är trött men GLAD! Jag får skriva här inne en gång till.

LÄNGE LEVE SpS!!!

Poffa: Trevligt värre. Godmorgon världen!

Frisco:

Guten morgen :)

Poffa: Wow, another day, another "klipp och klistra"-session.
Måste ju försöka få med alla mina guldkorn.
Äh, förresten, någon som kan ge mig en kopia på hela SpS och HS? Självklart i papperskopia ;)

Paddan: Äh nu är det snart dags igen.

z zzzZ ZZ zZ z

Frisco: Tala för dig själv du. En annan är ju "ledig". Fast idag var jag faktiskt ut till City Minigolf, eller vad det heter, och pratade jobbmöjligheter.

Frisco:

Ny natt, nya NHL-matcher. Men en annan måste ju jobbe i morgon så man får väl använda sig av sängen nu.

Natt!

ZzZZzzZ Zzz ZzZz

Poffa: NHL? Till och med kälkhockey-VM avgörs på plan med manliga mått. Jag bryr mig ingenting i NHL eller Stanley Cupslutspelet (som det visst är nu).
Äh, kul att Colorado vann i natt. Jag har ju trots allt en sån tröja. Sundin skadad. 3-0 mellan Tampa och NYI (4:e matchen i rad som slutar 3-0 till nåt lag). Mästarna från andra sidan floden håller på att åka ur och jag hoppas innerligt att Detroit åker samma väg.
Äh, sånt skit bryr sig väl ingen om. 60x30 ska det vara;-)

« · 382307 · »