« Föregående · 1830730 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly season
RagnarLodbrok: Han är inte center, men han skulle kunna leda och vara spelfördelare ett anfall och pp med häggström framför mål.
Sv: Silly season
Från Hörnefors: Kirill Kabanov har haft det svårt att ta en plats i Khl. Han skulle kunna ta ett omstarts år i Modo för att få fart på karriären igen.
Sv: Silly season
modomille: Tycker vi ska passa oss för dalande spelare. Tycker trenden tydligt varit att de spelare som lyckats i hockeyallsvenskan är spelare på väg upp eller som fastnat lite i karriären.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Apropå shl klubbar som har svårt med balansen inkomster och utgifter, visserligen ingen fara på taket med Jakob porser i ryggen men ändå 4,9 milj back.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille: Känns som att Leksand bränner alla medel på att gå upp direkt, går det inte så är dom väl farligt nära konkurs med så många "dyra" spelare?!
Sv: Silly season
modomille:
Sellgren tror jag kan producera riktigt bra nästa säsong. Han gjorde 10p denna, nu är mitt minne lite selektivt men visst kom många av de poängen de sista 20 matcherna. Enligt Adam J. på allehanda skall Sellis vara ett riktigt fysfenomen, en liten brasklapp för Adams kunskaper på området men ändå.
Sellgren tror jag kan producera riktigt bra nästa säsong. Han gjorde 10p denna, nu är mitt minne lite selektivt men visst kom många av de poängen de sista 20 matcherna. Enligt Adam J. på allehanda skall Sellis vara ett riktigt fysfenomen, en liten brasklapp för Adams kunskaper på området men ändå.
Sv: Silly season
modomille: Ja så är det nog, men eftersom det är helt tyst från Modo så sitter man ju och (fantiserar om) försöker hitta möjliga topp centrar som kan hjälpa Modo tillbaka till SHL.
+ 1
Sv: Silly season
Från Hörnefors: Brukar vara så men tror att Sundlöv har tillräckligt med rutin och expertis för att kunna landa en forward som passar på stor is. Ser ut som att Redenbach börjar dala,men håller nog en hög klass fortfarande. Mr X är troligtvis i förhandling med olika klubbar och väntar in svar från SHL,Liiga,AHL,DEL klubbar först och Modo är valet annars.
+ 1
Sv: Silly season
hockey_21: Det brukar va som ett lotteri med amerikaner som aldrig spelat på stor rink. Men Tyler Redenbach kanske? Han har levererat i alla lag som han har spelat i.
+ 1
Sv: Silly season
hanzon:J.L och Markus Oskarsson. Absolut ett rimligt krav. Oskarsson kan mycket bättre än vad han presterade i Almtuna förra säsongen. Då var han ju inte dålig heller 17 poäng och plus 13.
Sv: Silly season
Från Hörnefors: Vad tror ni om honom? (Känns ej realistiskt)
www.eliteprospects.com/player.php?player=59968
www.eliteprospects.com/player.php?player=59968
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tydligen betyder Modo på spanska "Läge"
Här rapporterar dom om Zlatans skadeläge ( återhämtning)
Han bollar/rehaba på instagram med sitt nyopererade knä.
De är fan Salmonsson 2007 klass där.
Här rapporterar dom om Zlatans skadeläge ( återhämtning)
Han bollar/rehaba på instagram med sitt nyopererade knä.
De är fan Salmonsson 2007 klass där.
Sv: Silly season
Ygge83: Om man inte har råd med en Rob Schremp så kanske Fredrik Johansson (VIK) är ett alternativ. Hans kontrakt bröts ju när när dom åkte ut.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon: Mr Madhawk synar dom bästa värvningarna i HA,E Carnestad på 9 plats och J Eriksson på 10.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Beredd att hålla med på detta, som Thomas Johansson menar.
"Han vill nämligen flytta upp fyra ytterligare lag till SHL och få in 18 lag i den svenska toppligan.
– På kort sikt kommer det att bli ett ramaskri, men tänker man lite långsiktigt på det och vad som är bäst för svensk ishockey och utvecklingen av svenska ishockeyspelare och den svenska modellen så känns det som att vi skulle behöva stärka upp division 1-serierna i stället. Jag tycker att man ska utöka SHL till 18 lag, man ska lyfta upp lag från HockeyAllsvenskan och sedan ska man göra HockeyAllsvenskan till division 1-serier med mer lokal anknytning."
Då kanske ekonomin för Div 1 lagen blir rimligare med kortare resor.
"Han vill nämligen flytta upp fyra ytterligare lag till SHL och få in 18 lag i den svenska toppligan.
– På kort sikt kommer det att bli ett ramaskri, men tänker man lite långsiktigt på det och vad som är bäst för svensk ishockey och utvecklingen av svenska ishockeyspelare och den svenska modellen så känns det som att vi skulle behöva stärka upp division 1-serierna i stället. Jag tycker att man ska utöka SHL till 18 lag, man ska lyfta upp lag från HockeyAllsvenskan och sedan ska man göra HockeyAllsvenskan till division 1-serier med mer lokal anknytning."
Då kanske ekonomin för Div 1 lagen blir rimligare med kortare resor.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Det största problemet är ekonomin, i dagsläget roffar shl åt sig av kakan och ändå går många lag back!
Allsvenskan är en serie som präglas av ännumer ekonomiska svårigheter och utan idéell hjälp så skulle man inte kunna bedriva en allsvensk förening, tänk då hur tufft det är att bedriva verksamhet i div1!
Sverige är ett litet land befolkningsmässigt så nycklarna till att kunna bedriva en verksamhet med små medel är att ha låga utgifter, där kan resor vara av yttersta vikt.
Kanske man bör fundera på att dela upp Hockeysverige i 2-3 områden ( syd, mellan, norr )där man spelar flest matcher inom sitt område för att på så sätt spara in på resor?, dock är ju norra Sverige tyvärr något tunt på högsta nivå, ungdomarna föredrar att bo i storstan så det kan bli svårt att genomföra, men på allsvensk nivå bör detta absolut kunna fungera, kanske man även utökar allsvenskan med några lag?!
Allsvenskan är en serie som präglas av ännumer ekonomiska svårigheter och utan idéell hjälp så skulle man inte kunna bedriva en allsvensk förening, tänk då hur tufft det är att bedriva verksamhet i div1!
Sverige är ett litet land befolkningsmässigt så nycklarna till att kunna bedriva en verksamhet med små medel är att ha låga utgifter, där kan resor vara av yttersta vikt.
Kanske man bör fundera på att dela upp Hockeysverige i 2-3 områden ( syd, mellan, norr )där man spelar flest matcher inom sitt område för att på så sätt spara in på resor?, dock är ju norra Sverige tyvärr något tunt på högsta nivå, ungdomarna föredrar att bo i storstan så det kan bli svårt att genomföra, men på allsvensk nivå bör detta absolut kunna fungera, kanske man även utökar allsvenskan med några lag?!
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
WarEvryPractice: Om man lyssnade på allt han hade att säga så tycker jag att det inte låter allt för tokigt. De två sista åker ur och de bästa 2 går upp.
Men då är frågan hur man löser att de två som åker ur kanske båda borde höra till syd och de två bästa kanske är från Norr. Ska man göra en omfördelning varje säsong då gällnade vilka som hör till Norr och Syd. Men jag tror faktiskt det skulle göra det lite småroligt. Sen så blir det kortare resor för de lagen som är i ligan under och mer derbyn. Jodå. Låter bra.
Men då är frågan hur man löser att de två som åker ur kanske båda borde höra till syd och de två bästa kanske är från Norr. Ska man göra en omfördelning varje säsong då gällnade vilka som hör till Norr och Syd. Men jag tror faktiskt det skulle göra det lite småroligt. Sen så blir det kortare resor för de lagen som är i ligan under och mer derbyn. Jodå. Låter bra.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
WarEvryPractice:
Förr eller senare går vi upp, sen väntar finaler och guld som vanligt;)
Förr eller senare går vi upp, sen väntar finaler och guld som vanligt;)
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Jo sant alltså lag går ju upp och ned.
Hade bara känts så mycket bättre om de var som i fotbollen, dvs är man etta eller tvåa så går man direkt upp. Å andra sidan så hade vi åkt ut 2011 om så var fallet, och den gången "gnällde" jag inte :)
Hade bara känts så mycket bättre om de var som i fotbollen, dvs är man etta eller tvåa så går man direkt upp. Å andra sidan så hade vi åkt ut 2011 om så var fallet, och den gången "gnällde" jag inte :)
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
WarEvryPractice:
De senaste 20 åren har ett lag gått upp, någon gång två tkr det är rätt ok. Tror vi kan se två lag som går upp iår.
18 lag i högsta serien är lite väl mkt, men 16 lag som möter varann 4 ggr tkr jag vore lägligt. Sen kan man alltid diskutera flera serier i allsvenskan men skulle nog säga att en rak serie för kvalitén är det bästa. Av samma anledning vore nog två div 1 serier det bästa. Då får vi 64 lag i proffsserier kan nog vara rätt bra för svensk hockey.
De senaste 20 åren har ett lag gått upp, någon gång två tkr det är rätt ok. Tror vi kan se två lag som går upp iår.
18 lag i högsta serien är lite väl mkt, men 16 lag som möter varann 4 ggr tkr jag vore lägligt. Sen kan man alltid diskutera flera serier i allsvenskan men skulle nog säga att en rak serie för kvalitén är det bästa. Av samma anledning vore nog två div 1 serier det bästa. Då får vi 64 lag i proffsserier kan nog vara rätt bra för svensk hockey.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
WarEvryPractice: MoDo bestämmer vilken liga som egentligen gäller. Nu är uppenbarligen Allsvenskan hetast då MoDo valt att ligga där. Bra MoDoiter vinner alltid VM-guld och hänger sen i taket i NHL när de känner för det.
Skellefteå svarvar fortfarande på en kommunbelånad Wernblom-staty i brons...
Skellefteå svarvar fortfarande på en kommunbelånad Wernblom-staty i brons...
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Kan inte se det hända och jag tror inte på det upplägget. Läste iofs bara artikeln.
Däremot, det som funkar bra i många serier, är att de sämsta lagen åker ut direkt. Det som dödar allsvenskan just nu är att det känns hopplöst svårt att gå upp.
Däremot, det som funkar bra i många serier, är att de sämsta lagen åker ut direkt. Det som dödar allsvenskan just nu är att det känns hopplöst svårt att gå upp.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Är det någon som håller med sportchefen i Djurgården Thomas Johansson om hans önskan att lägga ner Hockeyallsvenskan mm.?
Sv: Silly season
Nyfiken på vem som avses.
www.hockeysnack.com/modo-hockey/forum/write?reply_id=1830634&topic_id=64284
www.hockeysnack.com/modo-hockey/forum/write?reply_id=1830634&topic_id=64284
Sv: Silly season
RagnarLodbrok: Står att han inte är så bulkig. Men nog verkar det som att han lagt på sig lite tuffhet.
Klubban ser dock inte helt reglementsenlig ut.
Klubban ser dock inte helt reglementsenlig ut.
+ 2
Sv: Silly season
RagnarLodbrok:
Hellre en död silly, än den som var förra säsongen då laget blev fullt i december.
Hellre en död silly, än den som var förra säsongen då laget blev fullt i december.
Sv: Silly season
Tarasov: Det är ju så dött så vi måste ju skapa egna rykten och scouta själva :)
+ 1
Sv: Silly season
RagnarLodbrok: Haha, kan väl inflika att mitt inlägg inte heller var av allvarligaste sort :)
+ 2
Sv: Silly season
{7814}: Hahaha. Det vore kung. Jag skickade ett e-mail i förrgår till en kollega och sa att just Vallorani hade börjat följa Modo på twitter, bara för att få han att gå igenom alla som följer Modo. Lite småbus liksom.
Mitt sjätte sinne kanske.
Mitt sjätte sinne kanske.
+ 2
Sv: Silly season
RagnarLodbrok: David Vallorani ryktas vara nära Almtuna. Kanske Modo är med där och drar också?
Sv: Silly season
modomille: Jo klart man drömmer om stjärnvärvning..Sant men ändå skönt att laget i princip är klart förutom Centern då..När hade vi ett lag klart så tidigt senast? sen har vi ju behållit större delen av laget så det blir nog en bra säsong :)
+ 1
Sv: Silly season
Ygge83:
Spelare som Sallinen/Räkan/Micke J är troligen omöjliga att värva till en allsvensk klubb, såvida inte det finns en anknytning. Exv lyckades Leksand behålla Ritola, rimligen med hjälpa av nån extern finansiär.
Spelare som Sallinen/Räkan/Micke J är troligen omöjliga att värva till en allsvensk klubb, såvida inte det finns en anknytning. Exv lyckades Leksand behålla Ritola, rimligen med hjälpa av nån extern finansiär.
Sv: Silly season
RagnarLodbrok: okej ja dem lär ju kolla mest åt khl o möjligtvis Schweiz. Mikael Johansson känns rätt i ålder med tanke på att han kanske inte behöver återvända hem än. Men risken är nog inte stor tyvärr. Jag ser nog helst en producerande ifrån HA eller också återigen en som nämnts tidigare Rob Schremp men han inte heller trolig.
Sv: Silly season
RagnarLodbrok: Du har nog lite för höga förhoppningar. Men det finns ju inte så många rykten att diskutera heller. Nackdelen med att vara klar med lagbygget tidigt är ju att silly season sommaren är ganska död.
+ 3
Sv: Silly season
Ygge83: Ja jag skulle tro att någon av dom iallafall är med i beräkningarna.
Själv hoppas jag på Micke johansson eller Tomi Sallinen..Men är nog för dyra om dom ens vill spela i HA..Kan inte finnas många platser lediga?. Kollade igenom trupperna i SHL.Är några lag tror jag som letar producerande centrar.Luleå och FBK bland annat..
Själv hoppas jag på Micke johansson eller Tomi Sallinen..Men är nog för dyra om dom ens vill spela i HA..Kan inte finnas många platser lediga?. Kollade igenom trupperna i SHL.Är några lag tror jag som letar producerande centrar.Luleå och FBK bland annat..
Sv: Silly season
RagnarLodbrok: absolut tycker också att det är lite tråkigt men ja vad ska man säga det är nog positivt trotts allt att de har tänkt om lite grann. Personligen tror jag mest på antingen Kevin Goumas eller Deschamps. Frågan är bara hur länge de väntar innan de skriver under kontrakt. De räknar nog med intresse ifrån shl. Undrar i dagsläget hur många centerplatser för producerande centrar det finns kvar i shl?
+ 1
« Föregående · 1830730 · Nästa »
Tack för allt Skröder