« Föregående · 1832917 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från Hörnefors:
Av de lag vi mötte tyckte jag Pantern var det lag som växte mest under säsongen. Tror att de kan bli farliga, tycker inte de blivit direkt försvagade. En titt på statistiken ger att de lyckats plocka in några spännande spelare. Kanske målvaktssidan då. Strandberg har bra siffror från Danmark jämf med Jesper Olofsson.
Av de lag vi mötte tyckte jag Pantern var det lag som växte mest under säsongen. Tror att de kan bli farliga, tycker inte de blivit direkt försvagade. En titt på statistiken ger att de lyckats plocka in några spännande spelare. Kanske målvaktssidan då. Strandberg har bra siffror från Danmark jämf med Jesper Olofsson.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno:
När nåt lag vinner så blir det lätt hyllningar som kanske inte motsvarar den egentliga prestationen. Gäller även vid VM-guld/OS Guld osv.
Min kontorsgranne i Uppsala höll på Leksand i hans tycke var Frögren en av de sämsta backar som stått på is i SHL säs 14/15. Grannen tyckte han klara sig ok i allsvenskan men inte mer, mot oss i den berömda serien så stod han i vägen. Men fråga leksingarna vem de skulle bytt bort av Frögren/Ytterell så är nog svaret rätt givet.
När nåt lag vinner så blir det lätt hyllningar som kanske inte motsvarar den egentliga prestationen. Gäller även vid VM-guld/OS Guld osv.
Min kontorsgranne i Uppsala höll på Leksand i hans tycke var Frögren en av de sämsta backar som stått på is i SHL säs 14/15. Grannen tyckte han klara sig ok i allsvenskan men inte mer, mot oss i den berömda serien så stod han i vägen. Men fråga leksingarna vem de skulle bytt bort av Frögren/Ytterell så är nog svaret rätt givet.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från Hörnefors: Pantern har fått in Bjurö , Fredrik Styrman, Sebastian Stranberg och Sebastian Selin. Ser ut som breddvärvningar som gör den truppen lite bättre. Undrar varför dom har väntat att skriva tills nu. Pengaproblem kanske.
Löven har värvat en finne. Svårt att sia hur bra han är.
Löven har värvat en finne. Svårt att sia hur bra han är.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Om jag inte minns fel östes det väl inte beröm över Frögren under grundserien direkt.
Utan enda han egentligen dög till och lyckades bygga kult status kring var när regelboken försvann i kvalserien mot oss.
Och det får man ge honom att han gjorde det bra...
Utan enda han egentligen dög till och lyckades bygga kult status kring var när regelboken försvann i kvalserien mot oss.
Och det får man ge honom att han gjorde det bra...
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Eller: Läste en artikel om Cmore ska starta en gratiskanal för sport. Enligt tdningen kommer SHL coh fotbollsallsvenskan att visas där.
källa:Norrbottens Media, även Dagens Industri nämner det.
källa:Norrbottens Media, även Dagens Industri nämner det.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: har inte kollat om någon redan har skrivit här på hockeysnack att matchen Luleå-Modo den 17/8 klockan 19:00 går på cmore live.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Modos materialare som slutade för några säsonger sedan. En av de större profilerna off ice i Modos historia.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Drygt en vecka till första t-matchen, förhoppningsvis början på en lång säsong, är riktigt förväntansfull:)
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Lonken var en legendarisk materialförvaltare. Ulf Lundgren, som förmodligen få vet att han heter, var materialare i över 30 år.
webben7.se/artikel/87290/modo-hockey-tackade-av-en-trotjanare
webben7.se/artikel/87290/modo-hockey-tackade-av-en-trotjanare
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:
Bäckis längst ner är lite kul men sina korta svar. Vem är Lonken'?
Bäckis längst ner är lite kul men sina korta svar. Vem är Lonken'?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Röymark - Vitor Ö - Karlqvist körde tillsammans nu på träningen
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey: Det har vi björklund till😎 inte många i sverige som har lite hårt och träffsäkert direkt skott
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från Hörnefors: Det enda som talar för en långsammare "stay@home"-back är väl om man skulle få kvala uppåt. Då skulle man helst ha en riktigt långsam, stark, etablerad back som precis som Frögren får spela efter en helt annan regelbok än den svenska hockeyförbundet ger ut.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Jag håller med om det. Grossmann var nog ett dåligt förslag från mig, i svensk hockey behöver man fart under grillerna.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
WarEvryPractice:
Enligt det jag uppfattat via Modo Channel så skall det bli ett tätare samarbetet. Någon annan kanske vet mer.
Enligt det jag uppfattat via Modo Channel så skall det bli ett tätare samarbetet. Någon annan kanske vet mer.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey: Det jag saknade ifjol är någon bra rörlig back som kan skuta bra skymda skott från blå med timing när målvakten är skymd och någon fw som är bra på styra puckar framför mål.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Jag hoppas också på ett ännu närmare samarbete med ÖHF.
Tror Johan Nilsson inte hade gjort bort sig i MoDo ifjol (täcka upp, när det var skador). Gunnarsson är fortfarande intressant. Givetvis ska ÖHF få låna juniorer från MoDo.
Båda lagen ska ju vinna på det.
Tror Johan Nilsson inte hade gjort bort sig i MoDo ifjol (täcka upp, när det var skador). Gunnarsson är fortfarande intressant. Givetvis ska ÖHF få låna juniorer från MoDo.
Båda lagen ska ju vinna på det.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey: Det är kortare till hörnen i NHL så man kommer lättare undan med att inte vara någon konstruktiv eller skridskoskicklig back där, även om det även där blivit svårare för den typen av backar att hävda sig. Man får ju mer tid med pucken i Sverige där man i NHL klarar sig bättre genom att spela sarg ut.
Hur som helst så ser jag helst mobila, konstruktiva backar...
Hur som helst så ser jag helst mobila, konstruktiva backar...
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: nog finns risken att han blir för orörlig för spelet i HA, men nog tror jag han passar bättre än Murray för ha-spelet. Behöver dock inte betyda att han gör någon glad. De enda enkelspåriga backar jag gillar är offensiva. Om inte det, så får det vara allround.
På tal om backar så hoppas jag de tränar och lyckas få till direktskott från blå i år.
Behöver lite enkla vapen i pp.
På tal om backar så hoppas jag de tränar och lyckas få till direktskott från blå i år.
Behöver lite enkla vapen i pp.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno:
Lite Douglas Murray, enligt Staffan Bengtzen var det ingen vacker syn i allsvenskan. Å andra sidan kan det ha varit en psykning.
Lite Douglas Murray, enligt Staffan Bengtzen var det ingen vacker syn i allsvenskan. Å andra sidan kan det ha varit en psykning.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från Hörnefors: Grossman lär bli en rätt stor flopp.
Tror han kommer va på tok för orörlig.
Tror han kommer va på tok för orörlig.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: En kille med grymt spelsinne. Men vad jag fattar det kanske inte den träningsviljan som krävdes för att bli proffs.
Skulle säkert klara av spel i 3-4 linan någon match om det krisar dock.
Skulle säkert klara av spel i 3-4 linan någon match om det krisar dock.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille: Släpp det där med att vi behöver en center. Nu litar vi på att GM/tränare har byggt ett bra och balanserat lag!
Jag hoppas att vi denna säsong får relativt stabila femmor, Box och PP-uppställningar. Jag vill att det tidigt på (för)säsongen ska sätta sig ska vara tydligt med vilken som är första, andra uppställningen osv.
Om det visar sig runt jul att vi har goda chanser att kvala uppåt, ser jag dock gärna att vi plockar in en riktig grym center (om det finns någon ledig).
Jag hoppas att vi denna säsong får relativt stabila femmor, Box och PP-uppställningar. Jag vill att det tidigt på (för)säsongen ska sätta sig ska vara tydligt med vilken som är första, andra uppställningen osv.
Om det visar sig runt jul att vi har goda chanser att kvala uppåt, ser jag dock gärna att vi plockar in en riktig grym center (om det finns någon ledig).
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: En oslipad diamant. Jämfördes med "susse" när han kom upp i A-laget.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från Hörnefors: Kan vi inte låna in centern David Gunnarsson från Ö-vik nån match, tyckte han gjorde bra i från sig i SHL när han var i A-laget. Han kanske medvetet trappat ner, men verkade smart på isen. Föll kanske på storleken...
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från Hörnefors: Som tillägg till det jag skrev här nedanför så jag tror fortfarande att vi kommer topp tre men det är ju inte det som är målet vi ska ju upp.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey: Jag håller med. Nu när vi inte fick in en toppcenter och istället flytta in en topp fw in som center så får vi hoppas att någon annan center höjer sig för om vi hade fått in en toppcenter så hade vi kunna ha Molin som reserv om V Ö inte håller. Vi har Eriksson också men jag tror att han behövs som back.
För några veckor sedan skrev jag att vi kunde flyta upp Eriksson om vi inte fick in toppcentern,och tyckte då att vi kunde värva Nicklas Grossmann, men han har skrivit för Södertälje idag.
För några veckor sedan skrev jag att vi kunde flyta upp Eriksson om vi inte fick in toppcentern,och tyckte då att vi kunde värva Nicklas Grossmann, men han har skrivit för Södertälje idag.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Domsjö: nu bad någon om negativa kommentarer så målat upp allt lite värre än jag tycker det är.
Självklart så är inte poäng allt. Ville väl med dem peka på att det kanske inte är så lätt att "bara" byta sin spelstil.
Hade vi haft 2 Molins och Häggström/v.Öhman så skulle jag säga att vi haft det riktigt bra ställt. Tycker det är väldigt viktigt att ha två producerande centrar. Både i 5 mot 5 samt PP formationer.
Men nu får man hoppas v.Öhman är den 2a producerande och att någon junis pallar med 4e.
Som jag skrev så kan faktiskt det my let väl fungera då vi har så bra yttrar.
Självklart så är inte poäng allt. Ville väl med dem peka på att det kanske inte är så lätt att "bara" byta sin spelstil.
Hade vi haft 2 Molins och Häggström/v.Öhman så skulle jag säga att vi haft det riktigt bra ställt. Tycker det är väldigt viktigt att ha två producerande centrar. Både i 5 mot 5 samt PP formationer.
Men nu får man hoppas v.Öhman är den 2a producerande och att någon junis pallar med 4e.
Som jag skrev så kan faktiskt det my let väl fungera då vi har så bra yttrar.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey: Inget personligt men det här att stirra sig blind på poäng kan vara lite farligt.
Jag hoppas och tror Modo blir jobbiga att möta iår.
Häggström som du nämner tror jag är betydligt jobbigare att möta än vad t.e.x än sån som Skröder var på slutet. Och då vet vi att i stort sett de flesta modoiter skulle föredra skröder just p.g.a
dennes poängmakeri.
Jag hoppas och tror Modo blir jobbiga att möta iår.
Häggström som du nämner tror jag är betydligt jobbigare att möta än vad t.e.x än sån som Skröder var på slutet. Och då vet vi att i stort sett de flesta modoiter skulle föredra skröder just p.g.a
dennes poängmakeri.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey: Vi,AIK och Leksand har dom bästa lagen på pappret men ändå så säger du att du inte tror att det räcker till toppen? Du måste också tänka på att Häggström aldrig har spelat med så bra yttrar som han kommer göra nu.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille: nu försökte jag vara rolig och överdriva allt. Men jag tycker faktiskt vår centerlinje är för svag.
Molin gjorde det riktigt bra förra säsongen. Och förhoppningsvis kan han va en goto center.
Häggström har spelat 6 säsonger i HA.
2 gånger har han varit över 14p. Den bästa var 26p för 5 år sedan. De 4 senaste säsongerna har gett 1,10,14 och 10 poäng. Jag tycker Häggström är ett bra förvärv, men tror inte han kommer blomma ut och bli en rejäl offensiv pjäs.
V.öhman däremot. Där har vi nog vår center för andralinan.
Han har gått framåt 8 till 15 poäng. Med lite utveckling, flyt o bra spelare runt sig så kan det gå vägen. Men jag ropar inte hej innan jag kommit över ån.
Sen har vi den sista platsen. Är O.Öhman tänkt att ta den? Jag vet inte. Han har inte så mycket siffror att gå utifrån. Men vi har ganska många unga. Så med lite tur, så visar någon av dem att de vill och kan ta platsen.
I det stora hela tycker jag att vi har 1 offensiv, en defensiv, en kanske/om/och/ samt en helt öppen mot junisar.
Det tycker jag inte känns som ett topplag.
Men får väl hoppas våra offensiva yttrar gör om defensiv, om kanske och mfl till poängstarka centrar
Molin gjorde det riktigt bra förra säsongen. Och förhoppningsvis kan han va en goto center.
Häggström har spelat 6 säsonger i HA.
2 gånger har han varit över 14p. Den bästa var 26p för 5 år sedan. De 4 senaste säsongerna har gett 1,10,14 och 10 poäng. Jag tycker Häggström är ett bra förvärv, men tror inte han kommer blomma ut och bli en rejäl offensiv pjäs.
V.öhman däremot. Där har vi nog vår center för andralinan.
Han har gått framåt 8 till 15 poäng. Med lite utveckling, flyt o bra spelare runt sig så kan det gå vägen. Men jag ropar inte hej innan jag kommit över ån.
Sen har vi den sista platsen. Är O.Öhman tänkt att ta den? Jag vet inte. Han har inte så mycket siffror att gå utifrån. Men vi har ganska många unga. Så med lite tur, så visar någon av dem att de vill och kan ta platsen.
I det stora hela tycker jag att vi har 1 offensiv, en defensiv, en kanske/om/och/ samt en helt öppen mot junisar.
Det tycker jag inte känns som ett topplag.
Men får väl hoppas våra offensiva yttrar gör om defensiv, om kanske och mfl till poängstarka centrar
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Leksand har ju en vana av spel i HA också. Jag skulle bli väldigt förvånad om dom inte får ihop det och är ett topplag.
Vi hade ju en helt annan sits så vi var i chock i ett halvår och typ ingen fattade vad som föregick kändes det som.
Det känns som hela föreningen har landat lite till i år. Förhoppningsvis leder det till bättre resultat.
Leksand måste ju ha varit jäkligt förberedda på kval och eventuell degradering. Dock gick ju egentligen upp för tidigt för sin egen plan.
Vi hade ju en helt annan sits så vi var i chock i ett halvår och typ ingen fattade vad som föregick kändes det som.
Det känns som hela föreningen har landat lite till i år. Förhoppningsvis leder det till bättre resultat.
Leksand måste ju ha varit jäkligt förberedda på kval och eventuell degradering. Dock gick ju egentligen upp för tidigt för sin egen plan.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey: Vet inte om vi har en för dålig center linje
Molin 40+ poäng
Häggström cirka 30 poäng
V Öhman cirka 20 poäng
Sedan har vi Marklund och Whalgren som kan centra också.
Molin 40+ poäng
Häggström cirka 30 poäng
V Öhman cirka 20 poäng
Sedan har vi Marklund och Whalgren som kan centra också.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mr_brasco: då jag slår på domedagstrumman i bland, känner jag att ett svar måste skrivas.
Vi har en för dålig centerlinje. Vilket kommer medföra att starten blir lika illa som senast. När sedan Molin går sönder så nöter vi på med 0 centrar för 1a eller 2a linan. När sen allt självförtroende är borta så kommer 1 center in. Men då han får jobba ensammen mot 22 valar som gått på grund, så tar det inte så lång tid innan
Han också går på grund.
Men med kommunens pengar får vi in ett ruskigt nyförvärv samtidigt som Molin är åter.
Nu måste väl lyckan vända säger alla samtidigt som de sätter i halsen när de läser i lokalblaskan att hanses skadat sig på träning i samma veva som carnestad önskat få bryta sitt kontrakt.
Det positiva är att vi ändå inte kan hamna längre ned säger Säcken.
Vi har en för dålig centerlinje. Vilket kommer medföra att starten blir lika illa som senast. När sedan Molin går sönder så nöter vi på med 0 centrar för 1a eller 2a linan. När sen allt självförtroende är borta så kommer 1 center in. Men då han får jobba ensammen mot 22 valar som gått på grund, så tar det inte så lång tid innan
Han också går på grund.
Men med kommunens pengar får vi in ett ruskigt nyförvärv samtidigt som Molin är åter.
Nu måste väl lyckan vända säger alla samtidigt som de sätter i halsen när de läser i lokalblaskan att hanses skadat sig på träning i samma veva som carnestad önskat få bryta sitt kontrakt.
Det positiva är att vi ändå inte kan hamna längre ned säger Säcken.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mr_brasco: Vet inte om jag är pessimist men kan väl axla den rollen temporärt 😉 Tror på modos lag iår, kommer säkert vara med och utmana.
Tkr det var bra att skröder slutade då jag upplevde att han under de senare säsongerna hade en övertro till sin förmåga så också många runt laget.
Laget ser ut att kunna bli jobbigt att möta med hårt defensivt arbete byggt på mycket skridskoåkning. Lägg därtill att det finns både teknik och snipers i laget.
Personligen tkr jag att laget ser intressant ut ...brukar vara rätt hygglig på att tippa 😉
Tkr det var bra att skröder slutade då jag upplevde att han under de senare säsongerna hade en övertro till sin förmåga så också många runt laget.
Laget ser ut att kunna bli jobbigt att möta med hårt defensivt arbete byggt på mycket skridskoåkning. Lägg därtill att det finns både teknik och snipers i laget.
Personligen tkr jag att laget ser intressant ut ...brukar vara rätt hygglig på att tippa 😉
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter:
Leksand har historiskt sett varit ett topplag i allsvenskan, de har inte varit sämre än 4, många ggr 1 el 2. Backsidan tycker jag ser ut som för det flesta allsvenska lag, några stabila pjäser med en 3-4 frågetecken. Alsing/Lindgren/Noren känns ändå som rätt bra pjäser på allsvensk nivå, vill minnas att Bertov är rätt bra han med men lite osäker.
Tror som du att de kommer vara ett lag som är med däruppe, brasklappen är dock tränaren.
Leksand har historiskt sett varit ett topplag i allsvenskan, de har inte varit sämre än 4, många ggr 1 el 2. Backsidan tycker jag ser ut som för det flesta allsvenska lag, några stabila pjäser med en 3-4 frågetecken. Alsing/Lindgren/Noren känns ändå som rätt bra pjäser på allsvensk nivå, vill minnas att Bertov är rätt bra han med men lite osäker.
Tror som du att de kommer vara ett lag som är med däruppe, brasklappen är dock tränaren.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille:
Han tycker det känns bra dels rollen som sådan men även förtroendet från ledningen.
Han kommenterar även att laget kommit samman som grupp då de kört sedan april tillsammans.
Sist så nämner han pressen från förra säsongen, särskilt då man kom efter i inledningen så ökade pressen. Emil nämner även pressen inifrån gruppen, att den var stor.
Han tycker det känns bra dels rollen som sådan men även förtroendet från ledningen.
Han kommenterar även att laget kommit samman som grupp då de kört sedan april tillsammans.
Sist så nämner han pressen från förra säsongen, särskilt då man kom efter i inledningen så ökade pressen. Emil nämner även pressen inifrån gruppen, att den var stor.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från Hörnefors:
Ja Leksand har en bra trupp och kommer vara favoriter, dom har fått behålla bra spelare för HA trots att dom åkte ut t.ex Ritola, Porsberger, Ollas samt att dom värvat in Åslin som borde vara en bra HA värvning sedan har dom ett gäng intressanta ungdomar i Skedung, Wikman och Lang. Så får dom ihop det kan dom bli farliga.
Det som är frågetecken är väl backsidan för mig, egentligen bara Lindgren som är given stjärna, sedan har dom rätt unga spelare som måste utvecklas och ingen som sticker ut rejält.
Frågetecken nummer två är tränaren, hur går det för Åkerblom efter misslyckandet ifjol, kommer han klara av detta bättre än i Löven.
Sedan får Leksand leva med att vara stora favoriter och alla kommer vilja slå dom kväll efter kväll.
Mitt tips är ändå att dom får ihop det och kommer ligga i toppen och få kvala uppåt.
Ja Leksand har en bra trupp och kommer vara favoriter, dom har fått behålla bra spelare för HA trots att dom åkte ut t.ex Ritola, Porsberger, Ollas samt att dom värvat in Åslin som borde vara en bra HA värvning sedan har dom ett gäng intressanta ungdomar i Skedung, Wikman och Lang. Så får dom ihop det kan dom bli farliga.
Det som är frågetecken är väl backsidan för mig, egentligen bara Lindgren som är given stjärna, sedan har dom rätt unga spelare som måste utvecklas och ingen som sticker ut rejält.
Frågetecken nummer två är tränaren, hur går det för Åkerblom efter misslyckandet ifjol, kommer han klara av detta bättre än i Löven.
Sedan får Leksand leva med att vara stora favoriter och alla kommer vilja slå dom kväll efter kväll.
Mitt tips är ändå att dom får ihop det och kommer ligga i toppen och få kvala uppåt.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hockey_21: Filip Windlert hade bäst med 19 i +- av alla backar och gjorde 14 poäng. Eric Norin var tvåa med 18 i +- och gjorde 16 poäng. Dom verkar bra men jag måste hålla med att dom andra verkar inte hålla någon högre klass.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille: I Löven var Tommy Jonsson huvud tränare först och försvaret läckte som ett såll. Han fick sparken då gick Åkerblom från ass till huvud coach och försvaret läckte fortfarande som ett såll och som vanligt hade dom halva laget på skadelistan( Dom måste ha haft världens sämsta fystränare. Från i år så har gamle centern Stefan Öhman tagit över som fystränare) Sen tog Fagervall med Jesper Jäger som ass över, och dom fick tillbaka flera skadade spelare plus nyförvärvet baken Puka, då vart det bättre. Så det är svårt att veta om Åkerblom var dålig eller om han tog över ett vrak till lag. Men någon Kalin eller Colington är han nog inte. Vi kan ju alltid hoppas att han misslyckas med Leksand.
Det finns inget lag som jag ogillar (snällt sagt) så mycket som jag ogillar Leksand.
Det finns inget lag som jag ogillar (snällt sagt) så mycket som jag ogillar Leksand.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från Hörnefors: Tycker att aik ser sämre ut än i fjol. Har haft många tunga tapp på backsidan och deras påfyllnad tycker jag inte ser lika bra ut
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från Hörnefors: Du måste ha tränarna i åtanke också, Leksand tog in Markus Åkerblom som huvudtränare. Kommer senast från Björklöven. Vart sparkad i mitten utav säsongen,första året han var huvudtränare i HA. Han saknar rutin och lagen han har tränat har alltid haft lite defensiva problem. Han var ass tränare året innan. Känns inte som riktigt rätt man för ett Leksand som har lite problem på backsidan. Deras största back är Fredrik Lindgren,han mäter 180 cm och 87 kilo enligt EP. Deras backar är kvicka och bra med pucken men dom kommer få stora problem mot mer fysiska spelare. Jag tror att Leksand vill spela en lite annan typ utav hockey än vad dom har spelat men det ser mer ut som att dom har tittat på en "modern hockey instruktions bok" och har bara handlat in små knatte backar. Men om Leksand ville ha just Åkerblom så kan han inte vara så kass som jag framhävde...troligtvis.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mr_brasco: Jag har kollat igenom trupperna och Leksands trupp är bättre än alla fjolårets trupper och AIKs är bättre än ifjol. Tingsryds och Björklövens ser lika bra ut, men jag tycker att Löven underpresterade så jag tror att dom kommer högre upp i tabellen i år( om målvakterna håller) Sen så tycker jag att alla andra lag har sämre trupper. Troja kommer nog vara bland dom tre sista när säsongen är slut. Jag tror Leksand blir etta och att vi får slåss med AIK om andraplatsen. Leksand förlorar mot Mora och vi vinner mot Örebro i kvalet.
Men det brukar alltid vara lag som överraskar både positivt och negativt.
Men det brukar alltid vara lag som överraskar både positivt och negativt.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille: Var är alla pessimister? Skriver ni bara under säsongen? Jag vill veta vad ni tror om säsongen 17/18 (ni brukar ju få rätt)?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från Hörnefors: Någon som kan klistra in eller referera lite grann?
« Föregående · 1832917 · Nästa »
Tror dom körde så här , det är så svårt å se när dom bara har små siffrorna på hjälmarna och man sitter en bit ifrån.
Röda gänget var :
Röymark-Viktor Ö-Karlqvist
Lyrenäs-Hägga-Björklund
Tobias E - Enström
Aronsson-Viktor B
Svarta gänget :
Marklund-Molin-Junior ?
Alba-William E- Junior ?
Marcus O-Emil C
Oskar H - Walfridsson
Vita :
Johan Eriksson
David Deutsch
(Någon som har koll på varför dessa kör vit)
Som sagt var nu vet jag inte om det var så här fullt ut men nära på 😳😉
Det var ju ett gäng borta också .