« Föregående · 1833664 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Rytter: Okej ! Hoppas vi har sparkapital i den äldre gardet när säsongen börjar .
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Smurfen:
Enström skadad. Tobbe Eriksson var väl varken bra eller dålig ikväll, slarvade lite mer än vanligt kan jag tycka.
Enström skadad. Tobbe Eriksson var väl varken bra eller dålig ikväll, slarvade lite mer än vanligt kan jag tycka.
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Zource:
Andra träningsmatchen och svårt att säga något än då man inte riktigt vet hur motståndet ligger till. Men här är iaf mina reflektioner efter denna match.
-Flera snäpp bättre än matchen mot Timrå
-Försvarsspelet ser stundtals stabilare ut än vad det gjorde under förra året och åren innan det. Spelade inte fast oss lika ofta i egen zon när vi flyttade pucken back till back
-Vi hittar bra spel ut ur egen zon, känns som vi hade mindre avstånd mellan lagdelarna idag, kom flera gånger med fart ur egenzon och hittade ett kort pass i mitten på spelare med fart
-Vi har ingen betongklump som Paris i år
-Carnestad kommer bli nyttig, stabil och tar smarta enkla beslut i egenzon
-Hedman ser bättre ut i denna match, stabil i defensiven är det spelsystemet som passar honom bättre än att jaga runt i egen zon som tidigare?
-Oskarsson tror jag kommer bli nyttigare än vår förra 7:a Lindgren. Bägge slarvar i egenzon och kan vara nonchalanta, Lindgren har bättre passningar men Oskarsson har bättre skott och är mer rejäl i egenzon och kan få stopp efter sargerna mer effektivt
-Sellgren blandar och ger, slarvar och missar pass och sedan gör han riktigt fina uppåkningar och hittar bra lösningar, men han måste få spela sitt spel. Härlig att se på Tobbe Enström light version.
-Molin kommer passa bra som center, får mer puck och kan utnyttja skridskoåkningen bättre, hade ett par fina transporter när han kom djupt och hämtade puck
-Eriksson har bra spelsinne och teknisk, kan fungera bra på kant med Molin som center
-Marklund jobbar och sliter och är där pucken är, ingen bländande tekniker men jobbar hårt och kan nog få en del poäng om han spelar med Molin och Eriksson, bra dragning vid friläget
-Ryömark passar inte som center, är stabil och vinner dueller vid sargerna men vi kommer ha mer nytta av honom på kanten
-Björklund kommer nog aldrig att spela i SHL (om inte vi går upp då) men kommer göra sina 30+ poäng i HA. Fortsätter att missa enkla passningar och slarva. Han ska inte ha mycket puck utan bara avsluta
-Juniorkedjan märktes inte mycket framåt idag, fick jobbigt i egenzon stundtals. Dom skulle må bra med en rutinerad spelare tillsammans med sig.
Är nöjd med det jag fick se idag även om det var en träningsmatch, men det var ju trots allt ett SHL lag vi mötte som har högre kvalitet spelare för spelare.
Andra träningsmatchen och svårt att säga något än då man inte riktigt vet hur motståndet ligger till. Men här är iaf mina reflektioner efter denna match.
-Flera snäpp bättre än matchen mot Timrå
-Försvarsspelet ser stundtals stabilare ut än vad det gjorde under förra året och åren innan det. Spelade inte fast oss lika ofta i egen zon när vi flyttade pucken back till back
-Vi hittar bra spel ut ur egen zon, känns som vi hade mindre avstånd mellan lagdelarna idag, kom flera gånger med fart ur egenzon och hittade ett kort pass i mitten på spelare med fart
-Vi har ingen betongklump som Paris i år
-Carnestad kommer bli nyttig, stabil och tar smarta enkla beslut i egenzon
-Hedman ser bättre ut i denna match, stabil i defensiven är det spelsystemet som passar honom bättre än att jaga runt i egen zon som tidigare?
-Oskarsson tror jag kommer bli nyttigare än vår förra 7:a Lindgren. Bägge slarvar i egenzon och kan vara nonchalanta, Lindgren har bättre passningar men Oskarsson har bättre skott och är mer rejäl i egenzon och kan få stopp efter sargerna mer effektivt
-Sellgren blandar och ger, slarvar och missar pass och sedan gör han riktigt fina uppåkningar och hittar bra lösningar, men han måste få spela sitt spel. Härlig att se på Tobbe Enström light version.
-Molin kommer passa bra som center, får mer puck och kan utnyttja skridskoåkningen bättre, hade ett par fina transporter när han kom djupt och hämtade puck
-Eriksson har bra spelsinne och teknisk, kan fungera bra på kant med Molin som center
-Marklund jobbar och sliter och är där pucken är, ingen bländande tekniker men jobbar hårt och kan nog få en del poäng om han spelar med Molin och Eriksson, bra dragning vid friläget
-Ryömark passar inte som center, är stabil och vinner dueller vid sargerna men vi kommer ha mer nytta av honom på kanten
-Björklund kommer nog aldrig att spela i SHL (om inte vi går upp då) men kommer göra sina 30+ poäng i HA. Fortsätter att missa enkla passningar och slarva. Han ska inte ha mycket puck utan bara avsluta
-Juniorkedjan märktes inte mycket framåt idag, fick jobbigt i egenzon stundtals. Dom skulle må bra med en rutinerad spelare tillsammans med sig.
Är nöjd med det jag fick se idag även om det var en träningsmatch, men det var ju trots allt ett SHL lag vi mötte som har högre kvalitet spelare för spelare.
+ 5
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Zource: Bert är ett steg närmare bortaspel i sin hemstad. Grabbarna nere i berget gruvar sig inför kvalbussen till Ö-vik i vår ;-)
+ 1
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Zource: Ja, förra säsongen var det ju SM guld då vi slog Skellefteå.
+ 1
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Smurfen: Vilken skön straff av Björklund och sedan Karlqvist! Vinst mot Luleå. Enligt mina beräkningar betyder detta att Modo går upp till SHL.
+ 6
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Blake: Och nu är det spel 3 mot 3
Onödigt av Modo att släppa in 3-3. Modo var ju nära på att avgöra innan det. Trodde inte att hockey kunde vara så random.
Onödigt av Modo att släppa in 3-3. Modo var ju nära på att avgöra innan det. Trodde inte att hockey kunde vara så random.
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Kom att tänka på en sak. Hanses briljerade för det mesta förra säsongen. Om det inte vore för honom hade antagligen Modo spelat i Div 1 Norra denna säsong. Det gör Hanses till en av Modos viktigaste spelare genom tiderna!
+ 2
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Nesse: det är mycket bättre. Mycket bättre fart och framförallt forwards ser mycket mer motiverade ut (kanske har man också piggare i benen). Karlqvist, Molin och Marklund ser alltså klasser bättre ut.
+ 8
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Blake:
Apropå saker att ta med sig så tycker jag vi kommer in på mål rätt bra.
Apropå saker att ta med sig så tycker jag vi kommer in på mål rätt bra.
+ 1
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
{5647}: Är det ett steg framåt eller bakåt i jämförelse med Timrå-matchen?
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
{5647}: 3-2 till Modo. Marklund gräver fram pucken till Molin som skjuter direkt. Bra period av Modo som alltså jämnat ut spelet. Sammantaget är det inte rättvist dock...
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Nesse: Sam Marklund gjorde målet. Nu kvitterade Luleå. Helt rättvist, men samtidigt lite märkligt då Modo tagit över och skapat lite chanser...
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
{5647}: vem gjorde målet och vem blev tacklad?
Sitter på tåget så kan ej följa matchen tyvärr...
Sitter på tåget så kan ej följa matchen tyvärr...
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
{5647}: Engsund träffar lite olyckligt huvudet på modospelaren medan kommentatorn tycker att det är en korrekt tackling. Synd bara att axeln tar i huvudet så hjälmen flög. Hoppas det inte blev en skada.
Wahlgren har mycket spel i sig, men han är tyvärr rätt långsam.
Wahlgren har mycket spel i sig, men han är tyvärr rätt långsam.
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
hanzon: man är sjukt duttiga i egen zon. Man har hygglig markering, men när man är för veka när man ska spela sig ur situationer får lule mycket chanser.
Nu gjorde vi orättvist 2-1 så deras back ramlade...
Nu gjorde vi orättvist 2-1 så deras back ramlade...
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov: Sellgren fortsätter spela väldigt svårt. Han får skärpa till sig, men det finns gott om tid.
+ 1
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
{5647}:
Jo det känns lite lugnare, han verkar ha en ganska öppen inställning gällande info utåt. Inget som spelar en större roll tkr jag, utan en tränare måste själv få bestämma.
Jo det känns lite lugnare, han verkar ha en ganska öppen inställning gällande info utåt. Inget som spelar en större roll tkr jag, utan en tränare måste själv få bestämma.
Sv: Silly season
{8198}: såg nu att både Josh Hennessy o Rob Schremp fortfarande inte skrivit kontrakt. Undrar va de är sugna på att hitta på i höst?
+ 1
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov: Ja, vi får väl se. Säcken har sett alla träningar och har säkerligen lite idéer. Det blir hur som helst mycket bättre med honom i båset tror jag.
+ 1
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
{5647}:
Särki nämnde att man hade en tanke och tänkte ge nämnda kedjor rejäl chans, han är öppen för förändringar men inte i första taget som jag tolka honom. Han var mkt nöjd med första perioden mot Timrå, sen fanns det utrymme för förbättringar.
Särki nämnde att man hade en tanke och tänkte ge nämnda kedjor rejäl chans, han är öppen för förändringar men inte i första taget som jag tolka honom. Han var mkt nöjd med första perioden mot Timrå, sen fanns det utrymme för förbättringar.
Sv: Silly season
Från Hörnefors: han vore en klassvärvning tror jag. Fast det är väl ändå center eller klassback som går före
Sv: Silly season
{8198}: Som läget är nu så är jag emot chansningar, men Kabanov är en av få som jag skulle vilja att Modo chansade på.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Video: Foppa stänker in 6-3 i krysset! Pass Marcus Johansson.
Länkar:
http://www.tv2.no/v/1222710/
http://www.tv2.no/v/1222710/
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: Håll till godo med Foppa/Näslund mot Zucca ikväll. Ser inget matchreferat, men läser på HFboards:
"Peter Forsberg´s team Icebreakers are at the moment kicking Zuccarello All Star´s ass" 6-3.
"Peter Forsberg´s team Icebreakers are at the moment kicking Zuccarello All Star´s ass" 6-3.
+ 1
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Hinote: Det är lite synd att j 20 måste lämna dom fem bästa junior utespelarna plus målvakt hemma, men givetvis så går ju a-laget först.
+ 1
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
{5647}: Jag tror att han har en tanke med den här uppställningen men att det inte är spikat.
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Från Hörnefors: Jag tror att det är för tidigt för att det ska vara någon riktig tanke där. Jag tror att man kommer att rotera en del för att se vilka som verkar passa ihop, snarare än att man spikat en preliminär uppställning som man kör med resterande försäsongen.
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
MorganaLefaey: Jag tror att tanken är att Hägga spelar mellan Karla o Röymark.
+ 1
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Hinote: blir lite fel då vi bland yttrar är kort på toppnamn som är vänsterskyttar och sedan behöver knycka en av dem för att köra center.
Undra om säcken tänkt sig Röymark på Wahlgrens plats, eller om det är så att Hägga är tänkt att kliva in i mellan Karla o Röymark.
Undra om säcken tänkt sig Röymark på Wahlgrens plats, eller om det är så att Hägga är tänkt att kliva in i mellan Karla o Röymark.
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov: Precis, detta saxat från ÖA bevakning så såg forwardsformationerna ut såhär:
Karlkvist-Röymark-Wernblom
Alba-O Öhman-Stål Lyrenäs
Björklund-V Öhman-Wahlgren
Marklund-Molin-Eriksson
Hägga borta, inget skrivet om backarna.
Karlkvist-Röymark-Wernblom
Alba-O Öhman-Stål Lyrenäs
Björklund-V Öhman-Wahlgren
Marklund-Molin-Eriksson
Hägga borta, inget skrivet om backarna.
+ 1
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
{5647}:
Inte hittat nån laguppställning men verkar som om Wernblom tar Karlströms plats. Backarna har jag ingen koll på.
Inte hittat nån laguppställning men verkar som om Wernblom tar Karlströms plats. Backarna har jag ingen koll på.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: Matchen mot Luleå imorgon 17/8 sänds på CMore Live och CMore Live HD :)
+ 1
« Föregående · 1833664 · Nästa »
