« Föregående · 1828267 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly season
Nucky: Ett lån är ett lån, klart dom kan ta tillbaka han när dom vill, därför är jag negativt inställd till lån, ska väl vara ett lån från ett topplag som man på förhand vet inte kommer plocka tillbaka spelaren under säsongen.
Men Aja nu är det som det är och så länge Mora inte vill ha tillbaka honom så har vi en riktigt bra 2:a målvakt
Men Aja nu är det som det är och så länge Mora inte vill ha tillbaka honom så har vi en riktigt bra 2:a målvakt
+ 1
Sv: Silly season
Gavelo: Hoppas verkligen inte Mora kan ta tillbaka honom som de vill, den situationen vill man inte hamna i ifall vi möter Mora i kvalet och Hanses går sönder
+ 1
Sv: Silly season
Amitiel: Lån är inget man ska satsa på om man har ambitioner att gå upp, Mora kommer med stor sannolikhet att vara ett kvallag till våren och möter man Modo så kommer givetvis inte Isak längre stå i modos bås.
+ 1
Sv: Silly season
{7814}:
Nog för att han är bra men vet inte vad jag tycker om det, skrivit 3 år med Mora och vi har Hanses som första, så hade hellre sett Hedman som andra nu när Isak valde att skriva på för Mora, även fast Isak är bättre målvakt just nu.
Lån brukar ju oftast komma med krav på speltid också så låna in en målvakt för att vara andra målvakt känns ju så där.
Nog för att han är bra men vet inte vad jag tycker om det, skrivit 3 år med Mora och vi har Hanses som första, så hade hellre sett Hedman som andra nu när Isak valde att skriva på för Mora, även fast Isak är bättre målvakt just nu.
Lån brukar ju oftast komma med krav på speltid också så låna in en målvakt för att vara andra målvakt känns ju så där.
+ 2
Sv: Silly season
Tarasov: EP listar Lyrenäs som 88 kg och 185. Modo som 180 och 67 kg.
Personligen tycker jag att Lyrenäs ser stor ut på isen och kraftfull. Gissar att modos siffra härrör sig från inskrivningen på hockeygym.
Lyrenäs kan nog vara god för 30 poäng i vinter om allt maxar ut. Ser mer potential i honom än Alba,som också kan bli bra men är mer endimensionell. Sen kan det lika gärna bli 0 poäng också.
Wahlgren, kan också bli hur bra som helst. Men måste börja ta för sig mer. Och behöver nog lite mer Power, både i skridskoåkning och närkampsspel. Några kilon till skulle nog inte skada, men även lite mer temperament. Man ser att han vill mycket, men han visar ändå inte riktigt upp den där passionen utan mer en disciplinerad attityd. Undrar om han inte funderat mycket i vinter.
Personligen tycker jag att Lyrenäs ser stor ut på isen och kraftfull. Gissar att modos siffra härrör sig från inskrivningen på hockeygym.
Lyrenäs kan nog vara god för 30 poäng i vinter om allt maxar ut. Ser mer potential i honom än Alba,som också kan bli bra men är mer endimensionell. Sen kan det lika gärna bli 0 poäng också.
Wahlgren, kan också bli hur bra som helst. Men måste börja ta för sig mer. Och behöver nog lite mer Power, både i skridskoåkning och närkampsspel. Några kilon till skulle nog inte skada, men även lite mer temperament. Man ser att han vill mycket, men han visar ändå inte riktigt upp den där passionen utan mer en disciplinerad attityd. Undrar om han inte funderat mycket i vinter.
Sv: Silly season
Tarasov: Jag tror på Wahlgren också. Han saknar lite speed, men har bra spelsinne och på juniornivå har han producerat väldigt bra. Han behövde nog ett år på sig för att etablera sig och kan ta nästa steg nu i vinter.
Lite samma med Lyrenäs. Det var som om han inte släppte loss ifjol. Där Alba bara körde åkte Lyrenäs och funderade. Det var som om han trampade vatten. Fick inga puckar i fart, vågade sällan utmana osv.
Kort sagt borde båda dessa spelare vara väsentligt bättre den här säsongen, även om jag inte räknas med någon av dem i de två toppkedjorna.
Lite samma med Lyrenäs. Det var som om han inte släppte loss ifjol. Där Alba bara körde åkte Lyrenäs och funderade. Det var som om han trampade vatten. Fick inga puckar i fart, vågade sällan utmana osv.
Kort sagt borde båda dessa spelare vara väsentligt bättre den här säsongen, även om jag inte räknas med någon av dem i de två toppkedjorna.
Sv: Silly season
WarEvryPractice:
Tyckte Lyrenäs visade goda tendenser de sista 7-8 matcherna. Uppfattade som att han går mot mål men lite för klen än så länge, enligt EP väger han över 80kg enligt Modos hemsida har jag för mig att det var kring 70, så frågan är hur mkt speltid kroppen tål.
Tyckte Lyrenäs visade goda tendenser de sista 7-8 matcherna. Uppfattade som att han går mot mål men lite för klen än så länge, enligt EP väger han över 80kg enligt Modos hemsida har jag för mig att det var kring 70, så frågan är hur mkt speltid kroppen tål.
+ 2
Sv: Silly season
MorganaLefaey: Jo, denna vinter hade Lyrenäs en bit kvar till stabil hockeyallsvensk nivå.
Men efter att ha sett J20SM har jag höjt förväntningarna på honom. Han var rätt dominant i finalen.
Lyrenäs och Wahlgren fick dessutom spela juniorlandslaget ( men inte Alba )
Så förutsättningarna är rätt goda att det kan lossna för honom. Kanske kan spelstilen landa på en blanding av hur Karlqvist och Björklund spelar?
Men som du skriver, vi kan bara vänta och se :)
Men efter att ha sett J20SM har jag höjt förväntningarna på honom. Han var rätt dominant i finalen.
Lyrenäs och Wahlgren fick dessutom spela juniorlandslaget ( men inte Alba )
Så förutsättningarna är rätt goda att det kan lossna för honom. Kanske kan spelstilen landa på en blanding av hur Karlqvist och Björklund spelar?
Men som du skriver, vi kan bara vänta och se :)
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Mydar: Varför ska man dela bidraget? Damerna får en höjning av budget med en halv miljon, men de pengarna behövs på andra platser mycket mer än en "muta" för att locka spelare till oss. Istället för att lägga pengar där de gör riktig nytta kan man sätta ett kryss i "jämlikt". Helt idiotiskt tyvärr.
+ 5
Sv: Silly season
RagnarLodbrok: Jo en har vi haft sen Susse! Fillpula! Och kontrakt hade han också men då åkte vi ju påpassligt nog ut...
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Mydar:
Delar din oro till viss del. På backsidan kan man däremot hävda att vi går in utan en junior på topp-6, Sellgren må vara junior men sett till vad han bidrar med kan han nog räknas som senior.
På fw kan det bli tunt beroende på om vi tappar någon alt om vi får skador, det jag egentligen är mest orolig för är hur man skall klara spelet från def in i anfallszon. Dvs finns bredden hos alla kedjor för att kunna transportera in pucken i anfzon utan att det går för mkt kraft. Å andra sidan så är det kanske den osäkerheten man får räkna med, i princip är det endast topplagen i SHL som har den bredden innan säs.
Delar din oro till viss del. På backsidan kan man däremot hävda att vi går in utan en junior på topp-6, Sellgren må vara junior men sett till vad han bidrar med kan han nog räknas som senior.
På fw kan det bli tunt beroende på om vi tappar någon alt om vi får skador, det jag egentligen är mest orolig för är hur man skall klara spelet från def in i anfallszon. Dvs finns bredden hos alla kedjor för att kunna transportera in pucken i anfzon utan att det går för mkt kraft. Å andra sidan så är det kanske den osäkerheten man får räkna med, i princip är det endast topplagen i SHL som har den bredden innan säs.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon: Vad bra, då borde jag ju få samma summa i lönekuvertet som Antonia Ax:son Johnson till exempel. Det ser jag fram emot ;)
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon: Eller: Förslag - dela på bidraget så det blir tyst i denna fråga. Tror att skon klämmer i att man åtminstone har en dam satsning, vilket inte alla andra föreningar har, o de blir inte ens anmälda.
Stort parentes:
Sen kan man ju diskutera detta med diskriminering - är det inte diskriminerande att man anser tex Conny Strömberg för gammal att spela? Så kallad åldersdiskriminering.
Eller kanske börja kvotera in damer i herrlaget för att undvika könsdiskriminering.
Eller etnisk tillhörighet - då Modo ser ut att sträva efter att "satsa svenskt", går ju göra listan ganska lång...
Stort parentes:
Sen kan man ju diskutera detta med diskriminering - är det inte diskriminerande att man anser tex Conny Strömberg för gammal att spela? Så kallad åldersdiskriminering.
Eller kanske börja kvotera in damer i herrlaget för att undvika könsdiskriminering.
Eller etnisk tillhörighet - då Modo ser ut att sträva efter att "satsa svenskt", går ju göra listan ganska lång...
+ 4
Sv: Silly season
Domsjö: Ja bevisligen så fungerade inte förra säsongen så bra fastän man hade fler som varit med förut. I fjol var det så enkelt att de som skulle vara stabila i backlinjen var de som var sämst. Och det tog för lång tid att reda upp det. Fanns inget självförtroende i laget.
Som du säger så är det stabiliteten som är viktigast. Och självklart kan även juniorer ge det. Är väl mest känslan av att en som spelat några år i ligen och visat upp bra spel känns som ett säkrare kort än en som är oprövad.
Sen så kan ju alltid en oprövad bevisa sig vara mycket bättre än den var tänkt att vara.
Som du säger så är det stabiliteten som är viktigast. Och självklart kan även juniorer ge det. Är väl mest känslan av att en som spelat några år i ligen och visat upp bra spel känns som ett säkrare kort än en som är oprövad.
Sen så kan ju alltid en oprövad bevisa sig vara mycket bättre än den var tänkt att vara.
+ 2
Sv: Silly season
MorganaLefaey: Förstår ditt resonemang. Tidigare har man satt sin tilltro till vissa äldre spelare som bevisligen inte skänkt laget stabilitet. Det är väldigt viktigt att de pusselbitar som ska till skänker trygghet till laget sedan spelar det mindre roll om spelarna i fråga är 22 eller 32, huvudsaken att de uppvisar ett spel som är moget och stabilt.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Eller: Så här står det om diskriminering.
Diskrimineringslagen
2008:567
Lagen syftar till att motverka diskriminering och främja lika rättigheter och möjligheter oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder.
Diskrimineringslagen
2008:567
Lagen syftar till att motverka diskriminering och främja lika rättigheter och möjligheter oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder.
Sv: Silly season
modomille: Personligen så tyckte jag att både Lyrenäs och Wahlgren inte riktigt var där förra säsongen. Alba gjorde det bättre. Men som sagt. Vi får se om de tar något steg.
Men att ha så stor % av laget beroende av att de tar ytterligare steg är en chansning enligt mig. Den kan slå väl ut i både kostnad och spel om man har flyt.
Vi får nog helt enkelt vänta och se.
Men att ha så stor % av laget beroende av att de tar ytterligare steg är en chansning enligt mig. Den kan slå väl ut i både kostnad och spel om man har flyt.
Vi får nog helt enkelt vänta och se.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon: just i det här gällande fallet som har diskuterats på den här sidan.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Eller: Jag vill att du förklarar, vad anser du är löjligt med diskriminering?
Sv: Silly season
MorganaLefaey: Mängden juniorer är inget problem, Alba, Whalgren och Lyrenäs håller HA klass och dom andra juniorerna kommer spela i fjärde kedjan så det gör inte så mycket.
Sv: Silly season
MorganaLefaey: Håller med dig! Men tycker det finns frågetecken även på backsidan..Men största luckan är ju en toppcenter som vi inte haft sedan Susse la av.Så sjukt viktigt med en bra förstecenter som leder laget, teckningar,pp,bp..
Tycker vi behöver en ytter till också,samt en back och som sagt en toppcenter.
Tycker vi behöver en ytter till också,samt en back och som sagt en toppcenter.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Mydar: Vad jag minns så lade SAIK ned sitt damlag ca:2008 och sedan vet vi ju hur det gick för herrlaget. Nu tycker jag att det borde finnas ett damlag i varje storklubb, där det finns underlag för det. Det är ju egentligen bara löjligt med diskussionen om diskriminering.
+ 1
Sv: Silly season
modomille: Jag är faktiskt ganska orolig över vår trupp. ca 50% av alla forwards är juniorer. Tar vi in alla utespelare så är ca 40% juniorer.
Vi har 3 centrar som ännu inte visat upp en producerande sida.
Sen så går Sundlöv ut och säger att de hål som uppstått efter Jakobsson och Leman kommer fyllas på med juniorer.
Som Peter Dalle skulle sagt: Många juniorer blir det....
Vi kommer ha ett lag som "Kan" bli hur bra som helst om alla småttingar tar stora steg. Men vi kan också mycket väl gå tungt som sjutton om de inte tar några steg.
Då allt gått fel de senaste säsongerna så får jag känslor av att vi tyvärr kommer stresshandla något mitt under säsongen för att vi har för svag mittlinje och för att ersätta några juniorer med äldre herrar som inte klarar av att bryta det förstörda självförtroendet.
Vi har 3 centrar som ännu inte visat upp en producerande sida.
Sen så går Sundlöv ut och säger att de hål som uppstått efter Jakobsson och Leman kommer fyllas på med juniorer.
Som Peter Dalle skulle sagt: Många juniorer blir det....
Vi kommer ha ett lag som "Kan" bli hur bra som helst om alla småttingar tar stora steg. Men vi kan också mycket väl gå tungt som sjutton om de inte tar några steg.
Då allt gått fel de senaste säsongerna så får jag känslor av att vi tyvärr kommer stresshandla något mitt under säsongen för att vi har för svag mittlinje och för att ersätta några juniorer med äldre herrar som inte klarar av att bryta det förstörda självförtroendet.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Amitiel: Vad jag känner till så har Frölunda inte ens ett damlag, eller har jag missat något? Det är väl ännu mer diskriminerande. Men det klart det sitter ju sånt folk o bestämmer o anmäler till höger o vänster utan att vara minsta insatt. Anmäla, höja bränsleskatt o proklamera för att återvinna toapapper.
Håhåjaja, hoppas man reder sig genom denna stormen nu utan att gå back några mille till.
Håhåjaja, hoppas man reder sig genom denna stormen nu utan att gå back några mille till.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Mydar:
Jo är exakt precis samma i alla andra klubbar, och kan säga att det finns klubbar där det är mycket värre än i Modo, den som tror att tex alla talanger går till Frölunda bara för att det är så underbar klubb ska nog tänka om lite.
Sen är ju det här som tidningar väljer att kalla bidrag inte ens ett bidrag utan det är förmåner som blivit förhandlade om när det har skrivits kontrakt.
Kanske det är dags för dom som företräder dam spelare att börja spela ut klubbar mot varandra lite mer när det kommer till förhandlingar så som agenter till herr spelare gör.
Jo är exakt precis samma i alla andra klubbar, och kan säga att det finns klubbar där det är mycket värre än i Modo, den som tror att tex alla talanger går till Frölunda bara för att det är så underbar klubb ska nog tänka om lite.
Sen är ju det här som tidningar väljer att kalla bidrag inte ens ett bidrag utan det är förmåner som blivit förhandlade om när det har skrivits kontrakt.
Kanske det är dags för dom som företräder dam spelare att börja spela ut klubbar mot varandra lite mer när det kommer till förhandlingar så som agenter till herr spelare gör.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Amitiel: Utan att ha tagit reda på sanningen, men är det inte så att det ser likadant ut i andra hockyklubbar med?
Sv: Silly season
Tarasov: Tycker själv att vi borde satsa på en riktigt bra center, vi har redan 4 bra yttrar och samtidigt så måste man ge Alba mm en chans. En center som leder laget och håller TOPP klass behöver vi. Finns många i ECHL. Bara att fynda.
+ 1
Sv: Silly season
{5647}:
Det finns fortfarande några spännande namn som håller bra allsvensk nivå. Deschamps/Weigel/Aleardi/frycklund, kanske har man även råd med en ny ytter.
Det finns fortfarande några spännande namn som håller bra allsvensk nivå. Deschamps/Weigel/Aleardi/frycklund, kanske har man även råd med en ny ytter.
Sv: Silly season
Robin Ztorken L: självklart blir trupperna i shl klarare efter vm, vilket gör att spelarna under får beskedet att de inte tar plats i shl och får nöja sig med allsvenskan. Hur som helst lär det komma loss spelare efter vm.
Jag tror att vi kanske får vänta längre än så. För att hitta en toppcenter i allsvenskan behöver vi tålamod eller lite flyt.
Jag tror att vi kanske får vänta längre än så. För att hitta en toppcenter i allsvenskan behöver vi tålamod eller lite flyt.
Sv: Silly season
leo: Tror han väntar till VM är slut, då kan vi plocka russinen ur kakan.
Spelarna står ju som bekant och väntar på ett Modokontrakt...
Vet vi ju sedan långt tillbaka
Spelarna står ju som bekant och väntar på ett Modokontrakt...
Vet vi ju sedan långt tillbaka
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Signature:
Kanske inte framgick men tycker de ideliga topplaceringarna tyder på något bra och visar på svårigheten att etablera sig i SHL. Tkr det ser bättre ut än förra säs men det mkt "om och men" så man får vänta till träningsmatcherna innan man får en indikation på hur det kan tänkas bli.
Kanske inte framgick men tycker de ideliga topplaceringarna tyder på något bra och visar på svårigheten att etablera sig i SHL. Tkr det ser bättre ut än förra säs men det mkt "om och men" så man får vänta till träningsmatcherna innan man får en indikation på hur det kan tänkas bli.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Jodå, 2000-talet är ingen rolig läsning om man vill ha det lugnt och skönt :(. Om man inte ska gå under eller få hjärtinfarkt så handlar det om att ta ner engagemanget. Hoppas vi kan allsv i år också! Tycker silly har varit bra så här långt! Är ni nöjda med ert lagbygge/ silly?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nu anmäls Modo till diskrimineringsombudsmannen
Att privatpersoner alltid ska fjanta på och lägga sig i, okej om kommunen gått in och anmält men är ju samma fjanteri som privatpersoner som sitter och polisanmäler tacklingar.
Att privatpersoner alltid ska fjanta på och lägga sig i, okej om kommunen gått in och anmält men är ju samma fjanteri som privatpersoner som sitter och polisanmäler tacklingar.
Sv: Silly season
{5647}: Sundlöv sa ju dessutom att man skulle vara kyliga och vänta på spelare som låg på gränsen till SHL eller andra toppligor.
+ 2
Sv: Silly season
hanzon: Vi ska väl ha in en center till och andremålvakten. Vi har kopiöst mycket längre fram i lagbygget än ifjol. Jag är snarare glad om ingenting händer, för då har ingen plockat spelare från oss. Det är väl aldrig helt 100% säkert med spelare som Molin och Karlkvist....
+ 3
Sv: Silly season
bisterfinnen:
Spontana känslan är att han blir kvar, skulle däremot bli förvånad om han är kvar mer än en säsong.
Spontana känslan är att han blir kvar, skulle däremot bli förvånad om han är kvar mer än en säsong.
Sv: Silly season
Gavelo: Molin har väl ingen out för SHL, så det ger i sådana fall trevliga pengar. Fast jag ser ändå att vi helst behåller honom. Jag tror att det går att få ut mycket mer av honom med en bättre center och bättre omställningar då Molin kan få pucken i fart...
Sv: Silly season
bisterfinnen: Personligen tror jag hellre Brynäs ser hur Molin utvecklas denna säsong, den förra säsongen var helt ny för modo och det är en massa jobb att ställa om till allsvenskan så jag tror att man får ha lite överseende med att alla inte kom upp i full potential.
Molin är som jag ser det inget för ett topplag som Brynäs i shl utan han är mer allsvensk just nu, så jag tror och hoppas molin blir kvar för att på allvar försöka bevisa att han kan spela i shl till säsongen 18/19
Molin är som jag ser det inget för ett topplag som Brynäs i shl utan han är mer allsvensk just nu, så jag tror och hoppas molin blir kvar för att på allvar försöka bevisa att han kan spela i shl till säsongen 18/19
Sv: Silly season
Smurfen: Angående målvakten till Modo
Han berättar också om vad Modo letar för extra målvakt.
– Den vi tar in behöver se det som en utmaning att tävla på allsvensk nivå regelbundet. Det jag ser framför mig är en ung, utvecklingsbar målvakt
Alltså, det kan vara en målvakt utifrån.
Han berättar också om vad Modo letar för extra målvakt.
– Den vi tar in behöver se det som en utmaning att tävla på allsvensk nivå regelbundet. Det jag ser framför mig är en ung, utvecklingsbar målvakt
Alltså, det kan vara en målvakt utifrån.
« Föregående · 1828267 · Nästa »
Vad säger man om detta då, vore ju helt sjukt om Mora blir av med platsen i shl!