1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507856 inlägg · 4189 ämnen
« · 1834136 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Rytter:
Spela som center i Modo är väl automatiskt minst 3 veckor vid skador.

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
modomille: Det var en medveten Ginx av mig förstår du väl ?! ;)
Står det 1-1 med 2 kvar så kommer jag skriva att Modo aldrig kan vinna hemma 😁

Övrigt måste jag berömma hur proffsigt utförd sändningen och kommentatorns är.

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
modomille:

Hoppas det inte är något allvarligt med Molin, han har iaf klivit av.

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Gavelo: PP't inte speciellt bra eller?;)

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov:
Skönt Sam, då kan jag hämta glass med hjortronsylt nu!

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov: Modo känns stabila någonstans i mitten av banan men helt uddlösa framåt, PP't heller inte speciellt bra.
Känns som ett steg bakåt från det tidigare matcherna.
Fortfarande svårt att spela hockey på hemmais

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov:
Visst har Björklund blivit lite rappare på rören?


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: långa boll... ursäkta. Långa puckar på karla.

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov: Kan man kolla match statistik någonstans?

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov:
Bumpar tråden.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: =( faen jag vet inte om jag besitter någon förbannelse men såfort jag kikar match så blir det oroligt.

Långt kvar dock så hoppas det blir bättre.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey: Måste vara jobbigt med hemmamatch. Hemska hemmasupporters. Han skulle ha lobbat iväg den i krysset.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: känslan när Hedman har pucken o stillastående funderar tills han tappar puck.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Du ska ju vara glad att MoDo ringer och vill ha dig som förstecenter!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hompa90: känslan när man köpt matchen, och sett fram emot den hela dagen... så 20 minuter innan nedsläpp ringer jourtelefonen och man måste fara!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hompa90: Tack, körde på abonnemanget.

Ville mest veta om det fanns något alternativ med med eller om det var de som gällde :) Hoppas på en toppen match nu.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
jeensen: Finns på Modos hemsida med kommentatorer. Ant8ngen skaffar du abonnemang för 59 kr/mån och har Modo channel premium eller köper matchen lös för 79 kr. Välj själv 😉

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: Någon som vet om matche ikväll som sänds av modohockey.se har kommentatorer ? Eller var bör jag köpa den ? tänkte kika ikväll.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Det var ju Junior, om det är det här målet du kommer ihåg?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Horava Jr klackade in pucken...

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hockey_21: En snygg lobb i krysset från rödlinjen. Vem var det nu som klackade in en MoDopuck bakom målisen, Kuusela? Conny var det ju inte i alla fall, Krizan hade ju mer offensiv och poäng ;-)

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jag som skrev att "det verkar inte som vi har något i JCWC att göra". Skönt man hade fel! Hoppas grabbarna vinner. Om inte annat, skön uppryckning. Bra för deras psyke.

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov:
Laget släppt, Karlström in/Sebastian M ut.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Vad hände egentligen med pucken i 4-3 målet? En av dom sjukare puckbanor jag sett

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Proffsiga sändningar från Ryssland. Ni kan redan se repris och avgörandet på samma länkar nedan.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från Hörnefors: Jo, vi såg ju att Foten och Näsan fick lite boost av att slå Leksand i JSM med 10-1 och 15-2 där nån gång då man stod och frös i kön till Cecilias ;-)

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från Hörnefors: En sådan här turnering kan göra så att flera av juniorerna lyfter sig rejält. Hoppas att dom kan ta med sig det självförtroendet till a-laget.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Amitiel: Äh, Leksand fick ju knappt låna pucken och gick till SHL. Karma och VooDoo såg dock till att återställa ordningen.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
bisterfinnen: Men se, kan man få vara lite glad ändå som MoDo-it ! Har nåt annat MoDo-lag gått till final internationellt förutom A 98/99-gänget mot Metallurg Magnitogorsk ?
Måste vara Per Bäckman-effekten!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
bisterfinnen: Djävligt kul !

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
bisterfinnen:
Hurra!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Sååååja!!!!!

Härligt med final :)

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lagomt illa att ett lag som förlora alla gruppspels matcher får spela slutspel och ta sig till final :)

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vinst för kottarna med 4-3

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: 4-3 till oss och MoDo tar time-out i 54:e...mycket tid kvar! Spännande...

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
2-2 efter halva matchen, Modo spelar med små marginaler. Men helt jämt

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: 2-0 Efter en period, matchen finnas att streama på yt.
www.youtube.com/watch?v=yTmE-DtzcHs


Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
{6870}:
Hann inte lägga märke till honom. Bifogar länk till sändningen av matchen.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Semifinaldags kl 14.00 svensk tid. Junior Club World Cup.
Krossa Snezhye Barsy!!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon:
I samband med skadan nämnde de 3-6 veckor.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jag tänker om Magnus Häggström, ej deltagit på försäsongsträningen p.g.a. flytt från Malmö. Fösrsäsongsmatcher ej deltagit p.g.a. skada, när får vi se Magnus H i laget?

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Hur skötte sig inlånade Sebastian Magnusson?

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
modomille: Trycker inte "Gilla" förrän jag ser att klubben och truppen kan hantera monstret under sängen: Hemmamatchen...
Men det är klart, det blev ju själv några bortamatcher efter Statt på 90-talet. Lätt att avslappnat då glida hem oavsett resultat under kvällen. Hemma var man ju tvungen att vara städad och trolla fram en god frukost eller nåt. Man känner pressen ;-)

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
hanzon: Jag har varit lite orolig för Wallin, om Hanses skulle skada sig. Men jag känner mig lite lugnare nu.

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Rytter: När man tittar nu på Modo så ser man tydliga idéer i spelet och innötta saker. Särkijärvi har fixat MoDo.

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Rytter: Bra av Modo, lovar gott för fortsättningen

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov:

2-2 Efter 60 minuter. Tredje spelade vi riktigt bra, tyckte vi var närmare 3-1 än 2-2 långa stunder. Efter bra Modo tryck stack SAIK på ett anfall och fick in 2-2. Hela matchen hade vi stabilt försvarsspel och får till snabba spelvändningar. Gillar det jag sett.

Bra också att vi blir bättre och bättre ju längre matcherna går, tidigare har vi ju alltid blivit sämre och sämre.

SAIK har mer puck och avslut över 60 minuter, men vi behöver inte skämmas över insatsen. Spännande att se hur det går mot löven när vi möter ett lag som inte underskattar oss.

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Rytter:
Wallin låg väldigt bra till i fystesterna.

« · 1834136 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB