« Föregående · 1833909 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Rytter: Har Modo inga assistläggare på sina mål, eller har de som uppdaterar stats.swehockey mest intresse av Skelleftes mål tro?
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Känns som vi i de matcher jag sett jobbat med att vara täta i mitten av egen zon. Vi täpper till och jobbar sedan därifrån med press mot pucken, gillar det jag sett än så länge. Vi är inte alls lika jagande som under Huras och AJ och siktar på att ligga rätt. Tycker Hedman ser mycket mer bekväm ut och är stabil i detta sätt att spela.
Kan vi hoppas att vi faktiskt får en säsong där vi kan försvara oss i egen zon.
Kan vi hoppas att vi faktiskt får en säsong där vi kan försvara oss i egen zon.
+ 7
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
{7814}:
Spelet innan målet var bra, fick tryck och några lägen. Själva målet var inte så speciellt annat än att Wernblom Jr var kylig och släppte pucken till Sellgren som trampade in från backplats och sköt ett skott från slottet som letade sig in. Inget märkvärdigt skott men lite trafik framför kassen, ett vanligt hockeymål alltså.
Spelet innan målet var bra, fick tryck och några lägen. Själva målet var inte så speciellt annat än att Wernblom Jr var kylig och släppte pucken till Sellgren som trampade in från backplats och sköt ett skott från slottet som letade sig in. Inget märkvärdigt skott men lite trafik framför kassen, ett vanligt hockeymål alltså.
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Glömde Wallin som inlett stabilt i målet. Vi har starka vakter i år känns det som.
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
{7814}:
Ser rätt stabilt ut, tycker vi jobbar hem bra och sedan försöker att ställa om snabbt. Tror kedjan Eriksson-Molin-Marklund kan bli grym i HA.
Skellefteå har mycket puck och haft en del lägen, men vi bjuder på motstånd i egen zon iaf, och det är något jag vill se ska sitta.
Ser rätt stabilt ut, tycker vi jobbar hem bra och sedan försöker att ställa om snabbt. Tror kedjan Eriksson-Molin-Marklund kan bli grym i HA.
Skellefteå har mycket puck och haft en del lägen, men vi bjuder på motstånd i egen zon iaf, och det är något jag vill se ska sitta.
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Någon som ser matchen? Hur har det sett ut, förutom två utvisningar i baken och ett mål framåt? ;)
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8179}:
Beror ju stor del till vilka krav dom som lånar ut ställer också, både sportsliga och ekonomiska.
Beror ju stor del till vilka krav dom som lånar ut ställer också, både sportsliga och ekonomiska.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Jag tycker att vi har många riktigt lovande backar så vi behöver inte låna in någon som Stenqvist. Bättre då att ta in Oscarsson och carnestad för rutinen och låta de yngre växa in.
Att vi lånade in Isak var för att på målvaktssidan var läget helt annorlunda.
Att vi lånade in Isak var för att på målvaktssidan var läget helt annorlunda.
+ 6
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno:
Nej det verkar inte varit bestämt, och det Modo verkar heller inte varit intresserade. Gissningsvis var man intresserade av att förlänga, men när det inte blev något körde man vidare på det man hade. Lite synd gillade Stenqvist och tror han kommer göra bra ifrån sig i Löven.
Nej det verkar inte varit bestämt, och det Modo verkar heller inte varit intresserade. Gissningsvis var man intresserade av att förlänga, men när det inte blev något körde man vidare på det man hade. Lite synd gillade Stenqvist och tror han kommer göra bra ifrån sig i Löven.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från Hörnefors: Men tror ni verkligen att det var bestämt att han skulle spela i Löven när han skrev på för FHC? Det har jag svårt att tro?
Att sen Modo inte vill låna in honom förstår jag. Jag tycker vi ska undvika att bli ett lånelag så gott det går. Än så länge är vi fortfarande enså pass stor klubb att vi ska kunna stå på egna ben. Sen får vi väl se hur länge det pågår...
Att sen Modo inte vill låna in honom förstår jag. Jag tycker vi ska undvika att bli ett lånelag så gott det går. Än så länge är vi fortfarande enså pass stor klubb att vi ska kunna stå på egna ben. Sen får vi väl se hur länge det pågår...
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hockey_21: Dom lånar ju Wallin som nyss skrivit på ett treårskontrakt med Mora så varför skulle dom inte vilja låna Stenqvist?
Tror nog att han helt enkelt bara får en bättre roll i Björklöven.
Tror nog att han helt enkelt bara får en bättre roll i Björklöven.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: Tror inte att MoDo ville ha kvar han när han lämnade för fhc
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jag har helt missat att Stenqvist tydligen lånas ut till Björklöven för denna säsong.
Ja han kändes ju verkligen inte redo för SHL. Men nog hade han väl lika gärna kunnat varit kvar då.
Ja han kändes ju verkligen inte redo för SHL. Men nog hade han väl lika gärna kunnat varit kvar då.
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Ogie Ogilthorpe: Måste leta lite gamla artiklar om Tommy Pettersson som kom som 28-åring till SHL och MoDo från Div.1 (dagens Allsvenskan eller Ettan??)
MoDo Hockey SHL 45 11 16 27 20 +22
MoDo Hockey SHL 45 11 16 27 20 +22
+ 1
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
dempa: Producerat bra i div1 och tagit steg varje säsong. Mycket möjligt att han kan bli en HA spelare om man bara tittar på statsen.
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Rytter:
Isak W står imorgon, i övrigt så blir det typ samma lag som tidigare. Mot Björklöven blir däremot några förändringar lät det som.
Isak W står imorgon, i övrigt så blir det typ samma lag som tidigare. Mot Björklöven blir däremot några förändringar lät det som.
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
dempa:
OSL är borta så man vill väl fylla på med någon seniorspelare. Rätt att ge spelare från klubbar i närområdet chans, tror både Modo och ÖSK tjänar på att ha ett utbyte där man har som morot att få spela matcher med Modo om man lyckas bra i ÖSK.
OSL är borta så man vill väl fylla på med någon seniorspelare. Rätt att ge spelare från klubbar i närområdet chans, tror både Modo och ÖSK tjänar på att ha ett utbyte där man har som morot att få spela matcher med Modo om man lyckas bra i ÖSK.
+ 1
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov: varför undrar man? okej om han varit center men det står RW på eliteprospects..?
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Smurfen:
Sebastian skall tydligen göra några matcher med laget.
Sebastian skall tydligen göra några matcher med laget.
+ 1
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov: Norran , om man är beredd på att bli pluskund hos dom !
norran.se/hockeybloggen/se-skelleftea-aiks-traningsmatcher-bli-plus-kund-pa-norran-875539
norran.se/hockeybloggen/se-skelleftea-aiks-traningsmatcher-bli-plus-kund-pa-norran-875539
+ 1
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov:
Har letat runt lite men inte hittat någon sändning av matchen mot Saik. Någon som känner till någon?
Har letat runt lite men inte hittat någon sändning av matchen mot Saik. Någon som känner till någon?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Det där är riktigt jäkla smart. Kan bli succé om man får till en stabil drift.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Kul! Jag jobbar på en egen "Live Center App", där jag kan skicka kommandon som "Skjuut!" och lite annat som bl.a elstötar direkt till spelaren om den mot förmodan inte jobbar hem.
Jag finansierar detta med att spelare i A-laget betalar mig för att INTE vara med.
Jag finansierar detta med att spelare i A-laget betalar mig för att INTE vara med.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:
App kopplad till Fjällräven C.
App kopplad till Fjällräven C.
Länkar:
Fjällräven Center storsatsar på ny app ? ska göra arenan kontantfri: "Vi går verkligen i bräschen"
Fjällräven Center storsatsar på ny app ? ska göra arenan kontantfri: "Vi går verkligen i bräschen"
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno:
En fin linje av spelare Foppa/macke - Sedin - Victor.... Snart dags för en ny talang som kan dominera på andra sidan atlanten :)
En fin linje av spelare Foppa/macke - Sedin - Victor.... Snart dags för en ny talang som kan dominera på andra sidan atlanten :)
+ 2
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov:
Hur ställde man backparen i matchen förresten? Vill minnas att jag uppfattade följande par men även Carnestad - Sellgren, kan å andra sidan bero på hur man byter...
Sellgren - MO
Hedman - Carnestad
Ericsson - Deutsch
Hur ställde man backparen i matchen förresten? Vill minnas att jag uppfattade följande par men även Carnestad - Sellgren, kan å andra sidan bero på hur man byter...
Sellgren - MO
Hedman - Carnestad
Ericsson - Deutsch
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8198}: Såg inte matchen. Men vi skickade ju typ de som spelade J18 förra säsongen. Många gallerpojkar. Inte konstigt dom får det tungt om dom andra faktiskt skickar ett J20 lag.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky:
Press på hemmaplan, för höga krav/förväntningar inifrån en del i föreningen men även utifrån. Samt att det var svårt att rekrytera spelare eftersom man just når åkte inte hade så mkt pengar, samt att många trupper redan var satta.
Press på hemmaplan, för höga krav/förväntningar inifrån en del i föreningen men även utifrån. Samt att det var svårt att rekrytera spelare eftersom man just når åkte inte hade så mkt pengar, samt att många trupper redan var satta.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: det blev tyvärr förlust för j-20, 2-5 slutade matchen mot ryssarna.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: ....annars kommer Foppa, Sakic, Jagr och Brashear med flyget från Arlanda till match 6 ;-)
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen:
Enligt Widebro så låg vi 300 kort efter kontra motsvarande period förra året.
Enligt Widebro så låg vi 300 kort efter kontra motsvarande period förra året.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Ur den aspekten är träningsmatcherna viktiga, och de 4-5 första seriematcherna. Bra resultat där så skall nog publiken dyka upp.
Ur den aspekten är träningsmatcherna viktiga, och de 4-5 första seriematcherna. Bra resultat där så skall nog publiken dyka upp.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Du har nog ganska så rätt i det du skriver , själv så har man hört ett gäng som inte tänker köpa kort i år tack vare dom skrala resultaterna dom senare åren.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Tror inte det kändes så bra ekonomiskt och mentalt för de som köpt dyra årskort och sett hemmamatcherna de senaste åren. Laget måste ju kunna skaffa ryggrad och fixa anspänningen hemma denna säsong, annars är det nog god natt och hej då trogna publik....men det är väl kanske där den onda cirkeln får fäste. Man vill så gärna övertyga igen hemma så att det låser sig. Bra att Säcken är rutinerad och lugn.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Ang säsongskort : Löven ligger i dagsläge runt 2200 sålda årskort och vi runt 800 , känns icke bra !!
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Domsjö:
Ja uddamålsförluster/vinster i samband med t-match är inget o hetsa upp sig över.
Som det sett ut nu verkar systemet gömma en del individuella svagheter eftersom man arbetar som ett lag. När vi var tillbakapressade i egen zon uppfattade jag en annan trygghet än exv förra året. Undrar om inte Molin kommer bli just den poängmaskin/playmaker vi ville ha.
Ja uddamålsförluster/vinster i samband med t-match är inget o hetsa upp sig över.
Som det sett ut nu verkar systemet gömma en del individuella svagheter eftersom man arbetar som ett lag. När vi var tillbakapressade i egen zon uppfattade jag en annan trygghet än exv förra året. Undrar om inte Molin kommer bli just den poängmaskin/playmaker vi ville ha.
+ 3
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Domsjö: Jo, igår såg man många fler spelvändningar åt bägge håll där Modo var mer samlade. Bra anfall där det inte bara var att kasta upp en lång puck på en ensam och isolerad forward vid bortre blå, utan där man spelade sig ut ur zon med pucken i behåll samt med flera spelare med fart. Dessutom hemjobbet där Luleå fick sjukt mycket färre "odd man rushes" än vi såg ifjol.
Sedan var det väl symtomatiskt att Luleås yngre spelare var de bättre. Luleå gjorde ingen bra match, men det var ändå en bättre värdemätare än mot Timrå där jag tycker att man såg oengagerade ut. (Misstänker att det säkerligen hade med att man börjat köra riktigt hårt på is.)
Sedan var det väl symtomatiskt att Luleås yngre spelare var de bättre. Luleå gjorde ingen bra match, men det var ändå en bättre värdemätare än mot Timrå där jag tycker att man såg oengagerade ut. (Misstänker att det säkerligen hade med att man börjat köra riktigt hårt på is.)
+ 2
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
modomille: Visst är det svårt att dra slutsatser efter enstaka försäsongsmatcher.
Men idag ser laget homogent ut och har en känsla att året kommer bli roligare och stabilare än tidigare år.
Tillskotten av spelare känns positiva men även de som avslutat s.a.s
Men idag ser laget homogent ut och har en känsla att året kommer bli roligare och stabilare än tidigare år.
Tillskotten av spelare känns positiva men även de som avslutat s.a.s
+ 1
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Smurfen: Timmarna efter att vi hade förlorat till Timrå så sa folk att vi är sämre än Timrå och att vi kommer hamna längre när i tabellen än förra säsongen. Jag själv och vissa andra försökte förklara att man inte kan dra slutsatser från första träningsmatchen. Och se på resultaten idag Timrå vinner med 3-2 mot ett div 1 lag och vi vann med 4-3 mot ett SHL lag. Nu kan man knappast säga att vi kommer göra en bättre säsong bara för vi vann mot Luleå men matchen bevisar att försäsongen är en helt annan grej.
+ 1
« Föregående · 1833909 · Nästa »
Otroligt roligt!