« Föregående · 2211947 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Fick min första vaccindos igår. När jag läste vaccinkortet sen och såg ur vilken Batch dosen kom från så inser jag att nu är man odödlig...:)
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rip Kirby: Storklubbar kan ha sämre säsonger, kolla på DIF. Ändå en storklubb. Bulan tyckte att storklubben Frölunda var ett bottenlag. Bulan vs. Rönnberg :-)
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Vad gör Modo till en "storklubb" just den här säsongen, 2020/21?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Vi gör så gott vi kan. Tycker ni kan fokusera på era guldkorn ni hittat i Tranås och KRIF inför nästa säsong
+ 6
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
dempa: 34 år. efter förra årets rätt bra säsong för att vara Madsen tycker jag att han såg segare ut nu. Framförallt verkade han ha problem med tempot. Ser liksom inte uppsidan där.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
dempa: MoDo är en storklubb, då kan vi inte vara snälla och börja ta in Timråiter...Madsen passar bättre som Hand Model i Copenhagen.
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: håller med dig, jag har noll lust att få hit madsen. kanske om han var 10 år yngre. men det är han ju inte.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Timrå väljer alltså att behålla Madsen. Känns som att de verkligen satsar på att hamna på nedre halvan av tabellen. Jag hade varit besviken om vi värvat honom för som tredjecenter, men då gäller det allsvenskan...
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9233}: Oskarshamn snodde vår Desperado! Bara att leta vidare ute på prärien...
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: kan säga som så. Jag hade blivit riktigt nöjd om han vore vårt 3e center förvärv. Alltså nr3 o inte för 3e formationen. Där hade vi nog fått en grym kamp om Centerpositionerna.
Jag drömmer troligast men jag hoppas modo verkligen fixar 3st feta centrar. Så här rakt av är ju inte känslan att vi slängt omkring pengahögarna.
Jag drömmer troligast men jag hoppas modo verkligen fixar 3st feta centrar. Så här rakt av är ju inte känslan att vi slängt omkring pengahögarna.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
jonsson: skräll att Lönnlöven jr och Jesus värvar nordamerikaner. ;)
+ 3
Sv: Silly season
dempa:
Vi får sikta på hans bror då, Så har vi kopplingen där sedan om OIK dumpar ho nom som alla andra ?
Vi får sikta på hans bror då, Så har vi kopplingen där sedan om OIK dumpar ho nom som alla andra ?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
jonsson: Just där läste jag att Flyers rankade Macmaster klart före Gerry Fitzgerald. Misstänker att vi hade haft chansen där med tanke på Karlin, men att vi valde att ta Macmaster istället. Det betyder såklart inte att Fitzgerald är en dålig spelare, utan bara att några scouter rankar Macmaster som en större talang och bättre spelare.
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mikenomad: Jag är 26 och minns, är jag den äldre generationen? ajfan, åldersnoja nudå
+ 10
Sv: Silly season
KarateKing700: så, han följde först modo på instagram, sen oskarshamn. och nu, klar för oskarshamn.
han var nog nära modo innan IKO snodde honom gissningsvis.
han var nog nära modo innan IKO snodde honom gissningsvis.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Det är science fiction även för Modoiter som inte tillhör den äldre generationen
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mikenomad: Mycket putsmedel behövs, minsann. detta är Science Fiction för Timråiter
+ 11
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
jonsson: Ja vad gör ni för alla miljoner? Renoverar prisskåpet och köper putsmedel till pokalerna?
+ 7
Sv: Silly season
Silly: även han har varit i Iko då de spelade i allsvenskan ingen dålig tanke men gissar att han är för dyr.
Sv: Silly season
KarateKing700:
Ha ha.. jag kollade fel kille, Då förstår jag att chansen är större "kanske"?
Då har Gradin en gammal Sverige- bekanting som har spelat med Bobby i San Antonio att kanske plocka in på backen, Som "också" har ett förflutet i OIK .. Onkel Sam
Vad tror ni om honom?
Ha ha.. jag kollade fel kille, Då förstår jag att chansen är större "kanske"?
Då har Gradin en gammal Sverige- bekanting som har spelat med Bobby i San Antonio att kanske plocka in på backen, Som "också" har ett förflutet i OIK .. Onkel Sam
Vad tror ni om honom?
Sv: Silly season
{8399}: Eller så kanske man är missnöjd gällande hans beteende mot lagkamrater, träningsflit eller annat. Det handlar sällan om bara om bara lön.
+ 1
Sv: Silly season
Silly: Oj ska de dumpa Kelleher? Väldigt otippat, han är ju riktigt bra. Det handlar nog mer om att han är för dyr än att han inte håller måttet.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:
Fast det har vi väl redan?
I och med vinsten det senaste året står Modo med ett eget kapital på 13,4 miljoner. Föreningen är därmed med råge ekonomiskt kvalificerad, till och med för SHL.
Omsättningen i år var väl ca 75M så just nu ligger vi ju på 17% av omsättning i eget kapital.
Även om omsättningen går tillbaka till det normala ca 95m och vi gör +/- resultat så ligger vi ju ändå på ca 13-14% eget kapital av oms.
Fast det har vi väl redan?
I och med vinsten det senaste året står Modo med ett eget kapital på 13,4 miljoner. Föreningen är därmed med råge ekonomiskt kvalificerad, till och med för SHL.
Omsättningen i år var väl ca 75M så just nu ligger vi ju på 17% av omsättning i eget kapital.
Även om omsättningen går tillbaka till det normala ca 95m och vi gör +/- resultat så ligger vi ju ändå på ca 13-14% eget kapital av oms.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hockey_21:
Miss av mig tänkte på vår SHL-omsättning något år för tidigt ;)
Miss av mig tänkte på vår SHL-omsättning något år för tidigt ;)
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SKiLMY: Vist var det Jesper Dahlroth som var sist upp varenda gång.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SKiLMY: det blir tuffare krav för Modo som har hög omsättning från 2022 gäller 2% av omsättning i eget kapital, gäller elitlicensen då, -23 5%, 24 8% o 25 10%
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Man kan väl hoppas reprisen av livesändningen läggs ut och att den går att se. Men jag gillar såna här filmklipp. Av det man hörde av snacket gillar jag!
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KarateKing700: Då hoppas jag att man får se stället någon gång i framtiden👍😁👍
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
En pterkoppling om matchstället jag skicka in, jag maila Johan W och fick svar idag att dem tacka för det fina bidraget men att dem har ett ställ klart inför nästa säsong men att dem sparar mitt ställ inför framtiden! 😊❤️💚🤍
+ 5
Sv: Silly season
Silly: Haha hade gärna sett det, men tror Macintyre är mer troligt då Mackenzie producerat rätt bra i AHL och lär bli kvar
+ 1
Sv: Silly season
Silly:
En som Gradin säkert har koll på, bra ålder. Kanske något ung för att se Europa som ett alternativ
En som Gradin säkert har koll på, bra ålder. Kanske något ung för att se Europa som ett alternativ
Sv: Silly season
KarateKing700: han är ju en topplirare i Oskarshamn. Aldrig i livet att han hamnar hos oss 😳
+ 2
« Föregående · 2211947 · Nästa »


