« Föregående · 2596348 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Saleva: Tack för tipset! 32 minuter in verkar det som att de snackar om att vi har bra korv. Sånt är nästan viktigare än Boxplay..
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Rinkside förstärkt med öviksfödde (!) Almen Bibic snackar shl. MoDo 34 min in..
Rinkside förstärkt med öviksfödde (!) Almen Bibic snackar shl. MoDo 34 min in..
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky: Det vi sa var att Aagaard kommer göra sina mål oavsett omgivning och att det därför var slösaktigt att inte spela honom med EJK och Filip, vilket jag fortfarande står för.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sigge: morot eller piska, olika vad som väcker gnistan hos spelare.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sigge: Ifjol ansågs andrakedjan vara felkomponerad av rätt många här.
Säger inte att dom hade fel, bara att exempelvis personlig kemi kan nog spela större roll än uppenbara styrkor/svagheter hos individen.
Tror också en nyckel är kontinuitet och intelligens samt vilja att klara av att anpassa sig till sina medspelares styrkor och svagheter.
Säger inte att dom hade fel, bara att exempelvis personlig kemi kan nog spela större roll än uppenbara styrkor/svagheter hos individen.
Tror också en nyckel är kontinuitet och intelligens samt vilja att klara av att anpassa sig till sina medspelares styrkor och svagheter.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sigge: Du och erjo borde sköta laget, men Karlin är ju bara en person, så väljer Karlin ändå, halva lönekostnaden är mumma, även om ni är dubbelt så kloka
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sigge: det är oklart för att Ranta tror att han är prime-Peter Forsberg. Det borde vara lika klart som andra kedjan; O’Regan tar avslut, Ranta bökar framför kassen och Ruohomaa sköter framspelningarna.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sigge: Sen är det dags att Karlin ger tydliga roller till varje spelare i en kedja. Andrakedjan vet precis vad dom ska göra, Riley tar avslut, Dansken grisar framför mål och Dick gnuggar på.
Vem i förstakedjan ska ta avslut? Vem är framspelaren? Och vem ska grisa framför mål? Väldigt oklart i nuläget
Vem i förstakedjan ska ta avslut? Vem är framspelaren? Och vem ska grisa framför mål? Väldigt oklart i nuläget
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
bengt88: Märkligt att Södergran får flytta upp. Han var ju bänkad i perioder mot både Frölunda och HV. Riktigt svaga prestationer från honom på sistone
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Solen är strax borta, Aagaard är snart hemma och Oskarshamn har snart förlorat i Hägglunds.
Livet är fan fint hörni !
Livet är fan fint hörni !
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
bengt88: Exakt så. Tycker den justeringen känns mer självklar. Oregan och Rouhoma i samma tycker jag blir för långsamt. Walli drar sig naturligt mot mitten på banan och framför mål, har en jäkla speed och smäller även på.
Iofs har nog södergran detta i sig också men skulle isåfall fortfarande bytt med oregan.
Iofs har nog södergran detta i sig också men skulle isåfall fortfarande bytt med oregan.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SPOODI: Världens bästa ståplats-supporter. Ber om ursäkt att det tar lång tid, men frivilligt att lyssna
Så underbar supporter hon var, så saknad
sverigesradio.se/artikel/5961483
Så underbar supporter hon var, så saknad
sverigesradio.se/artikel/5961483
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SPOODI: Bra att du förgyller stå , här ska krigas och stå är motorn
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
FRANS-MICHAEL: va finns det platser kvar? Jag kunde bara köpa ståplats när jag köpte i slutet på september
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Och nästnästa hemmamatch mot SAIK var det väl 6200 sålda i slutet av förra veckan. Lär bli utsålt
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10015}: Ja, uppflyttning blir alltid lite bitterljuv, fast mest ljuv såklart
Finns några hjältar som får mindre (eller inget ) utrymme, men så är näringskedjan.
Ingen bra liknelse, men en Gepard i Afrika kanske inte funkar lika bra på Grönland.
Men många lojala spelare man önskar mer speltid, om speltid vore ett ymnighetshorn
Finns några hjältar som får mindre (eller inget ) utrymme, men så är näringskedjan.
Ingen bra liknelse, men en Gepard i Afrika kanske inte funkar lika bra på Grönland.
Men många lojala spelare man önskar mer speltid, om speltid vore ett ymnighetshorn
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Dock en ganska viktig match, MoDoiter läser tabell, sant sen gammalt
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gusse: Det är så jäkla grymt läckert hur folket vallfärdar igen till Arenan , 5000 mot ett lag som Oskarshamn på en torsdag kväll är ta mig fan så man blir tårögd !!!
Man blir glad å imponerad !!
Man blir glad å imponerad !!
+ 15
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
EJK visar riktig laget-före-jaget mentalitet i senaste artikeln i ÖA. Tycker det är så tråkigt att han inte får spela eftersom han varit bra de minuterna han fått.
+ 9
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gusse: Men nu ska banne mej inte Timander behöva hämta honom, den tiden är förbi
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Snart 5000 sålda till torsdag. Tror faktiskt att karlqvists återkomst lockar några extra.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen:
Ser fler snygga Rally Sweden-mössor än gröngula toppluvor här i Umeå.
Ser fler snygga Rally Sweden-mössor än gröngula toppluvor här i Umeå.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
bengt88: hmmm kan tänka mig att de vill placera Södergran framför målet, han gjorde ju den rollen bra i våras. Och Sampo skjuter mycket och nån som Sam kan se till att peta in dem. Hoppas det ger effekt, annars är ditt alternativ värt att testa.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SPOODI: Hade dock hellre sett att Oregan och Walli bytte istället för Sampo och Södergran
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
På tåget nyss , tågvärden tyckte att han som sitter två stolar framför mig inte hade så snygg keps på sig ( Hockey Allsvenska mästare med MoDo logga på) då var man ju tvungen å visa min MoDo påse.
Han insåg snabbt att vi var två MoDoiter och blev lite tyst å gick iväg 😅😅😅😅
Han insåg snabbt att vi var två MoDoiter och blev lite tyst å gick iväg 😅😅😅😅
+ 6
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: den kvalar in på nån form av floskeltopp. Förslag moderatorer, borde införas.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Exakt. När jag tittar på matcherna så känns det som det var högre kvalite på matcherna förra säsongen med några bra topplag. Björklöven kan vara bra när dom har sina toppar. Men dom orkar inte ha dom över en längre tid utan dippar snabbt. Tror Brynäs tar hem det här ganska bekvämt.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Det heter att allsvenskan är bättre än på många år, men är den det? Tycker inte kvaliteten känns så hög. Hade inte Voutalainen rånat Brynäs skulle de gått ifrån rätt bekvämt hittills och de andra lagen är väldigt ojämna bakom dem. SSK hittills en rejäl missräkning, DIF usla, Västerås har plötsligt tappat allt, BIK ligger sist osv. Jag tycker att det är en väldigt märklig tabell sett till förutsättningarna.
+ 7
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SPOODI:
Själv så hoppas jag på att Djurgården reser sig och är med i toppen av Allsvenskan.
Tror jag jag inte:Det finns starka företag bakom dem?
Annars lånar fotbollen ut pengar till dem.
Själv så hoppas jag på att Djurgården reser sig och är med i toppen av Allsvenskan.
Tror jag jag inte:Det finns starka företag bakom dem?
Annars lånar fotbollen ut pengar till dem.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: djurgården får gärna åka ur. Kommer ha problem att klara elitlicensen oavsett
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe:
Nu när Garpen gick tror jag att till o med en sån som Olle Liss kan blomstra och gå mot en rolig vår.
Kommer han igång och får stå på sin vänsterkant och bomba in dem på Klasens mackor då kommer det hända saker i den serien.
Jag tror på en stark vår för 08 lagen inkl SSK 🤣
Nu när Garpen gick tror jag att till o med en sån som Olle Liss kan blomstra och gå mot en rolig vår.
Kommer han igång och får stå på sin vänsterkant och bomba in dem på Klasens mackor då kommer det hända saker i den serien.
Jag tror på en stark vår för 08 lagen inkl SSK 🤣
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Janne G: Fast hat skapar ju, Vi mot Dom, en oerhörd drivkraft som borde motivera till stordåd. Men menar du att 08-hatet aldrig varit större?
Jag har ingen forskning att luta mej mot, men har inte Huvudstaden alltid känts lite drygare och förfördelade, av alla oss lantisar?
Personligen hyser jag inget extra agg till en förening beroende på var den är belägen. Men hur supportrar,ledning,riksmedia agerar runt en förening kan störa mej lite. Ex.vis att en Förening inte tar rejält avstånd från huliganer(idag dock guliganer) gör att åtminstone jag tappar förtroende för den klubben om man inte agerar och fördömer kraftfullt.
Jag har ingen forskning att luta mej mot, men har inte Huvudstaden alltid känts lite drygare och förfördelade, av alla oss lantisar?
Personligen hyser jag inget extra agg till en förening beroende på var den är belägen. Men hur supportrar,ledning,riksmedia agerar runt en förening kan störa mej lite. Ex.vis att en Förening inte tar rejält avstånd från huliganer(idag dock guliganer) gör att åtminstone jag tappar förtroende för den klubben om man inte agerar och fördömer kraftfullt.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
dempa: finns typ lika många isytor i Sthlm som i Övik. Inte riktigt men det är också en problematik
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Janne G: du slog huvudet på spiken på samtliga scenarion där vill jag säga. Sthlm har det helt klart tuffare på att förvalta sin talangbank. Den är inte helt lätt.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
dempa: jag kan tänka flera scenarion, har vi inga lag i högsta lockas många talanger vidare redan i hockeygymnasium tiden , på landsorten finas det oftare bättre träningsanläggningar man blir sedd på ett annat sät(lite stjärna status) slipper åka buss tunnelbanan pendeltåg , många shl lag har lockat unga spelare för att sälja vidare (vet inte hur många spelare Rögle plockat senaste 5 åren, vet själv vilken skillnad det är med att leva hockey i mindre stad, fanns helt andra resurser.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Janne G: talanger har ni gott om, ni vinner ju tv-pucken 75% av gångerna sista 15-20 åren känns det ju som. Men vad händer sen, det behöver man fråga sig. Jag tycker absolut lag från Sthlm borde vara med i högsta ligan för det behöver Sveriges största stad. Men de får ta sig upp själva. Jag kan dock tänka mig att utöka ligan med 2 lag till å börja med.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Keriksson: tyvärr tror jag inte det är bra för hör hockeyn i Sverige om storstadsområden försvinner från hockeyn och talanger väljer andra sporter, alla talanger kommer väl inte ifrån övik , Oskarshamn osv,
Vore synd om hockeyn över tid blir som bandy.
Men vad vet jag
Vore synd om hockeyn över tid blir som bandy.
Men vad vet jag
+ 3
« Föregående · 2596348 · Nästa »

Det kommer bli tufft om man inte får fart på de tre som värvats som spets. Kanske för tufft. Så här långt är dessa herrar floppar, då våra HA spelare leder laget.
Vi har en målvakt som tar lite mer än han borde o som kan fixa så vi är med i matcherna fastän vi kanske inte är det (vinna matcher åt oss).
Almen blev aldrig någon Foppa.
Samt att vi börjar dras in i streckfajten, men kommer toppen igång ser det ändå någorlunda bra ut.
Vi har dalat lite, men poäng tidigt är lika viktiga som poäng sent.
Vi kommer nog inte stressa sönder utan ledningen o spelarna verkar tro på det här.