1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 508094 inlägg · 4189 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Koff: Fystränaren heter något med Thomson iallafall.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Koff: Starka? Tror rögle kommer köra över dom, känns som dom har för många mjuka spelare.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource:

Räknade lite för hoppfullt möjligen…

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hockey_21:

Med den systemteknik som Skellefteå visade upp i kväll, blir det jämt och spännande

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Var det vi som knäckte myten om att man inte kan vinna på hemmaplan i match 7 å avgörandet ?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hockey_21: va? Tror och hoppas stenhårt på saik.

Spelar topp 3 roligaste och sevärdaste hockeyn, gör sällan fult skit på eller utanför plan, en av sverigeste bästa (kanske bäst?) Junis verksamhet osv osv.

Nog kan dom rå på Rögle. Snor dom en av dom första matcherna kanske Rögles sinnessjuka momentum gå upp i rök. Dom är också extremt konsekventa och noggranna , oavsett hur det går i en match eller en matchserien.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Som liten bonus knäckte vi myten om det aldrig går att vinna på Hovet.
Myter är myter, MoDo är MoDo

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
grimiss: Tror det är gynnsamt att vara i matchform. Och håller med dig, de är en klass för sig och förtjänar att vinna på grund av det.
Salomonsson kommer vara en framtida stjärnback i NHL. Pellikka lär hamna där också. Tar gärna deras hemliga recept som får juniorerna att komma upp och se ut att ha gjort 10 säsonger i högstaligan efter 10 matcher.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Spelar in alla sina ungdomar samtidigt som de alltid lyckas placera sig i toppen. Väldigt imponerande klubb och MoDo måste lära sig mycket där.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Umegård också, lekstuga i HockeyEttan. Snart är han tillbaks i MoDo.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10595}: redan när jag bodde i skell 2013 snackades det sjukt mkt om vilken extremt tydlig röd tråd de hade i sitt spel på alla nivåer - från pojklag till seriös ungdoms hockey och sen upp i alaget. Tror det är en del i deras framgång. Men det kräver ju extrem kontinuitet....

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Yes! Bra krigat Saik. Nu får de fortsätta bita i och spöa köpemögle med!💪🥳 ingen vila här inte

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
En fråga, är det någon som vet som har kontot på YouTube modominnen? Skulle vilja få upp AIK serien också från förra året så hela slutspelet ligger där. Hade varit ett trevlig sommar nöje!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Snart matchstart mellan Finland och Sverige på sexan. Lehtinen i mål plus Ranta och Winberg. Nästan så man håller på Finland då svenska laget inte har några spelare från laget i våra hjärtan.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Petey21: Kul , och speciellt kul att få se Winberg.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sjukt att Brynäs har 11spelare som inte är från Sverige i matchtruppen mot djurgården nu. Borde fan inte vara okej

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe:
Sedan fyller vi på från undre leden.
Precis som J.W pratade om ..

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SPOODI: finns smålänningar i de flesta lag, tror Djurgården är ett annat lag idag

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Petey21: Lehtinen har Byberg & Nordin med sig. Det är klart han inte kommer släppa in mål. Vad har Winberg för nummer?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10595}: Ranta 20, Winberg 28

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Petey21: Vackert att se lugna Lehtinen i mål. Håller finnarna kvar i matchen!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Då har det klubbats att Kempevallens tomma yta kommer tillägnas innebandy-/badmintonfolket. Att Mattsborgen ligger 800 meter bort verkar inte spela in:

www.ornskoldsvik.se/images/200.4e8d037d18e797b5baf13e0a/1713346860690/A-49-0-02.jpg
www.ornskoldsvik.se/images/200.4e8d037d18e797b5baf13e0e/1713346945180/Utv1.jpg

Kommer stå färdigt om 3 år, i april.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sigge: Tycker målvakten i Suomi har färger på masken som påminner om nåt

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Framnäs: bra ju! Övik ska bli Sveriges bästa idrottsstad. Bästa hockeystad är vi redan

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Winberg känns spännande. Stor, rörlig. Inga direkta misstag? Intressant värvning!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SPOODI: 11??!!! Måste vara rekord?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sitter just nu på en resturang ute på Böleäng /Teg på andra sidan Dyngdiket där dom har en Rahimi halsduk hängandes 🤮🤮 , maten MÅSTE vara god

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SKiLMY:

Jo jag gillar ändå rapporterna på winberg, tycker det är mycket som talar för att han kommer vara väldigt pålitlig.

Som bonus kan det nog komma en del "tysta skott" från blå baserat på vad jag har sett på highlights med reservation för att det är något svårare i SHL där försvarare positionerar sig bättre och ligger rätt i skottlinjen.

Rubins var ganska svår att få grepp om inför säsongen när jag tänker efter.

Fanns inte så mycket att gå på bortsett från framgången han han hade med lettiska landslaget.

Mycket som talar för att winberg kommer vara en uppgradering.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sitter just nu på en resturang ute på Böleäng /Teg på andra sidan Dyngdiket där dom har en Rahimi halsduk hängandes 🤮🤮 , maten MÅSTE vara god annars jäklar

Oj det blev en till tydligen ,sorry

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: djurgården ger mig fan ångest att titta på. Nonchalanta deluxe. Klasen och Kruger mer slut än törnas påse med ostbågar

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SPOODI: herregud vad DIF kommer blir överkörda idag igen. Snacka om obefintligt försvarsspel

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SPOODI: ursäkta? Har precis airfryat lite bacon/sourecreme här till underhållningen. #skinnethållersigspänt
Uppladdat:

500x0-img1941.jpeg


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7426}: själv dricker man öl

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SPOODI: En kanske har möjligheten att slinka ner 😎

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SPOODI: Det känns lite COVID. Är det publik på matchen?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: FBK-målisen är duktig

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7426}: blir nog 15 för mig hahah

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Jäklar vilken passning av Klasen, blixtar till ibland ändå.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SPOODI: Tänk på hjärtat unge man!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7426}: måste kolhydratladda för mitt långpass på söndag, och spybar stänger inte sig själv ;)

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Det måste vara dåligt mickat alltså. Begravning…

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7426}: Hur kan Brynäs vilja förlänga med Benn om de går upp? Obegripligt.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: tror dock benn funkar bättre i shl än ha

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SPOODI: ”Transatlantkedjan inne” min fråga är; vilken av dom?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7426}: Löven å Brynäs kan inte fostra eget då blir det transatlanter. Synd att djurgården har en finne som förstör. Bara svenskar annars

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SPOODI: Jämnare idag åtminstone

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: HV:s klappor är försenade, tågstrul i i Knohult , men stämningen lär infinnas om det blir en match 5

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Brynäs har alltså inte tekniken att spela en match i HA.
Sjukt.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Finland avgör i 3 mot 3. 2-1

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen:
Aj aj, gå på Harley Quinn istället, ingen sportbar men satans god mat iaf :) o så slipper du se Rahimis halsduk 😉

« · 2693918 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB