MoDo Hockey - Apropå Ingenting
« Föregående · 2799990 · Nästa » Till forumet
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sigge: Att True skulle bli en odugling såg man redan på VM i maj, krävdes inte många byten att se det.
Undrar vad Hinken såg som ingen annan gjorde?
Snacka om klippt oduglig sportchef, han borde lämna sin post nu men helst igår.
Undrar vad Hinken såg som ingen annan gjorde?
Snacka om klippt oduglig sportchef, han borde lämna sin post nu men helst igår.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Robin Ztorken L: Jag är inte alls förtjust i True, men faktum är ju att han har uträttat mer positivt än ganska många andra.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Cheese: Det säger tyvärr en del hur dåliga många andra varit när True uträtta mer än många andra.
Vi kan inte spela kvalet med detta lag, det måste förstärkas, annars åker vi som en vante rakt ner i allsvenskan, det är ett som är säkert!
Vi kan inte spela kvalet med detta lag, det måste förstärkas, annars åker vi som en vante rakt ner i allsvenskan, det är ett som är säkert!
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7426}: Djävulens MAGA-advokat lär förklara för oss korkade varför Modigs gör denna flytt, inget vi dödliga förstår
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Vilka jävla rövhattar dom är i Slöddertälje.
Hatar helt plötsligt MoDo för att en av deras f.d. spelare fick en tackling.
Verkar som att dagens "aktiva" supportrar blir "kränkta" för exakt allt.
Och hittar helt bisarra anledningar till att få hata.
Hatar helt plötsligt MoDo för att en av deras f.d. spelare fick en tackling.
Verkar som att dagens "aktiva" supportrar blir "kränkta" för exakt allt.
Och hittar helt bisarra anledningar till att få hata.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Synd att HS fick lägga ned sändningarna av Studio Modigs och regelbunden uppdatering på grund av bristande innehåll.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB: Haha, men .first we take Greenland, tänkte lille Trump. Modigs flytt till Norge är nog bara för att kunna styra om Golfströmmen, en illbatting minsann
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Esox: Tror vi Niederbach spelar NHL nästa år om MoDo trillar ur?
Har sett honom live i byggnaden och han har verkligen blivit en dominant SHL-spelare.
Har sett honom live i byggnaden och han har verkligen blivit en dominant SHL-spelare.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sigge: Samma här. Tog mig två videoklipp på Youtubeför attkonstatera att Benson skulle floppa.
Har du problem med tempot på liten rink, så blir det ännu svårare på stor rink.
Märkligt att vår sportchef och f.d. scout inte kunde se det. Och helt sjukt hur många nyförvärv han missat på.
Har du problem med tempot på liten rink, så blir det ännu svårare på stor rink.
Märkligt att vår sportchef och f.d. scout inte kunde se det. Och helt sjukt hur många nyförvärv han missat på.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Robin Ztorken L: Är han verkligen sämre än de andra... nu börjar matchen, nu vinner vi!
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10015}: skum situation. Nu håller vi hårt i grejerna, sett Ranta och Olofsson... vi vänder.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Esox: Jasek är sämst. Tror jag aldrig sett en center med så dåligt spelsinne.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bilyaletdinov: Jo men är ju center i grunden. Fyfan vad dålig vi är i egenzon. Positionsspelet är obefintligt
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lolol: För att vi har för många korkade och taktiskt svaga spelare. Svårare är det inte.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vi ska fan inte spela powerplay så jävla usla vi är i den spelformen. Jaja det lär väl ringa i arslet nu istället.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10015}: Inte da! Vår backuppsättning är bra, och alla ska vara kvar.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10015}: Det är ju väldigt märkligt att Modo misslyckas med positionsspelet i egen zon TROTS att dem spelar zonförsvar. Zonförsvar i sig som är helt förödande i den här ligan, fråga Oskarshamn.
Det är 100% någonting som inte stämmer. Antingen är tränarna de mest inkompetenta som SHL skådat när det gäller defensiven eller så är Modospelarna taktiskt korkade och osmarta. Det är hårt sagt men någon av dessa påståenden stämmer förmodligen
Det är 100% någonting som inte stämmer. Antingen är tränarna de mest inkompetenta som SHL skådat när det gäller defensiven eller så är Modospelarna taktiskt korkade och osmarta. Det är hårt sagt men någon av dessa påståenden stämmer förmodligen
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Verkligen bara skittråkiga matcher i HA ikväll. Vad kommer ni se?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Confusius: Malmö tappar Stenberg, han kallas tillbaka till NHL.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7426}: St.Louis inte nöjda med utvecklingen i Malmö. Sådant som kan hända. *host*
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Intervju med Lucas i Hockeysveriges ”Framtidens stjärnor” podcast om JVM 2026. Lyssna!
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10015}: Absolut. Han är dock äldre än både LP och Milton. Om det är de två som du hostar om.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB: Milton tappar vi om han står utan kontrakt efter draften. Stor chans redan om han går tidig andrarunda som Lucas, blir det förstarunda som det snackas om är det ännu större chans. Sen handlar det såklart mycket om vilket lag.
Anaheim är ju svårt då de helst vill ha sina talanger i mindre rink aka NA.
Anaheim är ju svårt då de helst vill ha sina talanger i mindre rink aka NA.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10015}: Varför tror du att just Anaheim vill ha talangerna på liten rink? Både Solberg och Clara spelar ju i SHL och är också draftade av Anaheim.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10015}: Är det nånting som Hinken har varit väldigt proaktiv med, så är det väl att signa upp juniorer på rookie-kontrakt över åren.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Peja: Därför att historiken talar för sig själv med de allra flesta av dem. Solberg bad väl om att få spela med Färjestad. Clara är ju en målvakt och inte en av deras topp-prospects heller.
Sen har jag sett all access klipp som Anaheim brukar göra i sina kanaler med kommentarer från assisterande sportchefer, scouter osv och då har de uttryckt sig med ”Unfortunely he has a contract” osv. Även lokalmedierna.
Sen har jag sett all access klipp som Anaheim brukar göra i sina kanaler med kommentarer från assisterande sportchefer, scouter osv och då har de uttryckt sig med ”Unfortunely he has a contract” osv. Även lokalmedierna.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10015}: Vad spelar det för roll om spelare har kontrakt i Europa om de ändå kan plocka kontrakterade spelare?
Ja, Solberg ville spela för Färjestad, så varför skulle inte Modos egna produkter kunna vilja spela för Modo? Modo är en legendarisk talangfabrik.
Ja, Solberg ville spela för Färjestad, så varför skulle inte Modos egna produkter kunna vilja spela för Modo? Modo är en legendarisk talangfabrik.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10015}: - Hur är planen, ska du spela i Östersund resten av säsongen eller är det tillsvidare, vad är planen? ”Jag är i Östersund tillsvidare, blir jag hemkallad så ska jag spela på 12 forwards”
- Vad vill du helst, vill du fortsätta rida på vågen i Östersund eller vad känner du själv? ”Helst av allt så vill jag spela för MoDo hemma i SHL, det är liksom mitt lag, det kommer aldrig vara ett lag som ligger mig närmare hjärtat än MoDo.”
- Vad vill du helst, vill du fortsätta rida på vågen i Östersund eller vad känner du själv? ”Helst av allt så vill jag spela för MoDo hemma i SHL, det är liksom mitt lag, det kommer aldrig vara ett lag som ligger mig närmare hjärtat än MoDo.”
+ 4
« Föregående · 2799990 · Nästa »
Om typ Lucas Pettersson räds konkurrensen i att fortsätta med Modo - oavsett divison - så kanske han borde fortsätta i Östersund istället. Men nu tror jag inte att han gör det utan snarare att det är okritiska personer i omgivningen som hypar och menar att den och den unga spelaren minsann förtjänar istid i A-laget. Sanningen är den att de flesta är tillräckligt medvetna om sin egen nivå för att hålla med tränarna i deras bedömingar. De flesta spelarna märker på träningarna om de kan matcha A-lagsspelarna eller inte, och tränarna är i sin tur resultatdrivna och tvekar därför inte att ge unga spelare chansen om det ökar lagets chanser att vinna matcher.