Örebro - MODO Hockey 2011-04-06
« Föregående · 1371557 Till forumet
Sv: Örebro - MODO Hockey 2011-04-06
Salle: Någon som vet om matchen sänds? verkar som viasat sänder Växjö
+ 1
Sv: Örebro - MODO Hockey 2011-04-06
| 22. NAGY, Ladislav | 93. RITCHIE, Byron | 23. BARTECKO, Lubos | |||||||||
| 4th Line | 5. JONSSON, Hans | 28. BLOMQVIST, Jacob | |||||||||
| | |||||||||||
| 25. HEDMAN, Anton | 39. SVARTVADET, Per | 6. HÄGGSTRÖM, Magnus | |||||||||
| 3rd Line | 12. JOSEFSSON, Daniel | 2. WESTIN, Jens | |||||||||
| | |||||||||||
| 17. MADSEN, Morten | 87. ROSÉN, Robert | 26. FORSBERG, Kristian | |||||||||
| 2nd Line | 8. ERIKSSON, Anders | 55. TOLLEFSEN, Ole kristian | |||||||||
| | |||||||||||
| 10. SKRÖDER, Per-åge | 24. SUNDSTRÖM, Niklas | 44. DANIELSSON, Nicklas | |||||||||
| 1st Line | 18. HÅLLBERG, Per | 3. TIMANDER, Mattias | |||||||||
| | |||||||||||
| Goalkeepers | 32. TARKKI, Tuomas | ||||||||||
| 30. DAHLBERG, Nicklas | |||||||||||
Sv: Örebro - MODO Hockey 2011-04-06
Gusse: Only 4 you
4th Line
22. NAGY, Ladislav 93. RITCHIE, Byron 23. BARTECKO, Lubos
5. JONSSON, Hans 28. BLOMQVIST, Jacob
3rd Line
25. HEDMAN, Anton 39. SVARTVADET, Per 6. HÄGGSTRÖM, Magnus
12. JOSEFSSON, Daniel 2. WESTIN, Jens
2nd Line
17. MADSEN, Morten 87. ROSÉN, Robert 26. FORSBERG, Kristian
8. ERIKSSON, Anders 55. TOLLEFSEN, Ole kristian
1st Line
10. SKRÖDER, Per-åge 24. SUNDSTRÖM, Niklas 44. DANIELSSON, Nicklas
18. HÅLLBERG, Per 3. TIMANDER, Mattias
Goalkeepers
32. TARKKI, Tuomas
30. DAHLBERG, Nicklas
+ 1
Sv: Örebro - MODO Hockey 2011-04-06
Andersson: Jag tror ni Timråsupportrar är mer nervös än oss av någon anledning. Syskonkärlek?
Sv: Örebro - MODO Hockey 2011-04-06
Dexter :Vafan, det är klart man är nervis. Att torska idag är ju hejdå.
Bara titta på Leksand för att förstå vad som står på spel.
Bara titta på Leksand för att förstå vad som står på spel.
Sv: Örebro - MODO Hockey 2011-04-06
spud: Jag är mest nervös för att SSK ska bränna i kväll och blåsa oss på fredagsrysaren.
+ 1
Sv: Örebro - MODO Hockey 2011-04-06
spud: Om ni torskar och ssk vinner så behöver ni ju "bara" ta dom hemma för att klara er kvar beroende på hur många puckar ni torskar med...
Sv: Örebro - MODO Hockey 2011-04-06
Johnny Rocker: Du glömmer RBK.
Krizan står i Lakers idag.
Krizan står i Lakers idag.
Redigerad kommentar
+ 1
Sv: Örebro - MODO Hockey 2011-04-06
Örebro:
Örebro experience: 2425 GP
Elitserien experience: 793 GP
Allsvenskan experience: 4217 GP
AHL experience: 77 GP
DEL experience: 52 GP
MoDo:
MODO experience: 3784 GP
NHL experience: 3409 GP
WC experience: 276 GP
OG experience: 33 GP
Elitserien experience: 5109 GP
Allsvenskan experience: 798 GP
SM-Liiga experience: 392 GP
KHL experience: 117 GP
RSL experience: 57 GP
Czech experience: 25 GP
AHL experience: 1135 GP
NLA experience: 105 GP
Fan vad mycket erfarenhet det finns i den här matchen :-)
Örebro experience: 2425 GP
Elitserien experience: 793 GP
Allsvenskan experience: 4217 GP
AHL experience: 77 GP
DEL experience: 52 GP
MoDo:
MODO experience: 3784 GP
NHL experience: 3409 GP
WC experience: 276 GP
OG experience: 33 GP
Elitserien experience: 5109 GP
Allsvenskan experience: 798 GP
SM-Liiga experience: 392 GP
KHL experience: 117 GP
RSL experience: 57 GP
Czech experience: 25 GP
AHL experience: 1135 GP
NLA experience: 105 GP
Fan vad mycket erfarenhet det finns i den här matchen :-)
Sv: Örebro - MODO Hockey 2011-04-06
Gusse: Det är inte bra.. Tror växjö inte har kraft att vända på steken, om de däremot hade haft ledningen hade de kunnat köra på den energin.
Sv: Örebro - MODO Hockey 2011-04-06
NuMo: Jag ser inte matchen. Men lät som modo tagit över tillställningen och Skröder missat öppet mål. Men lita på webradiosändningarna är väl kanske inte rätt.
Sv: Örebro - MODO Hockey 2011-04-06
SSK har gått ifrån till 2-1 nu också. Sätter lite mer press på gubbarna. Trodde man skulle kunna slippa va orolig redan den här matchen.
Sv: Örebro - MODO Hockey 2011-04-06
DariusK:
Det märks ju verkligen att det är typ den viktigaste matchen vi spelat på väldigt, väldigt länge...........not!
Spelar som dom käkat valium.
OROLIG!
Det märks ju verkligen att det är typ den viktigaste matchen vi spelat på väldigt, väldigt länge...........not!
Spelar som dom käkat valium.
OROLIG!
Sv: Örebro - MODO Hockey 2011-04-06
Icing-Ove:
Svartvadet förlitar sig på sina kompisar; Häggström och Hedman. Själv leker han elvisp som vanligt.
Svartvadet förlitar sig på sina kompisar; Häggström och Hedman. Själv leker han elvisp som vanligt.
Sv: Örebro - MODO Hockey 2011-04-06
Gusse: Susse vågar skjuta själv för en gångs skull - nice! :)
+ 2
Sv: Örebro - MODO Hockey 2011-04-06
Bittesehr: Ska vi verkligen släppa in Örebro i matchen igen??? Känns ju fullständigt onödigt om så sker...
+ 2
Sv: Örebro - MODO Hockey 2011-04-06
DariusK: Tyvär så kan allt hända när Modo spelar ..
Det överlägset svåraste laget att spela på när man tippar långenkupongen
Det överlägset svåraste laget att spela på när man tippar långenkupongen
« Föregående · 1371557
Kommentar
"Vi måste hålla energin vid liv nu"
Två omgångar, två matcher, återstår av säsongen 2010/11. För MODO Hockey handlar det om tävlingsmatch 64 och 65, först Örebro borta onsdag, sedan Södertälje hemma i Fjällräven Center på fredag.
- Nu gäller det för oss att till varje pris hålla kvar energin som vi har nu, säger assisterande coachen Andreas Johansson. Det var en oerhörd energi i laget mot Mora och även vid träningarna måndag och tisdag. Nu gäller det som sagt att bibehålla det.
För MODO Hockey gäller det att vinna de två matcher som är kvar - då är man kvar i Elitserien.
- Vi behöver inte snacka mera nu om vad saker och ting handlar om, alla vet det, säger coachen Charles Berglund. Först gäller det tre poäng i Örebro, då har vi skapat förutsättningar för ett avgörande hemma i sista omgången.
De två MODO-coacherna talar gärna om de fina publiksiffrorna hemma i Kvalserien.
- Klart det sporrar oss extra. Och av vad vi hört blir det mer eller mindre fullt hus på fredag, det vore fantastiskt.
Hemma blev det 6-3 mot Örebro, sedan det stått 5-1 efter två perioder.
- Det som varit har farit. Det får se ut hur det vill i Örebro bara vi vinner. Det är det enda som räknas.
Noterbart om laget
Noterbart ärA t t hela truppen som sådan är skade- och sjukdomsfri.
A t t alla spelare åker med till Örebro, det definitiva laget spikas efter matchträningen i Örebro på förmiddagen.
A t t MODO åkte från Örnsköldsvik redan vid lunchtid idag tisdag och är hemma först torsdag eftermiddag.