+ 2
Inlägg: 2100620
Svarskommentarer
Sv: Silly season - 2020
Bad_Brett: Problemet är ju att folk inte har någonting innanför pannbenet. Hade man haft det så skulle vi ha kvar 300. Det hjälper knappast med restriktioner när folk ändå inte följer dem. (Och i Finland som ska vara så bra så finns inga restriktoner på färjerna så deras dansgolv är fulla).
I Spanien, UK, Frankrike, Belgien med flera länder med mycket strängare restriktioner så har man ändå mycket sämre resultat. (Om man mäter via överdödlighet och inte räknar antalet rapporterade döda där man använder rätt olika parametrar).
I Spanien, UK, Frankrike, Belgien med flera länder med mycket strängare restriktioner så har man ändå mycket sämre resultat. (Om man mäter via överdödlighet och inte räknar antalet rapporterade döda där man använder rätt olika parametrar).
+ 4
Sv: Silly season - 2020
Bad_Brett: Vilka idioter både i regeringen och hos folkhälsomyndigheten måste jag säga. Det självklara alternativet att göra som nästan hela världen och lyssna på världens experter var inte lockande nog utan det var visst bättre att spela rysk roulett med oss svenskar, men va fan, det kunde ju ha gått bra.
+ 1
Alla med någonting innanför pannbenet förutsåg den här utvecklingen redan i våras, även om Tegnell var övertygad om att vi var på väg mot flockimmunitet redan i april.