+ 10
Inlägg: 2386263
Svarskommentarer
Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Bad_Brett: Ja Dickie är grym i defensiven, vilket också syns på hur mycket förtroende han får från Karlin i dessa situationer såsom igår efter vårat 2-1 mål.
En annan som verkligen tagit steg är Ingman. Känns som en en helt ny spelare i defensiv zon. Spelar lugnare och enklare med pucken. Han börjar verkligen i rätt ände.
Har vi någonsin i HA haft bättre tvåvägscentrar? Dickie, EJK och AP är ren klass på den här nivån. Jag var rädd för att AP skulle vara på nedgång men skönt att bli motbevisad där.
Kul också att fjärdekedjan känns betydligt starkare än fjolårets dito med en OP som verkar både rappare och lättare och verkligen hittat en tvillingsjäl i Ohlsson.
Theo har också tagit steg tills i år och hela kedjan flyger verkligen fram. Skulle dock inte bli förvånad om vi plockar in en till center framåt Jan-Feb då Theo fortfarande väger lite lätt i närkamper.
En annan som verkligen tagit steg är Ingman. Känns som en en helt ny spelare i defensiv zon. Spelar lugnare och enklare med pucken. Han börjar verkligen i rätt ände.
Har vi någonsin i HA haft bättre tvåvägscentrar? Dickie, EJK och AP är ren klass på den här nivån. Jag var rädd för att AP skulle vara på nedgång men skönt att bli motbevisad där.
Kul också att fjärdekedjan känns betydligt starkare än fjolårets dito med en OP som verkar både rappare och lättare och verkligen hittat en tvillingsjäl i Ohlsson.
Theo har också tagit steg tills i år och hela kedjan flyger verkligen fram. Skulle dock inte bli förvånad om vi plockar in en till center framåt Jan-Feb då Theo fortfarande väger lite lätt i närkamper.
+ 2
Han har inte samma bläckfiskarmar eller förmåga att täcka pucken, men jag prioriterar en center som är användbar över hela isen.