1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474686 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Mora 2022-10-07

2386283 · » Till forumet


Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Werner: Allehanda har en guide gällande allt om matchen, men orkar inte uppdatera med gårdagens match. Tabell, skytteliga och allt är från onsdagen.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Nucky: tycker det är lite väl blött krut i modochannel och på instagram en sådan här derbylördag.. har suttit och räknat ner sedan 08:00. Vakna grappar! (Jon)
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Bad_Brett: Ja Dickie är grym i defensiven, vilket också syns på hur mycket förtroende han får från Karlin i dessa situationer såsom igår efter vårat 2-1 mål.
En annan som verkligen tagit steg är Ingman. Känns som en en helt ny spelare i defensiv zon. Spelar lugnare och enklare med pucken. Han börjar verkligen i rätt ände.

Har vi någonsin i HA haft bättre tvåvägscentrar? Dickie, EJK och AP är ren klass på den här nivån. Jag var rädd för att AP skulle vara på nedgång men skönt att bli motbevisad där.
Kul också att fjärdekedjan känns betydligt starkare än fjolårets dito med en OP som verkar både rappare och lättare och verkligen hittat en tvillingsjäl i Ohlsson.
Theo har också tagit steg tills i år och hela kedjan flyger verkligen fram. Skulle dock inte bli förvånad om vi plockar in en till center framåt Jan-Feb då Theo fortfarande väger lite lätt i närkamper.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Bad_Brett:
Jag upplever att Hedberg och Karlin är lite samma skola av tränare men Mora har lite mindre resurser än vi.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
J F K: Jag fick känslan redan förra säsongen att Hedberg har scoutat oss väldigt hårt. Mora läser våra återkommande varianter och då blir vi frustrerade och slänger iväg puckarna istället. Det var ju i ärlighetens namn just detta som ställde till det i slutspelet också.

Skulle vilja se en riktigt tung kedja mot Löven med Marenis, AP och Södergran/OP där alla är beredda att ta den obekväma vägen. Det är fortfarande lite för lätt att hålla oss på utsidan.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Jan-Erik : Jag var kritisk till värvningen av Big Dick, men gillar honom redan bättre än Sam. Han tar ett helt annat ansvar i hemjobbet och ligger nästan alltid rätt i banan, trots att han är ovan vid stor is.

Han har inte samma bläckfiskarmar eller förmåga att täcka pucken, men jag prioriterar en center som är användbar över hela isen.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Rytter: Skynda och läs om Josh innan de låser artikeln:

www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/josh-dickinson-om-sin-brors-stallningstagande-i-nhl-och-budskap-till-supportrarna-det-enda-jag-bryr-mig-om/

T ex: Josh Dickinson och Riley Wood placerar sig högt upp i Hockeyallsvenskans poängliga och tillsammans har de skjutit Modo till serietoppen.

– I matcher finns det alltid små luckor, små ytor som kan öppnas under endast en millisekund. Vissa spelare ser dem samtidigt, jag och Riley gör det. Vi läser spelet på samma sätt vilket gör det mycket lättare att spela tillsammans.

Han vill vid den avgörande SHL matchen "att huvudtränaren Mattias Karlin ska titta på honom och säga ”Josh, du ska ut på isen”.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Robin Ztorken L:
Marenis - Domarna 2-1 😉.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Robin Ztorken L: Jag håller med gällande domarna. Det var riktigt dåligt från deras sida. Det var på tok för många saker de missade.

Sedan vill jag gärna att jag ska känna att det var starkt att hitta ett sätt att vinna, men att det slutade med en stor tavla gör att det känns oärliga. Mora hittade ett sätt att förlora... Visst var tredje den bästa perioden, men ändå var det mest bonnröta...

Har en dålig känsla för ikväll. Det har gått lite för bra att samla poäng även när vi inte förtjänat det. Det skulle därmed inte förvåna om vi får missflyt just mot Löven.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Gavelo: Alltid starkt att gå segrande ur striden när spelet inte funkar så bra, det ger styrka i framtiden!

Kan inte riktigt säga om vi hackade på griund av att Mora gjorde oss dåliga, det finns ju faktskt alltid en motståndare att ta hänsyn till också, samt klippt odugliga domare.
En av dom sämsta domarinsatser jag sett.
Hoppas dom går igenom sina domslut i efterhand och skäms
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
S-vikaren: De brukar bara sälja när de har säkrat kontraktet, så det är nog inte ens aktuellt om de missar slutspelet.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Statler: Segern är kanonskön, en typisk hv71 2021/22 seger, massvis med gånger som avgjorde i slutet, en styrka när man spelat skakigt.

Det såg trögt och långsamt ut, backar jobbade inte färdigt situationerna och alltför många forwards trampade vatten, Guden hade absolut 0 samspel med utespelarna men gör iaf en stark insats i kassen, vilket räddade poängen idag.

Nya tag i morgon, jag tror det blir en helt annan match i morgon.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
modomille: Jag tror Västervik fixar slutspel, så det kommer säkerligen bli extremt dyrt köpa honom därifrån. Sen är deras ekonomi dålig, så dom släpper honom kanske istället av den anledningen.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
S-vikaren: Lär bli en huggsexa om honom vid deadline.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Gavelo:
Fast också den bästa segern tycker jag. Det är ju såhär det ser ut i slutspelet och det är inte Modos paradgren traditionellt. Så trots en otrolig massa frustration och svordomar så tänker jag den viktigaste segern på sikt? 😄
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Daniel Brickley först till 10 poäng, tog 5 matcher för honom. Vilken värvning.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Saleva:

Josh och Woods har fortfarande inte varit inne på något mål bakåt i 5 mot 5.

Lite skillnad mot förra årets förstakedja som producerade framåt men även släppte till mycket bakåt.

Josh är en bra värvning av Gradin, han har lyckats med de svåra uppdraget att ersätta big sam.

Tycker Josh är bättre med pucken och att fördela spelet och hitta lösningar som ger medspelarna tid, sedan är han starkare i defensiven och tekningscirkeln.

Woods ser ut som en helt ny spelare, han går in hårdare i närkamperna och är stark i kroppen. Han har nog kämpat hårt med fysen i sommar. Nu är han redo för SHL om han fortsätter så här. Även defensiven har blivit bättre nu när han ser starkare ut, han vinner defensiva dueller och får ut pucken ur zon.

Jag tycker det ser riktigt lovande ut i år, laget är uppgraderat på forwardssidan och backsidan ser starkare ut när vi bytte Hasa mot Berg.

Bra jobbat med lagbygget Gradin/Karlin! Sedan vet vi att pengar finns för att spetsa till det senare under säsong.
Kommentera


Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
hk: Haha jag förstår dom lite. Lövens mål i 3e var så jävla flyt dom flesta. Verkligen stolpe in för löven idag.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
modomille: I våran match tas det första korrekta beslutet när man ändrar 5:an till 2:a.
Horribel insats i 2 perioder. Tycker de gör det bra i tredje.
Sämsta insatsen är att efter ha missat hakningen på Berg i BP och mål för Mora tar man en halvdan/kompensation och kallar det hakning mot Woods.
Nivån är för dålig. Avgjorde inget i denna match men är så frustrerande att se.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
modomille: Det var dock ingen DIF-spelare som slog klubban ur händerna. Däremot åkte de väl på klubban och transporterade den till hörnet, men jag kan tycka att den är svårt att klaga för mycket ändå.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
J F K: Såg också slutet på den matchen och såklart är det domarn som är längst bort från spelet som tar utvisningen, typiskt hockeyallsvenskan..
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Bössa68:
Jo jag förstår slår i bord mm själv 🤣🥊
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Gurkan: Förstår att SSK är förbannade. DIF slog klubban ur händerna på en SSK-spelare i förlängningen så man får bra tryck. Sedan är det en billig utvisning där domaren närmast händelsen gör wash out, men han som inte ser den tar utvisning.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Tarasov: okej jag gör avbön, men ibland vill man så satans mycket sorry...
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Bad_Brett:
Bra 17 kvar på 8m
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Gurkan: Östersund kollapsar, pinsamt hemjobb på 3 - (7).
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Silly: ja dåligt val o dålig straff
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Heyerdal: Skönt att Djurgården tappar poäng
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Tarasov: 30!
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
MorganaLefaey: Nä men nu vet vi att den förmågan sitter i sen förra säsongen!
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Tarasov: spännande på hovet
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Bad_Brett:
Siktar vi på 30 eller 25 första fjärdedelen?
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
dempa:
Marenis - Mora 2-1 😂😀👌
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Gavelo: En normal match hade vi satt våra lägen och haft 3-1 efter första. Ikväll var nog flera av spelarna redan uppe i Umeå mentalt.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
MorganaLefaey: Marenis båda mål han gjort. Inte i kategorin snygga mål du gör som tilltänkt målskytt 😅
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
hk:
Hur kan låta en målsumpare lägga en straff nu döhär läget?

Woods är i form. Josh är rutinerad och poänghet, Marenis är het i dag och Bernad är nog lika vass på straffar. Finns hur många alternativ som helst..
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Dundee:
Tycker det är typiskt topplagsbeteende, Mora gör en riktigt bra match och lyckas störa oss. Vi har heller inget flyt i spelet men lyckas ändå.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Gavelo: ja det är svårt att säga att vi var värda segern.
Men sen kom jag på att som världens bästa lag är man alltid värd segrarna
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Idag är vi nöjda med 3 pinnar och ett riktigt bra målvaktsspel av Gulden. Men får nog vara lite mer jävlar anamma i morgon om vi ska stångas med Löven. Men en seger är alltid en seger 👍😀.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Rytter: Det roliga är att han har ungefär samma poängsnitt som i Vita Hästen och ändå är han en av besvikelserna. Säger lite om vilken kvalitet det finns i detta lag...
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
jonsson: Årets fulaste seger, men ändå..!
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Bössa68:
Det är rätt magstark att kalla det egna lagets spelare för idioter. Ordet idiot hör hemma i andra sammanhang, exempelvis Maketinac.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Bad_Brett: usch va nära men skön seger !
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Sköna poäng
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Bad_Brett: Fyra raka! Lätt.
Mora är bra.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Dundee: Idiotiskt av Berg. Så onödigt.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Dundee: dumt chansa o blev icing
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
Riktig rembrandt av Ljungren som varit Moras bästa spelare idag. Men den tackar vi för.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2022-10-07
S-vikaren: Den där var tung för Ljunggren, som varit så bra hitills.
Kommentera

2386283 · »