NuMo: Snart halva perioden spelad och vi skapar inte överdrivet mycket.
Inlägg: 3008704
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 5 på Fjällräven 2026-03-24
Bad_Brett:
Det tar stopp hela tiden men vi försöker komma med fart hela tiden. Vi kommer lite för brett och spelen på djup hamnar oftast bakom deras mål till deras spelare så djupledspelet kommer inte naturligt och med fart. Det är i alla fall hur jag tycker jag ser det.
Kommer vi in på brett så tar det naturligt stopp därefter. Alternativt hinner AIK backa och trycka ut oss.
En och annan back som vågar bryta in i centrum för att få ett pass då skulle kanske kunna skapa bättre dynamik, men det hinner de inte alternativt vågar inte.
Det tar stopp hela tiden men vi försöker komma med fart hela tiden. Vi kommer lite för brett och spelen på djup hamnar oftast bakom deras mål till deras spelare så djupledspelet kommer inte naturligt och med fart. Det är i alla fall hur jag tycker jag ser det.
Kommer vi in på brett så tar det naturligt stopp därefter. Alternativt hinner AIK backa och trycka ut oss.
En och annan back som vågar bryta in i centrum för att få ett pass då skulle kanske kunna skapa bättre dynamik, men det hinner de inte alternativt vågar inte.
Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 5 på Fjällräven 2026-03-24
Bad_Brett: Ta vara på detta nu då.
+ 2