1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507922 inlägg · 4189 ämnen

Inlägg: 3039238

Sv: Silly Season
Gavelo: Jag lyssnade nyligen på en podd där Hinken sade att Milan Sundström är tänkt att få mycket speltid och då i de två toppkedjorna. Att han skulle gå in och spela defensivt i tredje eller fjärde såg han inte som en bra lösning. Jag misstänker därmed att Milan är tänkt att få speltid som andrecenter. I pp är han sannolikt helt given med tanke på hans skott.

Gällande backar tycker jag att det ser väldigt bra ut och målvakterna är bra, även om jag inte skulle säga att vår är bättre än de andra topplagens. SSK har Härenstam som var seriens bästa ifjol, men nu har han förvisso det svårare andra året då han förväntas bära laget. Något som kan vara tufft då han inte haft förväntningar på sig ifjol som tänkt andremålvakt.
AIK med Brattström och Enroth är inte alls dåliga. Leksand har också bra ställt med förstemålvakt.

Jag tycker dock att BIK och Kalmar ser svagare ut än förra säsongen, Jag tror att topp fyra blir SSK, MoDo, Leksand och AIK.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season
Willow: Jag älskar att tanken är att Milan ska få speltid i den roll han är som bäst. Inte som Niederbach som hamnar i tredje/fjärde och vi har också massor av spelare historiskt som fått börja långt ned i kedjorna även om deras styrka är offensiven.

SAIK kör hårt på det där. Är man en offensiv spelare så ska man inte slussas in som en defensiv kugga i fjärdekedjan/tredje backpar. Milton Gästrin hade kunnat spela i tredje för hans roll är sannolikt tredje eller fjärdekedjan om han slår sig in i NHL, men Hermansson ska in i topp 2.

För övrigt. Jag tror Milan är bra nog att kunna vara andracenter även i slutet av säsongen. Ge honom en rejäl försäsong bara och en höst att vänja sig vid tempo och fysik.

Sv: Silly Season
Willow:

Hinken kommar förmodligen att börja med Milan där..
Att ge honom chansen
Milan kommer gå upppumpad på adrenalin fram til jul.
Precis som Elton gjorde förra säsongen
Sedan kring Jul kommer det nog in en starkare/rutinerad pjäs där och på en backplats.

En försvarsgeneral att ha i ett slutspel


NY - NY - Elton. H
Karlberg - Miilan/EJK - E. Larsson
Måns C - Cederroth - E.J.K/Mattsson

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB