Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 1037035 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Ikväll är det kickoff i FMMA.
Forever MIK: Vem är bacon?

Sv: Silly Season 08/09
Anders i Budum:
Och du hjälper till, ser jag.

Forever MIK:
Det är Stygge Stigges jobb.

Känns skönt att Mora värvar elitspelare för fullt. Fan, man läser ju varje dag i pressen om nya heta stjärnspelare som vill spela med Mora...

..känns tryggt inför kommande säsong...

Metal Guru:
Medan du funderar på om det är någon mer som gjort klart med annan klubb innan dom skrev på för oss så kan du uppdatera truppen, samt att det är klart att bacon lämnar, enligt han själv till MT förra veckan.

PappaKeno:
De första kontakterna togs redan i november. Oavsett ES spel eller inte så hade han lämnat för ett äventyr innan barnen når skolålder och skidskorna skall på hyllan.

PappaKeno:
Hörde att Brendl hade gjort klart med Brynäs 2 år innan han kom till oss.

Hörde att Jansson hade gjort klart med Grenoble 2 månader innan serien var slut känns som skit samma nu men ja...

morahockey:
Okej..? Det är inte nån mer som verkar var för gnällig?

Metal Guru: Nej men han kunde spelat långt innan det eftersom det inte var någon stor axelskada han hade. Han gnällde bara. Han kunde ju spelat för länge sedan. De matcherna som var kvar. Men han var för gnällig.

morahockey:
Är det ett problem, tycker du?

Redan när han skrev på flaggade han för att det bara skulle bli en säsong i Mora IK. Tycker du att hans samtal med HV inverkade på hans spel efter axelskadan i KS?

jeezus.

Bonäs norra: Nej och han pratade med HV när vi låg i Kvalserien

Db_04: Ganska skönt att hagos lämmnar, jag tycker inte han gjorde mycket i vinter.

freppe:
Snyggt jobbat :-D

Metal Guru: Nu har jag uppdaterat matchinfon i chatten. Ber om ursäkt för att jag inte hann med det innan domaren släppte.... hästen?

Stigsson: Tack för live-rapporteringen igår.
Nu har den officiella versionen av vad som sades kommit ut på morahockey.se (se länk)

mGuru, Insu, Ola: Tack för årets garv. Ni borde verkligen söka hjälp! ;-)

Metal Guru: nu var Yared officiellt klar för Hv också

Har nu gjort två undersidor.
En från kickoffen (tack Stigsson) och en från matchen som eftergick kickoffen.

Läses nedifrån och upp.

Db_04:
Ja, vi vann med 4-2 - och Glennert rasar efter hästhoppningsincidenten i Scandinavium.

Metal Guru: hänt nått då ? :)

Metal Guru:
Vi tackar Stigsson för sin insats under kvällen. Efter att han lämnat scenen med referat från Kickoffen, fanns det plats för lite hockey i matchchatten.

Ikväll är det kickoff i FMMA.
Stigsson underhåller från hallen i FF's matchchatt.
Förvänta er dock inte samma tempo som i en vanligt match.

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
För de som vill se bilderna från de två sista hemmamatcherna finns de nu att beskåda på mikmusik.com

Bukefalos: Jag hoppas att det ställs många frågor i morgon så får vi se vad det blir för svar ,om man orkar lägga i några pengar

Jag hoppas det blir många deltagare på morgondagens kick-off och att det från mötesdeltagare ställs många frågor angående klubbens framtida vision.
Dessutom önskas svar på nedanstående frågor.

Är man stolt över bemötandet gentemot supportrar? ( bl.a enkronassatsningen)

Har man för avsikt att gå från en i vissa avseenden Kalle Anka-förening till att bli en mer professionell, modern, elitsatsande förening som ligger i linje med 2000-talets krav och förväntningar?

Tubest: Den känslan är nog inte helt fel.

Metal Guru: Sorry. Det kommer aldrig att hända på en fredag igen ;-)

Metal Guru:

Tycker det händer lite väl mycket nu bara, fick lite känslan av att Weslien inte bara slutar på grund av arbetsbördan han har med andra uppgifter.

Tången:
Du får gärna rikta 'snälla nån' åt annat håll är mitt, ty jag är fredagskvällskänslig.

Metal Guru: Men snälla nån! Simons blir väl kvar, men förhoppningsvis får han en medhjälpare vid sin sida. Konstigt vore annars! Kom ner på söndag och få besked!

PappaKeno:
Jag kan inte se något bra i om Simons klev helt bort från Mora IK på söndag, för att aldrig mer återses.

Däremot skulle det vara hur bra som helst om t.ex Arto.S presenterades som sportchef, och man presenterade krafttag kring hur varumärket Mora IK skulle stärkas osv...

Metal Guru: tror inte jag heller men en del av mig vill att Simons ska stiga åt sidan och låta nån annan ta över...frågan är vem...?

titran:
Det tror inte jag.

PappaKeno: Gissningsvis så är Simons era över på söndag...

henrikj: bomben blir väl att Simons tar över hela skiten och Harald får stå bakom Simons.

titran: Nej, det stämmer. Den öppningen var från en annan artikel som jag inte hittar på nätet. Artikeln handlade i huvudsak om MIKs "Kick-off" på söndag.

henrikj: Jag ser inte öppningen för överraskning någonstans i artikeln, dock ska ingen bli överraskad om Henk Noback blir ordförande.

nyz: Ja, eller varför inte klassisk comeback... :-)

henrikj: kanske en sån här, eller nåt :) www.eliteprospects.com/player.php?player=309

Weslien öppnar för att det kan bli en överraskning på söndag. Inte är väl Lövdahl överraskningen isåfall!? Den värvningen känns ju redan "klar".
Ett lite större namn hade inte suttit fel...

Tubest: Det var då inte en dag för tidigt

Tubest: Nu går det åt det friska hållet men tyvärr ett år för sent.

Metal Guru: Bara bra att han avgår tycker jag...vill se en nystart inte gammla rävar som bara sitter år efter år.

Tubest:
Om du läser artikeln du länkar till känns det inte speciellt sjukt, utan mer som en normal händelse i en idrottsförening i Sverige.

Weslien har varit ordförande i fyra år. Det är inte extrem-mycket, men inte heller löjligt lite.

Klart att Bacon lämnar enligt pappers MT idag

Metal Guru:

Någon som kan stoppa blödningen i MIK, nu drar orföranden oxå.

Vad är det som händer egentligen?, nåt sjukt med MIK känns det som.

PappaKeno:
Sånt där drabbar inte mig. Jag använder bara mina favoriter (till höger), och de bryr sig inte om på vilken nivå man spelar.

källan: måste säga att jag har tryckt på elitserien några gånger och sen kommit på fan vi spelar ju i allsvenskan igen :p

källan:

Är det mer ljus över Skövde måntro? :-)

källan: Så här har det sett ut förr om åren oxå........så detta kommer bli kanon oxå :)

« · 1037035 · »