Metal Guru: Medan du funderar på om det är någon mer som gjort klart med annan klubb innan dom skrev på för oss så kan du uppdatera truppen, samt att det är klart att bacon lämnar, enligt han själv till MT förra veckan.
PappaKeno: De första kontakterna togs redan i november. Oavsett ES spel eller inte så hade han lämnat för ett äventyr innan barnen når skolålder och skidskorna skall på hyllan.
Metal Guru: Nej men han kunde spelat långt innan det eftersom det inte var någon stor axelskada han hade. Han gnällde bara. Han kunde ju spelat för länge sedan. De matcherna som var kvar. Men han var för gnällig.
Redan när han skrev på flaggade han för att det bara skulle bli en säsong i Mora IK. Tycker du att hans samtal med HV inverkade på hans spel efter axelskadan i KS?
Metal Guru: Vi tackar Stigsson för sin insats under kvällen. Efter att han lämnat scenen med referat från Kickoffen, fanns det plats för lite hockey i matchchatten.
Jag hoppas det blir många deltagare på morgondagens kick-off och att det från mötesdeltagare ställs många frågor angående klubbens framtida vision. Dessutom önskas svar på nedanstående frågor.
Är man stolt över bemötandet gentemot supportrar? ( bl.a enkronassatsningen)
Har man för avsikt att gå från en i vissa avseenden Kalle Anka-förening till att bli en mer professionell, modern, elitsatsande förening som ligger i linje med 2000-talets krav och förväntningar?
Metal Guru: Men snälla nån! Simons blir väl kvar, men förhoppningsvis får han en medhjälpare vid sin sida. Konstigt vore annars! Kom ner på söndag och få besked!
PappaKeno: Jag kan inte se något bra i om Simons klev helt bort från Mora IK på söndag, för att aldrig mer återses.
Däremot skulle det vara hur bra som helst om t.ex Arto.S presenterades som sportchef, och man presenterade krafttag kring hur varumärket Mora IK skulle stärkas osv...
titran: Nej, det stämmer. Den öppningen var från en annan artikel som jag inte hittar på nätet. Artikeln handlade i huvudsak om MIKs "Kick-off" på söndag.
Weslien öppnar för att det kan bli en överraskning på söndag. Inte är väl Lövdahl överraskningen isåfall!? Den värvningen känns ju redan "klar". Ett lite större namn hade inte suttit fel...