mattias - 74: Så gammalt. Vill minnas många "Grattis Elitserien, vi är tillbaka!" när Leksand åkte ner i allsvenskan. Konstigt nog förstod inte folk. "Vadå grattis Elitserien, Leksand åkte väl ner i allsvenskan?" Precis...
Han är draftad av Chicago i tredje rundan.... Hmm , kanske en dum fråga för dem som e insattat i NHL hockeyn. Men hur funkar egentligen draften ? Finns det nått ställe jag kan förkovra mig i ämnet ?
ser väl helt okej ut en intressant spelare som säkert kan bli nånting i rätt miljö! kul med svenskt och att det är en ung talang. Kan bli flipp eller flopp.
Mike Skinner: Helt rätt satsat tycker jag. Nu får han ett år i allsvenskan och hinner skaffa sig hårdhet innan det är dags för Mora att ta sig tillbaka till ES igen.
Kul att se att det Mora satsar på ungdom och inte på gamla dyra ES spelare.
Mike Skinner: Kan säkert stämma...Frågan är om det kommer fram något vettigt...
Dom lär väl säga att Sportchefsposten inte är tillsatt, och att Simons tills vidare har det uppdraget, samtidigt som han sitter kvar som klubbdirektör... :P
morahockey: Du menar att han inte heller snackar engelska? Otroligt vad han lär känna sig som en i truppen. Tur det kommit några finnar till och att tränaren är finsk också. Frågan är bara om de planerat in dubbelt så långa träningspass då han lär få köra allt på två språk då. :)
morahockey: Där ser man. Är ju bra om någon av finnarna man har i laget talar svenska. Men de kanske kör genomgångar mm på engelska vad vet jag. Vi har ju ändå ett antal andra nationaliteter i truppen.
250kg kärlek: Okej, det låter ju väldigt lovande. Mikael får säkert nytt kontrakt om han själv vill. Jag har svårt att tro något annat. Dock kan kanske utlandet eller någon typ av "nystart" locka.
henrikj: Mikael och Crippe hade en hel del gemensamt och var väl dem som umgicks med varandra under tiden i Timrå. Även om fokus just då låg på fel saker, och det faktum att Mikael inte får nytt kontrakt (eller? jag är inte uppdaterat på er trupp) så tror jag att rätt starka band knöts redan då. På den tiden med Crippes far och er Janne Simons. Så som sagt: inte alls omöjligt att Simons kan locka dit Crippe.
Kul att det äntligen dyker upp lite positiva saker. Det var på tiden! Elomo lär säkert kunna ligga på 1 poäng/match i Allsvenskan. När han är på humör kan han nog locka ett par extra åskådare till hallen också, det är aldrig fel.
Söderström vore ett riktigt bra nyförvärv. Känns lite som en "riktig MIK:are" som spelar med mycket fart och hjärta. Kör hårt Simons!
Vi hade vår goa stämning då ni hette Wifsta/Östrand och Alfredshem... ;0)