« Föregående · 562562 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season inför 05/06
WarhawK:
det får han visst ska vara det får man visst .. det inge bra prata telefon och skriva saker samtidigt ju
det får han visst ska vara det får man visst .. det inge bra prata telefon och skriva saker samtidigt ju
Sv: Silly Season inför 05/06
Db_04:
VAd yrar du om det får han visst .. men edmonton har rätt att matcha alla bud han får och då måste han spela i edmonton .. och skulle ett annat lag bjuda högst så beroende på lönen får dom ge upp en massa draft picks
VAd yrar du om det får han visst .. men edmonton har rätt att matcha alla bud han får och då måste han spela i edmonton .. och skulle ett annat lag bjuda högst så beroende på lönen får dom ge upp en massa draft picks
Sv: Silly Season inför 05/06
83 Liljegren: Han kanske vill byta klubb inom NHL ...han är ju en sk Restricted Free Agent så han får ju inte ta emot bud från andra än Edmonton.
Sv: Silly Season inför 05/06
Db_04: Skulle han verkligen gå till rätten om han bara vill byta klubb?
Sv: Silly Season inför 05/06
Angående Horcoff ska han gå till domstol angående sin lön tydligen... förmodligen stannar han väl i Edmonton om det går igenom.
Sv: Silly Season inför 05/06
MrAce: Westberg då? eller är han helt borta nu ?
Jones är väll utlånat till Mariestad
Jones är väll utlånat till Mariestad
Sv: Silly Season inför 05/06
Db_04:
86:an Erik Jones tror jag på, även om han har en bit kvar till A-lags nivå.
Men det är en framtidsback som är mkt abitiös och träningsvillig!
En kille som brukar vara med a-laget och träna, en man för framtiden men inte mogen ännu!
86:an Erik Jones tror jag på, även om han har en bit kvar till A-lags nivå.
Men det är en framtidsback som är mkt abitiös och träningsvillig!
En kille som brukar vara med a-laget och träna, en man för framtiden men inte mogen ännu!
Sv: Silly Season inför 05/06
zeb: Beror på hur pass bra Pierre är om ni behöver förstärka eller inte....Har ni nån bra Juniorback att ta upp annars?
Sv: Silly Season inför 05/06
Simons kommenterar Tribuntsovs i Expressen.
"Vi behövde en stor och rutinerad back till laget och Tribuntsovs underskrift är vi nöjda med. Eftersom han är en EU-spelare har vi fortfarande kvar möjligheten att förstärka med NHL-spelare från Nordamerika. Vi letar fortfarande efter en center men det är ingen panik att hitta någon så snabbt som möjligt, säger Simons."
"Vi behövde en stor och rutinerad back till laget och Tribuntsovs underskrift är vi nöjda med. Eftersom han är en EU-spelare har vi fortfarande kvar möjligheten att förstärka med NHL-spelare från Nordamerika. Vi letar fortfarande efter en center men det är ingen panik att hitta någon så snabbt som möjligt, säger Simons."
Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson: Tror också att Skogs kan få ett genombrott men Pierre är mer tveksamt
Sv: Silly Season inför 05/06
Dino: Skogs får sitt stora genombrott i år. Han börjar i tredje men kommer vara i förstafemman före jul!
Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson: Sådär ja nu börjar backsidan se helt OK ut. Jag placerar dock Calle som 6:e back bredvid "Nolan". Nu väntar vi bara på att "den store" ska skriva på.........
Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson: Ajdå tuff sits att vara i då måste jag säga. HUr gammel e killen nu då?
Sv: Silly Season inför 05/06
mok: Inte fullt så trevligt för Micke som hela tiden får glåpord för att han (enligt vissa) bara har en plats i laget på grund av detta.
Micke är talangen som aldrig blommade ut. Tidigare som junior skulle han bli vår nästa stora export till NHL efter Pär Djoos men av det blev det inget.
Micke är talangen som aldrig blommade ut. Tidigare som junior skulle han bli vår nästa stora export till NHL efter Pär Djoos men av det blev det inget.
Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson: Ah där ser man så trevligt. Hoppas han inte har tråskor på sej bara :)
Sv: Silly Season inför 05/06
Db_04: Tids nog får vi nog se hur dom formerar sig. Tills dess får jag väl lita på ditt ord. Hur vi än gör så är det i alla fall en riktigt vass förstecenter som saknas.
Någon som varit på nån träning som kan ge nån ledtråd till komponeringen av kedjorna?
Någon som varit på nån träning som kan ge nån ledtråd till komponeringen av kedjorna?
Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson: Toukko är ingen direkt spelare som gör massa poäng...han passar nog bäst i en checkande roll i en 3e-4e kedja
Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson: Inte många namn man kan uttala rätt i dom 2 första kedjorna :)
Sv: Silly Season inför 05/06
Då saknar vi bara en högklassig förstecenter då i och med att den nye lettiske backen är klar.
Summering av vad vi har så här långt:
Petri Vehanen
Daniel Sperrle
Ross Lupaschuk - Petr Smrek
Marco Tuokko– C1 - Teemu Elomo
Atvars Tribuntsovs - Jarno Kultanen
Kalle Kerman – Peter Fabus - Kenneth Bergqvist
Peter Nolander - Thomas Skogs
Eric Johansson - Magnus Sandberg - Anders Nilsson
Calle Bergström - Pierre Johnsson
Martin Jansson - Håkan Bogg - Marcus Eriksson
Övriga:
Jonathan Granström, Jonas Westerling, Mikael Simons, Jens Jakobs.
Summering av vad vi har så här långt:
Petri Vehanen
Daniel Sperrle
Ross Lupaschuk - Petr Smrek
Marco Tuokko– C1 - Teemu Elomo
Atvars Tribuntsovs - Jarno Kultanen
Kalle Kerman – Peter Fabus - Kenneth Bergqvist
Peter Nolander - Thomas Skogs
Eric Johansson - Magnus Sandberg - Anders Nilsson
Calle Bergström - Pierre Johnsson
Martin Jansson - Håkan Bogg - Marcus Eriksson
Övriga:
Jonathan Granström, Jonas Westerling, Mikael Simons, Jens Jakobs.
Sv: Bloggen
mattias - 74:
Det får vi se. Jag har själv aldrig varit speciellt imponerad av bröderna Steen men dom kanske, med ökat ansvar, får sitt genombrott. Wallenberg, om det stavas så, har varit bra i Nyköping men det har vår gamle Daniel Back också varit. Dom övriga vet jag inte så mycket om. Det är väl det som egentligen är problemet när man jämför. Vi vet inte så mycket förrän ES börjar.
Det får vi se. Jag har själv aldrig varit speciellt imponerad av bröderna Steen men dom kanske, med ökat ansvar, får sitt genombrott. Wallenberg, om det stavas så, har varit bra i Nyköping men det har vår gamle Daniel Back också varit. Dom övriga vet jag inte så mycket om. Det är väl det som egentligen är problemet när man jämför. Vi vet inte så mycket förrän ES börjar.
Sv: Bloggen
Db_04:
Vilka som är stjärnor nu är rätt ointressant och varken LIF eller MIK har några. I alla fall ingen av någon större kaliber som är på väg att ryckas över atlanten. Ändå, tror jag, att vi i Mora känner oss ganska nöjda hittills. Frågan är i stället vem som har stjärnor när vi kommit en bra bit in i serien.
Vilka som är stjärnor nu är rätt ointressant och varken LIF eller MIK har några. I alla fall ingen av någon större kaliber som är på väg att ryckas över atlanten. Ändå, tror jag, att vi i Mora känner oss ganska nöjda hittills. Frågan är i stället vem som har stjärnor när vi kommit en bra bit in i serien.
« Föregående · 562562 · Nästa »