« Föregående · 566719 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Mora IK-HV 71 i Sala.
Marc:
Det beror på hur man definierar ordet fungerade! om man ser till de första 2 perioderna så var PP bättre i tredje, om man ser till helhet så var det väl ingen succé, snarare tvärt om!
Det beror på hur man definierar ordet fungerade! om man ser till de första 2 perioderna så var PP bättre i tredje, om man ser till helhet så var det väl ingen succé, snarare tvärt om!
EIK-MIK
Blir det någon träningsmatch mot EIK i morgon? Killarna lämnade tydligen Göteborg för Danmark i dag. Någon som vet mer?
Länkar:
http://www.MIK.se
http://www.MIK.se
Sv: Mora IK-HV 71 i Sala.
Slinger:
"power play inte funkade förrän i sista delen av matchen"?
Intressant hur olika man kan se saker och ting. Vi satt och ondgjorde oss över PP-spelet som inte fungerade någon gång under matchen. Dålig rörlighet, fart på pucken och knapp ett skott på mål trots otaliga PP i slutet av tredje perioden.
"power play inte funkade förrän i sista delen av matchen"?
Intressant hur olika man kan se saker och ting. Vi satt och ondgjorde oss över PP-spelet som inte fungerade någon gång under matchen. Dålig rörlighet, fart på pucken och knapp ett skott på mål trots otaliga PP i slutet av tredje perioden.
Länkar:
http://www.MIK.se
http://www.MIK.se
Sv: Mora IK-HV 71 i Sala.
mora1:
Hellre en stenhård i ansiktet på motspelarna än en i plexit...?, fan va kasst!
Hellre en stenhård i ansiktet på motspelarna än en i plexit...?, fan va kasst!
Sv: Mora IK-HV 71 i Sala.
Wengi: Stämmer bra det, eller "Hellre en stenhård i plexi än en fladder i mål"
Sv: Mora IK-HV 71 i Sala.
Gammalt Fantomen ordspråk: "Bättre en förlust på försäsongen än tio i serien"
Sv: Mora IK-HV 71 i Sala.
Db_04: och alla mora supportrar begår kollektivt självmord.. snipp snapp slut så va sagan slut! Simons har respekt för Rindell..
Sv: Mora IK-HV 71 i Sala.
Wengi: om inte farsan gör en Mats Hallin och sparkar Harri och kliver ner i båset själv :)
Sv: Mora IK-HV 71 i Sala.
Go_Bananas:
Jag tycker att Skogs var helt ok, även Simons slet hårt och var duktig!
Jag tycker att Skogs var helt ok, även Simons slet hårt och var duktig!
Sv: Mora IK-HV 71 i Sala.
Dino:
Mora hade ett 4-2 underläge när det blev en del kalabalik och 2 HV spelare utvisade, Mora spelade 6 mot 3 sista minuten men det blev inget.
Jag såg ingen Ross Lupachuck i alla fall, men det var en nr 31 med som inte var med i programmet men det var en forward som jag tyckte jobbade bra!
31 är inte det nån try out spelare?
Mora hade ett 4-2 underläge när det blev en del kalabalik och 2 HV spelare utvisade, Mora spelade 6 mot 3 sista minuten men det blev inget.
Jag såg ingen Ross Lupachuck i alla fall, men det var en nr 31 med som inte var med i programmet men det var en forward som jag tyckte jobbade bra!
31 är inte det nån try out spelare?
Sv: Mora IK-HV 71 i Sala.
Tomas Skogs verkar vara på G nu. Senaste matchen läste jag att han var bäst på plan (i Aftonbladet iofs, men ändå) och idag gjorde han mål. Det låter ju bra, fastän jag inte själv har sett honom spela den här försäsongen men..
Sv: Mora IK-HV 71 i Sala.
Slinger: Jag trodde Hannula skulle spela i Minnesota, men är förmodligen inte så då..... Marko Toukko verkade också vara en powerforward, hur såg han ut idag då?
Sv: Mora IK-HV 71 i Sala.
Dino:
Japp 2-4 är slutresultatet, så här spontant så har man mycket att jobba med försvarsmässigt, det påminner om ett durkslag...
Vi börjar med Daniel Sperrle i målet, en långt i från stabil insats med mycket simmande och returer åt alla håll, han kändes som en målvakt utan självförtroende.
Övriga minusposter var försvaret under 1:a halvan av matchen.
Samt att power play inte funkade förrän i sista delen av matchen
Positivt var det tuffa spel med fullföljda tacklingar under period 2 & 3 och Teemu Elemo's slit och störande igenom hela matchen!
Tomas Skogs fick en rejäl smäll i ansiktet av en hög klubba, en ren olyckshändelse.
En kille i HV som vi får se upp med är Mika Hannula, riktigt bra var han.
Japp 2-4 är slutresultatet, så här spontant så har man mycket att jobba med försvarsmässigt, det påminner om ett durkslag...
Vi börjar med Daniel Sperrle i målet, en långt i från stabil insats med mycket simmande och returer åt alla håll, han kändes som en målvakt utan självförtroende.
Övriga minusposter var försvaret under 1:a halvan av matchen.
Samt att power play inte funkade förrän i sista delen av matchen
Positivt var det tuffa spel med fullföljda tacklingar under period 2 & 3 och Teemu Elemo's slit och störande igenom hela matchen!
Tomas Skogs fick en rejäl smäll i ansiktet av en hög klubba, en ren olyckshändelse.
En kille i HV som vi får se upp med är Mika Hannula, riktigt bra var han.
Sv: Mora IK-HV 71 i Sala.
Metal Guru:
Precis vad jag var ute efter, fast en turneringsseger ger ju lite prispengar eller?
Precis vad jag var ute efter, fast en turneringsseger ger ju lite prispengar eller?
Sv: Mora IK-HV 71 i Sala.
Anders i Budum:
se det positiva i det, ni förlorar ju åtminstone betydelselösa matcher
se det positiva i det, ni förlorar ju åtminstone betydelselösa matcher
Sv: Mora IK-HV 71 i Sala.
4- 2 i Sala.... Virrigt i Moras försvar enligt mina rappporter. Målskyttar för MIK: Fabus och Skogs. Men det är väl bättre att förlora nu än sen.... Minns fjolårets försäsong.
Sv: Mora IK-HV 71 i Sala.
Go_Bananas: Marc rapporterar målen på mik.se. Tyvärr är ställningen 1-3 efter 12 min.
Sv: Mora IK-HV 71 i Sala.
Slinger: Jag har försökt hitta tiden för matchen, men inte lyckats.. Vet nån när den börjar och om man kan följa den på nått annat sätt än att vara där? Typ webb radio eller nått?
Sv: Sorry Morafans .....Horcoff skrev på för Oilers
Db_04: Ja, men det var ju inte helt oväntat att han skulle skriva på, iaf.. Och varför skulle han välja Mora när han kan vara kvar hemma i Edmonton och dessutom tjäna rejält med pengar? Men det är ju bara ett 1 års kontrakt, så vi får väll hoppas på att hans nästa säsong (06/07) blir i Mora IK. :)
Men men, nu är det som det är, så: Lycka till i Edmonton, Horcoff!! Nu har man fått ännu ett lag att följa i vinter! :)
Men men, nu är det som det är, så: Lycka till i Edmonton, Horcoff!! Nu har man fått ännu ett lag att följa i vinter! :)
Sorry Morafans .....Horcoff skrev på för Oilers
Nu släktes hoppet om Shawn Horcoff denna säsong för Morafansen ... I natt skrev han på ett 1års kontrakt med Edmonton Oilers
The Edmonton Oilers and centre Shawn Horcoff have agreed to a one-year contract. With the deal, the Oilers and the 6’1”, 204 pound forward from Castlegar, British Columbia have avoided arbitration.
The Edmonton Oilers and centre Shawn Horcoff have agreed to a one-year contract. With the deal, the Oilers and the 6’1”, 204 pound forward from Castlegar, British Columbia have avoided arbitration.
Sv: Silly Season inför 05/06
zeb: nja tror de är så enkelt att dom hellre satsar på Granström och Gudmundsson ....Westerling är 82 va? och har han svårt att platsa nu så äre bättre han lirar nånstans där han gör de.
Sv: Silly Season inför 05/06
Anders i Budum: Jonas Westerling lånas ut till AIK ....Är missnöjd att inte fick en bättre chans
Sv: Silly Season inför 05/06
Anders i Budum:
Masspskykos. Men en upplivande sådan.
Rock on, Shawn. Will always remember you.
Masspskykos. Men en upplivande sådan.
Rock on, Shawn. Will always remember you.
Sv: Silly Season inför 05/06
MrAce: Om inte detta har varit ett seriöst rykte, då vet inte jag vad det är!
Sv: Silly Season inför 05/06
Anders i Budum:
Nej det har aldrig vart ett seriöst rykte, som jag försökt skriva här 1½ månad.
Ser framemot många tidiga mornar med canal+ i vinter, fortsatt lycka till i Edmonton Horc!
Nej det har aldrig vart ett seriöst rykte, som jag försökt skriva här 1½ månad.
Ser framemot många tidiga mornar med canal+ i vinter, fortsatt lycka till i Edmonton Horc!
Sv: Silly Season inför 05/06
å en annan sak...hur kan alla dessa trovärdiga rykten uppkomma? Jag menar, det är ju så att hade det bara spekulerats här på HS kan man ju fatta att det kanske inte är så mycket substans i ryktena. MEn när man hört från "det man trodde var säkra källor" samma sak tror man ju att det är klart. Har nån strulat till det på slutet?
Sv: Silly Season inför 05/06
..detta trodde jag verkligen inte. Känns helt plötsligt som när man vaknar upp efter att ha druckit 15 starköl och en pava vin...
« Föregående · 566719 · Nästa »