FORMULA 1 GRAND PRIX DE MONACO 2009
« Föregående · 1161513 Till forumet
Sv: FORMULA 1 GRAND PRIX DE MONACO 2009
Salle: Samma bansträckning sedan 1929. Fantastiskt säger jag.
Sv: FORMULA 1 GRAND PRIX DE MONACO 2009
Frisco: Lewis Hamnatokigt tabbade sig över den klassiska puckeln in i Mirabå.
Sv: FORMULA 1 GRAND PRIX DE MONACO 2009
Frisco: Elghen "15.4 på första flygande... Dom har tagit i i överkant" om Rosberg.
Med det menade att dom gjort bilen "för" lätt inför racet.
Sen kommer 3-4 till och kör på samma tider.
:-)
Med det menade att dom gjort bilen "för" lätt inför racet.
Sen kommer 3-4 till och kör på samma tider.
:-)
Sv: FORMULA 1 GRAND PRIX DE MONACO 2009
Startlistan för morgondagens race
Startlistan för morgondagens race
| 1 | Jenson Button | Brawn | |
|---|---|---|---|
| 2 | Kimi Räikkönen | Ferrari | |
| 3 | Rubens Barrichello | Brawn | |
| 4 | Sebastian Vettel | Red Bull | |
| 5 | Felipe Massa | Ferrari | |
| 6 | Nico Rosberg | Williams | |
| 7 | Heikki Kovalainen | McLaren | |
| 8 | Mark Webber | Red Bull | |
| 9 | Fernando Alonso | Renault | |
| 10 | Kazuki Nakajima | Williams | |
| 11 | Nelson Piquet | Renault | |
| 12 | Sebastien Buemi | Toro Rosso | |
| 13 | Giancarlo Fisichella | Force India | |
| 14 | Sebastien Bourdais | Toro Rosso | |
| 15 | Adrian Sutil | Force India | |
| 16 | Lewis Hamilton | McLaren | |
| 17 | Nick Heidfeld | BMW | |
| 18 | Robert Kubica | BMW | |
| 19 | Jarno Trulli | Toyota | |
| 20 | Timo Glock | Toyota |
Sv: FORMULA 1 GRAND PRIX DE MONACO 2009
Frisco: Förra året var jag på plats en vecka efter att tävlingen hade körts. Jag gick en del av banan, vi vandrade från Saint Devote upp förbi Casinot (som jag senare besökte) och ner till Mirabeau, förbi Grand Hotel Hairpin och ända ner till tunnelns början.
En fantastisk atmosfär och trots att alla teamen sedan flera dagar dragit vidare till nästa stopp på cirkusen så kunde man ändå nästan ana de ljudnivåer och den inramning som är på detta mest klassiska Formel 1-lopp.
Men ska sanningen fram, så är det för mig en rätt tråkig tävling, rent racingmässigt. I princip omöjligt att köra om och det gör kvalet allt för utslagsgivande.
Sv: FORMULA 1 GRAND PRIX DE MONACO 2009
Poffa: Tråkig tävling sa Bull...
Button, Barrikällarn och Iceman på (o)pallen.
Button, Barrikällarn och Iceman på (o)pallen.
Sv: FORMULA 1 GRAND PRIX DE MONACO 2009
Salle: Det intressantaste med tävlingen var väl Buttons löpning till podiet efter loppets slut. Förresten, är det inte lite lika som bär på Kim Staal och Jenson Button?
Sv: FORMULA 1 GRAND PRIX DE MONACO 2009
Paddan: Det finns nog likheter. Men jag tror inte Kimpa skulle protesterat över att bli betittad...
www.aftonbladet.se/sportbladet/motor/formel1/article5229697.ab
www.aftonbladet.se/sportbladet/motor/formel1/article5229697.ab
« Föregående · 1161513
Det nödvändigaste och samtidigt onödigaste lopp är på tapeten.