Precis när man kommer ut till bilen (för att att åka o se Masarna-Piraterna) så börjar det o regna :-( Så förmodligen så blir våran match inställd i kväll.
Frisco: Då har ma nlärt sig något nytt idag oxå :P..men ska inte klaga när shumi vinner...de e ju han som hanterar en f1 bil bäst..inget sanck om saken.
ribba9: För oss som minns lite längre tillbaka än när Shumy vann sitt första F1 Världsmästerskap för Ferrari år 2000 kommer då ihåg att det då var 21 år sedan Frerrari vann VM. 1979 vann Judy Scheckter VM. Åren från 1980 och fram till 1999 vann Ferrari inte en enda gång. Däremellan vann McLaren VM 9 gånger.
MoK: Så sant så..FIA gör ju allt för att inte ferrari ska vara så överläggsna med poängsystemen o kvalen. Men det finsnj u bara ett stall som kan hantera de...o de e ju ferrari...besviken på Mclaren iår..kimi skulle ju utmana.
ribba9: Visst e det trist när< Schumi vinner o vinner. Men kan Ferrari hjälpa att dom har den bästa chaffisen i den bästa bilen? Satsar man så vinner man.
Thomas17Srsen: Jag menar att han ä alldels för överlägsen för att F1 ska bli i huvudtaget nå spännande att se.. Så fort man ska se ett Grand Prix så vet man vem som vinner.. Hur jäkla kul ä de då.. Även en inbiten ferrarifantast som många ä tycker nog att de vore kul om nån annan vann också... Så tycker jag iaf...
heart: Varför förstör Schummi formel 1 ??. Han kan väl inte hjälpa att han sitter i en fantastisk bil, som dom andra stallen inte är i närheten av att visa upp.
JAN LINDE
PS. Schummi mot sin 5 te raka titel med Ferrari. Så är det bara.
01 Marco Simoncelli (ITA) WWC 47:45.700 02 Steve Jenkner (GER) WWC 47:46.460 03 Héctor Barberá (ESP) Seedorf Racing 47:52.895 04 Andrea Dovizioso (ITA) Team Scot 47:53.742 05 Casey Stoner (AUS) Red Bull KTM 48:00.312 06 Andrea Ballerini (ITA) Fontana 48:00.796 07 Youichi Ui (JPN) Abruzzo Racing Team 48:02.776 08 Roberto Locatelli (ITA) LCR Aprilia 48:05.113 09 Pablo Nieto (ESP) Master - Mxonda - Aspar Team 48:12.756 10 Mirko Giansanti (ITA) Matteoni Racing 48:16.133 11 Julian Simon (ESP) Angaia Racing 48:18.402 12 Simone Corsi (ITA) Team Scot 48:18.860 13 Fabrizio Lai (ITA) Gilera Racing Team 48:42.367 14 Jordi Carchano (ESP) Matteoni Racing 48:55.073 15 Dario Giuseppetti (GER) Elit Grand Prix 49:02.361
[f]250CC:[/f]
01 Roberto Rolfo (ITA) Fortuna Honda 52:20.145 02 Randy De Puniet (FRA) LCR Aprilia 52'28"885 03 Alfonso Nieto (ESP) Repsol - Aspar Team 52'52"768 04 Anthony West (AUS) Team Zoppini Abruzzo 52'52"989 05 Alex Debon (ESP) Troll Honda BQR 53'19"029 06 Alex De Angelis (SMR) MS Aprilia Racing 53'24"095 07 Sebastian Porto (ARG) Repsol - Aspar Team 53'25"467 08 Arnaud Vincent (FRA) Equipe de France - Scrab GP 53'29"068 09 Gregory Lefort (FRA) Equipe de France - Scrab GP 54'07"226 10 Naoki Matsudo (JPN) Yamaha Kurz 54'09"336 11 Antonio Elias (ESP) Fortuna Honda 55 11 Johan Stiegefelt (SWE) Aprilia Germany 55 11 Hector Faubel (ESP) Aspar Junior Team 55 11 Dirk Heidolf (GER) Aspar Junior Team 55 11 Hugo Marchand (FRA) Team Zoppini Abruzzo 55 11 Alex Baldolini (ITA) Matteoni Racing 55 11 Taru Sekiguchi (JPN) NC World Trade 55 11 Joan Olive (ESP) Campetella Racing 55 19 Franco Battaini (ITA) Campetella Racing 56 19 Sylvain Guintoli (FRA) Campetella Racing 56 21 Christian Gemmel (GER) Kiefer Castrol - Honda Racing 57 21 Jakub Smrz (CZE) Arie Molenaar Racing 57 23 Chaz Davies (ENG) Aprilia Germany 58 24 Daniel Pedrosa (ESP) Telefonica Movistar Honda 59 24 Hiroshi Aoyama (JPN) Telefonica Movistar Honda 59 26 Manuel Poggiali (SMR) MS Aprilia Racing 60
[f]MotoGP:[/f]
01 Sete Gibernau (ESP) Telefonica Movistar Honda 52:01.293 02 Max Biaggi (ITA) Camel Honda Team 52:06.745 03 Alex Barros (BRA) Repsol Honda 52:53.863 04 Valentino Rossi (ITA) Gauloises Fortuna Yamaha 52:59.849 05 Nicky Hayden (USA) Repsol Honda 53:00.576 06 Carlos Checa (ESP) Gauloises Fortuna Yamaha 53:08.477 07 Colin Edwards (USA) Telefonica Movistar Honda 53:20.832 08 Kenny Roberts (USA) Suzuki Grand Prix 53:46.350 09 Shinya Nakano (JPN) Kawasaki Racing 52:07.307 10 Michel Fabrizio (ITA) WCM 52:16.335 11 Norick Abe (JPN) Fortuna Gauloises Tech 3 Yamaha 52:19.549 12 Loris Capirossi (ITA) Marlboro Ducati 52:22.550 13 Alex Hofmann (GER) Kawasaki Racing 52:26.929 14 Nobuatsu Aoki (JPN) Proton Team KR 52:39.533 15 John Hopkins (USA) Suzuki Grand Prix 52:59.546
På en plaskvåt Jerez Circuit kördes i helgen Spaniens GP. Det dåliga väglaget gjorde att man fick se massor med spektakulära vurpor och stora ledningar tappades både här och där. Roligast ur svensk synvinkel var att Stiggy knep en fjortonde plats i 250 och tog därmed årets första poäng. Extra roligt att han gjorde det trots ett dåligt utgångsläge med en 25:e plats i starten.
Nu är motrocykelboken tillbaka igen och ni är hjärtligt välkommna att börja diskutera allt som rör Motorcyklar som inte har en egen avdelning här på SpS.
heart: tycker det är underbart med ferrari i toppen... Dom är där för att de är mycket mer kunniga och smartare än de andra... de har inga mer fördelar än de andra... Så jag tycker inte att man ska säga att det är tråkigt att de är överlägsna, utan att det är tråkigt at de andra inte inte hänger med för sin okunnighet.
Dream Team: De tror jag där emot att du har fel.. Sporten utvecklads ju mer då eftersom de bli grymt mycket kämnare mellan stallena.. Men Ferrari ligger tyvärr i en klass för sig...
heart: Hehe.. nu är ju jag av den sorten som råkar gilla Schumacher, att han trots allt genom sina fyra VM-segrar och en drös andra rekord inom F1 faktiskt bevisat att han är den bäste. Så frågar du mig så får han ju gärna fortsätta vinna.. =) Så att det bästa för sporten skulle vara om Schumi slutar, det håller jag inte med om. Jämnare? Visst, det är möjligt, men det är ju inte så värst utvecklande för sporten..
heart: Varför ska den som bevisligen är bäst sluta? Det är väl upp till övriga intressenter att skapa förutsättningar att kunna konkurrera fullt ut.. Man har ju gjort ett flertal förändringar de senaste säsongerna för att ge en viktigare roll åt föraren än till tekniken bakom bilen. Detta får nog ses som försök att stoppa Schumachers dominans, men Ferrari/Michael Scumacher har bevisat att man de senaste säsongerna stått i en klass för sig själva.
Poffa: 4 Grand prix då... Glömde malaysia... Jo, de ha blivit ett stort sömnpiller igen.. Om endå Schumi kunde sluta me F1, så att dom andra grababrna kan få en chans att vinna dom mé..
På fyra GP skall det väl vara, va? Australien, Malysia, Bahrain och så nu San Marino.
För övrigt anser jag att Formula 1 återigen har blivit något utav ett sömnpiller igen. Ingen spänning, bara varv på varv med Vroom. Nä, då är det bra mycket roligare att följa Road Racing-VM och då framför allt Moto GP.
Dream Team: Just nu så har jag svårt att se vem som kan utmana Michael sShumacher och Ferrari... Men Bar Honda och Renault tror jag bara kommer bli bättre och bättre.. McLarens säsong ser allt att bli en stor besvikelse.. Bara 1 poäng av Räikkönen på 3 Grand Prix...
Frisco: Och som vanligt är Ferrari och Michael Schumacher förnedrande överlägsna. Tävlingen innehöll ordentlig dramatik under inledningsvarvet och fight om ledarpositionen under knappa 10 varv. Efter sitt första depåstopp kunde Schumacher sedan ta över ledningen och kontrollera tillställningen och till slut vinna helt ohotad.
Är det något av de övriga teamen som på allvar kan lyfta sig under säsongen och utmana Ferrari på allvar?
GP-säsongen 2004 startar i helgen bara så att ni vet.
Frågan är bara vart vi skall skvallra och redovisa resultat om inte SPS kommer tebax.
Det är som vanligt Welcome SydAfrika som är värd för premiären. TV-tiderna i helgen är därför av de humana slagen trots att tävlingen går på andra sidan jorden.
Marcus G är på G nu med ny bil dessutom har han vunnit förut, ja tror på 307an när de gäller fart sträckorna. Men hoppet ligger ju hos Olsbergs förarna =).
arf: Ja det är klart att det är bra, men det är en som vinner varje år o i fjol var det Björn. Men bara för att man vinner F 3000 så är det lååångt till att bli "en av de stora" Missförstå mig inte, jag önskar Björn all lycka men killen har inget Formel 1 kontatkt o ändå så börjar man svamla "om en av de stora"
Zcootah: Det tror inte jag. Eller om jag ska vara ärlig, inte en chans. Killen är ett ämne, men det finns många sådana o i mitt tycke så har han inte gjort några speciella resultat.
Lumber Jack: Tydligen får man inte tro Expressen...förlåt "en tidning".
Detta skriver Aftonbladet Sportbladet i dag:
"Förra veckan skrev en tidning att Wirdheim redan var klar för Jaguar, något Örnulf Wirdheim i går dementerade via ett pressmeddelande. - Det finns ingen sanning i det påståendet, Björn är inte knuten till något stall och det förs fortfarande diskussioner med BAR, hävdar Örnulf Wirdheim bestämt."
P-A Lindström JMK Jimmy Flyktman Funbo MS Peter Koij SMK Hedemora Conny Eriksson JMK Johan Lundkvist JMK Paul Johansson Funbo MS Helena Norberg Njurunda MK Joakim Plyhm SMK Hedemora Lars Eriksson Njurunda MK Martin Ljungqvist JMK Peter Jansson SMK Gävle Benny Hörstedt Vårdkasen Bertil Karlsson SMK Hedemora Anders Jonsson Bollnäs MK Tobias Åström Bollnäs MK Totte Nilsson SMK Gävle
-----------------------------------
Startfält Liga A Ö-vik söndag 1 feb kl 14.00
Antti Aakko Funbo MS/SF Per-Olov Serenius ÖMK Stefan Svensson ÖMK Ulf Engenström JMK Kent Peltonen SMK Gävle Mikael Persson Bollnäs MK Tommy Björklin Bollnäs MK Tommy Flyktman Funbo MS Torleif Burman Funbo MS Fredrik Olssom Funbo MS P-A lindström JMK Peter Koij SMK Hedemora Paul Johansson Funbo MS Helena Norberg Njurunda MK Joakim Plyhm SMK Hedemora Martin Ljungqvist JMK Peter Jansson SMK Gävle Tobias Åström Bollnäs MK Totte Nilsson SMK Gävle Jocke Söderström Funbo MS
På länken finns en artikel i dagens ÖA om tävlingarna.
Ford Prefect: De testar inte i Valencia denna vecka. McLarens testförare Pedro de la Rosa och Alex Wurz var där förra veckan och testade "bakom stängda dörrar" medan de flesta andra testade i Barcelona. Vart de testar denna vecka vet jag inte eftersom de är lite snåla med information.
Nej efter äver en veckas värmebölja kommer regn :-(
F#n jag som var så laddad inför premiären.