Motor

5066 inlägg · 374 ämnen

FORMULA 1™ Magyar Nagydij 2006

735424 · » Till forumet


Sv: FORMULA 1™ Magyar Nagydij 2006

Paddan: Hur skall dom kunna kolla sånt här? Det enda dom kan kontrollera är ju att dom inte överskrider varvstoppet i övrigt kommer ju motortillverkarna köra på så det glöder...

[bild]www.nicholsonmclaren.com/images/engine.jpg[/bild]

Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Magyar Nagydij 2006

Salle: Vad jag kan förstå av denna artikel så kommer man från och med Kinas GP detta år att frysa utvecklingen av motorer hos stallen.

"No further developments of the engines will be allowed other than retuning for the 19,000 rpm limit, to be agreed in each case with the FIA under the terms of the 2008 Formula One Sporting Regulations," said the statement."

Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Magyar Nagydij 2006
Salle: Det är klart. Enligt finska tidningar så är kimis kontrakt till 2011 tror ja och att "Schumi" slutar efter säsongen.
Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Magyar Nagydij 2006
Jan Linde: Pinsamt att se hur han kör så här på äldre dar. För mig är Ayrton Senna den bäste föraren genom tiderna. Det kommer jag att tycka även om MS skulle ta 20 världsmästartitlar.
Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Magyar Nagydij 2006

Jan Linde: Varför satsa på Massa som inte kommer att kunna vinna VM. Har är en kompetent förare men har inget med toppen at göra i nuläget.

Om Kimi nu är klar för Ferrari så tror jag att det är klart att MSC kliver av cirkusen. Ferrari har "alltid" varit ett stall som satsat på en 1:a förare och den andra har fått ta hem poäng för "laget".

Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Magyar Nagydij 2006
Bara en litet påpekande Schummi äger banan, för han är den störste genom alla tider.
Så frågan är inför säsongen 2007.
Tydligen skall Kimi köra för det röda stallet. Han kommer ju ända bara bli andre förare och hjälp-pilot till Schummi precis som Massa är i dag.
Kan ju också tänkas att Schummi lägger av efter denna säsong när han har bärgat hem sin 8 vm-titel.
Om Schummi lägger av så hoppas jag att Ferrari satsar på Massa i första läget.


Jan Linde
Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Magyar Nagydij 2006
Paddan: MS hade ju + 3 varv på segraren. Det spelar nog ingen roll om han var i depån eller inte. Kan tyckas lite underligt men vid lite eftertankenm kan det tyckas riktigt. Han var ju trots allt 8:e bil. Däcken så liiiite slitna ut på hans bil där han stod i depån.
Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Magyar Nagydij 2006
Frisco: I min värld så är i varje fall ett avslutande av loppet som innebär att man rullar in bilen i depån innan loppet flaggats av att man gjort en "DNF". Fast tydligen räknar man inte så. Märkligt.
Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Magyar Nagydij 2006
Paddan: Han kom åtta i resultatlistan Skomakarn. Han kunde gott och väl fått bestraffning för sitt sätt att köra bil i loppet också tycker jag.
Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Magyar Nagydij 2006
Frisco: Jag har svårt att förstå hur Schumacher, som bröt loppet, kan få en poäng med sig från Ungern tack vare att Kubica blev diskvalificerad. Jag som trodde att man inte får några poäng när man inte fullgör loppet men tydligen finns det andra regler.
Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Magyar Nagydij 2006
Underbart race. Har kollat på loppet bandat nu i afton. Kul att Button vinner och ett bra lopp av de la Rosa.
Otroligt mycket omkörningar i vätan på Hungaroring. 2002 när jag var på plats där var det 1 omkörning på hela loppet.
Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Magyar Nagydij 2006

Och äntligen får Jenson Button kliva överst på prispallen. Button power!

Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Magyar Nagydij 2006

Salle:

Själv jublade jag. Schumacher agerar som om han äger banan och borde få en bestraffning av domarna, såhär i efterhand. Jag hoppas innerligt att han placerar sin Ferrari i varenda däckbarriär som finns på de kommande banorna under den här säsongen.

Grattis Jenson!

Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Magyar Nagydij 2006
Salle: Väldigt märkligt beslut av Ferraristallet, måste man säga. Fast jag ska erkänna att jag jublade inombords när Schumacher parkerade i depån.
Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Magyar Nagydij 2006

Paddan: Och skomararen stannar vid sin arroganta läst och släpper inte förbi De La Rosa trots att han genade efter en duell. Sen att han inte bytte från regndäcken är konstigt. Fast nu verkar det vara helt över även för skomakaren.

Ejes spanska grannar i pressbåset applåderar när MSC parkerar i depån.

Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Magyar Nagydij 2006

Paddan: Just ja, glömde ju...

Forza Jenson!

Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Magyar Nagydij 2006
Paddan: Händelserikt lopp på Hungaroring och killen med tävlingens överlägset bästa taktik, Fernando Alonso, tvingas se avslutningen från sidlinjen då en hjulbult som inte var ordentligt fastsatt förstörde dagen och bilen hamnade i däcksbarriären.
Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Magyar Nagydij 2006
Per HApps: Här ska du i varje fall kunna se vad Alonso gjorde som föranledde bestraffningen under kvalificeringen.
Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Magyar Nagydij 2006
Paddan:
Danke
Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Magyar Nagydij 2006

Per HApps:

"Alonso was given a two-second penalty for each of his flying laps as punishment for his practice shenanigans on Friday.

The Renault driver veered in front of Red Bull tester Robert Doornbos before braking sharply in what stewards called a "unnecessary, unacceptable and dangerous" move.

He was also punished for overtaking under a yellow flag but almost before those penalties could sink in this morning, Schumacher found himself hauled before the stewards.

He was also docked two seconds for overtaking two cars under red flags."

Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Magyar Nagydij 2006
Frisco:
Kom in lite sent, vad fan hände med dom två?
Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Magyar Nagydij 2006
Frisco: Och Kimi tog pole. Massa 2:a. Skomakarn startar på 12:e plats och Alonso på 15:e.
Kommentera

FORMULA 1™ Magyar Nagydij 2006
Både Skomarkarn och Alonso har bestraffats inför kvalificeringen med 2 sekunder per varv. De båda klarade första kvalificeringen ändå. Men det blir värre för de båda att komma med bland de 10 till slutkvalificeringen.

Intressant kvalificering.
Kommentera

735424 · »