Motor

5066 inlägg · 374 ämnen

Inför F1-säsongen 2005

« · 512338 Till forumet


Inför F1-säsongen 2005

Snart är det bara en vecka kvar till F1-premiären som sedvanligt går av stapeln i Melbourne, Australien (Söndag 6 mars)
För första gången så känns F1 hetare och mer oförutsägbart än på flera år med bla nya däcksregler, "nya" förare i flera stall & fler (än ett) stall som kan vinna.

Törs Ferrari & Jean Todt låta Barrichello & Schumacher tävla på lika villkor? Är den uppdaterade fjolårsbilen gångbar fram till deras 2005 är klar?

Spännade att se om Montoya & Räikonnen kommer att kunna "hjälpa" varann till framgång trots, säkert, stor inbördes konkurrens i McLaren-Mercedes.

Kan fjolårets överraskningar Bar-Honda med Button & Sato lyckas lika bra i år?

Har Renaults lyckats utveckla sin nya bil bara lite (mest i toppfart) mot i fjol så kan Alonso bli en tuff nöt att knäcka.

Har Williams ytterligare ett mellanår eller kan Webber & Heidfeld lyckas med det som R. Schumacher & Montoya inte klarade, att hålla sams och hjälpa varandra inom Teamet?

Har Toyota lyckats utveckla nånting bra för de miljoner som dom satsat på F1?


Många är frågetecknen som ni ser men snart börjar nog några av dessa rätas ut medans nya frågor dyker upp när det hela väl drar igång.

Kommentera

Sv: Inför F1-säsongen 2005
Salle: Webber i alla ära men Heidfeld är en sopa. Williams kommer därmed inte utmana oavsett material.

För spänningens skull är det ju bara hoppas bar renault och toyota kan utmana.
Kommentera

Sv: Inför F1-säsongen 2005
Salle: Att Ferrari startar med uppgraderade versioner av deras F2004 tror jag inte kommer att vara till någon fördel för de andra stallen. Faktum är att Ferrari började testa med en F2004 modifierad till att överensstämma med de nya reglerna redan i mars förra året. Att de dessutom har ett rätt så exklusivt kontrakt med Bridgestone måste vara en ohygglig fördel med tanke på de nya däcksreglerna. Yttermera måste de andra tekniska förändringarna endast ses som en fördel för det rikaste stallet i depån. Den omedelbara konsekvensen av nya förändringar måste ju vara att de rikaste och bäst utrustade stallen har störst möjlighet att anpassa sig till dem och finna hållbara lösningar som oftast kostar dyra pengar.

En strimma hopp för en som inte hamnat i Ferrariträsket är väl att de inte sett så starka ut på försäsongens tester, förutom på våt bana. Fast även det hoppet smolkades en aning på slutet då de verkade hitta farten på de sista två- tre testerna.
Kommentera

« · 512338