Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Generellt sett så har jag väldigt svårt för tacklingar snett bakifrån som är riktade mot huvudet. De är i stort sett omöjliga att försvara sig emot och kan få väldigt allvarliga konsekvenser.
Sekunderna efter din 4:18 ser man från en annan vinkel och då ser det ut som den bara träffar axel. Och det är då den stora kraften av tacklingen träffar.
Det är, återigen, en olycklig hit men inte ojust tycker jag.
Redigerad kommentar
www.youtube.com/watch?v=mf4BoCP26rM
Helt perfekt tackling. Från sidan, med händerna nere, skridskorna på isen och där den initiala smällen tar axel mot axel.
Clean hit, kanske en av de snyggaste den här säsongen.
Jag får intrycket av att din syn på tacklingar innebär att puckförare kan stirra puck hur mycket som helst utan att vara tacklingsbar och det skulle ju vara förbannat bekvämt för alla spelare som behöver 2 sekunder för att lägga pucken till rätta varje gång dom befinner sig i slottet.
You snooze, you lose! Fin tackling.
Klockren tackling...
Blir det någon avstängning för det här eller vad tror ni
TV | Aftonbladet
Ganska väntat torsk på förhand , det positiva var dock vi gjorde 5 mål dock surt dom tappade en 5-3 ledning .. tyvärr missade matchen med tanke på skulle upp tidigt fixa till min bil idag , inte ens hunnit se höjdpunkterna än
Inget fel på Bäckis OS-form,däremot Lundqvists kan ju diskuteras,ska man vara orolig?
http://video.nhl.com/...g=20092010,2,823
Edit: Det gick inte så bra för mig att länka till den videon, nej.
Redigerad kommentar
www.tsn.ca/nhl/story/?id=308648
Poffa:
2 - 1 målet av Giordano passar in här.
http://video.nhl.com/videocenter/console?hlg=20092010,2,798
Funkade inte att lägga in länken i länkfönstret av nån konstig anledning.
Redigerad kommentar
Hence:
Japp, förstår det.
Men det blir lite lustigt när en spelare som gör 1 mål går före två spelare som gjort 3p.
Dessutom målvakten på det förlorande laget som dessutom fick färre skott på sig än den vinnande målvakten..
Jaja, bara en lite reflektion...
Lite Gretzkytakter.
5 straffar nu vardera
Lägg därtill rakt pinsamma svar på frågorna han får och när han underminerar Murrays roll i ett tre kronor med att svara: "vi vet ju inte vilken hockey som kommer att spelas där borta" så kan man ju fundera om han har något på positionen som förbundskapten att göra. Han vet inte vilken hockey Kanada kommer att spela? I Kanada?
mattias - 74:
BÅG visste knappast innan säsongen att Hedberg skulle spela så bra, och därför blev han inte uttagen i den stora "grundtruppen"
Därför kan han väl heller inte komma med till OS, nu när han bevisligen är i kanonform.
Men jag håller med om att det finns en del andra målvaktsnamn i truppen som absolut inte borde gått före Hedberg redan från början ;-)
Målvaktsshow på ?The Garden? | NHL | Internationellt | Hockeybladet | Sportbladet | Aftonbladet
Wayne Gresky:
Vad sägs om Robert Nilssons 2 - 0 mål mot Detroit i natt?
NHL Network Online
www.youtube.com/watch?v=mrOzjswlCls&feature=player_embedded#
Underbart att se!
Man märker verkligen hur lagen fullkomligen hatar varandra.
Det är bara en spelare som åker runt och ser rädd ut och det är Rickard Wallin...
1-1 Paus och zappa över till Rangers-Caps.