« Föregående · 400194 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Dags för match #5
Jag ska försöka hålla mig vaken. Jag tror att Tampa vinner nattens match med 4-1. Sedan så avgör man det hela borta i Calgary på söndag. Stanley Cup-bucklan ska hem...till Njurundabommen...
Sv: Top 100 i NHL
Deas:
Jag har ju svårt att tro att 16 spelare varit bättre än Peter Forsberg om man räknar när dom varit som bäst.
Även Jagr bör som du säger vara högre då.
Jag har ju svårt att tro att 16 spelare varit bättre än Peter Forsberg om man räknar när dom varit som bäst.
Även Jagr bör som du säger vara högre då.
Sv: Top 100 i NHL
Den där listan disskuterade jag och några andra på ett forum för några dar sen och det jag undrade över var om det är sett över spelares karriär eller hur bra de var i sin prime? Sett till över karriären så tycker jag att Francis ska vara högre än han är. Ser man däremot till vilka som varit bäst i sin prime så tycker jag att både Jagr och Forsberg ska vara högre. Vad tror ni?
Sv: Stanley Cup finalen!!!
YaQoP: Håller med dig.. men ja tror nog att final serien kommer gå till sju matcher kanske...
jag anser nog att Calgary faktiskt har överasskat på mig mest iaf.. iofs så e tampa också en överraskning...
håller med dig om att man inte ska sola efter en hockey match.. de hör lixom inte till hockeyn så att säga..
jag anser nog att Calgary faktiskt har överasskat på mig mest iaf.. iofs så e tampa också en överraskning...
håller med dig om att man inte ska sola efter en hockey match.. de hör lixom inte till hockeyn så att säga..
Sv: Stanley Cup finalen!!!
KoskinenFan:
Vore kul om Calgary vann, man ska värna om dom Kanadensiska lagen, dom har de inte lätt ekonomiskt, och Flames har inte haft det lätt sportsligt sett heller senaste åren.
Och även om Lightnings imponerat har jag inte mycket till övers för Hawaii lagen, man ska inte kunna sola efter en hockeymatch ;)
Vore kul om Calgary vann, man ska värna om dom Kanadensiska lagen, dom har de inte lätt ekonomiskt, och Flames har inte haft det lätt sportsligt sett heller senaste åren.
Och även om Lightnings imponerat har jag inte mycket till övers för Hawaii lagen, man ska inte kunna sola efter en hockeymatch ;)
Stanley Cup finalen!!!
Ja då vann Calgary första matchen i bäst av sju. dom såg starka ut.. och som ja sa förut tror ja dom kommer att vinna också...
Sv: Top 100 i NHL
frölunda:
Så här står det i toppen av dokumuntet som finns på länken...
"The NHL2Night experts put their brains together and came up with a list of the Top 100 hockey players of all time."
Så här står det i toppen av dokumuntet som finns på länken...
"The NHL2Night experts put their brains together and came up with a list of the Top 100 hockey players of all time."
Sv: Top 100 i NHL
KoskinenFan: jag undrar bara om det bara var kanadensare och Amerikaner som röstade fram de bästa spelarna eller om det var spelarna i NHL eller en NHL "expert"?
Sv: Top 100 i NHL
otippat att Gretzky va etta på listan.. Nää.. Men ja trodde inte att foppa skulle va så högt upp som han var. Lidas var också en överaskning trodde han skulle vara längre ner faktiskt..
Sv: Top 100 i NHL
Hawerchuk:
Ganska stort att Peter Forsberg anses vara den bästa icke-kanadensaren i NHL genom tiderna. Fast personligen så tycker jag att Dominik Hasek borde ligga högre än honom. Med tanke på hur överlägsen han var 93-99 och förde ett skitlag som Buffalo till Conference-Final 2 ggr varav en ända till Stanley Cup-Final. 2 Hart och 5 Vezina på 6 säsonger. Foppa har 1 Hart, 1 Art Ross och 1 Calder.
Jaromir Jagr vann poängligan 4 år i följd och 1 Hart men jag håller nog ändå honom efter Foppa precis som han är på denna listan.
Sedan så skulle jag också byta plats på Jari Kurri och Steve Yzerman, nog tycker jag att Stevie Y har uträttat mer än Finlands bäste och deras enda namn på listan.
Intressant fördelning av nationaliteter:
81 Kanadensare
8 Amerikaner
(27 Hull, 62 Leetch, 67 Roenick, 71 Chelios, 76 LaFontaine, 85 Modano, 86 Housley, 96 Mullen)
4 Svenskar
(17 Forsberg, 30 Lidström, 90 Näslund, 92 Salming)
3 Ryssar
(42 Fedorov, 58 Mogilny, 65 Bure)
2 Tjecker
(21 Jagr, 22 Hasek)
1 Finne
(29 Kurri)
1 Slovak
(48 Stastny)
Ganska stort att Peter Forsberg anses vara den bästa icke-kanadensaren i NHL genom tiderna. Fast personligen så tycker jag att Dominik Hasek borde ligga högre än honom. Med tanke på hur överlägsen han var 93-99 och förde ett skitlag som Buffalo till Conference-Final 2 ggr varav en ända till Stanley Cup-Final. 2 Hart och 5 Vezina på 6 säsonger. Foppa har 1 Hart, 1 Art Ross och 1 Calder.
Jaromir Jagr vann poängligan 4 år i följd och 1 Hart men jag håller nog ändå honom efter Foppa precis som han är på denna listan.
Sedan så skulle jag också byta plats på Jari Kurri och Steve Yzerman, nog tycker jag att Stevie Y har uträttat mer än Finlands bäste och deras enda namn på listan.
Intressant fördelning av nationaliteter:
81 Kanadensare
8 Amerikaner
(27 Hull, 62 Leetch, 67 Roenick, 71 Chelios, 76 LaFontaine, 85 Modano, 86 Housley, 96 Mullen)
4 Svenskar
(17 Forsberg, 30 Lidström, 90 Näslund, 92 Salming)
3 Ryssar
(42 Fedorov, 58 Mogilny, 65 Bure)
2 Tjecker
(21 Jagr, 22 Hasek)
1 Finne
(29 Kurri)
1 Slovak
(48 Stastny)
Sv: Top 100 i NHL
Hawerchuk:
Känns som att även om dom skrivt "best players" ser det ut som en lista över största namnen. Jag ser t.ex inte Joe Sakic som en bättre spelare än Peter Forsberg.
Att #99 vann var en lågoddsare ;)
Känns som att även om dom skrivt "best players" ser det ut som en lista över största namnen. Jag ser t.ex inte Joe Sakic som en bättre spelare än Peter Forsberg.
Att #99 vann var en lågoddsare ;)
Top 100 i NHL
ESPN har kirrat ihop en lista med dom 100 bästa lirarna genom tiderna. Ett par svenskar är med:
92. Börje Salming
90. Markus Näslund
30. Niklas Lidström
17. Peter Forsberg
Ett par andra favoritspelare:
78. Dino Ciccarelli
76. Pat LaFontaine
69. Mike Gartner
68. Dale Hawerchuk!
Etta är Gretzky, stor överraskning där. ;)
Listan ser hyfsat korrekt ut i mina ögon, även om Oates och Salming förtjänar högre platser och att Sundin borde ha kanske harvat sig in på en placering i dom lägre regionerna.
92. Börje Salming
90. Markus Näslund
30. Niklas Lidström
17. Peter Forsberg
Ett par andra favoritspelare:
78. Dino Ciccarelli
76. Pat LaFontaine
69. Mike Gartner
68. Dale Hawerchuk!
Etta är Gretzky, stor överraskning där. ;)
Listan ser hyfsat korrekt ut i mina ögon, även om Oates och Salming förtjänar högre platser och att Sundin borde ha kanske harvat sig in på en placering i dom lägre regionerna.
Sv: Jakten på Lord Stanleys silverpokal
Poffa: Ja håller med om att de kommer att bli en tuff match serie, och inför säsongen hade jag tippat att Tampa skulle spela final. och för en gång skull hade jag rätt men jag tror att Calgary kan vara starkare.
De kommer bli en tuff matchserie mellan dessa två lag.
Väl värd å se på tv. får se vilka som vinner lord stanleys pokal denna säsong.
De kommer bli en tuff matchserie mellan dessa två lag.
Väl värd å se på tv. får se vilka som vinner lord stanleys pokal denna säsong.
Sv: Strejk och dess påverkan.
Dream Team: Senaste budet när det gäller Dany Heatley och hans spelplats under en ev. strejk säger nu att det pekar mot att han inte kommer att flytta över Atlanten..
Sv: Jakten på Lord Stanleys silverpokal
Deas:
Visst är det en mindre sensation i mina ögon. Att vinna conferencen och att ta sig till Stanley Cup är långt ifrån samma sak. Flera av lagen kändes inför slutspelet starkare än Tampa. Philadelphia, Toronto och Boston kändes alla som bättre, sett över sju matcher.
Framför allt om man kollar på backuppsättningen. Tampas nankunnigaste back är Darryl Sydor och han har varit en av de sämre i laget.
Visst är det en mindre sensation i mina ögon. Att vinna conferencen och att ta sig till Stanley Cup är långt ifrån samma sak. Flera av lagen kändes inför slutspelet starkare än Tampa. Philadelphia, Toronto och Boston kändes alla som bättre, sett över sju matcher.
Framför allt om man kollar på backuppsättningen. Tampas nankunnigaste back är Darryl Sydor och han har varit en av de sämre i laget.
Sv: Jakten på Lord Stanleys silverpokal
Poffa: En mindre sensation att laget som vinner Easter Conference med 106 poäng också vinner Eastern Conference i slutspelet? Det håller jag inte riktigt med om =)
Tampa in 6.
Tampa in 6.
Jakten på Lord Stanleys silverpokal
Så var det då dags för den stora finalen, Stanley Cup. Finalserien börjar natten mot onsdag, svensk tid, och vi kan räkna med att det kommer bli en jämn serie mellan Calgary och Tampa Bay.
Calgary har på sin väg fram mot finalen slagit ut Vancouver med 4-3, Detroit med 4-2 och San José med 4-2. Vacouver slogs ut i den sjunde matchens första förlängningsperiod. Om man tänker på att den nu smått otroliga resan för Calgary hade kunnat ta slut där så förstår man hur små marginalerna är mellan otrolig framgång och snabb sorti ur slutspelet.
Tampa Bay är mer väntade att vara i finalen än vad Calgary är, men nog skall även Tampa ses som en mindre sensation. På sin väg fram till finalen har Tampa Bay slagit ut NY Islanders med 4-1, Montreal 4-0 och så nu senast Philadelphia med 4-3.
Vad skall man nu tro om finalen mellan dessa två lag då? Ja, ärligt så vet jag faktiskt inte. Spontant så säger jag att Tampa vinner mot Calgary, men det har jag å andra sidan sagt att Vancouver, Detroit och San José skall göra också. Det är två lag med lysande målvakter och med ett par spjutspetsar som bara måste nämnas med största aktning. Tampa Bay med Modin, Lecavalier, Richards och inte minst St. Louis mot Calgarys Iginla, Conroy, Nilson och Donovan.
Slutligen så hade jag tänkt lägga mitt tips hur det går, men jag vågar helt enkelt inte. Matchserien är allt för oviss. Räkna med en bra och jämn serie dock. Sju matcher, mest troligt. Härligt drag på läktarna och hockey i världsklass, helt säkert.
Calgary har på sin väg fram mot finalen slagit ut Vancouver med 4-3, Detroit med 4-2 och San José med 4-2. Vacouver slogs ut i den sjunde matchens första förlängningsperiod. Om man tänker på att den nu smått otroliga resan för Calgary hade kunnat ta slut där så förstår man hur små marginalerna är mellan otrolig framgång och snabb sorti ur slutspelet.
Tampa Bay är mer väntade att vara i finalen än vad Calgary är, men nog skall även Tampa ses som en mindre sensation. På sin väg fram till finalen har Tampa Bay slagit ut NY Islanders med 4-1, Montreal 4-0 och så nu senast Philadelphia med 4-3.
Vad skall man nu tro om finalen mellan dessa två lag då? Ja, ärligt så vet jag faktiskt inte. Spontant så säger jag att Tampa vinner mot Calgary, men det har jag å andra sidan sagt att Vancouver, Detroit och San José skall göra också. Det är två lag med lysande målvakter och med ett par spjutspetsar som bara måste nämnas med största aktning. Tampa Bay med Modin, Lecavalier, Richards och inte minst St. Louis mot Calgarys Iginla, Conroy, Nilson och Donovan.
Slutligen så hade jag tänkt lägga mitt tips hur det går, men jag vågar helt enkelt inte. Matchserien är allt för oviss. Räkna med en bra och jämn serie dock. Sju matcher, mest troligt. Härligt drag på läktarna och hockey i världsklass, helt säkert.
Sv: Countdown
Salle: Undra vad oddsen låg på innan säsongen på finalparet Tampa Bay - Calgary?
Verkligen imponerande och roligt för NHL. Räkna dock inte bort Calgary, jag tror på en tuff finalserie. Att det dessutom är en final med två stycken europeiska första målvakter mot varandra kan aldrig ha hänt förut.
Verkligen imponerande och roligt för NHL. Räkna dock inte bort Calgary, jag tror på en tuff finalserie. Att det dessutom är en final med två stycken europeiska första målvakter mot varandra kan aldrig ha hänt förut.
Sv: Countdown
Ja, det gick ju vägen för Tampa, till slut. Klara för sin första Stanley Cupfinal någonsin och radiokommentatorerna blir fullständigt hysteriska av glädje!! Skapliga målvakter i nattens match, vad det verkade..
Nu pustar man ut några dar efter detta slag och laddar om för nya utmaningar...
Go Tampa!!!
Nu pustar man ut några dar efter detta slag och laddar om för nya utmaningar...
Go Tampa!!!
Sv: Countdown
Salle: Ja, Tampa har ju varit stensäkra i PP i den här matchserien! Det låter som om Philly skapade sitt övertag genom att få längre anfall än Tampa. Detta har visst varit ett problem som Tampa förlorat på tidigare, eller iaf en sak som dom hade kunnat göra bättre.
Återstår att se vilket lag som väger tyngst av dessa bjässar efter nattens match. På radion verkar det lite "lugnare" än tidigare, men det kanske är logiskt efter sex stenhårda matcher....
Återstår att se vilket lag som väger tyngst av dessa bjässar efter nattens match. På radion verkar det lite "lugnare" än tidigare, men det kanske är logiskt efter sex stenhårda matcher....
Sv: Countdown
Dream Team: Philly öppbade starkast och pressade Tampa till bla 2st PP som dom (som vanligt) inte lyckades utnyttja. Dock kom Tampa tillbaka emot slutet av perioden och när dom fick chansen i PP så tog det bara 24sek innan Fedotenko snyggt kunde styra in ett skott från Richards som i sin tur fick pucken av Kimpa J som inte kunde rensa ut när han fick chansen.
Sv: Countdown
Dragan 2k: Jag tror att matchen kommer att starta liiiite mer avvaktande än senast pga dess viktighet. Detta är misstaget som får Tampa på fall.
De måste våga spela sitt fartfyllda offensiva spel annars kommer Philly vinna enkelt. Och som jag sa det gör dom inte.
Broadstreet Bullies till final och även Stanley Cup-seger.
De måste våga spela sitt fartfyllda offensiva spel annars kommer Philly vinna enkelt. Och som jag sa det gör dom inte.
Broadstreet Bullies till final och även Stanley Cup-seger.
Countdown
Håll ut kära vänner. Nu är det bara 4 timmar och 10 minuter kvar till lördagsunderhållningen. Avgörande konferensfinal mellan Philly och Tampa Bay. Match 6 var riktigt underhållande och bland de bästa slutspelsmatcherna jag sett på år och dag. Dessutom en himla massa mål, spänning, hårda tacklingar och en minst sagt färggrann hemmapublik.
Nu får vi se hur Tampa Bay klarar av att spela under press och på hemmaplan dessutom. Inte det allra lättaste men jag tror ändå att de kommer att spela final mot Calgary.
Kom igen Tampa!
Nu får vi se hur Tampa Bay klarar av att spela under press och på hemmaplan dessutom. Inte det allra lättaste men jag tror ändå att de kommer att spela final mot Calgary.
Kom igen Tampa!
Sv: Pisk på gång
Spud:
hehe ja färgen orange är väl inte den vackraste, men när alla knappt 20 000 har den så ser det grymt ut.
hehe ja färgen orange är väl inte den vackraste, men när alla knappt 20 000 har den så ser det grymt ut.
Sv: Pisk på gång
YaQoP: De kör ju med det där, men ack så fult det är. Orange är en äckligt ful färg.
Fast det är em cool grejj, ren otur att Flyers har en så ful orange färg bara.
Fast det är em cool grejj, ren otur att Flyers har en så ful orange färg bara.
Sv: Pisk på gång
Vilka fruktansvärt fina bilder på publikhavet i Wachovia Center center inatt.
HELT oranget!
Mycket snyggt.
HELT oranget!
Mycket snyggt.
Sv: Pisk på gång
Dragan 2k:
Äntligen är matchjäveln slut. Philly vinner och de gör det rättvist. Men jag tror att det kommer bli Tampa som tar det här till slut. Sjunde och avgörande matchen spelas natten mellan lördag och söndag. Skall man orka med den är det väl lika bra man går och lägger sig nu.
[bild]elouai.com/images/yahoo/a24.gif[/bild]
Äntligen är matchjäveln slut. Philly vinner och de gör det rättvist. Men jag tror att det kommer bli Tampa som tar det här till slut. Sjunde och avgörande matchen spelas natten mellan lördag och söndag. Skall man orka med den är det väl lika bra man går och lägger sig nu.
[bild]elouai.com/images/yahoo/a24.gif[/bild]
Sv: Pisk på gång
Poffa: Sicken jäkla tur att man håller sig vaken. Det här är en kanonmatch. Sicken spänning, sicken dramatik. EXTAS!!
Sv: Pisk på gång
Poffa:
Hoppades innerligt på ett avgörande innan full tid, jag orkar nämligen inte med någon förlängning, godnatt! ;)
Hoppades innerligt på ett avgörande innan full tid, jag orkar nämligen inte med någon förlängning, godnatt! ;)
Sv: Pisk på gång
Dream Team:
Tänk att man aldrig skall få sova. Matchen till förlängning efter sen kvittering av Keith Primeau. Assist av Mattias Timander.
En riktigt, riktigt bra match är det dessutom.
Tänk att man aldrig skall få sova. Matchen till förlängning efter sen kvittering av Keith Primeau. Assist av Mattias Timander.
En riktigt, riktigt bra match är det dessutom.
Sv: Pisk på gång
Poffa: På radion anser man att Philadelphia varit det lag i matchserien som visat tendenser att vara slitna. Nu är det Tampas radiosändning jag lyssnar på, så det är ju säkert lite färgat, men man ansåg att Philly visat dom tendenserna redan i mitten av första perioden..? Nyckeln till att kunna utnyttja detta skulle vara lite längre anfall från Tampas sida.
2-2!!! Snabbt mål av Tampa igen!!!
2-2!!! Snabbt mål av Tampa igen!!!
Sv: Pisk på gång
Dream Team:
Var inte en fumble av Esche utan tyske backen Seidelberg (spelar sin andra match i slutspelet) tappar pucken på offensiv blå och det blir två mot en.
Skottet är ett snärtigt handledskott av Lecavalier.
Vad det gäller tröjorna är det tydligen så att alla har fått en tröja inför matchen. 95 % har valt att ta på sig den vilket skapar en mäktig inramning.
Var inte en fumble av Esche utan tyske backen Seidelberg (spelar sin andra match i slutspelet) tappar pucken på offensiv blå och det blir två mot en.
Skottet är ett snärtigt handledskott av Lecavalier.
Vad det gäller tröjorna är det tydligen så att alla har fått en tröja inför matchen. 95 % har valt att ta på sig den vilket skapar en mäktig inramning.
« Föregående · 400194 · Nästa »