« Föregående · 560529 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Intressant, läser att Bill Watters (fd assistant-GM i Leafs) hävdar att Zäta kan vara på gång till Leafs. Fast det tycker jag låter osannolikt.
Men det är klart, det är mycket som är osannolikt med den här NHL-säsongen.
Men det är klart, det är mycket som är osannolikt med den här NHL-säsongen.
Sv: Rykteshärvan
WarhawK:
Nu verkar devils vaknat ur koman oxå , resignar rafalski och signar UFA Dan McGillis och Vladimir Malakhov
Nu verkar devils vaknat ur koman oxå , resignar rafalski och signar UFA Dan McGillis och Vladimir Malakhov
Sv: Rykteshärvan
Paddan:
Nu har tydligen Flyers tradat Roenick till LA Kings iallafall enligt deras hemsida.
Nu har tydligen Flyers tradat Roenick till LA Kings iallafall enligt deras hemsida.
Sv: Rykteshärvan
Paddan:
ja det är nog så , ska bli intressant se hur mycket dom gav Rucinsky .. har dom gett han överpris oxå då kommer jag bli fett deprimerad
ja det är nog så , ska bli intressant se hur mycket dom gav Rucinsky .. har dom gett han överpris oxå då kommer jag bli fett deprimerad
Sv: Rykteshärvan
Paddan:
Tur numminen gick till buffalo , annars hade jag varit rädd han hamnat på broadway
Tur numminen gick till buffalo , annars hade jag varit rädd han hamnat på broadway
Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Sabres gör ett allvarligt försök att föryngra truppen, eller något. "Eller något" är nog ett troligare alternativ.
Teppo Numminen har tydligen skrivit kontrakt med klubben.
Dessutom har det före detta kaffepaketet Spacek skrivit ett ettårskontrakt med svarthökarna.
Teppo Numminen har tydligen skrivit kontrakt med klubben.
Dessutom har det före detta kaffepaketet Spacek skrivit ett ettårskontrakt med svarthökarna.
Sv: Foppa till Flyers
Petey21: Dealen säkrar iaf att Flyers får TV tid på canalplus.
De lär ju visa alla matcher mot leafs och strangers.
Slipper man se augarAVS
De lär ju visa alla matcher mot leafs och strangers.
Slipper man se augarAVS
Sv: Rykteshärvan
Db_04:
Vad hade du tänkt att donald the dancing bear skulle göra då .. han har ju blivit så grymt feg efter fick en riktig omgång av Cairns
Vad hade du tänkt att donald the dancing bear skulle göra då .. han har ju blivit så grymt feg efter fick en riktig omgång av Cairns
Sv: Rykteshärvan
Db_04: Tja, iofs, fast det ses mer som en "barmhärtighetsvärvning" då hans bror dog för ett litet tag sedan och han genom ett signande med Leafs skulle få närmare till släkten.
Sv: Rykteshärvan
Db_04: Damien Cox, journalist på Toronto Star, verkar inte särskilt imponerad av vad Leafs åstadkommit hittills i värvningsväg.
"While the Flyers have stunned the industry by making a flurry of exciting personnel moves in the past few days, including yesterday’s acquisition of the brilliant Peter Forsberg, the Leafs and GM John Ferguson have appeared as the proverbial deer in the headlights, looking around as though they’d like to call a timeout."
"While the Flyers have stunned the industry by making a flurry of exciting personnel moves in the past few days, including yesterday’s acquisition of the brilliant Peter Forsberg, the Leafs and GM John Ferguson have appeared as the proverbial deer in the headlights, looking around as though they’d like to call a timeout."
Sv: Rykteshärvan
Db_04: Ugh, ugh
Martin Lapointe har löst medlemsskap i Chicagos Svarta Hökar för de närmaste tre åren.
Martin Lapointe har löst medlemsskap i Chicagos Svarta Hökar för de närmaste tre åren.
Sv: Rykteshärvan
Db_04:
Kvack, kvack, kvack
Skott kommer!
Nu är det klart att Scott Niedermayer förenas med sin bror Rob hos Anaheims mäktiga kvacksalvare. Ett fyraårskontrakt värt 28 miljoner dollar skall tydligen vara det som man kommit överens om.
Kvack, kvack, kvack
Skott kommer!
Nu är det klart att Scott Niedermayer förenas med sin bror Rob hos Anaheims mäktiga kvacksalvare. Ett fyraårskontrakt värt 28 miljoner dollar skall tydligen vara det som man kommit överens om.
Sv: Rykteshärvan
Nu ska Scott Niedermeyer ha nobbat en rad klubbar och nu står det mellan 3 klubbar nämligen New Jersey Devils ,Anaheim Mighty Ducken och San José Sharks
´´The race to land free agent defenceman Scott Niedermayer is down to three teams, TSN has learned. According to NHL sources, the teams are New Jersey, San Jose and Anaheim. ´´
´´The race to land free agent defenceman Scott Niedermayer is down to three teams, TSN has learned. According to NHL sources, the teams are New Jersey, San Jose and Anaheim. ´´
Sv: Rykteshärvan
Paddan:
Nu tror jag mr Clarke är lite missnöjd skickade iväg "the fridge" fedourek till ankorna och inte skicka donald istället för dumpa lön
Har inte hunnit kolla vad mer som skett efter jag gick la mig än dock
Nu tror jag mr Clarke är lite missnöjd skickade iväg "the fridge" fedourek till ankorna och inte skicka donald istället för dumpa lön
Har inte hunnit kolla vad mer som skett efter jag gick la mig än dock
Sv: Kontrakterade spelare
AD: Det var väl bara det att Aftonbladet inte hängde med i svängarna. För på 24 timmar hann Modano godkänna det avtal som han till sist kom att skriva under, sedan så nekade han till att han skulle ha godkänt samma avtal för att slutligen gå med på att godkänna avtalet med Dallas på 5 år värt 17.25 miljoner dollar.
"The deal pays Modano $4.25 million the first three seasons, and $2.25 million in the final two. The final two seasons include a $750,000 signing bonus for each that guarantees Modano will receive $1.5 million even if he decides to retire."
"The deal pays Modano $4.25 million the first three seasons, and $2.25 million in the final two. The final two seasons include a $750,000 signing bonus for each that guarantees Modano will receive $1.5 million even if he decides to retire."
Sv: Kontrakterade spelare
Per Ledin ryktas vara på g till Detroit. Åtminstone förhandlar man om kontrakt. Undrar hur tonläget egentligen är på FBK´s Håkan Loob i hans kommentarer..?
"Färjestads sportchef Håkan Loob inser att risken är stor att klubben tappar sitt nyförvärv:
– Nu ska vi inte springa händelserna i förväg, men det är klart att det vore synd om Per försvann från oss redan innan säsongen har hunnit börja. Då får vi ju inte chans att ta del av hans kunskaper, säger Loob till VF."
"Färjestads sportchef Håkan Loob inser att risken är stor att klubben tappar sitt nyförvärv:
– Nu ska vi inte springa händelserna i förväg, men det är klart att det vore synd om Per försvann från oss redan innan säsongen har hunnit börja. Då får vi ju inte chans att ta del av hans kunskaper, säger Loob till VF."
Sv: Kontrakterade spelare
Db_04: ja dem är pajaser lika mycket som att jag var sarkastisk i att tro på Aftonbladet
Sv: Kontrakterade spelare
AD: står på Dallas hemsida att han är klar
Länkar:
http://www.dallasstars.com
http://www.dallasstars.com
Sv: Kontrakterade spelare
Undrar vad man ska tro på... Aftonbladet säger att Modano inte fick ett nytt kontrakt medan NHL.com säger att han fick.... vem ska man tro på? :)
Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: Svaret på frågan vad som gett pens mer pengar är enkel. Nya majoritetsägare plus en rykande biljettförsäljning. Samt att de snålat som fan de senaste 4 åren. Ja, det var inte alls svårt att besvara det :)
Däremot håller jag med den som sagt det där. Flera free agents har blivit överbetalda och fått för långa kontrakt!
Som jag skrev här tidigare, lönerna kommer överstiga maxprocenten för ligans totala utgifter och då kommer lönetaket sänkas ytterliggare.
Däremot håller jag med den som sagt det där. Flera free agents har blivit överbetalda och fått för långa kontrakt!
Som jag skrev här tidigare, lönerna kommer överstiga maxprocenten för ligans totala utgifter och då kommer lönetaket sänkas ytterliggare.
Sv: Foppa till Flyers
"The Flyers have a better chance of winning the Stanley Cup with Peter Forsberg than with Jeremy Roenick," Roenick told WIP.
Roenick rakt på sak som vanligt :)
Roenick rakt på sak som vanligt :)
Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: Synd nästan att det är i Philadelphia. Hade varit grymt om han kommit tillbaka till Denver i sitt nya lag.
Sv: Kontrakterade spelare
Db_04: Vad jag kan se så möts Flyers och Avs bara en gång under grundserien. Den fjortonde januari, i Philadelphia.
Sv: Kontrakterade spelare
Db_04: Jo, jag såg det där.
Flyers webteam har varit alerta och redan skapat en Foppa-banner. Nästan lika snygg som Friscos alster, men bara nästan.
Flyers webteam har varit alerta och redan skapat en Foppa-banner. Nästan lika snygg som Friscos alster, men bara nästan.
Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: Foppa säger i en intervju med sportbladet att anledningen att de blev Flyers var för att skulle han byta klubb så skulle de va en klubb i Eastern Conference och inte Western för han vill inte möta Colorado hela tiden.
Sv: Kontrakterade spelare
Db_04:
Hmm, verkar som att GMs i många NHL-klubbar blivit lite fartblinda och strör pengar omkring sig. Jag som trodde att det var just pga denna "fartblindhet" som lönetaket kom till.
Inte bara jag som känner så
"The labour dispute was supposedly launched because small market teams could not compete for the best players because salaries were too high. Everybody takes a year off. Salaries are reset so that a Sergei Gonchar would have earned $2.75 million last year. Suddenly Pittsburgh - Pittsburgh! - is committing $25 million to him over five years!
The whole point was supposed to be that salaries were out of whack. We go through all that pain, the players are put in their place, salaries are whacked back, and the Pittsburgh Penguins and Edmonton Oilers start throwing around money. Why? What has made the financial situation of the Pittsburgh Penguins so much better over the past year? Why aren't the gains made in the new CBA being used to put franchises that were supposedly doomed on sound financial footing?"
Hmm, verkar som att GMs i många NHL-klubbar blivit lite fartblinda och strör pengar omkring sig. Jag som trodde att det var just pga denna "fartblindhet" som lönetaket kom till.
Inte bara jag som känner så
"The labour dispute was supposedly launched because small market teams could not compete for the best players because salaries were too high. Everybody takes a year off. Salaries are reset so that a Sergei Gonchar would have earned $2.75 million last year. Suddenly Pittsburgh - Pittsburgh! - is committing $25 million to him over five years!
The whole point was supposed to be that salaries were out of whack. We go through all that pain, the players are put in their place, salaries are whacked back, and the Pittsburgh Penguins and Edmonton Oilers start throwing around money. Why? What has made the financial situation of the Pittsburgh Penguins so much better over the past year? Why aren't the gains made in the new CBA being used to put franchises that were supposedly doomed on sound financial footing?"
Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Verkar som att tänkbara spelare för Flyers att trada är Roenick, Handzus eller Desjardins. Man har tydligen förnekat från Flyers-håll att det inte var aktuellt med att trada Roenick till Kings.
Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:
Någon som inte är riktigt nöjd med traden Peca mot York, antar jag
"Are Peca's intangibles really worth paying at least $1mil (depends what York signs for) and trading a player 4 years younger? I don't think so.
Are Oilers fans excited that their team is finally a buyer and not a seller? or are they pissed because their team is suddenly just going frickin' nuts tossing money around after years of crying poor?
Oilers now have $22.1mil commited to 13 players. The Oilers need to resign RFA's like Ales Hemsky, Shawn Horcoff, and Ryan Smyth. Methinks Lowe ought to be stopped before he can do more damage."
Någon som inte är riktigt nöjd med traden Peca mot York, antar jag
"Are Peca's intangibles really worth paying at least $1mil (depends what York signs for) and trading a player 4 years younger? I don't think so.
Are Oilers fans excited that their team is finally a buyer and not a seller? or are they pissed because their team is suddenly just going frickin' nuts tossing money around after years of crying poor?
Oilers now have $22.1mil commited to 13 players. The Oilers need to resign RFA's like Ales Hemsky, Shawn Horcoff, and Ryan Smyth. Methinks Lowe ought to be stopped before he can do more damage."
Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Läste på en sida från Philadelphia att Roenick kanske försvinner, till LA eller Phoenix.
Sv: Rykteshärvan
Paddan:
Som tsn skriver så kommer alltså flyers dumpa nån eller några spelare som redan har kontrakt då
Som tsn skriver så kommer alltså flyers dumpa nån eller några spelare som redan har kontrakt då
Foppa till Flyers
Så har då Foppa hittat en ny klubb nämligen Philadelphia. Aningen överraskande, trodde han skulle stanna i Colorado. Så Eklund hade faktiskt rätt denna gången...
Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Hmm, nu uppger TSN att Foppa skrivit tvåårskontrakt med Philadelphia vävt 10,7 miljoner varav 5,7 miljoner första året.
Sv: Rykteshärvan
Paddan:
jag håller med den journalisten , varför skulle dom signa malik och varför till 2,5 mille .. jävla idioti
dandenault för 1,7 mycket bättre val eller skoula ju
jag håller med den journalisten , varför skulle dom signa malik och varför till 2,5 mille .. jävla idioti
dandenault för 1,7 mycket bättre val eller skoula ju
« Föregående · 560529 · Nästa »
jo helt klart är det så , nu är det ju typ bara tampa + några till som inte gjort mycket väsen av sig ..
iofs hörde jag rykten igår som placera vinny lecav i montreal mot jose theodore , men som sagt det bara rykten