Bissett19: ja både Carter och Richards var ju viktiga kuggar när Phantoms vann Calder Cup förra säsongen ju , så det finns goda möjligheter dom kommer lyckas båda 2
NuMo: Visades Rangers-Vancouver på Lucia i svensk teve? Jag var på plats och tyckte det var den bästa matchen jag sett i år trots att Rangers förlorade. Vancouver är riktigt bra. Tyvärr får Nyllet ta på sig förlusten, han slarvade i egen zon istället för att bara lyfta ut i slutminuterna vilket gav 2-3. En av Sedintvillingarna tappade också puck vilket gav 2-2 lite tidigare i matchen.
Hockeyhädelse: Jag fick biljetter från jobbet till Rangers-Colorado i morgon kväll men jag har skänkt dem vidare. Jag ska på svensk glöggfest istället.
Dragan 2k: Left wing Donald Brashear (shoulder), center Mike Richards (concussion) and goaltender Robert Esche (groin) are day-to-day. Left wing Brian Savage (sprained knee) is expected to be sidelined until mid December. Left wing Simon Gagne (groin) is expected to be sidelined until late December. Defenseman Joni Pitkanen (sports hernia) is expected to be sidelined until mid-January. Defenseman Eric Desjardins (shoulder) is expected to be sidelined until early February. Center Keith Primeau (concussion) and right wing Turner Stevenson (hip) are sidelined indefinitely.
det där är väl en komplett lista på skadeläget , även Carter var tveksam efter sytt 52 stygn på örat
En liten förfrågan till Pittsburgh fans. Är det verkligen rätt att göra Crosby till assisterande kapten. OK. Grabben är bara 18. Medan de flera får kämpa flera år, skaffa sig erfarenhet från NHL eller andra ligor så känns det, för un utomstående, att Crosby fått A bindeln tack vare sitt namn.
Fredberg: Nej du har rätt. Du är inte särskilt uppdaterad beträffande Phillys skador. Gagne är borta. Pitkanen likaså. Keith Primau är borta. Dessutom drabbades de av 3 skador under sista matchen så nog är det fler skador än bara Gagne.
WarhawK: (plockar över detta från LIf-planket) Salcin: Karlsson har redan spelat i NHL och utsluts därmed från det ersättningssystemet
Sen tror du på allvar att klubbarna kommer plocka över allt kommer över när det kommer belasta deras lönetak + kommer veta får straffavgifterna till klubbarna för inte kommer spela dom i NHL ???
Nej det tror jag inte att dom kommer att göra, men min poäng var att IIHF inte borde ställa upp på att vara knähundar till NHL. Hockeyn borde likt andra lagsporter ha transfersystem där man måste betala efter spelarens kvalitet. Detta gäller alltså kontraktsbundna spelare utan klausuler.
The Flyers are battling so many injuries that only 12 players could practice on Friday. The latest - Robert Esche will need at least two weeks to rest a groin strain; Jeff Carter (head) will not play tonight, and Mike Richards (head) is questionable. Carter needed 52 sticthes to repain his ear after getting hit by a puck. On the plus side, Brian Savage (knee) returns tonight. - Philadelphia Inquirer
Taskigt skade läge vart just värre om man säger så , Carter vart träffad av en rensning från egen back i senaste c+ matchen
Fantastiskt underhållande match mellan Philadelphia och Vancouver. Forsberg som såg ut att börja dominera matchen med några fantastiska nummer, försvann plötsligt ur handlingarna, mer eller mindre, när Philadelphia drabbades av några utvisningar. Bertuzzi klev fram hos Vancouver och dominerade totalt Näslund-linen. Markus själv hade inte någon av sina bättre dagar men lyckades trots det att få till ett mål när han passade in in benhögen i ett anfall. Fast största behållningen blev trots allt tvillingkedjan som såg till att vända på scenarot när Philadelphia såg ut att gå ifrån. Daniel (eller var det Henrik) hade både ett skott i underkant av ribban i nummerärt underläge, samt ett slagskott i - mål -krysset, tyvärr en tiondel efter periodvisslan. Kedjekompisen Anson Carter blev dessutom matchens hjälte när de passade fram till hans två mål. Foppa gav järnet sista fem minuterna med lyckades inte skrapa ihop någon poäng, även fast det var ganska nära mest hela matchen.
Foppa drog alltså kortaste stråt i Modomatchen, men jag är nöjd. Kim Jonsson gjorde ett snyggt mål och Öhlund gjorde en bra match att hålla ögonen på Peter. Svenskar mest överallt.
Underbart att hela tränarstaben sparkats ut. Det har varit för mycket svågerpolitik där. Olzyk kom ner från kommentatorsbåset och blev coach bara för att han är polare med Mario och Patrick.
Tro hur det blir nu, om hårde Therien öppet kritiserar t,ex Lemieux om han inte följer det system som gäller? :)
Predators G Chris Mason strained his groin in warm-ups Tuesday night, giving Brian Finley his first career start. D Jamie Allison served as backup goaltender. - Palm Beach Post
Tror jag vet varför inte dom bytte målis inatt med andra ord , 3:e målisen lär ju vara bättre än att spela en back i målet iaf
Dragan 2k: Det var precis min tanke dom borde kunna fått nå bättre för han ju , men det kanske ett deperat försök att dumpa lön nå annat kan jag inte tänka mig som orsak
Hansjonsson: Han har redan gjort en match med Devils om än inte i serien. Jag såg honom i en preseasonmatch mot Rangers. Då var han riktigt, riktigt bra, det var väl då han säkrade kontraktet. Jag blev osäker om det var samme Bergfors eller om det fanns nån gammal svenskättling från Minnesota som var med i Devils, han såg verkligen inte ut som en svensk nittonåring som nyss knappt fick speltid med Tälje.
Japp, det har ju varit på tapeten ett tag. Men det kan ju aldrig vara bra att det tas upp om och om igen. Kan ju aldrig vara bra för "arbetsron" i klubben med sådana här nyheter.
Och jag är nog lite benägen att hålla med om vad som står i artikeln. Får man inte en ny arena realtivt snart så är nog klubbens dagar räknade i Pittsburgh!
henkaaa: Inget nytt. Samma disskussion som förts i tre år. Förstår inte varför Lemieux's uttalande fick så mycket mer uppmärksamhet nu än tidigare. Det är bra dock! Hoppas de vaknar.
Undrar föresten om de inte skulle gjort ägarbytet som var på g inför den här säsongen men som Lemieux avböjde efter att de fick 1a valet i draften...
Bergfors missar JVM Det blir, inte helt oväntat, mest troligt inget JVM för Nicklas Bergfors. Enligt Sportbladet har inte New Jersey gett klartecken för spel, och Torgny Bendelin räknar därmed inte med att få med honom till turneringen. Chansen till spel för Bergfors finnas fortfarande, men den är inte jättestor.
Därmed försvinner förmodligen också Sveriges chanser till stordåd. Med Bergfors i laget hade man i bästa fall kunnt konkurrera om en finalplats. Turneringen känns relativt öppen. Sverige har bra bredd på kullarna 86-87, men man har förstås inte råd att avvara en såpass kraftig spets som Bergfors.
På anfallssidan är det Nicklas Bergfors och Bäckström som är de viktigaste offensiva kuggarna, spelare som inte kan ersättas av andra tillgängliga spelare.
Så vad tror ni. Kommer Bergfors få spela nån match med New Jersey Devils den här säsongen ?????
Ahh, nu är man back in business igen! Satte en fyrling och en dubbel inatt som gav fin utdelning tillbaka. Dessutom krossade Ducks sitt motstånd på bortais!
WarhawK: Skumt. Han står med i deras roster men finns inte med i statistiken som deras webbsajt presenterar. På 19 matcher känns det lite otroligt att han inte har en enda utvisningsminut.
Dragan 2k: Senaste jag hörde av Worell var han på Hartford wolfpacks preseason camp försökte ta en plats , vad som hände sen vet jag faktiskt inte för han verkar inte finns med i wolfpacks trupp nu iaf
WarhawK: På tal om fighters vad gör Peter Worrell nu för tiden? Farmarlagsspel för Colorados farmarlag? Eller sitter grabben i fängelse? Fick inte han något problem med rättvisan och sa att han var Andreas Lilja?
Dragan 2k: hehe ja det skulle se lite komiskt ut om han slogs med chara eller nån av dom stora pojkarna , men mot mellanvikts fighters står han sig ju ganska bra så
250kg kärlek: Haha. Han kan vara underbar Tucker. Nu också fighter. Fick väl lite pisk men snygg gest med pekfingret efter fighten. Haha. Något måste väl göras för att få igång Leafs.
Ahhh! Time för riktig hokky. Dallas-Toronto i Air Canada Centre. Som man väntat på riktig hockey. By the way: Har det spelats hockey i Sverige igår (läs idag)?
"Ljumskskadan – som först avfärdades i stort sett helt – har krävt betydligt längre tid att läka än vad som först meddelades, men natten mot i dag gav Foppa själv klartecken för spel. – Jag känner absolut ingen tvekan inför tanken att åka ut på isen. Allt är bra, sa Forsberg till klubbens hemsida. Nummer 21 tog tillbaka sin plats som center mellan Simon Gagne och Mike Knuble – och visade sitt kunnande mer eller mindre direkt. "
Inte spelade väl Gagne? Han är väl skadad. Har man nu från AB inte sett matchen?