NHL

Nationellt · 15434 inlägg · 804 ämnen
« · 676691 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hmmmm.....
WarhawK: Ännu en NHL Personlighet i blåsväder..... Målvakten José Theodore har enligt expressen åkt dit för doping

Sv: NHL INATT!!
Dragan 2k:
Dom 16 skotten i 1:a var pga dommarna vill ge ottawa ledningen i PP , en grym laginsats som gjorde så rangers vann och bästa spelare röstades Ward fram till efter förvaltat när kom 3 mot 1 när ottawa hade PP

FreddanVF: Han är säker i målet vår gode Henkevän. Räddade 95% av skotten. Hasek hade det lite tyngre.

Undrar om coacherna tyckte det var lite väl generöst i första perioden gällande försvarsspelet? Ottawa avlossade 16 skott i första och Rangers 10. På de sista 2 perioderna avlossade Ottawa 9 skott varav 1 gick in medan Rangers sköt 13 skott och 5 gick in.

Dragan 2k:

Henke bommade igen så det hann aldrig bli spännande.

Dragan 2k:
Ja det vore helt klart en intressant match det ju , särskilt för en annan men man får väll bara se rangers när dom möter cryers ju

WarhawK: Surt. Idag skulle de visat lite hockey. Senators mot Rangers känns som en kul och spännande fight.

Den skulle man sett.

Sv: Skador
Dream Team: Har för mig att vår Nyhetsmaestro Warhawk postat det.

Glarlirarna och tilllika backarna i NHL kan behöva lite europeisk grundträning för att klara av det hårda spelet.

För övrigt underbart vackert saxat och citerat:-)

Dragan 2k: Jag vet inte om detta är en gammal nyhet som redan postats här, men det lär väl visa sig.. ;-)

Saxat ur GP:

"Kanada får klara sig utan backen Scott Niedermayer i OS-hockeyn där laget ska försöka försvara titeln från Salt Lake. Niedermayer har skadat knäet och ska göra en artroskopiundersökning under OS-uppehållet. Anaheim-backen valdes till NHL:s bäste försvarsspelare senaste säsongen, 2003/04. Tidigare har Kanada fått återbud från ytterligare en back då Ed Jovanovski, Vancouver, är ljumskskadad. "

Det är alltså inte bara Tre Kronor som tvingas avvara sina bästa backar under kommande OS...

Sv: Kontrakterade spelare
Dragan 2k:
Jo men det kan vara kraven för att vissa spelare inte ska testa marknaden oxå ju , sen vet man ju inte om det dyra kontrakt eller om det mer att spelarna vill bli kvar i klubben en längre tid och villiga till acceptera lite lägre löner då ju

WarhawK: Kul dock fattar jag inte att man vågar köra skriva sådana långa kontrakt.

Finns ju trots allt en risk att man inte presterar det man som klubbägare hoppas på.

Sharks har fölängt med Cheechoo 5 år och Nabakov 4 år

Dragan 2k: De påstår i artikeln att det bara satsats på football.

Apropå det så är Las Vegas väldigt sugna på att få ett professionellt lag i någon sport. De var med och högg när baseballaget Montreal Expos flyttade från Kanada inför förra säsongen men Washingon vann den dragkampen och fick sina Nationals. Nu försöker Vegas locka Florida Marlins istället. Rykten jag hört är att krafter stan nu försöker få över Penguins från Pittsburgh. Las Vegas Penguins? Hmmm... som det heter i rubriken. Stan växer i alla fall så det knakar så det är inte helt fel ställe att vara för en sport som vill växa.

En sak som sägs ligga i fatet för de som försöker få någon av proffsligorna till stan är att vadslagning på sport faktiskt är förbjudet överallt utom Nevada. Nu är det inga problem att satsa på sport i NY ändå om man vill det men det är lite krångel. Olyckskorpar kraxar om att det är upplagd för spelskandaler om det hamnar ett proffslag i stan. Nu kan man i och för sig redan satsa på universitetssport och där är Vegas redan representerade. Vi får se hur det går, kanske blir Penguins till något mer ökenanpassat.

Dragan 2k:
Nää verkligen inte som jag fattade så var det aktiva spelare som spelat oxå , är ju inte vidare lyckat att en ass tränare inblandad heller ju

WarhawK: Oops. I feel a scandal growing. AKtiva NHL spelare som satsar på matcherna känns väl inte direkt så där jätte bra.

Rick Tocchet i blåsväder anklagad för finacing a nation wide gamling ring där tydligen runt ett dussin spelare ska deltagit oxå

Dragan 2k:
Jo det känns lite som han går samma slut till mötes som Mike Richter + några till ju

WarhawK: Känns riktigt tråkig. Har man varit indisponibel från spel sedan oktober känns det nog som om karriären är slut.

Riktigt synd. Han är ett rivjärn.

Karriären i fara för flyers kapten Keith Primeau för han känner fortfarande av sviterna efter hjärnskakning han fick han fick i slutet av Okt

se länken för mer fakta

WarhawK: Det drabbar ju inte rangers allt för hårt med tanke på os uppehållet. Räkna effektiv "nhl-tid" så är det väl två veckor han missar?

Dessutom spelar han ju bara i tredjekedjan nu.

För övrigt så håller jag Jagr som världens bäste forward igen. Han är verkligen tillbaka. Nu ser han ut att ha lite speed med igen, står inte och hänger på högerkanten utan är mer rörlig och slår jävligt fina mackor.

Dragan 2k:
Jo han varit en av dom bästa i laget så detta är ett tungt avbräck .. får hoppas att nån annan yngre förmåga kan kliva fram i hans frånvaro nu bara

Kerstin_k: Bara att instämma. Riktigt tråkigt och säga vad man vill men Rangers offensiva kraft har blivit starkt försvagat.

WarhawK: Aj fan, att det blev så hemskt. Tråkigt.

New York Rangers rookie Petr Prucha won't be able to play for the Czech Republic at the Olympics because of a knee injury that will sideline him three to four weeks.

Bissett19:I sanningens namn så var det en riktig "Tv-räddning" Henke stod för.
Pucken kom i perfekt höjd för honom. 

Dream Team: Samuelsson gjorde 2-0,trean gjorde Robert Lang..........

Dream Team:
Samuelsson gjorde 2:a målet och lang gjorde 3:e

björne: Jag/vi hann dock bara med att se Detroits tredje mål. Samuelson, var det väl? Men 3-0 talar väl om en klar Detroitdominans, eller? Det säger väl iofs inget om hur bra matchen faktiskt var.

björne: Henke gjorde en "skaplig" plock i slutet av andra perren......

björne: Henke imponerar i målet, hittills 21 skott, 1 mål insläppt.

Sv: Jose Theodore till salu
Petey21: jag bjuder 20 spänn

Dream Team: 2-1 till Rangers... och matchen är bättre än detroitmatchen

Dragan 2k: Är ställningen 1-0 till Rangers fortfarande? Vi följde den första perioden så gott det gick på biljardhallen här bredvid. Det blev dock läge att bryta upp och bege sig hemöver.

björne: Mycket bättre tempo än den andra matchen måste man säga.

Den här kommentatorn ja. Mannen som kan konststycket att reta upp vem han än må intervjua till den milda grad att intervjupersonen löper amok.

Neeeeeeeeeeeeeej Sveriges sämsta komentator.... Jaja jag ger matchen en period till att börja med

Dragan 2k:Som jag hoppades på så bidde det några Detroitmål.

Cleary, Samuelsson samt Lang gjorde Detriots mål.Assist på Zetterberg och Holmström. 

Dragan 2k: Säger de samma sak två gånger "over there"?;-)

Dragan 2k:
Det är tveksamt om jag är vaken så jag kan se nästa match..

Sannes: Som man säger i Nordamerika - I'll take your word for it. Flippade över till Kanal 5 istället för att sen en överspelande David Caruso briljera i Miami.

Blir bättre sedan när vi får se Rangers mot Philly.

Sannes: Som man säger i Nordamerika - I'll take your word for it. Flippade över till Kanal 5 istället för att sen en överspelande David Caruso briljera i Miami.

Blir bättre sedan när vi får se Rangers mot Philly.

Dragan 2k:
Det bästa hittills är nu när studiograbbarna pratar om Henrik Lundqvist. :)

Dragan 2k:

Jadu, inte var det här så mycket att hänga i granen.Dålig match, samt otroligt dåligt PP-spel av Colorado.

20 minuter kvar, bara hoppas att Detriot kan peta in några puckar i sista. 

Dragan 2k:
Det är ju tid kvar få hoppas det händer nå skoj då

Portello: Fasen. Du kanske skulle ha hyrt en film trots allt. Den här matchen kan beskrivas med ett ord - sunkmatch.

Mycke NHL hockey på C+ sport ikväll. Hade tänkt hyra en film men det får nog bli en annan kväll.

20.10 : Colorado-Detroit

23.00 : Philadelphia-NYR 

Sv: Trades
The Washington Capitals have acquired forward Doug Doull from the Phoenix Coyotes in exchange for defenceman Dwayne Zinger.

WarhawK: Så har då Jocke Lindström skrivit på ett kontrakt med Columbus, men han kommer tills vidare att spela kvar i Syracuse.

"We've been very pleased with Joakim's development and feel he will develop into a valuable player for us," MacLean said. "He's a talented forward and his skills fit in very well with the other young players in our organization."

Sv: Scott Stevens
Paddan: Dessutom passade man på att besegra NHLs formstarkaste lag, Carolina Hurricanes, med 3-0.

Scott Stevens
Inatt var det så dags för Devils att pensionera Scott Stevens tröjnummer, vilket skedde under en ceremoni som inte var lika långdragen som när Mark Messier avtackades.

Sv: Jose Theodore till salu
Petey21: Frölunda lär vara intresserade.

Jose Theodore till salu
Verkar som att vissa Habs-fans inte är helt nöjda med sin målvakt...

« · 676691 · »