NHL

Nationellt · 15434 inlägg · 804 ämnen
« · 710636 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Slutspelet
Paddan: ...och där blev det 5-2 för Avs genom Brett Clark, och ytterligare ett assist från Wolski. Ett mål och två assists hittills i sin första Stanley Cup match, det är väl ett hyfsat facit.

Deas: Keep up the good work........

Bissett19: Jag var inne på calle först och fortsatte sen om poppe efter min utläggning om rookisarna. Så ja, jag var otydlig där :)

Hehe, självklart :D Jag försöker få igång rookiedebatten här eftersom Ovechkin-haussen verkar gjort alla blinda om att vi nyss sett den yngste någonsin som lyckats nå 100 poäng i NHL. I pittsburgh. Med andy hilbert och colby armstrong :P

Deas: Verkar som att Avs har haft ordentligt tryck mot Stars, 23-9 i skott till Avs efter två perioder. Intervju med Brett Hull i pausen till tredje perioden, fast jag lyssnade inte så noggrant. Pratade lite grann om hans beslut att lägga skridskorna på hyllan, han kände helt enkelt efter ett par matcher att han inte kunde tillföra något till ligan... som han uttryckte det.

Deas: Statistiken är inte dålig, med tanke på att han är 86:a och polack;-)

www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=59276

Deas: Okej!!trodde du kallade Calle nenadertalare,Poppen är väl ingen vidare expertkommentator. din Crosbylover.....:-)

Paddan: Jag hade Wolski i Pittsburgh ett tag i Eastside Hockey Manager. Han var inte dum alls :)

Att han blev månadens spelare 4 månader irad i OHL hade jag däremot ingen aning om. Coolt!

Bissett19: Jag kallar Popovic neandertalare. Jag uttryckte det kanske inte så tydligt men med tanke på vilket sätt de pratar på borde du kanske kunnat gissa det? Han är väldigt seg och upprepar ofta bara vad den andre, mer aktive killen säger. Vilket gör att jag inte tycker han passar i tv som kommentator.

Det var då popovic sa att Rucchin (som spelar i Rangers) skulle punkta Jagr som jag, inte helt allvarligt, skrev håll käft :)

Sen har jag aldrig påståt att Calle inte kan sina saker eller är dålig på TV. Jag säger bara att hans åsikter om Jagr väldigt tydligt är påverkade av att han fick uppleva just Washington-versionen av Jagr.

Ja, du var faktiskt helt felt ute om vad jag skrivit och ändå använde du citationstecken. Intressant ;)

Bissett19: Snarare Kebabsnickare i Saabbyn...

Ambroo: Kung i Gurkstan....

Ambroo:

Iaf inte lämplig för C +

Bissett19: Sant, men vad fan är Popovic?

Ambroo: Cratz är kung på Söder.......

Deas: Det som stör mest är att Poppe låter som en lightversion av Sören Cratz...

Paddan:

...och 4-2 nu, inte av Wolski, men ändå

Deas: Eftersom det handlade om slutspelet det här så skulle jag bara vilja uppmärksamma den fina återkomsten till Avalanche för Wojtek Wolski, efter att ha spenderat största delen av säsongen i Brampton Batallion i OHL där han blev månadens spelare i fyra månader i rad från december till mars.

Nåväl, hur var det med återkomsten? Jo, han har hunnit med ett mål och ett assist efter halva matchen mot Stars. En match som Avs leder med 3-2 för tillfället efter att ha legat under med 0-2. 

Deas: "Calle,neandertalare o ska bara hålla käft"

Nä vad vet han som bara har 17 säsonger NHL mot dej Deas?.......:-)

Det var inte mycket till Holding där på Madden. Dåligt av domaren tycker jag.

Sen hur kommentatorn får det till hög klubba är en annan sak :P

Straka gör en kanonperiod föresten! Det ser liksom kört ut men han lyckas ändå åka in i anfallszon med pucken under kontroll.

Canal Plus lyckas med mycket under första perioden:

Först får den svenska hockeypubliken en överdriven bild av Jagrs humörssvängningar bara för att Calle Johansson har spelat i Washington.

Ja, Jagr var som sämst just där. Men det är ju en liten skitklubb och det är klart han blev less då han hoppats på Rangers. Det är den ENDA föreningen där han inte trivts men Calle spelade just där och gnäller om det hela tiden:

"han har påverkan åt fel håll om det inte stämmer" blablabla

Visst, han kan vara lite av en cry baby men Calle överdriver. Och säkerligen pga att han spelade med Jagr då han var just i Washington.

Sen fick vi ett tydligt exempel på hur media haussat upp Ovechkin 100 ggr högre än Crosby. Då de visar poängligan har de en lång uppladdning där den ena sitter och väntar på att den andre neandertalaren upphetsat ska nämna Ovechkin. Crosby är 2 år yngre, centrar Andy Hilbert och Colby Armstrong och gör 4 poäng mindre. Men ånej, Ovechkin är totalt överlägsen.

Sen klämmer neandertalaren ur sig att Steve Rucchin, inte Madden, ska punktmarkera Jagr. Haha, håll käft bara!

Ok, han har spelat hockey, men nej, han gör sig inte bra i tv. Han sitter och mummlar och min benämning "neandertalare" känns ganska träffsäker :)

I övrigt älskar jag Canal Plus, och fan vad gött med Stanley Cup!

mattias - 74: O varför envisas kommentatorn K.Andersson att uttala Rafalskis namn som "Rafåålski"?.......väldigt störande!!

mattias - 74: Det hoppas jag inte,vill hellre se honom i Riga,så kan Honken agera båsöppnare o därmed gå miste om chansen att få ett kontrakt over there.....

mattias - 74: 1-0 Devils...

Bissett19:

hehe kul för Henke om han får vara med så långt som möjligt i Slutspelet

Nu ska det bli kul o se Jersey krossa frökenlirarna i Rangers........

Sv: Inför NHL-draften
Björne: Såg nu att du resonerade kring lagen som fick val nr. 4-7. Ignorera mig bara :)

björne: Ovechkin och co? Är det co Semin då eller? :)

Du glömde laget med de bästa ungdomarna ;) Crosby, Malkin, Fleury, Whitney, Orpik, Welch plus Johnson eller Kessel efter årets draft. Fy fan :)

Bissett19: Blues tar nog Eric Johnson. Isåfall tror och hoppas jag att Pittsburgh tar Kessel. Han är en målskytt och kan spela i NHL redan nästa säsong om han inte vill fortsätta i College ytterliggare ett år.

Kessel - Crosby - Armstrong

LW - Malkin - Morozov

Leclair - Malone - Koltsov

Snälla! :)

Bissett19: Ska vi gissa var Bäckström hamnar då? Jag tror han bli vald som 5-6a då jag tror att Frolik blir vald före...

4. Washington Capitals
5. Boston Bruins
6. Columbus Blue Jackets
7. New York Islanders

Känns som att Capitals kan ha nåt på gång om ett par år med Ovechkin och co. Boston har brytit med Samsonov och Thornton som var tidiga val för några år sen... känns väl inte så heta... Columbus..har ju Rick Nach och Nikoli Zherdev som unga lovande... men bakom dom..Fedorov, Foote, Vyborny... nja.. NY Islanders.. vet inte riktigt vad dom vill i framtiden..deras stjärnor...Satan och Yashin är i topp interna poängligen men dom har -8 och -14... Yashin är inte direkt populär på Long Island och den som vill kan köpa ut honom från kontraktet på e-bay....

Nu kommer ju Bäckström spela ett år till i elitserien men jag hoppas ju så klart att inge väljer honom innan 11e valet LA Kings..men för hans bästa så borde kanske Washington ta honom.... tror inte dom gör det så tidigt dock...Så då får vi hoppas på Boston.... men vem vet hur det ser ut när han debuterar i NHL

Inför NHL-draften

CSS (Central Scouting Service) har nu släppt rankinglistan inför sommarens draft i Vancouver.På den Europeiska listan över utespelare så toppar Brynäs Nicklas Bäckström.Tre svenskar finns förövrigt bland dem 10 bästa där,förutom Bäckis,VIK:s Patrik Berglund 8:a o Frölundas Jonas Ahnelöv som 10:a

På den Nordamerikanska sidan toppas den av Erik Johnson född 88 som just nu spelar i U-18 Vm i Ängelholm.

Följ länken för alla rankinglistor:

Silly Season
Morozov enligt uppgift i USA för att förnya sitt Green Card :) Jag behöver inte mer för att börja spekulera! Han är FA nu men Pittsburgh borde ju ligga bra till eftersom han redan spelat där flera år. Plus att Craig Patrick nu är borta och en plats på sidan om Malkin borde locka!

Skulle det bli så har Pittsburgh ryska ligans två bästa forwards 05/06 i laget inför nästa säsong :)

Morooz vann poängligan både i serien och i slutspelet (överlägset i slutspelet) och dessutom var han kapten för mästarlaget :)

I Pittsburgh levde han bara stundtals upp till sin talang men gjorde det då han väl fick en bra center (Lemieux 02/03). Nu skulle han ju antagligen matchas med Malkin så det problemet är ju löst :)

Dessutom får Malkin då den tolk som säkert kommer behövas!

Jesper Jonsson: Riktiga godbitar,längtar redan.......

Bissett19: Natten mot lördag 22/4 01.00 [CANAL+ SPORT]
Ottawa - Tampa Bay
Direkt från Scotiabank Place.
lördag 22/4 21.00 [CANAL+ SPORT]
New Jersey - NY Rangers
Direkt från Continental Airlines Arena. 20.50 23.45
söndag 23/4 19.00 [CANAL+ SPORT]
Nashville - San José
Direkt från Gaylord Enter.Center.
Natten mot tisdag 25/4 01.00 [CANAL+ SPORT]
Buffalo - Philadelphia
Direkt från HSBC Arena.
Natten mot onsdag 26/4 04.00 [CANAL+ SPORT]
Anaheim - Calgary
Direkt från Arrowhead Pond of Anaheim.

Sv: Maurice "The Rocket" Richard!
henkaaa: Tackar, man får hoppas den kommer hit nån gång iaff

Sv: Calder Trophy
Hawerchuk: Ja det är väl bästa säsong av en rookie oavsett ålder. Fast det är väl svårt att helt förbise det då han är såpass ung som 18 år.

Ovechkin har dock blivit mer populär i ganska rask takt. En omröstning på EPSN om vem man vill se vinna Calder Trophy har just nu följande resultat:

72.5% Alexander Ovechkin, Capitals

14.1% Sidney Crosby, Penguins

9.4% Henrik Lundqvist, Rangers

4.1% Dion Phaneuf, Flames

SparXX:

Enligt artikeln i inlägget så är den "engelska" premiären i Canada nu på fredag!

Jag tycker inte riktigt det framgår vad filmen egentligen heter. Dock när man söker på imdb.com så får man träff både på "The Rocket" och "Maurice Richard". Troligen är The Rocket den engelska titeln och Maurice Richard den franska!

Däremot framgår inte (vad jag kunnat se) om filmen kommer släppas någon annanstans än i Canada. Vore trist isåfall, för jag hade velat se den.....

Deas: Klart dom ska blunda för åldern. Vad har det med saken att göra, rent krasst alltså?

Har disskuterat detta med en kompis idag och hur jag än vrider och vänder på det vill jag se att Crosby får Calder.

De starkaste argumenten som fanns för Ovechkin gäller inte längre sett till hur säsongens andra halva artade sig. Däremot är han "flashigare", har några coolare highlights och är mer populär.

Hur mycket spelar ålder in tror ni? Det ska väl inte göra det men de kan knappast blunda för det?

henkaaa: Vad heter filmen, å när har den premiär?

Bissett19:

Suck... Ser ut som om mitt kära Oilers får respass i åttondelen. Hoppas på Foppa då ist...

henkaaa:

Eastern Conference
Ottawa–Tampa Bay
Carolina–Montreal
New Jersey–NY Rangers
Buffalo–Philadelphia

Western Conference
Detroit–Edmonton
Dallas–Colorado
Calgary–Anaheim
Nashville–San Jose

Maurice "The Rocket" Richard!
Så har då legendaren blivit film. Aningen komiskt att Sean Avery är med i filmen..... och får stryk...... av en fransk-kanadensare! Hur var det med uttalandet i höstas egentligen? Hahaha!

En klart cool grej är att Vincent Lecavalier har en roll i filmen..... som Jean Beliveau. Rätt person med rätt nr, om man säger så! :-)

Roy Dupuis har iaf rollen som The Rocket himself!

henkaaa: rätt av dej!!

Bissett19: Underbart med slutspel! Först nu börjar det bli riktigt riktigt intressant att sitta uppe och följa NHL. Slutspelet börjar lagom tills universitetstudierna varvar ner, tajming tror jag att det kallas ;-)

Sv: Pittsburgh 05/06
Paddan: Hans 2a ass var riktigt vackert. Fixa en riktig sniper under sommaren nu att spela ihop med Crosby och Armstrong så blir det 130 poäng nästa säsong ;)

henkaaa: Helt rätt! :)

Deas:

Tre assists mot Islanders och Sidney Crosby nu också över 100 poäng! Två rookies över 100 poäng, när hände det sist? :-)

Sammanlagt nu sju spelare som har 100 poäng eller mer. Det var ett tag sen det hände också! :-)

Sv: Pittsburgh 05/06
Deas: Så blev då Sidney Crosby yngste spelare någonsin att nå 100 poäng i NHL.

Bissett19:

Calgary-Anaheim blir det väl? :-)

Spelordningen i åttondelsfinalerna på NHL:s västra halva är redan klar trots att den 82:a och avslutande omgången av grundserien spelas först i natt.
Så här möts lagen i Western conference i play off, som inleds med någgra matcher på fredag:

Western Conference:

• Detroit-Edmonton
  • Dallas-Colorado
  • Calgary-Edmonton
  • Nasvhville-San Jose

Slutspelet inleds på Fredag,o Canal Plus ska sända tre matcher till helgen,äntligen börjr det!!!

« · 710636 · »