NHL

Nationellt · 15434 inlägg · 804 ämnen
« · 713675 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Slutspelet

Jaha, då floppade Detroit i år igen. Otroligt... Rangers och Red Wings ute, nu skiter är det baseball som gäller.

ja

Ambroo: Missade första tio, satans C+! Fast vad gör det nu när Zäta gör ett magiskt mål för Red Wings...inte ett skit!

Makalöst är ordet, Henrik Zetterberg är namnet!

När drar nattens match igång, egentligen? Kl. 02.00 eller 04.00 svensk tid? På Canal+Sport står det 04.00, men 08.00 eastern time är ju precis som det skrivit i Luleboken 02.00 svensk...nån?!

mattias - 74: En artikel från Wall Street Journal om NHL:s försök att locka fler kändisar till matcherna.

"The celebrity push is part of the league's effort to combat the notion that it's an also-ran among pro sports. By some measures, it doesn't have the mass appeal of football or the deep tradition of baseball, and is often associated with fans in Canadian and northern U.S. cities. Its television exposure is limited, with games shown on OLN (formerly the Outdoor Life Network), available to 63 million homes, instead of on ESPN, which is in 90 million homes.

And while basketball has big names who show up regularly courtside -- Jack Nicholson in Los Angeles, Spike Lee in New York -- hockey hasn't had the degree of star power that has helped other pro sports generate buzz.

The NHL believes some of hockey's struggles are rooted not in the sport itself, but in Americans' relative lack of exposure to it. By aligning itself with the celebrities who influence where the coveted 18-34 demographic spends its money and what it watches on TV, the league is betting it can fill more seats and boost ratings. That can ultimately lead to higher broadcast rights fees, advertising and sponsorships."

Danne_l:

Självklart hoppas man på mitt kära Oilers, men jag tror inte dom räcker till i en ev kvart. Detroit har ju inte imponerat så som jag trodde men visst, fetskräll av Oilers så skulle jag jubla =)

mattias - 74:

Anaheim för bövelen! Nu vänder dom;)

Poffa: Jag förstår. Även om det gärna blir lite tjatigt att lägga röster på det lag man tror på, ja, om man nu trots varierande formkurvor likväl är övertygad om vilket lag man tror på, så kan det kanske vara intressant att se om och isåfall hur rösterna ändras. Bra att de första rösterna finns sparade. Det är ju i den sammanställningen som var och en ser om man sköt sig i foten eller inte ;-)

Poffa:

Jag kommer iaf fortsätta rösta på San Jose =)

Dream Team:

För det första finns det för lite plats för att alla lag skulle fått var sin rad. Därför denna uppdatering. För det andra så är det i mina ögon än mer intressant att se hur rösterna ändras allt eftersom man ser lagen spela. Har Ottawa imponerat så mycket att de stulit röster från Detroit, osv.

Dessutom finns första omröstningens resultat sparade, så de kommer presenteras när slutspelet är klart.

Poffa: Omröstningsförfarandet har ju en tendens att bli lite löjlig när det hela tiden plockas bort lag och lämnade röster. Hur ska man göra annars då, ja, jag vet, det är förstås svårt att komma undan problemet när lag slås ut på löpande band. Alternativet att behålla de röster som lämnats vore ju ett klart alternativ bara möjligheten fanns.

Eller varför inte behålla de ursprungliga rösterna med alla deltagande lag kvar på listan. Det är väl först då som man får en någorlunda rättvis bild av hur folk har röstat. Ja, t.ex de som från början nu la sin röst på NY Rangers var väl kanske inte helt rätt ute. Det hade kanske varit kul att se hur fel eller rätt rösterna låg från början.

Två lag till borta ur slutspelet. Colorado slog ut Dallas och San Jose slog ut Nashville. Omröstningen är nollställd och justerad.

Sedan förra gången den nollställdes så hade Ottawa fått flest röster, Detroit tvåa och Calgary trea.

mattias - 74: Buffalo har ett jämnare lag än Philly,o det kommer nog att avgöra,Philly består av en femma som är bra,Foppa kan inte dra hela lasset.....O sen är man så irriterad på Canal Plusmuppen Anders Fredriksson som älskar Buffalo,trodde att speakern skulle spricka när Buffalo gjorde 2-0.....aarghhhhh......

Deas:

Jämn tillställning målmässigt mellan Buffalo ocg Flyers trots att Buffalo har dominerat spelet. Detta kan gå hur som helst!!

Sv: Rangerstråden

Jaha, då kan man stänga den här butiken för i år. Jag har biljetter till kvartsfinal sex i madison square garden på onsdag att sälja, har jag några köpare?

Rangers kan ändå ta med sig en hel del från den här säsongen. De har visat att de är en organisation att räkna med igen och vunnit över hockeyfansens hjärtan. Sättet laget hyllades av publiken efter att ha blivit svepta i fyra raka av fucking devils hade ingen räknat med. Dock har de inte fått mycket medieutrymme även om det blev bättre på slutet. Förhoppningsvis är tidningarna med från början nästa år.Om ett par år finns det ju ett NY-lag till att hålla ordning på under vintrarna när Nets flyttar till Brooklyn och blir New York igen så det gäller att fortsätta att bygga varumärket.

Säsongens introlåt: Van Bondies: C´mon, C´mon

Måste säga att jag gillar att se Holmström numera. Han har breddat sitt register och lirar på bra :)

Detroit borde tagit ledningen i 1a men föll på ineffektivitet. Till Datsyuks försvar vill jag säga att han var en av dem som skapade bra chanser i 1a.

mattias - 74: Jagrs axel gick ur led i match 1 och han slog upp det igen igår redan i första bytet.

Ambroo: jo alla motståndare antagligen :)

Frella: Visst är det så och 14 pinnar (3 mål...) på 42 slutspelsmatcher talar sitt tydliga språk, det gör ju ingen glad...

Ambroo: Datsyuk har väl vikit ner sig i samtliga slutspel som han medverkat i för Detroit. I ett lag som Detroit räcker det inte om man bara kan prestera i serien, är man oduglig i slutspelet gör man ju ingen nytta ändå. Hoppas man skeppar honom till nästa säsong, borde trots allt kunna få något riktigt bra i utbyte.

Tampa Bay och New York Rangers borta från omröstningen till höger. Kom igen, lägga era röster igen.

Innan något lag försvann så ledde Detroit omröstningen. Före Ottawa och trea var Philadelphia/Rangers/Buffalo.

Visst var det så, men man kan kräva så pass mycket mer av en spelare som Pavel, två assist hittils är på tok för lite. Han ser heller inte ut att ha det där riktiga bettet i åkningen och verkar dra (ordvits...) sig för att utmana...

Ambroo:

Nu var det väl inte bara Datsyuk som virrade omkring på isen. Samtliga svenskar var blekare än vanligt och killar som Draper, Schneider och Lang visade ju heller inte upp någonting speciellt.

Ambroo: Det var ju fler i detroit som inte hade många rätt.....

Fy fan vad besviken man blir på Datsyuk! karljäveln har inte ett rätt på hela matchen, det har ju iofs inte haft under seriens gång heller...Mönstret går igen.

mattias - 74: Jagr har ju redan aviserat att han gjort sin sista landskamp,Vad gäller Nyllet o Lundqvist,så tror jag att minst en av dem kommer, o mitt stalltips blir att Henke kommer,riktigt revanchsugen,vad gäller Nyllet så vet man ju aldrig var man har den mannen,men han brukar ju aldrig tacka nej,så han kanske kommer oxå.Men som sagt rena spekulationer från min sida......

Portello:

Jagr lär iaf vara sugen??

Verkar som att NYR redan får respass ikväll.Undra om vi får se Henke och Nyllet i VM?

Db_04:

Nej då det är bara att njuta av Oilers effektivitet

mattias - 74: snart börjar du sluddra på tangentbordet igen :)

0 - 3 nu och Chelios surar..

Nu tar jag mig en bira till =)

Portello:

Pisani gör 1 - 0 Kom igen nu tar vi Rödvingarna!!

Portello:

Japp kom igen nu Oilers =)

Kul match mellan Detroit-Edmonton.Bra fart, härliga tacklingar samt bra målvaktspel.Speciellt Roloson i Edmonton-buren.
Holmström har haft två jättechanser och Zäta har blixtrat till.Edmonton har haft några chanser också men Detroit har varit det bättre laget.Ser fram emot nästa period.Förhoppningsvis så får man se lite mål i andra perioden.

Och Detroit fick liv igen efter nattens seger, fan tom Datsyuk lyckades göra poäng.

Ambroo:

Ja han håller ju på Brage också så han har passerat gränsen för det tillåtna :)

mattias - 74: Den mannen har svikit Borlänge för längesen, numera är han ju NY:s Broadwaystar No: 1... Det är inte mer än rätt att han hängs;-)

Ambroo:

Talar man så till en Borlängebo * Skäms * :)

Deas: Tjock-Bjurman glömmer även bort att det så här långt är Zäta som är slutspelets svenska kung.

Paddan: Nyllet bärgar hem en medalj åt oss i VM :) Om han är välkommen efter självmålet i finalen mot kanada, dvs.

Deas: Äh, nu talar han ju om STORA blågula NHL-hjältar och då vet ju alla att han talar om de som spelar i Rangers.

"Medan alla andra stora blågula NHL-hjältar är på väg ur eller sliter i besvärliga underlägen går Daniel Alfredsson och hans Ottawa alltså som tåget."

-Per Bjuman på www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,816769,00.html

Alla andra? Lundqvist och Nyllet åker. Men Detroit har 2-2, Flyers ligger under med bara 2-1 inför nattens hemmamatch, och Ekmans San Jose är på väg att vinna. Iof tror jag inte på Flyers, men han tar i lite väl där i vilket fall :)

Frella: Äh, trots sin succésäsong så lär han säkert bli sidsteppad p.g.a att "han inte passar in i det spel vi tänkt", eller nåt sånt. B-Å har säkert sina skäl.

Fredberg: Nyllet förstacenter i VM!

Frella: lätt

Dream Team: Platsar Nylander? =)

New Jersey leder med 3-0 i matcher, det släpper man aldrig. Får vi se Henke Lunqvist i VM nu, tro?

Danne_l: Rätt lag vann ju :) Kul att stöta på ett Anaheim-fan! Här i Sverige verkar de flesta hålla på "svensklagen" DET, OTT, TOR, VAN och vilket lag än Foppa spelar i. Gillar Mighty Ducks (om man bortser från namnet),synd att vi möts så tidigt bara, en Conference Final hade varit bättre ;)

Flames är inte lätta att tas med när de spelar fysiskt o med sån intensitet i forecheckingen. De verkade något hetare i denna match. Dessutom var Kipper bättre än Giguere.
Än är det dock inte över men ska Anaheim vända på steken måste Selänne o McDonald börja göra mål o Giguere höja sig ett snäpp.

Härligt att se Huselius göra en bra match också!

Rayman:

Riktigt kul match faktiskt, synd bara att fel lag vann! Man såg redan innan att Calgary var jävligt taggade, nu blir det svårt för Ducks.

Sv: Silly Season
www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=163831&hubname=

Trevligt, trevligt.

Rykten säger att ett avtal mellan ryssarna och NHL nu är på g. Och detta hjälper :)

Deas:

Nu åker Detroit iaf mot ett bra Hockeylag :=)

« · 713675 · »