NHL

Nationellt · 15435 inlägg · 804 ämnen
« · 672103 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Skador
Sabres defenceman Dmitri Kalinin will be sidelined until after the Olympic break with a partially separated shoulder and likely will go on injured reserve.

Kalinin was hurt in Buffalo's 5-2 win over Atlanta on Monday when he was hit hard by Thrashers forward Brad Larsen.

Sv: Trades
Dream Team: Skrfitligt är jag mer van engelska så det blir lätt att jag blandar då jag skriver på svenska ;)

Islanders centre Kevin Colley broke his neck after a headfirst crash into the boards and will undergo surgery Thursday.

The Islanders would not say Wednesday whether the injury will end his season or threaten his career. For now, the 27-year-old player is out indefinitely.

Colley broke the fifth cervical vertebrae in his neck but there is no paralysis. The surgery will repair and stabilize his spine.

The Calgary Flames traded centre Steven Reinprecht and backup goaltender Philippe Sauve to Phoenix for goaltender Brian Boucher and left wing Mike Leclerc.

Sv: Hmmmm.....
Paddan:

Hehehe.... jo, den passar kanske bra här! :-) Frän video iaf!

Paddan:
Blir nog Hv bekantingen McCabe det

WarhawK: Såg en kommentar om den där skadan på någon sida, det var någon som undrade vem som nu skulle ta Jovanovskis roll i Team Canada som den som slår vansinnespassningar i mittzon.

Vancouver Canuck defenceman Ed Jovanovski will undergo abdominal surgery on Wednesday, meaning he won't play for Team Canada at next month's Winter Olympics in Turin, Italy.

Jovanovski, 29, will be lost for between six and eight weeks, but Tambellini didn't want to comment on reports he could be gone for the rest of the NHL season.

Chicago Blackhawks defenceman Adrian Aucoin has a dislocated right shoulder and will be out of the lineup for four to six weeks, the team announced Tuesday.

St. Louis Blues forward Jamal Mayers was placed on injured reserve Tuesday and will be sidelined six to eight weeks after breaking his foot in a victory over Calgary on Monday

The Boston Bruins claimed winger Josh Langfeld off waivers from the San Jose Sharks on Tuesday but also lost goaltender Craig Anderson, who was claimed by the St. Louis Blues.

Paddan: Bra jobb av sångpedagogen att få alla att sjunga med exakt samma röst. Annars är Södergren & Co vassare. :-)

henkaaa: Den här tråden passar nog bra för följande lilla musikvideo från 1987. You can´t touch a Flame when it´s red hot...

Deas: Visst är det härligt att blanda svenska och engelska i språket. Bort med alla språkförbistringar bara! ;-)

WarhawK: Tycker tvärtom att Weight's produktion är imponerande med tanke på St Louis klass den här säsongen...

Ännu en klassspelare till Carolina, de har verkligen bra depth på forwardsfronten...

Sammanställning över alla trades denna säsong i länken

Dragan 2k:
Så där kom en av dom stora traderna som det ryktas om ett bra tag , men ganska dyrt endå för en underpresterande Weight ju 3 picks varav 1st 1:a val + 3 spelare , iofs ingen riktigt namnkunnig i NHL mått sett

The Nashville Predators acquired journeyman centre Mike Sillinger from the St. Louis Blues for forward Timofei Shishkanov on Sunday.

Lill Magic gör magi....
Spana in Lill-Magic's lilla fräckis...

www.newyorkislanders.com/pressbox/archive.asp?id=696

Coolt.....

Sv: Pittsburgh 05/06
El Maco: Tänkte precis fråga om jag missade att C+ visade då jag kom ihåg att du bor i New York :)

Din gris! Kan inte vara dumt att se hockey i MSG denna säsong? =)

WarhawK: Jag tror att Pittsburgh skulle ta stryk av Sundsvall Hockey.... Eller nej, det är att överdriva, men det är väldigt glest mellan talangerna i pingvistruppen.

Det var kul att se The Kid live för första gången. Han var snabb på skridskorna och gjorde ett mål i öppen bur i spel 5-3. Men annars fick han inte ut något offensivt och tog inte särskilt mycket ansvar defensivt. Klagade mest hos domaren. Cry-baby skrek MSG-publiken.

Nylander är jävligt bra i år.

Roberto Luongo has officially turned down Florida's $30 million US, five-year offer and won't talk contract again until after the season.

And it's believed that Luongo's agent Gilles Lupien has already hinted when talks do resume that he'll ask for more than $6 million a season and will want a four-year deal, not a five-year deal.

Det går enormt tunt för pingvinerna nu och skjuter man 14 skott på hela matchen mot rangers senast och 16 i matchen före den så blir det svårt vinna matcher ju ... rangers sköt ju 51 skott i matchen mot pingvinerna senast

The Nashville Predators claimed left wing Simon Gamache on waivers from the St. Louis Blues on Saturday and assigned him to Milwaukee of the American Hockey League.

According to Predators coach Barry Trotz, David Legwand has a 60-40 chance of being back in the lineup before the Olympic break. - The Nashville Tennessean

Flyers forward Branko Radivojevic suffered a high ankle sprain that tore ligaments in his left leg and will miss the next 3-6 weeks. It is likely that he won't return until after the Olympic break at the end of February. - Philadelphia Inquirer & Daily News

Carolina Hurricanes centre Matt Cullen will miss two to four weeks after breaking his jaw in a win against Atlanta.

St. Louis Blues forward Jeff Hoggan will be out six to eight weeks with a broken right collarbone, the team said Friday.

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
ja då var man inte helt ute cyklade iaf då , hade dock glömt vilken spelare det var men det hade du ju hittat så

Paddan: Det var till och med ett femtonårigt kontrakt som Islanders tydligen var villiga att ge DiPietro.

WarhawK: Det kan nog stämma det, minns inte vem spelaren var (möjligen Islanders DiPietro) som ville skriva ett tioårskontrakt, men den affären föll väl just med tanke på att spelaren själv var tvungen att stå för försäkringen om kontraktet sträckte sig över mer än fem år.

Paddan:
Jo jag såg detta när det bara var ryktat .. kommer det inte bli strul med försäkringen nu för han , var det spelaren skulle få stå för det själv efter år 5 eller vad sa dom när det diskuteras ett onster kontrakt med nån innan säsongen ?

WarhawK: Star goaltender Martin Brodeur has agreed to a $31.2-million US, six-year contract extension with the New Jersey Devils, a source said Friday.
The deal will pay him $5.2 million a year starting next season. He'll be 40 years old at the end of the new deal following the 2011-12 season which likely ensures he'll play his entire NHL career with the Devils.

The Edmonton Oilers hope they have found the offensive blue-liner they've been looking for after acquiring Dick Tarnstrom from the Pittsburgh Penguins on Thursday in exchange for forward Jani Rita and defenceman Cory Cross.

The Phoenix Coyotes have acquired center Jeff Taffe from the New York Rangers in exchange for left wing Martin Sonnenberg.

Fan taffe verkar åka jojo mellan dessa klubbar med tanke på rangers fick han av präriehundarna för Lundmark tidigare under denna säsongen

Sv: Legendliraren Lemieux lämnar ligan.
Deas:

Japp, helt klart blir han saknad. Super Mario har (nästan) alltid känts som en frisk fläkt i ligan och har alltid varit min personliga favorit när man varit "tvungen" att välja mellan honom och Gretzky!

Nu lägger "Le Magnifique" skridskorna på hyllan för.... för gott!! En mycket tråkig dag för ishockeyn!

Sv: Assist i NHL?
Ursäkta svammlet, är bra trött :) Det går väl att urtyda min åsikt iaf :)

Hawerchuk: Jag tycker att det borde vara så. Poäng skall ses som bokföring vid mål och inte som något man förtjänar. Sen att vissa spelare figurerar mer ofta än andra i dessa protokoll vittnar ju på att det är de spelarna är mer giftiga än andra. Ser man sen matcher dessutom ser man ju ofta att det också stämmer :)

Andraasset kan ju ibland vara det snyggaste på ett mål, fast problemet är ju då de bli alltför billiga och delas ut tom. på solomål. Finns det några tydliga regler på detta?

Deas: Vad jag vet, eller fått för mig, är det så att ja Lidström ska ha assist. Ett annat exempel är att A passar till B som skjuter och C gör mål på returen. Då får A assist. Vilket inte gäller i Sverige t.ex.

Deas: Ska det var på det viset så kan ju likagärna Schnieder får assist på sitt eget mål :P

jonmannen: Ett ständigt ämne för debatt. Jag vet inte exakt hur regelverket ser ut men sådär blir det ofta, i synnerhet den här säsongen. Speciellt ottawa's förstakedja har skrapat ihop många billiga andraassists. De assisten ska ju enligt reglerna heller inte delas ut vid mål på retur, men det gör de ändå. Jag tog upp det här på hs för ett tag sedan men jag vet inte om någon är speciellt insatt. Jag tar iaf tacksamt imot information om detta.

Assist i NHL?
Hur fungerar det egentligen, satt upp och såg Detroit - Nahsville inatt och på Detroits mål som Schneider på pass från Zetterberg så fick även Lidström assist. Målet gick till så här....

Lidström -->(passar till) Schnieder ---> Zetterberg ---> Schnieder --> MÅL !

Ska verkligen Lidström ha en assist då? Inte undra på spelarna samlar så mkt poäng där om assist systemet ser ut så?

Sv: Legendliraren Lemieux lämnar ligan.
Enligt många världens bäste ishockeyspelare genom tiderna. Han blir saknad, men det var rätt beslut då han av flera olika anledningar inte längre kan spela på den nivå han vill.

Sources tell Sportsnet Florida has acquired veteran forward Jon Sim from the Flyers for a 6th round draft pick in 2007. Sim will add some depth on a team suffering through another bout of injuries

The Montreal Canadiens, short on size and muscle up front, claimed tough right-winger Aaron Downey off waivers from the St. Louis Blues on Monday.

Downey, 31, had two goals and 45 penalty minutes in 17 games for the Blues this season. The Shelbourne, Ont., native previously played in Dallas, Chicago and Boston. He is earning $450,000 US this season.

The Pittsburgh Penguins have assigned forward Lasse Pirjeta to the Kloten Flyers of the Swiss League, it was announced today by General Manager Craig Patrick.

Paddan:
haha händer mycket när jag försvinner från datorn nu ju , denna lite mindre namnkunnigt folk dock

WarhawK:

The Chicago Blackhawks have acquired defenceman Danny Richmond along with a fourth round pick in the 2006 NHL Entry Draft from the Carolina Hurricanes in exchange for defenceman Anton Babchuk and a fourth round pick in 2007.

Paddan:
detta hade jag missat faktiskt , har lite svårt sätta fingret på denna trade riktigt än .. men känns som flyers byter en av få friska backar ju nu om man bortser från kimbo

lär ju visa sig hur traden utvecklar sig så

« · 672103 · »