NHL

Nationellt · 16021 inlägg · 804 ämnen
3032838 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Allmän tråd för NHL
I natt är det dags för den första Western Conference finalen mellan Colorado - Vegas

Kommer bli en rolig matchserie

Jag tippar 4 - 2 i matcher till AVS.

Nedsläpp 02:00

Makars status oviss inför match 1

mattias - 74: ja det var lite synd å ställa till det så.
Men annars, vilka backpar Buffalo haft i Dahlin/Samuelsson och Bowen/Owen.

Vet inte riktigt om jag gillade hur Ruff vaskade om helt i kedjorna bara. Men faktum är att nånting var han göra, Alex Tuch va ju HELT under isen och gjorde NOLL poäng på 7 matcher mot MTL. Han ska ha nytt kontrakt nu efter sommaren va? 😐
TnT stod inte heller riktigt att känna igen. Buffalos backar gjorde många av målen. Hoppas de tar ännu fler kliv nästa säsong!

Jan-Erik :

Nu har jag sett extended highlights och det är ju Dahlin som slarvar på blå när Montreal gör sitt segermål

Det där ingripandet kan han inte vara nöjd med.

Rip Kirby: Varit helt utan sociala medier sen i natt och har nu sett klart matchen i efterhand nu på morgonen. Spännande match och Montreal och game 7 är en lika bra kombo som förra omgången. Kul med att lag från Canada ännu är klar. Bra för intresset för sporten i Nordamerika att det är geografisk spridning mellan lagen och att det går kust till kust och även upp i Kanada.

Rip Kirby:

Skapligt slutspel han har haft

Rip Kirby: Alex Newhook blir hjälten i OT för Montreal och man vinner sin andra game seven i det här slutspelet. Fan vad kul!

Rip Kirby: Vi har övertid i game seven där Buffalo kvitterade helt rättvist. Det kändes som en tidsfråga när 2-2 skulle sitta och frågan är vad Martin St. Louis ska göra för att sitt lag ska kunna hantera ett hårt checkande Buffalo som ser både större och starkare ut.

Rip Kirby: Vi har ett ribbskott från Montreal som från ingenstans hittar krafter att anfalla och den andra änden av rinken fortsätter Buffalo sätta hög press på ett Montreal som helt saknar energi att spela offensiv hockey. Detta kommer aldrig hålla.

Och där kommer också kvitteringen. Rasmus Dahlin - vem annars och vi har 2-2!

Rip Kirby: Buffalo har satt hög press genom hela den andra perioden och man har verkligen Montreal "on the ropes" som det heter och hade det inte varit för Montreals målvakt Dobes hade det varit kvitterat för länge sen.

Montreal behöver lyfta sitt försvarsspel ordentligt annars blir man uppätna av Buffalos tyngd i anfallsspelet. Sen duger det inte att ge bort pucken hela tiden. Man får försvara sig hela tiden och hamnar längre och längre ner vid eget mål. Det är som att man ber om att få släppa in ett mål. Skärpning!

Rip Kirby: Mattias Samuelsson reducerar för Buffalo, rättvist får man ändå säga. 13.19 i period 2. Dobes totalskymd ser inte skottet överhuvudtaget.

Rip Kirby: Nära 3-0 nyss när Buffalo slarvar vid offensiv blå och Montreal får ett friläge. Darrigt värre ser det ut.

Rip Kirby: 2-0 Montreal i powerplay genom Bolduc och en fullsatt Bell Centre i Montreal får anledning att jubla.

Rip Kirby: 1-0 Montreal efter 4,5 minuter genom Danault. Pucken går in via skridskon men ingen tydlig sparkrörelse och Buffalo väljer heller inte att riskera någon utvisning så man låter målet stå.

mattias - 74: Game seven i Buffalo, New York, är inte långt borta nu. Någon fler än jag som är sjukt taggad? #GoHabsGo

mattias - 74: Agg är ju rätt tråkigt och meningslöst rent allmänt. Internationellt kan jag ibland förstå en liten osämja då jag ofta tycker att Kanada får fördelar och diktera villkoren lite grann (som när Sverige i någon turnering hade fler ur supportstaff i båset. Kanada klagade och sedan kom de själva på att det hade kanske varit bra med fler i båset. Då ändrats reglerna). Sånt får mig att dra öronen åt mig lite. Om jag i något större politiskt tänk ska välja mellan framgång för USA eller Kanada behöver jag nog inte skriva vilka jag önskar mest gott :). Men som mattias skriver. Allt kan också handla om svensk avundsjuka från mitt håll!

Erat:

Varför detta agg mot Kanada och kanadensiska lag?

De flesta kanadensare vill ju att ett lag från Kanada vinnner SC

Jag som håller på Edmonton sedan 80 talet har aldrig förstått detta agg mot Kanada

Likadant med England i fotboll

Svenska avundsjukan eller?

Härliga buffalo, håller stenhårt på dom inför game 7. Allt för att kanadickerna ska bli utan SC i år igen

Rip Kirby: 4-2 Buffalo där man spelar riktigt fult i mitton där det borde varit en tvåa, men istället får man en omställning och gör 4-2. Nu ska det till nåt alldeles extra från Montreal för att kunna vinna serien redan ikväll.

Rip Kirby: Buffalo har vänt matchen, man gör 4-3 i powerplay.

3032838 · »