NHL

13886 inlägg · 804 ämnen

Allmän tråd för NHL

« · 2656271 · » Till forumet


Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Auston Matthews är nu uppe på 51 mål på 54 matcher. Oerhört imponerande bedrift. Han snittar alltså 0.94 mål per match. Helt galna siffror.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs:

Presidents day i USA idag

Då är det härligt med lite tidiga NHL matcher

1830 Buffalo - Anaheim

1900 Boston - Dallas
1900 St Louis - Toronto

2000 Minnesota - Vancouver

2130 Seattle - Detroit

2200 Arizona - Edmonton
2200Calgary - Winnipeg
2200 San Jose - Vegas
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Jarmo Kekäläinen sparkas från Columbus, efter 11 år på GM-posten. Var fan på tiden om ni frågar mig. Ryktas om Jeff Gorton in. Hoppas Columbus får lite framtidstro nu, dom fansen har inte haft det lätt alltså.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Ja, litegrann va? Jag är Leafs-fan, men stöttar naturligtvis inte såna här aktioner. Men jag kan inte förstå varför en såpass rutinerad spelare kan tappa det så mycket som sker här. Helt vansinnigt!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
dempa:

5 matcher för denna

Känns lite i underkant va?

www.youtube.com/watch?v=DQemwLsO8kE&t=18s
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Caps - Canucksa nu på tv. 1 - 0 till Caps efter 9 min
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Oilers går lätt till slutspel. Kings med, minst wildcard
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rittich spikade igen för Kings tidigt i morse, 26 - 26 i skott men Oilers nollade

Blir spännande om slutspelsplatserna i Pacific
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74:

Påminner om Henke Larssons skada när han fick benet under sig, tror det var i landslaget, Brolin har väl haft en liknande skada med.

Ser otäckt ut, många experter tror Sergachevs karriär är över, hoppas inte
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Jävlar vad det där ser ut att kunna göra ont. Han får sitt vänstererknä och underbenet rakt under sig och kroppsvikten på det 😬
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs:

Hoppas verkligen inte karriären är över, detta gör ont att titta på

VARNING för starka bilder

www.youtube.com/watch?v=p1_vjKqVleo
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Sean Monahan till Jets för ett förstaval 2024 och ett conditional tredjeval 2027. Spontan tanke är att det är för dyrt för en skadebenägen Monahan.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Många roliga nyheter för oss som hävdar att landslagshockey ska bestå av dom bästa möjliga spelarna.

NHL-spelare får delta i OS igen, med start 2026. Dessutom har NHL bekräftat en fyrlagsturnering som lär bli någon slags World Cup.

ÄNTLIGEN!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Elias Lindholm klar för Canucks. Kul att dom går för cupen, även om jag hellre hade sett honom i mitt kära Boston.
Kommentera


Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Alex Formenton, som också var med på JVM 2018, sitter på ett plan från Schweiz tillbaka till Kanada enligt kanadensisk radio. Det här kommer vara en jäkla soppa, och mångas karriärer i NHL kommer vara slut om dessa fälls i rätten.

Edit: hittade en länk som bekräftar det.

Den fjärde, Maxime Comtois, spelade igår för Chicago Wolves, men det är väl bara en tidsfråga där också. Mikey McLeod i Devils är den femte spelaren som varit inblandad och han har rapporterats stå över ett charity event som Devils hade.

Notera att samtliga är oskyldiga tills motsatsen bevisats.

Edit: Comtois är inte den fjärde, utan det är Cal Foote det rör sig om.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Det verkar onekligen som att så är fallet.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Noterar att även Dillon Dube i Calgary också fått liknande ledighet. Bägge var med i JVM 2018 och den den konspiratoriskt lagde kan ana att något angående den kontroversen kan vara på gång att avslöjas. Den som lever får se, I guess.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Han är i fin form nu duktige Joel, 3 nya poäng i natt.
Även mål av Markus J, som är en av de som ligger närmast en återkomst hem till Färjestad
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: En ny "bättre" målis på g?
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby:

Oilers?
Uppladdat:

450x300-img2100.pngimg2100.png

Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
eltifoso: Högst mänskligt 😁
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: jodå, förkortade lite bara i trötthetens tecken
Tack för klargörandet
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
eltifoso: Heter han inte Ek längre?
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Blomgrens:

Vet inte vad jag skall tycka om det
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Fin kväll för Minnesota med flera spelare som jag sett här i Karlstad.
Bäst gick det för Joel Eriksson med 3 poäng, men även Jonas Brodin gjorde en fin match
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Corey Perry går till Edmonton!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
dempa:

Jag vet inte, Saknas ju en bra 2 vägsback i Edmonton. Vi får se vad som händer, Bouchard är kanske en av ligans bästa backar nu, han har fått en sjuk utveckling senaste åren.

Jag tror denna trupp är densamma in i slutspelet

Drömmer hade varit att få in EK65 men det hade inte gått ändå under lönetaket.

Angående målvaktssidan så är Skinner bra just nu men det kommer kosta laget många segrar om han skall stå hela tiden, Pickard är ibland lika bra som en medelmåtta i SHL tyvärr.

Jag ropade efter ett byte med Helleybuck och Nugent hopkins förut men det blev inte av, det snackades om det med i Kanada.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: snacka om att vitlöken fått ordning på laget! Och det där mcdavid inte ens går på vatten som han KAN
Skinnet fått fortsatt förtroende å det har gett resultat för självförtroendet, nu är han inte katastrofal utan bara helt vanligt "ok" vilket kan räcka. Se på Adin Hill.
Men de måste få in nåt mer defensivt innan deadline men i utbyte mot vad? Vad tycker du som följer dom close Mattias?
Kommentera


Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Man går som tåget 😁 Rekord läste jag, grattis 👍
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
13 (!) raka för Oilers nu och nu väntar 3 hemmamatcher mot Columbus, Chicago och Nashille
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jugge:

Fattar inte hur han kunde gå efter Ekblad? Nylander gick väl samma år vill jag minnas?

Florida har ett av ligans bästa anfall i Barkov, Tkachuck, Reinhart och Verhaeghe
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
dempa:

Du får väl bestämma över fjärrkontrollen ikväll ;)
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: synd man har fru o barn 😅
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74:

Underbar Lördag som stundar, inte nog med att Leksand spelar mot HV klockan 18 så är det Philadelphia - Colorado 1830 och Buffalo - Tampa 1900

tur man har 2 datorer så man kan se alla 3 matcher samtidigt om man vill ;)

Dahlin VS Hedman och McKinnon VS Konecny

Spännande
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Svårt att nå upp till den nivån när man spelat typ 25 matcher på två säsonger också. Hoppas han får bli frisk nu så Philly får lite nytta av honom. Tycker mer det är trist för Flyers, som gått som skit i så många år, som lyckas få in lite vettiga talanger i allmänhet och Gauthier i synnerhet, och sen vill han inte spela där.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs:

Nej men tycker ändå det är starkt av Gauthier och lägga korten på bordet, inte alls spelare som är så ärliga med vart de vill spela.

Drysdale var ju en av de spelarna som tippades bli en av de bästa backarna i ligan men han har ju inte nått upp till det precis
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Trist för Philly och rätt rövigt av Gauthier, även om han inte är den förste att göra så. Det är även en rätt stor gamble av Philly att ta sig an Drysdale i bytet, pojken har ju inte direkt varit hel de två senaste säsongerna.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby:

The Anaheim Ducks have acquired the rights forward Cutter Gauthier from the Philadelphia Flyers in exchange for defenceman Jamie Drysdale and a 2025 2nd round pick

Gauthier, the 5th overall pick in 2022, informed the Flyers he did not want to sign with the organization.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Mm läste artikeln. Men med all rätt måste man väl säga.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Pyjamasboy kommenterade det hela med:
"Jag har nog aldrig någonsin träffat någon som har sånt självförtroende som han har. Och jag menar det på bästa tänkbara sätt"
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Galet. Sjuka pengar inblandade såklart. Men vad heter det? No pressure..? 🤭😅
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Nylander skriver nytt med Toronto, 11M x 8.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Smått galen no look-pass från #97!

Sitter precis på bladet. Sjukt!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Världens bästa hade lekstuga i natt mot flyers.

Kolla in assisten till 2 - 0.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Torontos minst sagt tveksamme målis Ilya Samsonov uppsatt på waivers. Jag som supporter finner bara ett ord: Tack!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Halvkylig räddning ändå haha
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Jonathan Quick med den sjukaste dubbelräddningen jag sett på väldigt, väldigt länge!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Senators vänder underläge 0-2 mot Toronto till seger 4-2.
Kommentera

« · 2656271 · »