NHL

14094 inlägg · 804 ämnen

Allmän tråd för NHL

« · 2619650 · » Till forumet


Sv: Allmän tråd för NHL
Avslutar kvällen, efter en heldag i Gävle, med att se Florida derbyt. Reinhart bara rundar Hedman under boxplay och lägger iskallt upp den i nättaket bakom Vasilevskij, vilket klassmål! Har aldrig sett Reinhart bättre än vad han är nu.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Som tredje sämsta laget i ligan bara måste det ju hända något! Connor Bedards otroliga
start har bromsat in lite i Chicago btw. Vancouver såg ut att ha bra koll på honom igår iallafall.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Ottawa kickar också head coachen nu och Alfredsson kliver ned i båset. Kan ju knappast bli sämre.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
eltifoso: Det finns ju faktiskt två ramsor i NHL. "Go team go" och "Let's go -lag-". Föredrar den svenska supporterkulturen faktiskt.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
eltifoso: Kollar på Minnesota nu på viaplay
Kul att se Joels utveckling

Men satan så tyst det är på matcherna där borta, var samma i både Toronto och Florida när jag var där och kollade live

Det var överlägset med drag igår i Nybro när de mötte djurgården , just sayin

Dock kan NHL ha några Ljudtoppar emellanåt i enstaka matcher, men majoriteten av tiden är helt tyst
Kommentera


Sv: Allmän tråd för NHL
Såg en bra kommentar på Reddit som summerade situationen rätt bra. Både Caps och alla andra franchises i amerikansk sport berörs väl av detta egentligen.

"Owners all over pro sports have been threatening to leave cities and using it as leverage for not wanting to pay for stadium projects themselves. Why pay for a 700 million dollar stadium when the taxpayers can! Rightfully, many cities balk at forking over huge sums of taxpayer money to fund private projects like this, and as we've seen with the Raiders, Athletics, and even the Warriors move across the Bay, it could happen anywhere. (RIP Oakland sports). That's why, regardless of fanbase passion, all you need for a relocation is a greedy owner and a city unwilling to kowtow to demands. Could happen to Buffalo, Nashville, or anywhere seen as "Stable" which is a scary prospect"
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: "Varför vill man göra detta"

Glömde svara... Ägare Leonsis har kallat den nuvarande arenadealen i Chinatown för den sämsta i historien typ. När en miljardär säger så, då tjänar inte miljardären så mycket pengar som han önskar. Så jag antar att allt egentligen handlar om hur en miljardär ska bli ännu rikare och då drar jag slutsatserna att antingen:

1. Hota med flytt för att få till något bättre i nuvarande dealen.
2. Relocatea och få mer pengar över.

Money makes the world go round...
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Verkar som att spelarna i Toronto börjat julfirandet lite väl tidigt. Underläge mot Columbus efter två perioder med 0-5.

Uppgivet? Ja, bland publiken, alldeles säkert. Men Maple Leafs gör iallafall en bragdartad sista period och tar matchen till overtime där ändå Columbus avgör.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Okej, flytta en hel organisation från huvudstaden känns väl på förhand dömt att misslyckas.
Varför vill man göra detta?
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Capitals ägare vill relocatea laget till norra Virginia. Återstår att se hur det går med den saken.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Craig Berube sparkas av St. Louis. Blues hsar inlett säsongen med 13-14-1. Undrar vem i tränarkarusellen som tar över? För jobbet lär väl gå till någon som redan tränat en massa andra lag tidigare, som vanligt.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Nej, inte ens i min förvirrade värld spelar man tennis mot hockyemål!🤔🤭😅 Men skitsamma! Tennis och landhockey är två skilda företeelser, ja, för den som nu i motsats till undertecknad inte insett detta.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Var tog spontanidrotten vägen?

"På min gata i stan", eller mer på landet, eller i ett villaområde för att vara mer exakt, där spelades (små) turneringar, mest sommartid i fotboll.

Men även tennis. Och grejen var att vi barn/ungdomar skötte det mesta själv. Det kunde vara med två hockeymål bara på gatan utanför där man bodde, eller så gjorde vi banor på tomten med den plattaste gräsmattan. Vintertid lirade vi såklart hockey. Återigen hade vi sarg 👍 Den hjälp vi behövde var spolning av is. Skottning skötte vi själva.
Men här var vi något färre och åldersskillnaden var tyvärr något för stor för att vi "knattar" i 10-11-årsåldern skulle ha någon större chans. Men riktigt jäkla kul det hade vi ändå!!

Idag ser man ingenting av det här längre. Återigen, allting som rör barn och ungdomars aktiviteter är alldeles organiserat idag, tyvärr.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: NY Islanders var mitt första favoritlag i NHL. Höll väl på dom mest för att dom helt enkelt vann hela tiden när jag växte upp som grabb och spelade själv. Nog om denna parentes 😁

Såna här initiativ blir man lite glad av ändå, när hockeyn ges tillbaka till folket på något vis. Återigen när jag var barn fanns det uterinkar i varje område. Där jag bodde hade vi en, med sarg. Detta bidrog väl om inte annat till en okej skridskoåkning. Idag finns inget av detta kvar. Men det är en helt annan tid nu förstås, där allt ska vara både (för) organiserat och förberett.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Det här var verkligen på tiden. Tyvärr tror jag det kommer lite för sent. Är nog tillbaka i SHL om typ två år, såvida han inte får stort förtroende i typ San Jose eller Chicago, eller i något annat lag som bygger nytt.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: IIHF går ut med att det kommer att vara obligatoriskt med nackskydd på alla nivåer från och med nu. Ishockey-VM och OS för damer och herrar inräknade.
Undantaget är proffsligor som NHL, där man inte infört en sådan regel ännu. Vad som krävs här är en överenskommelse mellan ligan (NHL) och spelarfacket (NHLPA) om att införa detta.

Jag tänker, vad fan sitter det i?!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Okej, Dallas spöar alltså Tampa Bay efter noter med hela 8 mål mot 1. I min värld är det ju ganska så stora siffror där samtliga mål förutom ett görs i spel fem mot fem. Bara det är ju talande i sig. Okej, Tampa la förmodligen ner när raset började, men ändå.
Victor Hedman tröstmålskytt för Lightning.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Kollade highlights från Leo Carlssons första tid i NHL, vilken oerhörd begåvning grabben är alltså. Han kommer blir riktigt, riktigt bra.

Likaså gäller för Anaheim. Med några av deras unga killar som MacTavish, Mintyukov, plus några äldre som Zegras Terry, m.fl så ser det ganska lovande ut på sikt. Dock har dom väl säkerligen ett år eller två kvar innan dom börjar utmana om slutspel på riktigt. Till råga på allt är dom inne i en åtta matchers losing streak med.

Det är dock kul att rebuilden börjar bära frukt då jag inte gillar när lag är dåliga över lång tid som Anaheim varit. Och Buffalo. Herregud Buffalo. I år MÅSTE dom ju klara slutspel för att luften inte ska gå ur dom totalt.

Det var riktigt nära förra säsongen. Buffalos lagbygge är ju hur habilt som helst och dom kommer vara bra i många, många år framöver.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs:

Handlar väl inte om rykten, finns ju massa exempel på hockeyspelare som haft roligt utanför isen med fel personers flickvän, mammor m.m

Jag tror Hockeyspelare ligger runt mer än man kan tro, de är ju populära hos damerna

Vad säger att det inte är sant bara för att man dementerat det?

Man vill väl inte ha skandaler i NHL öht.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Ryktas ju även om att han skulle ha haft sex med Chris Chelios dotter

Uppsnappat från NHL sida i Kanada

”inappropriate relationship with Blackhawks studio analyst Caley Chelios (daughter of Chris Chelios)”
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Nej, det ryktet har dementerats och skjutits ned från så många håll. Det är däremot ett ROLIGT rykte som jag inte fattar hur sunda människor ens kan köpa.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby:

HAHA Nothing beats a good GILF ;)
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Ligger det ngn sanning i vad som skrivs på X (före detta Twitter) om Perry att han knullat på Bedards morsa? 🤔🫣 Låter ju heelt jävla absurt, men samtidigt kan man inte annat än att le åt det (om det nu är sant😅).
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Inte alls åldern.

"Following an internal investigation, the Chicago Blackhawks said Tuesday they have placed veteran winger Corey Perry on unconditional waivers for the purposes of terminating his contract.

Perry had initially taken a leave of absence from the team. Blackhawks general manager Kyle Davidson told reporters Saturday the decision to send Perry away from the team was made by management. Perry's agent, Pat Morris, said in a statement that same day that it was Perry's decision to leave the Blackhawks."
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Åldern ett faktum där va?
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
The Chicago Blackhawks have placed forward Corey Perry on unconditional waivers for the purpose of terminating his contract.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby:

Bra med lite erfarenhet i Detroits unga lagbygge,

Blir spännande att följa
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
dempa:

Ville inte han närmare till sina rötter i Pennsylvania?

Ohio är ju en delstat som gränsar till Pennsylvania
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Patrick Kane har tydligen valt att signa ett ettårskontrakt med Red Wings. Den får man nog sätta på listan väldigt långsökta spelarförvärv genom alla tider 🤔🫵😁
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
dempa: Ja, det är ovanligt, men nu har mitt kära Boston torskat tre raka. Man kan nästan tro att dom är mänskliga nu, trots att alla sa att dom knappt skulle gå till slutspel med tanke på förlusterna av Bergeron och Krejci. Är helt övertygad om att dom snart är uppe på hästen igen. Lagsammanhållningen i Bruins måste vara fantastisk när man levererar så pass bra varje år.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: det hade ju kunnat vara något det, dock hade devils inte kunnat ha meier i laget, han har visserligen inte varit nån hit sen han kom men ja jag hade också hellre sett honom i slätstrukna tråkiga NYI än CBJ. Nu slog de visserligen Boston inatt med typ 5-1 men en blind höna osv..
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
dempa: Tror du han ångrar att han inte signade det där 10M x 7 med Devils? :) Fan, till och med tråkiga Islanders hade varit bättre att spela för än det haveri som är Columbus den här säsongen.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: nej det där beslutet av Johnny Hockey ödelade i princip hans karriär, han är inte mkt o se på i Columbus och hur han kunde välja ett mellanmjölk-lag är helt otroligt.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs:

Nu har McDavid vaknat, 9 poäng på 2 matcher
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Det var ju samma när Sid the kid och Ovie kom in i ligan, Pittsburgh och Caps var ju fortfarande usla trots deras ankomst. Det tar tid att bygga upp ett nytt lag när man rebuildar, även fast man har generational talents. Titta bara på Edmonton, tog tid där också innan det började liras slutspel när McDavid klev in i organisationen.

Sen har ju Chicago verkligen skjutit sig själva i foten när man tankade så hårt för Bedard. Dom gjorde sig av med väldigt mycket av sin stomme och har i princip inget kvar, förutom Seth Jones.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: [draft] ska in också. Ni fattar 👍
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Sen en annan sak: Chicago Blackhawks. Nu har man startat säsongen med en av de allra mest omtalade first round picks ever, som visat klass. Att man ändå inte alls är att räkna med överhuvudtaget vittnar väl om hur sjukt jävla tuff den här ligan är. Sen är ju ishockey är en lagsport och Chicago lever förstås fortfarande i skuggan av när man hade spelare som Jonathan Toews och Patrick Kane among others. Att man har en lång resa framför sig torde vara helt klart.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Vill minnas att jag läste någon om att han ville ha närmare till familjen på östkusten, men jag kan ha fel. Vill även minnas att han är Flyers-fan, så jag fattar inte varför han inte gick dit istället i såna fall. Kanske minns fel, men Chuck Fletcher var väl GM vid den tiden, det måste ha legat ett kontrakt på bordet för honom.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Frågan man ställer sig i fallet Johnny Hockey, ja, när precis allt gick som tåget för honom i Flames, vad han såg för personlig utveckling i Columbus Blue Jackets? Cash is King, det fattar jag, men nån jävla form av självbevarelsedrift bara måste ju finnas hos en lirare i den klassen?
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Trilske: Det pyr i Columbus. Laget har nio raka förluster och Gaudreau och Laine bänkades sista halvan av perioden för några dagar sedan mot Coyotes och därmed även i 6-5-spelet i jakt på kvitteringen. Nu får Laine se de kommande matcherna från läktaren. Undrar hur lång tid det tar innan det kommer en trade request från finländaren? Men med 3 poäng på 9 matcher med 8.7M i cap hit så kan en petning gott och väl vara på plats.

Gaudreau borde också få sitta på läktaren någon match kan jag tycka. 9.75M i cap hit och 7 poäng på 19 matcher är långt ifrån godkänt. Något stämmer inte i Columbus. Nio raka torsk, men dom som följer laget noga påstår ändå att Pascal Vincents lag spelar en mycket bättre hockey än sina föregångare. Intressant att se vart det här tar vägen.

Noterbart är att Adam Boqvist släpps in i laget igen på bekostnad av Laine. Boqvist har inlett säsongen svagt och har 0 poäng på 5 matcher.

Imponerande också att den förväntade strykpåsen Philly går som tåget och inkasserade sin femte raka seger mot just Columbus också. Tortorella är verkligen en vattendelare, men jag har alltid hållit honom som en utomordentlig coach.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby:

Insåg nog att det var en forward han hade emot sig, inga svårigheter att runda ;-)

Kan tyckas lätt att försvara men forwards är rätt dåliga på att försvara 1v1 om man jämför med backar, speciellt vid baklängesåkning.

Men hög klass på det avslutet.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Lugnt 😊
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby:

Sorry 17 ;)
Kommentera


Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Japp, 1+1 idag, 1+2 förra matchen.
Och sån klass på hur han avgör matchen också.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Nylander poäng i 18 ( ! ) raka matcher

Bara att lyfta på hatten.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Trilske:

Håller med, tycker man ser skillnad på domarinsatserna även om NHL har sitt regelverk och SHL har sitt så märker man att dom är mer professionella och förmodligen bättre utbildade.

Blåser sannerligen inte i onödan
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74:

Det är en liten omställning att se hur tillåtande NHL-domare är vid icing, ibland känns det som att dom kan dumpa en meter innan röd utan att domarens ens överväger att blåsa av spelet.

Nästan så att jag börjar tro att dom bedömer mer utefter om det skulle kunna uppstå en farlig situation när två spelare jagar efter puck istället för att gå efter den "vanliga regeltolkningen".

Men trots allt rätt uppfriskande, man kan bli rätt matt över millimeterrättvisan som råder i Sverige.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby:

Ja den där är nog bland det fulaste jag sett, helt sjukt att göra sådär.
Kommentera

« · 2619650 · »