NHL

13873 inlägg · 804 ämnen

Allmän tråd för NHL

« · 2350851 · » Till forumet


Sv: Allmän tråd för NHL
dempa:

Tampa - Colorado i final, första matchen spelas natten mot Torsdag 0200 svensk tid.

Jag är grymt imponerade av Tampa som tog 4 raka mot Rangers även om de var totalt överlägsna i natt. Jag tror på en matchserie på 7 matcher här, är det något lag som skall kunna rubba TB så är det Avs. Dessutom unnar jag Landeskog den där bucklan.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: hade hoppats på Rangers i finalen. Men Tampa är bra. Nu hoppas jag på Colorado
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
snushane:

Rangers tid kommer, ungtupparna visade nu i slutspelet att framtiden är god i klubben.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: varit Rangers fan ända sen Anders Hedbergs och lill-Pröjsarns dagar i klubben. Så det låter bra
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
snushane:

Match 2 i natt, ställt klockan, tror och hoppas på Colorado, tampa har redan 2 bucklor men nu är point tillbaks så det är ju ett jättelyft för Tampa, dock unnar jag Landeskog den där bucklan
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
7 - 0 till Colorado i match 2.

30-16 i skott, sällan sett Tampa blivit så utskåpade som i natt
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Tampa stretar emot, kan man ta nästa hemma så….
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
jonsson:

” The Nashville Predators have acquired defenceman Ryan McDonagh from the Tampa Bay Lightning in exchange for defenceman Philippe Myers and forward Grant Mismash.”
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
2 slovaker som nummer 1 och 2 i draften, Wright rasade till nummer 4, första 2 svenskar som nummer 15 och 16, Bischel gick som nummer 18 till Dallas.

Här är listan.
Kommentera


Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74:
Kul med två slovaker i topp, behövs lite spridning på toppspelare för intressets skull
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Tarasov:

” Patrick Kane will put in a trade request on Wednesday when free agency is underway per Chicago radio insider.

His top team was reported to be the New York Rangers.”
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Tarasov:

Malkin är inte önskvärd i rangers

” The New York rangers have no interest in signing free agent Evgeni Malkin.

Teams who do have interest:
Washington Capitals
La Kings
Florida Panthers ”

Hamnar han i Florida blir det nog deras viktigaste värvning i klubbens historia

Panthers känns redan rätt solida men med malkin i laget blir de absolut en contender till bucklan
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
The Edmonton Oilers have re-signed forward Evander Kane to a 4 year deal worth $20.5 million ($5.125 mil AAV).
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: The Pittsburgh Penguins have agreed to terms with forward Evgeni Malkin on a four-year, $24.4 million contract extension.

The deal begins in the 2022-23 season and runs through the 2025-26 campaign and carries an average annual value of $6.1 million.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Otto1:

Claude Giroux till Ottawa
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: läste att han är ifrån krokarna och att han spenderar off-season där.
Onekligen en intressant satsning dom gör
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
jens_88:

Brent Burns och Lane Pederson till Canes för Steven Lorentz, Eetu Makiniemi och tredje runda 2023. Sharks retainar 33 procent av Burns kontrakt.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Lawrence Pilut till Buffalo

Trodde han skulle hamna i Europa
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: sjukaste är ju Johnny G till Columbus. Han VILL inte vinna nåt alltså? sorgligt.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
dempa:

Tror det handlar om att han vill närmare sina rötter " Philadelphia " som dessutom ville ha honom men hade inte råd med kontraktet

eller så har det skurit sig med tränaren. Han får ju dessutom en liten mindre lön.

Han kommer självfallet höja laget rejält, Laine får en ny lekkamrat om han nu stannar, 2 riktigt dyra kontrakt på dessa herrar
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74:

Janmark till Edmonton

Herregud 😂😂😂
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
” As reported by Avalanche insider Peter Baugh multiple teams are trying to clear cap space in attempt to sign Nazem Kadri.

Kadri however only wants to be on a contender and has already ruled out teams not viewed as such.

With all the moving pieces w/ teams' cap situations, this might take some time to unfold.”
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: vad jag läst så erbjöd aldrig philly honom något kontrakt vilket ju är väldigt förvånande.
Kommentera


Sv: Allmän tråd för NHL
dempa:

Ottawa spänner musklerna, först Giroux och nu DeBrincat. Chicago kan dessutom bli av med Kane och Toews

Frågan är bara när?
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74:

John Klingberg till Anaheim på 1 års kontrakt värt 7 miljoner dollar
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Done Deal
Jonathan Huberdeau will stay a Flame for 8 years at $10.5 AAV deal!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Bergeron blev kvar i Boston

”The Boston Bruins have re-signed forward Patrice Bergeron to a one-year, $2.5 million contract.

The contract also includes an additional $2.5 million in performance based incentives.”
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
dempa:

Kadri till Calgary

Nazem Kadri and the Calgary Flames have agreed to a seven-year deal!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: väldigt tveksamt om det kontraktet kommer se så bra ut de sista 2-3 åren men calgary har iallafall lyckats vända på det som såg så mörkt ut med tappen av johnny hockey och tkuchuk, nu när de fått in hubee, weegar och nu kadri.

blir intressant battle of alberta även nästa år med andra ord, nu med kadri där :) du var väl oilers-fan?

men vad håller lou lamorello och hans islanders på med? inte ett skit verkar det som.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
dempa:

Ja jag är oilers fan,

Islanders är iskalla, jag tippar att de blir ett av ligans sämsta lag tillsammans med Dallas

carolina känns spännande även denna säsongen, likaså Florida och Detroit
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: glöm inte Ottawa! äntligen får deras publik ett vettigt lag. deras top-6 ser riktigt bra ut, sen har du ju rykten att chychryn hamnar där.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
dempa:

BAG SECURED 💰

Blues agree to a 8 year $8.125M extension for Jordan Kyrou.

Jösses vilka pengar 😀😂
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
dempa:

Zdeno Chara has announced his retirement and will sign a one day contract with the Boston Bruins to officially finish his career with Boston

Snacka om hjärta 💖
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: har inte direkt några känslor för Chara. alltid varit på fel sida av de lag jag hejat på.

Däremot är jag väldigt nyfiken på vad som kommer hända med Jason Robertson. Verkar inte ens vara nära Dallas som det verkar nu. En top 20 forward kommande säsong!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
” Keith Yandle spoke with Jonathan Huberdeau this summer and confirmed that after being informed of the trade, Huberdeau simply said “F*ck you” to Bill Zito then hung up the phone. ”

😂😂😂
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
dempa:

Viktigt för Islanders att få denna underskrift men frågan är om det är värt det.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
NHL smygstartar idag och imorgon mellan 2 möten mellan Nashville och Sharks, matcherna spelas i Tjeckien.

Fortsättningen av serien startar natten mot Onsdag.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Satt och kollade igenom lite gamla SC finaler genom åren

Måste säga att denna spelare var en av de fulaste någonsin men ändå fick han ha C på bröstet

Man förstår faktiskt varför

Utan honom hade inte nj vunnit 1995

NJ kan tacka stevens för hans ledarstil och ledarskap på isen under den tiden de var som bäst

Denna tackling är dock riktigt ful


youtu.be/7JC7xyBuHrc
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Bra kväll för en del svenskar i NHL i natt.

Jesper Bratt har gjort poäng i 10 raka nu.

Hampus Lindholm gjorde 4 poäng mot Pittsburgh

Erik Karlsson gjorde hattrick mot Anaheim.

Han har gjort 9 mål på 15 matcher denna säsong som back vilket är otroligt imponerande

Erik Granqvist som är expertkommentator på Viasat sa att Filip Forrsberg skulle göra 50 mål denna säsong, han har inte haft någon bra säsong hittills som såklart är tråkigt, jag är ju leksing och unnar honom all framgång,

Han måste nog begära och bli trejdad snart om han skall vinna SC

Nashville är otroligt ojämna
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Devils har verkligen steppat upp efter några raka torsk i inledningen.
Boston ser oerhört bra ut, får hålla de och NYR som favoriter till final i Öst just nu. Kul att Lindholm gör succé i Bruins. Perfekt för mitt fantasylag med ;)

Och JA, verkligen kul att världens bästa Karlsson är bäst igen.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
dempa:

Vad tror du om Forsberg? Inte blir det 50 mål inte?
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
dempa:
"
" Och JA, verkligen kul att världens bästa Karlsson är bäst igen "

Ja han är het just nu, såg Buffalo - Pens i natt. Sabres känns som om de är bättre än förra säsongen, nu har de gjort 14 mål på pens och RW
Inga lag som utmanar om bucklan men ändå imponerande,

Vad tror du om Oilers chanser att vinna SC? " mitt lag "
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Pontus Holmberg gjorde sitt första NHL mål i natt för Toronto.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74:
Apropå draften lustigt att Pittsburgh får både Lemieux och Crosby, och Edmonton lyckats få både Gretsky och Mcdavid.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Tarasov: apropå draften blir det spännande i sommar o se vilka som vinner lotteriet o får välja nästa connor mcdavid: connor bedard. Ska vara riktigt exceptionell.. vi får nog se ett par lag sälja av mot slutet och sen tanka rejääält..

Mattias74: jag tror Oilers har skapliga chanser, ungefär som förra året fast lite bättre eftersom Colorado är svagare än i fjol (just nu). Men jag förstår inte riktigt att man inte satsade på en bättre målvakt än Campbell. Nu har han ju dessutom petats som förste till förmån för Skinner som ju bara är.. "mjaha".
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
dempa:

Skinner har imponerat stort på mig hittills, Känns som att Oilers äntligen fått en hyfsad bra målvakt, har inte hänt sedan Salos tid typ.

Bedard jämförs med Mcdavid och Crosby och killen är en exceptionell talang, skulle tro att han går 1a och Michkov 2a. Ryssen är äckligt bra, blir spännande och se vilka som får dessa spelare.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Grattis till Ovechkin som gjorde sitt 800:e mål i NHL i natt mot Chicago.

Imponerande

Och Marner har gjort poäng i 23 raka matcher. Grymt
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: 800 baljor är smått otroligt. Frågan är ifall han hinner ifatt och om Gretzky, ovie är ändå 37 år nu.
Kommentera

« · 2350851 · »