NHL

13867 inlägg · 804 ämnen

Apropå ingenting...

« · 1429944 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...

Gidde:

Precis! :D

Kommentera

Sv: Apropå ingenting...

yngwie:

Men herregud, karln har ju fått vila medans alla de andra varit tvungen att spela och ta ut sig.

Klart han ser pigg ut då, ge honom 20 matcher i kroppen ska du se att även han gått ner sig lite...

;-)

Kommentera

Sv: Apropå ingenting...

Johnny Rocker:

Galen match, inte kul debut från start för han, men han kan då inte beskyllas.

Kommentera

Sv: Apropå ingenting...

yngwie: 1 + 2 nu. Stackars Nilsson, han har det inte lätt pöjken..

4-0 nu..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Apropå ingenting...

Johnny Rocker:

Riktigt grym, han ser inte ut som han gjort annat än spelat hockey dom senaste 11 månaderna.

Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
yngwie: Nu gjorde han ett ass oxå, 1+1 såhär långt. Han är grym. 
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Grymt roligt att Crosby för göra mål i comebacken.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
mattias - 74: Han lär få höra ett och annat om den där missen. Både från med och motspelare.
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...

yngwie:

Vinst med 9-8 till Winnipeg till slut! :)

Tränarna lär väl varit stortokiga.

Men matchen AIK-HV i år liknar ju denna rätt väl, så det händer inte bara i NHL ;-)

Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Winnipeg ska det stå såklart!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Haha, vilken match i Philadelphia. Winnepeg ledde med 6-2, Philadelphia vänder till 7-6. Sen vänder Winnepeg igen till 8-7. Där är vi nu med 15 minuter kvar av sista. Sånt här händer bara i NHL.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Kessel är kung!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Är det bara jag eller, men är det inte riktigt bra kvalla på matchen på viasat just nu? Jag har inte HD skall tilläggas.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
JimmyH:

Okej, tack för svaret! :) Har nu forskat i detta lite, tydligen så går det inte att köpa från gamecenter nu, utan man hänvisas till viasat. Som är dyrare isf! Sen får man ingen hd-kvalla heller. Jag har viasat hemma, men skulle vilja ha så jag kan se på webben när jag är på jobbet.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
yngwie: ca 1100 kr för hela säsongen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Vad kostar NHL gamecenter för en hel säsong?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nu är det klart med TV- rättigheterna.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Förutom att förklara avstängningar tar nu NHL även grepp för att förklara bortdömda/tveksamma målsituationer.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Wayne Gresky:

Se på fan.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
yngwie: Med största sannolikhet en taktisk flytt mot lönetaket.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Olle:

Han blev visst skickad till AHL.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Olle:

Men hyfsad koll iaf! Vem som känner för det får tipsa då! :) Skinner spelade ju ifjol så han räknas nog inte. Han orkade väl med typ 60 poäng till och med. Ja, där har vi en, Scheen, hade jag glömt bort. Tack! :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
yngwie: Nej du, jag tror att det finns många här som är bättre på heta rookies än vad jag är. Skinner i Hurricanes men han kanske inte räknas som rookie i år? Schenn i Flyers lär det väl snackas en del om i år kanske?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Olle:

Du som har bra koll på nhl, nån rookie som du tror kommer spela mycket å producera i år? Back som forward. Behöver nån spelare till cbssports laget jag har.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Olle:

Du har helt rätt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
yngwie: ESPN har väl inga rättigheter att sända NHL ännu?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
mattias - 74:

Någon som vet vad som hänt med espnplayer?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
yaqop:

Vekar inte som om de visar nån match i natt. hade vart kul och se Boston - Flyers eller Vancouver - Pittsburgh.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Viasat har skaffat rättigheterna att sända NHL-premiären från Globen, både fre och lör.

Återstår att se om man får se Colorado - Detroit också då Foppa får tröjan hissad till taket i Denver.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...

Det här var ju inte så positivt. Det vore ju tragiskt om karriären redan var slut för unge herr Crosby.

Kommentera

Sv: Apropå ingenting...

Gamlingen Bertuzzi visar att gammal är äldst. Stilig straff!

Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Olle:Så ger ännu en legendar upp karriären. Fast i Modanos fall var det allt på tiden. Endast 40 matcher och 4+11 under sin avslutande säsong med Red Wings. Det var bättre förr.

http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=3755
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Poffa:

Så har det hänt igen. Ytterligare en NHL spelare har hittats död :/

R.I.P. Wade Belak
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Wayne Gresky: "dör som flugor" tycker jag är lite väl starkt. Om man jämför antalet utövare i Nordamerika och i Sverige så tycker jag inte att det känns som något extremt antal. I det här fallet verkar det ju vara psykisk ohälsa som har föranlett hans död, det behöver verkligen inte vara relaterat till hans hockeykarriär. Däremot är det ju garanterat ett hårdare klimat i nordamerika, något som talar emot att just det skulle vara anledningen till denna tragedi är väl att han nyss skrivit kontrakt med en ny NHL-klubb och verkligen fått chansen till en nystart i karriären.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Poffa: Man kan ju fråga sig vad det beror på att spelare dör som flugor i Nordamerika? Är det den tuffa miljön som gör det eller beror det på att spelare med problem i Sverige antingen får hjälp eller försvinner från hockeyn i ett tidigare skede?

Hur som helst: Personer på detta forum som kritiserar spelare som ger upp sin NHL-dröm för att de vantrivs med tillvaron, borde få sig en ordentlig tankeställare.
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...

Rick Rypien, den 27-årige kanadensiske centern, som spelat i Canucks organisation sedan 2005 är död. Enligt kanadensisk media har han tagit sitt eget liv.

Rypien missade det mesta av förra säsongen pga "leave of absence from the Canucks for personal issues". I juli skrev Rypien på ett kontrakt med Winnipeg Jets, men hittades död under måndagen, lokal tid.

RIP Rick Rypien.

Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Dream Team: Oerhört tråkigt. Skulle vara kul att se hur jäkla bra Crosby egentligen är över några säsonger. Det såg ju så bra ut.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...

...så verkar Hedman-gate fortfarande spöka för underbarnet Sidney Crosby.

Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Wayne Gresky: Verkar som att namnet trots allt blir Winnipeg Jets, om det som läckt ut stämmer.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Olle: Winnipeg har presskonferens idag. Det är väl inte en överdrivet vågad gissning att det hela offentliggörs då.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Poffa: Om jag kunde så hade jag kollat upp det själv men min bärbara verkar ha blivit allergisk mot flash. Blev Red Wings flyttade från Central och vilket namn fick Winnipeg?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
...så finns nu nästa säsongs spelschema tillgängligt på nhl.com
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Norris Trophy: Nicklas Lidström.


FANTASTISKT!

Vilken spelare.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...

Så var det då klart till 100% att Winnipeg är tillbaka på NHL-kartan.

Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Äntligen känns nästan som läge fira detta med en öl eller nå dryck av finare sort , oavsett hur dom löser det i fortsättningen är jag övertygad det blir bättre

www.tsn.ca/nhl/story/?id=367566
Kommentera


« · 1429944 · »