NHL

13873 inlägg · 804 ämnen

Colorado Avs

« · 803832 Till forumet


Sv: Colorado Avs
yagop: Calgary kommer också rycka ifrån i toppen tror jag. Slutspelslagen i Western Conference känns faktiskt lite givna.
Kommentera

Sv: Colorado Avs
Råtight i northwest division fortfarande efter Colorados 7-6 seger mot Edmonton inatt.
Skiljer två poäng mellan första och sista plats, tyvärr har Colorado och Vancouver spelat två matcher mer än ettan Calgary.

Men men, 48 matcher kvar.
Kommentera

Sv: Colorado Avs
Nu verkar även tabellerna på nhl.com vara tillrättade.
Kommentera

Sv: Colorado Avs
Paddan:

Japp, Leopold är efterlängtad, har ju inte direkt varit klockrent defensivt så här långt in på säsongen.
Hoppas på nån intressant trade med Väänänen också, har ju ryktats om att han är på väg bort ett tag nu.
Kommentera

Sv: Colorado Avs
yaqop: Verkar som att Ossi Väänänen är på väg bort från Avs, samtidigt som Jordan Leopold förmodligen gör säsongsdebut i matchen mot Canucks natten mot söndag
Kommentera

Sv: Colorado Avs
Paddan:

Vore faktiskt skönt om Denver kunde byta tidszon, får maila dom ett förslag om det, 8h dif. är i värsta laget.

Poffa:
Japp såg vettigare ut på ESPN, har däremot för mig att jag funderat över nhl.com:s tabeller tidigare, tror dom haft sådär konstigt ett bra tag.
Kommentera

Sv: Colorado Avs
yaqop: Då är det nog bara något fel. På ESPN:s hemsida ser det då riktigt ut.
Kommentera

Sv: Colorado Avs
yaqop: Den här matchen verkade det vara Svatosformationens tur att ösa in poäng. Och med den tur jag hade så somnade jag givetvis på soffan långt innan matchen började.
Kommentera

Sv: Colorado Avs
Poffa:

Det var division-tabellerna jag kollade.
I northwest ligger Colorado sist med 26p, före sig har dom Canucks och Calgary med 25 resp. 24p.
Kommentera

Sv: Colorado Avs
yaqop: Jag antar att du menar att det är i conferencerna. De tre lag som leder var sin division inom Conferencen hamnar överst. Det är därför som det ser ut sådär.
Kommentera

Sv: Colorado Avs
Paddan:

Riktigt skönt med 7-3 seger inatt, borta mot Edmonton dessutom som leder vår division.

Hur räknar dom förresten tabellen?
På nhl.com ligger lag med färre poäng före lag med fler poäng i resp. division.
Kommentera

Sv: Colorado Avs
Paddan: Jag menade "ska se". Matchen börjar 23, svensk tid. Jag räknade lite fel så här på söndagskvällen.
Kommentera

Sv: Colorado Avs
Poffa: Nej, just nu kollar jag Stargate Atlantis på CW.
Kommentera

Sv: Colorado Avs
Paddan: Jag antar att du ser på Ottawa - Tampa Bay, då.
Kommentera

Sv: Colorado Avs
kärran: Då hade jag varit tvungen att ha Canal+ . Jag får klara mig med TVU istället.
Kommentera

Sv: Colorado Avs
Paddan du kunde kanske ha tittat på matchen mitt på dagen (söndag) i stället.

2006-11-26 12:00 NHL: Hockey Night In Canada: Colorado - Vancouver Från Pepsi Center. Nattens match. CANAL+ SPORT 1
Kommentera

Sv: Colorado Avs

Lite grann om matchen från Denver Post

""I think we gave more effort and took the skill out of the game a little bit tonight," said Stastny, who played a sensational all-around game with a goal and two assists. "We got it down low, and from there made plays. It's all about the forecheck; the first two guys can control the puck, and that's what we did."

Mark Rycroft was the beneficiary of Wolski's first fine play of the first period. Wolski took Stastny's lead pass on the left side and had a 2-on-1 with Rycroft on the other side. Wolski faked a shot, freezing goalie Roberto Luongo, and slid the puck across to Rycroft, who guided the puck in off his skate. The goal withstood video review, as it was not a clear kicking motion.

Wolski made a great sequence of plays on the Avs' second goal, at 17:45 of the first period to make it 2-0. First, he knocked Canucks defenseman Willie Mitchell off the puck with a big hit behind the net. Then, he patiently stickhandled and fed a centering pass to Stastny that the rookie one-timed into the net.

"I'm a big guy, and if I'm not using my body, it's definitely a minus," Wolski said."

Kommentera

Sv: Colorado Avs

yaqop: Det är klart, med tanke på hur mycket poäng han öste in ifjol i Brampton och den skapliga statistiken han hade de få matcherna han fick spela i Avs ifjol så fanns det väl en viss press på honom. Dessutom hade han ju gått poänglös i ett antal matcher på raken.

"The way he responded tonight shows what type of kid he is," Colorado assistant coach Tony Granato told Scott Oake of Hockey Night in Canada. "He finished his checks and battled for tips, screens and rebounds in front of the net."

Kommentera

Sv: Colorado Avs
Paddan:

Det skulle man absolut, Wolski tog onekligen bänkningen i matchen före på rätt sätt med sina 4p. Skönt att Theodore gjorde en bra match också.
Nu gick vi om Canucks i tabellen och har bra häng på både Edmonton och Minnesota.
Kommentera

Sv: Colorado Avs
yaqop: Man skulle tydligen ha stannat uppe och sett matchen Avs-Canucks inatt. Kedjekamraterna Paul Stastny och Wojtek Wolski verkar ha haft riktigt trevligt. Stastny 1 mål och 2 assists, Wolski 1 mål och 3 assists
Kommentera

Sv: Colorado Avs
Hittade en lista över värdet på NHL lagen, Colorado går in på en 8:e plats med ett värde på $219 miljoner.
Etta är Toronto, $332 miljoner.
Kommentera

Sv: Colorado Avs
Absolut! :)
Kommentera


Sv: Colorado Avs
yaqop:

Håller med.

Men - precis som de flesta redan varit inne på - intresset från både media och "vanligt folk" verkar följa de lag där de "största" svenskarna finns.

Så i Avalanches spår in i NHL-anonymiteten lär väl Toronto följa så snart Sudden lägger av.
Kommentera

Sv: Colorado Avs
Deas:

Ja det stämmer nog väldigt bra, men kände att jag ville ställa frågan ändå.
Hur man kan byta lag förstår jag ändå inte, det finns liksom inte.
Kommentera

Sv: Colorado Avs
yaqop: I Colorados fall verkar det vara en kombination av fascination av superlaget de hade och framförallt att Foppa spelade där. Svenskintresset för dem har nu svalnat dock och Flyers blev helt plötsligt svensk medias Stanley Cup favoriter ;)

I mina kretsar har de även tappat sina svenska fans och det verkar vara så även på annat håll.
Kommentera

Sv: Colorado Avs
Bissett19: De första rapporterna talade om att han fått en lårkaka, men det återstår väl att se hur det gick med honom.
Kommentera

Sv: Colorado Avs
Paddan: Den var inte snygg,hur gick det med Smyth?
Kommentera

Sv: Colorado Avs

...och här kan man se Liles lilla påhitt för att stoppa Smyth.

Kommentera

Sv: Colorado Avs
yaqop: Jag är fortfarande kvar som Avssupporter, inatt gav jag dock upp efter Ryan Smyths båda mål som gjorde att Oilers gick från 0-1 till 1-2 mål på bara några minuter. John-Michael Liles satte dock stopp för Smyth i det absoluta slutskedet av matchen. En halvful bentackling och jag skulle inte bli förvånad ifall den normalt inte särskilt fule Liles blir avstängd i någon eller några matcher.
Kommentera

Colorado Avs
Passar på att skapa en sån här tråd eftersom ingen finns, och passar även på att ställa en fråga till alla som höll på Colorado under Forsberg tiden i Denver. Har ni försvunnit, dött, slutat bry er, eller gud förbjude bytt lag?

Det blev för övrigt stryk inatt, igen, mot Edmonton hemma, 1-2. Ett mål på de senaste två matcherna.
Kommentera

« · 803832