NHL

Nationellt · 15696 inlägg · 804 ämnen
« · 149640 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: En bra början
Da Beezer: Nej självklart men just nu är Hackett i form så då kanske det vore bra om man gav honom en chans

Brisebois: Jo men de kan ju inte hålla Thedore från isen under hela säsongen. Antingen så måste d ebörja spela honom tills han kommer blir bra igen eller så tradar man honom. Att ha honom, med den lönen på bänken går inte för Montreal.

Brisebois: Man ser vad som händer om Hackett står. 5-3 mot Ottawa och 2-2 mot Anaheim. Det lönade sig visst att ge Hackett en chans hoppas bara Savard innser det.

Sv: PENS!!
Da Beezer: Har de tur med skador kan det gå riktigt hyfsat tror jag. Man får njuta så länge det varar.

En trevlig detalj är att om man tar bort Lemieux's fem mål så leder han fortfarande poängligan ;)

Da Beezer: Philly får passa sig :)

Sv: De 10 mest underskattade spelarna i NHL
Da Beezer: OK.... så kan man tycka. Jag säger ju att det är en bra spelare men han är inte en av världens bästa....Tycker han har tappat mycket det tre senaste säsongerna

wolfclaw: Jag tror inte Penguins kommer att gå särskilt långt i år. Det spelar ingen roll om Ehdberg hittar formen eller ej. :-)

Deas: Precis det är nog dax att folk börjar ta Pens på allvar!!! Speciellt nu om Ehdberg har hittat formen. Visst helt kanon att Straka och Randy kommer tillbaka men glöm inte att Melichar och Andrew Ference kommer tillbaka oxå...... YES!!

wolfclaw: Å andra sidan så har Kariya nästan ensam dragit ett enormt lass i NHL:s sämsta lag.

n0llan: Överskattad är inte lika med dålig...... Kariya pratas det om i samma andetag som Forsberg, Jagr m fl och så bra är han inte... Det är en duktig spelare men han har under de tre senaste säsongerna presterat klart under sin förmåga men det talas fortfarande om honom som om han skulle vara en av världens bästa, det kan man skratta åt

n0llan: Ja det är kanske dumt att tro att de blir bättre med Straka och Robitaille än utan dom. Det är säkert bättre att ha Vujtek och Daigle i andrakedjan.

Daigle spelar för övrigt i ottawa inatt. Pittsburgh spelarna har roat sig med att bua då han rör pucken på träningarna. I förberedande syfte =)

wolfclaw:
Paul kariya överskattad? Får svårt att hålla mig för skratt

wolfclaw:
Paul Karyia underskattad?
Är ju så man får svårt att hålla sig för skratt...

Sv: "expert"kommentatorer
Flammhall:
Av dom matcher jag ha sett på C+ så är det ofta Niklas Holmgren som sitter och kommenterar..han e ju som sagt ganska "far away" från spelet...med tanke på att han oxå ser matchen på en "tv"...
Och att dom e patriotiska är väl inte så konstigt lrhur?

Deas:
Säsongen är trots allt på 82 matcher...Så tro inte allt för väl om dina älskade Pingviner!

Sv: "expert"kommentatorer
Flammhall:
Det kan hållas med om att de svenska komentatorena vad gäller NHL inte är de bästa.
Dock är de transatlantiska inte särskilt bra heller utan pratar mest bara "dynga".
Vissa av dem är bara nöjda med en match med många slagsmål....

Robitaille blir borta längre än väntat men spelar kanske den 6e November mot Floria. Det gör även Straka!
Nu är även Vujtek skadad (bra) så Pittsburgh har kallat upp Beech igen!
Beech är bättre än Vujtek och jag tror/hoppas att han kommer imponera.

Med Straka, Beech och Robitaille i laget har pittsburgh helt plötsligt två farliga kedjor offensivt sett. Det i kombination med att deras tredje kedja kallas den bästa checking kedja Pittsburgh har haft på 10 år resulterar i stor optimism =)
Speciellt med tanke på att de är ett vinnande lag redan nu, med en farliga kedja.

"expert"kommentatorer
Hej alla. Ville bara säga att Sverige inte har några bra kommentatorer när det gäller nhl hockeyn. För det första är canal plus kommentatorerna ibland väldigt "far away" från spelet. Sen tycker jag att de är för patriotiska. Helt plötsligt är det Lidströms Detroit och Forsbergs Colorado för att inte tala om Salos Edmonton bara för att nämna några. Lyssnar man till en amerikans kommentator eller en kanadensisk så kommenterar han eller hon spelet och de gör heller inte skillnad på spelare. Kanske folk tycker jag är helt fel ute men det är helt okey att ni tycker. Ska bli intressant att se vad ni säger.

Sv: Foppa världens bäste !
FredrikM: tja.. självklart e foppa bra, men jag jag tycker nog att honken holmqvist e bättre!

Da Beezer: Haha, nä jag är inte kvinna, jag och Deas älskar att vara ironiska dock :)

Da Beezer:

Kan bara svara för mig själv och jag är definitivt kvinna :-)

Joe Sakic gjorde 2 mål och Foppa 2 assist för sitt Colorado inatt men man förlorade ändå mot Minnesota som vann i övertid med 3-2.

Mycket snack om snygga hockeyspelare nu. Är ni kvinnor allihop, eller bara lite... eh, annorlunda? :-)

Flyers slog Senators med 2-1 i natt. Keith Primeau gjorde Flyers båda mål och Jason Spezza svarade för sitt första NHL-mål.

Vader:

Eller på snyggast.com kanske?
hmm...

Ami:

Det röstar man fram på lunarstorm såklart :)

Deas:

Intressant förslag. Men vem avgör vilka som är de snyggaste spelarna?

Deas: Man bör kanske också lägga till ett antal träffar med hängivna fans några ggr/vecka =)

soffe: Ja det borde införas ett nytt avtal där de snyggaste spelarna tvingas att stanna i Elitserien två extra år. De bör också vara skyldiga att ta av sig hjälmen då de sitter på avbytarbänken eller i utvisningsbåset.

Sv: Foppa världens bäste !
FredrikM: Jajamen jag och alla andra(speciellt Deas) håller givetvis med! :)

Foppa världens bäste !
Nog alltid kan ni väl hålla med om att Foppa är världens bäste hockeyspelare genom tiderna!!!!!!!!!!

Ursäkta NHL men ja lixom gillar inte det...dom bara snor alla snygga hockeypöjkar o så får man aldrig mer träffa dom *suck*

PENS!!
Nu är Penguins är verkligen igång!! Hedberg var alldeles lysande inatt mot Capitals. 40 skott räddade, några helt fenomenala räddningar. Bl a en räddning i slutsekunden på Jagr....

I eftersnacket så prisade Bob Errey, Dejan Kovacevic och John Steigerwald väldigt högt!! Bl a sades att man aldrig sett en Penguins målvakt spela så bra

Sv: Lemieux artikel.
En till. Ganska intressant.
Se länktips.

Sv: Colorado
Kärran: Dwayne Roloson va de som stod har ja för mej!? Minnesota slutar inte att överraska!

Sv: Colorado
Eller om laget tillsamans gör mer mål än motståndarlaget :P

Colorado
Colorado tappade 3-1 till 3-3 mot Minnesota. Det kanske inte låter så märkligt, men man spelade 8 powerplay som var mållösa.
Bob Hartley säger:"att han tycker att passningsspelet är slött".

Det gäller kanske att få igång alla stjärnor, för nog bör väl de kunna göra ett mål på 8 tillfällen. Motståndarens målvakt måste ha gjort ett bra jobb, han motade 42 skott.
Det verkar som att Colorados framgångar kommer då Foppa gör poäng.

The good old days.
Som på den gamla goda tiden. Ligans etta och tvåa i poängligan är från Pittsburgh. Topp två i mål och ettan i assist är också från Pittsburgh.

Aftonbladet
Enligt Aftonbladet tog Lemieux inatt ledningen i poängligan. Eller skytteligan som de alltid skriver.
hehe

SalmonLeague (Fantasy hockey)
Top5 efter nattens omgång.

1: IceTigers
2: Matika
3: DeasTeam
4: Melsonin Tappajat
5: Swede Devil

Det är väldigt jämnt, 9an i ligan skulle kunna vara etta efter nattens omgång.

Jag antar att de flesta har många aktiva inatt, själv har jag samtliga mina spelare på isen.

Ja då var Pittsburghs undefeated streak över. 7-3 borta mot Detroit. Den enda ljuspunkten var Kovalev. Nu vill jag ha fet revansch hemma mot buffalo inatt! (med Hedberg i målet)
Lemieux hade trots allt två ass (det första såg billigt ut, kovalev gjorde det mesta själv tror jag) och är nu uppe på 16 poäng.

Martin Gerber
Att Gerber är en bra målvakt fick ju alla vi som följer Elitserien veta med besked ifjol. Att steget från Elitserien till NHL (speciellt för målvakter) är väldigt stort vet de flesta också om. Men Gerber verkar ha klarat den omställningen bra. Iaf om man ska döma av det han presterat hitills (två matcher). 32-17 i skott för Vancouver senast mot Anaheim. Men 2-2 i matchen, mycket tack vare just Gerber. I förra matchen stoppade han ju bl.a. Foppa och hans Avalanche och Anaheim kunde vinna den matchen i sudden death.

Verkar som om Giqueres inte kan känna sig speciellt säker på att vara Anaheims förstemålis hädanefter....

Sv: Regeländringarna
Enligt hull är det fram o tillbaka i olika matcher. Jag har hört väldigt blandade åsikter.

Sv: Regeländringarna
Jag hade rätt. Efter att ha surfat runt på diverse forum under en dryg timme så har jag sett massvis av folk som säger att domarna redan nu har tappat sin bedömningsnivå. Men förhoppningsvis så kan domarna ta och skärpa till sig igen.

Pittsburgh spelar borta mot Detroit inatt. Det borde inte kunna bli svårare men faktum är att Pittsburgh brukar klara sig bra mot Detroit. Pittsburghs resultat mot mästarna de senaste 8 matcherna är faktiskt 5-2-1.

Da Beezer: Jo om Hackett hade stått är det ju inte säkert att det hade blivit tvåsifrigt. Det hade ju lika gärna kunnat bli 2-0 till MTL, efter som att det hade blivit en annan situation då.

Sv: Barrasso till Blues
Deas:
Även Martin Rucinsky .

Mikael Tellqvist mot NHL!
(se länk)Mikael Tellqvist har ju varit lysande i farmaligan så här långt.Fortsätter han så bör han lugnt få en chans i NHL.Toronto imponerar ju inte,vilket inte Ed Belfour har gjort eller.
Andra målvakten är annars Trevor Kidd.

Barrasso till Blues
Brent Johnson went down in the preseason with a high ankle sprain that forced him to open the season on the injured list. That moved Fred Brathwaite into the starting slot, with Reinhard Divis making the team as the backup.

Brathwaite, the regular backup, started the first two games but injured his groin, forcing Divis to start. Divis won his first game, but injured his groin in his next outing, leaving rookie Curtis Sanford as the starter and Cody Rudkowsky the backup.

Brathwaite practiced this week for the first time since his injury. But Sanford started Thursday night when the Blues played in Edmonton and was replaced by Rudkowsky midway in the second after spraining his left ankle.

Helt otrolig historia =) Nu tar de in Barrasso.

Da Beezer:I den matchen gjorde ju förresten Andreas Dackell en assist.En del andra Svensk poäng blev det ju såklart.Mellan Vancouver-Anaheim gjorde Markus Näslund en assist vilket också Niclas Hävelid gjorde.

I matcher Boston-Ottawa gjorde Daniel Alfredsson sitt tredje mål för säsongen,matchen slutade 2-2.

Matchen NY Islanders-Florida (5-3) gjorde Kenny Jönsson mål(sitt andra för säsongen)Husse en assist där också.

Verkar dock som Calle Johansson vill bort från staterna.

Da Beezer: Ja det var värkligen tufft, som dom skrev på Canadiens hemsida ``Déja vu in philly´´. Dom bytte ju ut Theodore mot Hackett men jag tyker att han borde vaktat kassen från ordinarie start.

Brisebois: Ja, Montreal fick det tufft i natt igen. 6-2 till Flyers, trots att LeClair och förstakedjan var riktigt lugn med bara en assist (LeClair).

Montreal var helt utspelade, framförallt i de två sista perioderna där det bara var ett lag på plan. Skotten blev 41-20 till Flyers, inklusive 31-11 i de två avslutande perioderna. Primeau och Handzus gjorde två mål var. Murray och Brendl med de övriga målen.

Theodore har det fortsatt tungt. Han blev utbytt i mitten av andra perioden efter att ha släppt in fyra mål på 14 skott. Hackett kom sedan in och storspelade. Kunde ha blivit tvåsiffrigt...

« · 149640 · »