DIForever: Ja, fast så himla extrem skillnad på Devils spel och övriga lag är det väl inte? De flesta lag spelar nån variant av trap-hockey, tycker jag. Devils får mycket skit bara för att de var dom som introducerade trap i NHL, men Wild och Ducks spelar inte mycket mer annorlunda.
Och ni gillar det sätt Ottawa spelar hockey på eller? Jag gillar inte New Jersey, men jag går emot min principer och hoppas att de vinner i år eftersom det är det enda "riktiga" laget kvar.
Bengan-nr86: Just nu ser det ganska mörkt ut för Alfie och de övriga i Ottawa men dom får göra en minnesota och vända ett 3-1 underläge. Kan NJ vinna tre raka varför skulle inte Ottawa göra det?
Punkk: Det märks verkligen att målvakterna i NHL är tränade med klubban. vissa av dom spelar lika bra som en utespelare med klubban. Hoppas personligen att Alfie går vidare till en Cup final.
Peter72: ja kan hålla med till en viss del. Gigueres flyt är ju enormt och om han håller de till finalen så kan ankorna bli farliga..jag sätter en peng för ankorna..;)
ribba9: Jag säger som Honken sa en gång i tiden. Stolparna är mina bästa vänner. Giguere har vekligen haft det där flytet som behövs med. Tror dock att Finalen kan bli ett steg för tufft för dom. Mycket beroende på om New Jersey går dit. vilket det verkar som dom gör. Brodeur är bättre målvakt än Giguere samt dom spelar ett bättre försvar. som alltid behövs i ett slutspel.
Punkk: Ja det kan faktiskt ta Bucklan. Mycket beror på Giguere det kan man inte förneka. men dom har ett bra lag som tror på sig själva. det är viktigt. Jst nu spelar NJ mot Ottawa. NJ leder med 1-0.
Patrick Polly: Tycker inte Cloutier ensam kan bära ansvaret, hela Canucks var en besvikelse för mig i slutspelet och kunde lika gärna åkt direkt mot Blues. Helt fel strategi att satsa på offensivt spel och vara som bäst i grundspelet, det ser man ju i år att grundspelets 82 matcherna skall man ägna åt att tokdrilla defensiven och sen hoppas på att man har en målvakt som har övertaget i slutspelet. Fr.o.m nu kommer alla # 1 draft picks vara målvakter eller backar. Det som är "bra" med årets SC är att man inte behöver bemöda sig att sitta uppe så länge på nätterna när man ser matcherna, det är bara att hänga med tills första målet faller så har man segraren klar.....Ok, ok, jag ska ge mig nu med min bitterhet över att inte Leafs-Canucks möttes i finalen :-)
radiosaigon: Faktum är ju att Vancouvers målvakt var rätt kass i sin match serie och framförallt mot Minnesota. Hade Vancouver haft en bättre målis hade de gått vidare.
Peter72: lite tidigt att säga. Ottawa har fortfarande goda chanser att vinna. Men det blir inte lätt på bortaplan, New Jersey är ju obesegrade hemma hittills i slutspelet...
Minnesota vänder aldrig 0-3 i matcher. Även om dom vänt 1-3 två gånger tidigare har dom inte mött någon målvakt som spelat som Giguere. Frågan är om någon mött en målvakt som Giguere förrut i den form han är nu.
irre: Man ska aldrig säga aldrig...Minnesota har varit uträknade både i åttondelsfinal och kvartsfinal men vänt och vunnit. Jag tror inte att det är kört för Wild, det kommer bli en jämn serie...
Peter72: Heja Anaheim! Vilket lag.. och vilken målvakt! tror inte Minnesota tar igen det men man vet ju aldrig med dessa lag!... man väntar och ser med spänning.. erica