Flyers ångar vidare. Esche förlorade senaste matchen mot Buffalo efter katastrofalt dåligt spel. Det började illa i natt också med två insläppta mål på fem minuter mot Penguins. Därefter höll han tätt och Flyers kunde komfortabelt vinna med 4-2. LeClair gjorde två mål och har gjort fem mål på lika många matcher sedan comebacken. Hans andra mål var hans 700:e NHL-poäng.
Tony Amonte gjorde också ett mål och om jag inte räknat helt fel så har han åtta poäng på fem matcher med Flyers.
Cechmanek kommer minst att missa en match till på grund av skada.
När ska alla gamla lirare lägga av? Varför ska de hålla på å envisas på isen...se på Messier,Francis m.m nog för att de e levande legender men på isen känns det som de gjort sitt. Kan de inte jobba för hockey´n utanför planen och släppa fram unga,blivande stjärnor istället.
Topper Harley: jag tycker det är synd att dom Kanadensiska ska ha så dåligt me pengar det är ju dom som är hockeyns hemland utan dom skulle inte NHL va så stort
Tyvärr kommer väl Dvorak att bli tradead inför eller under nästa säsong, nytt kontrakt och edmonton utan pengar. Isbister kanske stannar iaf...
I princip som sitter alla dom kanadensiska lagen i samma båt, Utgifter i usd och inkomster i cd... Snart blir det verkligen National Hockey League med usa som nation...
"Det går inte att bara skälla på Lemieux tycker ja inte... Vad har han för folk att lira med nu för tiden? Ingen Jagr, Kovalev, eller Hrdina....då blir det la så....men om sanningen ska fram så är ju gubben fortfarande grym som satan."
- det gör jag absolut inte heller. det jag menar att han blir irriterad på allt och alla numera, och dt är ju som du sa oxå p.ga. att hans lag inte spelat så bra iår heller.
Flyers slog för övrigt Devils i natt. Cechmanek fortätter att vara NHL:s bäste målvakt och var återigen fenomenal!
Sami Kapanen hade ett mål och två assist för Flyers som gått som tåget sedan LeClair och Amonte förstärkt. Sedan väntar man på att Gagne och Williams skall återvända efter skada. Flyers ser ut att bli det största hotet från öst.
finne85: Det går inte att bara skälla på Lemieux tycker ja inte... Vad har han för folk att lira med nu för tiden? Ingen Jagr, Kovalev, eller Hrdina....då blir det la så....men om sanningen ska fram så är ju gubben fortfarande grym som satan.
finne85: Är det konstigt? Han har spelat rätt bra även nu på slutet men det har inte gett någon utdelning. Laget kanske måste säljas och det går segt i förhandlingarna om en ny arena. Framförallt så är han van att spela i ett topplag, nu är det precis tvärtom.
Deas: Jag tror knappast att spelarna resonerar på det viset. Finns inte en chans att de tänker något i stil med att "nu skall jag inte göra mål för vi skall förlora och få ett högt draftval så att vi får en ny stjärna i laget om fem år".
Det är ju självklart att spelarna ger allt och gör sitt bästa i match efter match.
Aben: Jag vet inte om de gjorde så 84 eller om de gör det nu. Men varför inte? Det är ju ändå kört...De är i en "rebuilding fas" och första valet i draften skulle inte direkt vara något negativt ;)
Ser ut som Lemieux har varit lite frustrerad på den senaste tiden... Det beror ju till viss del på att det inte gått så bra för laget.
Först var han i slagsmål, sen börjar han skjuta bort pucken efter att motståndarna gjort mål (om ni såg på "veckans nhl" på tv4 i lördags?), och så har han allmänt blivit lite sur och irriterad hela säsongen, mycket ovnaligt av Lemieux. Iofs är det inte hela världen om man skjuter pucken i mål på nytt som han gjorde, men det är attityden.
Det hela begrundar sig väl på att han och hela laget spelat dåligt, och han tappade den 20 poängs ledning i poängligan.
Han brukar ju vara en riktig gäntleman, och en bra lagkapten. Men han har förändrats.
I natt vann Detroit med 6-2 över Ottava. Brett Hull gjorde 3 mål och 1 assist och Henrik Zetterberg 1 mål och 1 assist. Tomas Holmström hade en assist.
Deas: "Allt för att få förstavalet i draften." Så du mener at de måsker taber med vilje? Hehe, er vist også sket før....Gjorde de ikke også det, året Mario Lemiex var i draftpuljen???
Zoogin: Innan gårdagens match, så gjorde Foppas kedja en hel del poäng. Inte konstigt om det blev svårt att vinna över Detroit, när de tappade sin kedjekompis efter en period.
Måste erkänna att Detriot såg väldigt starka ut. Många av deras "gubbar" var i gång.
THE "A(lex) M(ilan) P(eter)" LINE: The line of Forsberg-Hejduk-Tanguay has led the Avs during its last 24 games (17-2-3-2). Along the way, they've been among the top scorers in the NHL (as of Mar 14):
SINCE JANUARY 20 GP G A PTS Peter Forsberg 25 10 29 39 Pavol Demitra 23 14 22 36 Alex Tanguay 25 14 20 34 Zigmund Palffy 24 17 17 34 Joe Thornton 25 12 21 33 Milan Hejduk 25 17 15 32 Markus Naslund 24 10 22 32 Todd Bertuzzi 24 15 16 31
Since January 20, the line has combined for 41g/64a over the last 25 games (4.2 pts./game)
Och så presenterade dom sig , seger hemma mor Dallas med 4-3 och Radek Dvorak 1+1 och Brad Isbister 1+0 , dom kan kanske se till att Edmonton går en ljus framtid till mötes
Jackets have 60 points with 11 games left Penguins have 60 points with 10 games left Canes have 60 points with 9 games left Thrashers have 58 points with 12 games left Sabres have 58 points with 11 games left
Pittsburgh är ju helt klart det sämsta laget just nu så jag hoppas de tar sista platsen :) Allt för att få förstavalet i draften.
mattias - 74: När SVT får chansen att visa NHL får man rejält underkänt i min bok. Istället för att ha fokus på matchen och på spelet, helt oavsett hur "klar" nu matchen och resultatet nu var, sitter kommentatorerna och surrar om helt ... | Läs mer
*gråter*