Dream Team: Även fast Ladd har kontrakt så är det ju inte säkert han blir i Carolina utan kanske spelar i farmen iaf ju för detta var ett tvåvägs kontrakt
Rangers gjorde ju lika med sitt 1:a val från årets draft Marc Staal signa han under campen för att skicka han till Wolfpack dagen efter
WarhawK: Tja, någonting måste ju uppenbarligen inte stå rätt till när han som det kändes avverkade klubbar på löpande band i Europa förra säsongen. Malmövisiten, exempelvis, blev väl bara några dagar lång/kort.
Paddan: ja då har man nog visat att man inte så motiverad när det finns andra hungrigare spelare så .. kanske gjorde misstaget tro han var klar redan dock
WarhawK: Jomenvisst, fast Pavel Brendl gick med på en ovanligt låg lön i farmarlaget. Men enligt de rapporter som jag läst så har han inte gjort en tillstymmelse till ansträngning. Han lyckades tydligen väldigt bra vid ett antal tillfällen i en av preseasonmatcherna att se ut som om han vore fastfrusen i isen.
WarhawK: Så har då Pavel Brendl gjort en Extreme Makeover av sin ekonomi. Genom att bli nedskickad till Hurricanes farmarlag Lowell Lock Monsters har han också sett till att lönen minskar från drygt 900.000 dollar till det en aning mer modesta 35.000 dollar.
Forward Matt Cooke has ended his holdout and signed a $4.6-million US, three-year contract with the Vancouver Canucks, the NHL team announced Wednesday
Dream Team: Tror det stått klart ganska länge att dom inte tänkte erbjuda Dunham kontrakt i och med dom signade Weekes .. jag har sett han som förlorad sedan dess iaf och fansen var ju inte helt nöjd med hans insatser senast så det nog inte så konstigt detta hände
WarhawK: Jag vet inte. Det där tror jag inte ett smack på. Jag tror han ångrar sig, vet om att han personligen skulle få det jobbigt på rinkarna runt om i Sverige. Även om jag har svårt att se det. Killen gav ett mycket rakryggat intryck efter incidenten. Hans presskonferens ordnat i regi av Mora var mycket bra och jordnära.
Det skulle inte förvåna mig om det var ett svepskäl för att blidka etablissemanget och ge skäl till varför han lirar i NHL nästa säsong. Sedan är det svagt agerat av honom. Givetvis skulle han snackat ut med Nashville och gett dem chansen att kontraktera honom.
Ser man även objektivt på Salo incidenten gillar jag inte hur det sköttes från Salos sida. Förstår mycket väl irritationen bland MODOs ledning och fansen. Som tur var utvecklades inte det till en såpa mellan Frölunda och MODO.
För att knyta an till NHL så kommer det vara en ren fröjd att se matcherna mellan Rangers och Philly samt Philly med Toronto. Missar man de matcherna får man nästa straffa sig själv med att se en maratonföreställning med enbart Kalmar FF matchers från innevarande säsong - NONSTOP.
Paddan: Finns ju vissa likheter i detta fall som det salo gjorde ju , dock har man nog lite mer förstålese om lilja blivit hotad och tänker på familjen så
WarhawK: Det verkar som att man från Predators håll är lite besvikna att Lilja valde att skriva kontrakt med Red Wings.
"The Detroit Red Wings' signing of defenseman Andreas Lilja last week came as a surprise to the Predators.
Nashville had Lilja under contract for the 2004-05 season and could have retained his rights by making him a qualifying offer. But when Lilja told Trotz he planned to remain in Sweden this season, Nashville allowed him to become an unrestricted free agent.
"I think we would have had some interest in him,'' Poile said, "but he said he wasn't going to be coming back to the NHL at all this season.''
An abritrator has awarded Penguins defenceman Dick Tarnstrom a one-year, $1.6 million contract, according to the Pittsburgh Post-Gazette.
Tarnstrom has made it clear that he wants to stay in Pittsburgh, but the Penguins have other options. The team can reject the award, which would make Tarnstrom an unrestricted free agent. The Penguins, however, would still be allowed to negotiate with Tarnstrom once he hits the open market. The Penguins could also trade his rights to another team.
The Penguins have 48 hours after being informed of the award to make a decision. That makes Monday their deadline.
WarhawK: Florida Panthers - Signed defenseman Dan Focht, who had been with the Pittsburgh Penguins.
Ottawa Senators - Signed defenseman Lance Ward, who had been with the Mighty Ducks of Anaheim, and right wing Jeff Hereema, who had been with the Vancouver Canucks, to one-year contracts.
Washington Capitals - Signed defenseman Mike Green, a 2004 first-round draft pick, to a three-year contract.
Fler borde lägga av. Messier, Andreyxhuk, Chelios, Lemiux. Att dessa herrar är kvar visar bara den kärlek de känner till sporten...eller till pengarna vad vet jag.
Fast nog vore det skönt om man lärde sig att lägga av i tid. Messier som exempel borde lagt av för länge sedan. Ok att han tillför rutin till laget men någon måtta får det vara.
The Calgary Flames announced Thursday that the team has traded defenceman Toni Lydman to the Buffalo Sabres for a third round choice in the 2006 NHL Entry Draft.
Deas: Tänka sig att WBS supportrarna är missnöjda med en tredjetröja som bär tydliga retro Penguins spår. Fast det är klart, har man en pingvin, på sin vanliga tröja, som ser ut som om han fått råd om kosttillskott av en fd DIF-spelare så kanske man inte ska ha så stora krav på att de ska gilla stilrena saker.
Paddan: Äh, de skryter om Leclair, Recchi, Palffy, Gonchar och Thibault med ;)
Nu måste de bara signa Malone och Orpik. Måste! Dessa unga herrar får inte gå förlorade. Kraft och Morozov kan gå utan att jag gråter, men inte Malone och Orpik.
Paddan: Äh, jag vet inte om det här redan är skrivet. Roberto Luongo har i varje fall "tilldömts" ett...ettårskontrakt med Panthers, tror jag, värt 3,2 miljoner dollar. Tydligen en riktig missräkning för Luongo
Tydligen ville Motreal ha mer muskler eftersom tradar bort Hossa mot Murray